KAPALI Golf 1.6 TDI DPF Problemi.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
1,376
26
Marka
Volkswagen
Aracı yaklaşık 4-5 ay önce almıştık. biz her zaman shell’den alırız hiçbir zamanda problem yaşamadık, Passat vardı 2 yıl önce dizel, onda oluyomuydu hatırlamıyorum ama, ilk başlarda iyidi özellikle son 1 aydır sıklaşmaya başladı, araç fan çalıştırıyor, çalıştırmasa bile devir 1000-1100 de kalıyor bu DPF biliyorum, otobana çıkıp devirli kullanmaya çalışıyorum, zaten genelde hızlı kullanırım ama İstanbulda ne kadar hızlı kullanılır ?
Bu yakıttan mı sizce ? İnternette birisi shell’den alıyodum bp’ye geçtim artık olmuyor demiş var mı böyle bişey ? Pek rahatsız etmiyor ama o arkadaşın dediğinden sonra shell’de şüphe oluştu bende.
Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlarım varsa bilgilendirirse çok iyi olur, teşekkürler.
 
1,0 ile 1,6 tdi arasında son zamlardan sonra MTV farkına da dikkat etmenizi öneririm.Dpf arızası potansiyeli ve dsg ile uyumu da benzinli motorlarına göre daha zayıf kalıyor.
Şimdi baktım sarı siteye.Aynı ayarda dizel ve 1,0 tsi arasında 20k fiyat farkı var en azından.Açıkçası depoyu daha sık doldurmak mantıklı; en az 20 bin lirayı gömmek mantıksız geliyor
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...-siparis-acc-dynaudio-keyless-611722333/detay
15 bin bakımı ve arabadan anlayan tavırla biraz üzerine giderek 127-127.500 e bıraktırılır

demişim geçmiş olsun.shell v-power mazot alın bir de yakıt katkısı otobanda 4000 devir gidin söker
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
Şu zam kombolarından sonra shell bozdu, istasyonlar arasında kalite farkı var net. Mesela geçen senenin başlarına kadar shell opetten daha iyiydi fakat artık en iyi istasyon opet benim için. İstasyon arasında kalite farkı olma ihtimali çok düşük çünkü kurumsallaştığını somut olarak gösteren tek firma. Ben ilk ve son kez gittiğim opetlerde bile sıkıntı yaşamadım tamam mükemmel değil ama belli bir standardı var ve her yerde aynı
 
3. Köprü yolunda kullanılabilir mesela.Kullanmak istedikten sonra istanbulda yol çok max speed görmeyeceksiniz sonuçta.Son önerimde akşam 9 sonrası (özellikle hafta içi) istanbuldaki tüm yollar sizin tepe tepe kullanıp keyfini sürebilirsiniz.İstanbulda ne kadar hızlı sürülebilir ki lafı bana gerçekçi gelmiyor.Şartları uygun hale getirmek sizin elinizde,bir insan bir şeyi gerçekten istiyorsa onu yapmak için elinden geleni yapar:)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29
Şu zam kombolarından sonra shell bozdu, istasyonlar arasında kalite farkı var net. Mesela geçen senenin başlarına kadar shell opetten daha iyiydi fakat artık en iyi istasyon opet benim için. İstasyon arasında kalite farkı olma ihtimali çok düşük çünkü kurumsallaştığını somut olarak gösteren tek firma. Ben ilk ve son kez gittiğim opetlerde bile sıkıntı yaşamadım tamam mükemmel değil ama belli bir standardı var ve her yerde aynı
aynen wcsi çok temiz
 
3. Köprü yolunda kullanılabilir mesela.Kullanmak istedikten sonra istanbulda yol çok max speed görmeyeceksiniz sonuçta.Son önerimde akşam 9 sonrası (özellikle hafta içi) istanbuldaki tüm yollar sizin tepe tepe kullanıp keyfini sürebilirsiniz.İstanbulda ne kadar hızlı sürülebilir ki lafı bana gerçkeçi gelmiyor.Şartları uygun hale getirmek sizin elinizde,bir insan bir şeyi gerçekten istiyorsa onu yapmak için elinden geleni yapar:)
Akşam pek çıkma imkanım olmuyor, sadece haftasonları okul yok zaten, akşam çıkıp gezinti yapıyorum, haftaiçi okula git-gel den başka bindiğim olmuyor zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
3. Köprü yolunda kullanılabilir mesela.Kullanmak istedikten sonra istanbulda yol çok max speed görmeyeceksiniz sonuçta.Son önerimde akşam 9 sonrası (özellikle hafta içi) istanbuldaki tüm yollar sizin tepe tepe kullanıp keyfini sürebilirsiniz.İstanbulda ne kadar hızlı sürülebilir ki lafı bana gerçekçi gelmiyor.Şartları uygun hale getirmek sizin elinizde,bir insan bir şeyi gerçekten istiyorsa onu yapmak için elinden geleni yapar:)
aynen wcsi çok temiz
Kurşunludaki opeti bilen bilir, Sultanahmet köfteci var hatta, çok güzel wc leri falan baya iyi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Vag grubunun ilacı BP diye düşünüyorum ben.Zaten BP den almak için 4-5 sebebim vardı şu son videoda tamamen emin oldum.Başka markada tartışılır ama vag-BP ikilisi iyidir:rolleyes:
Teşekkür ederim, bende birkaç duyum aldım bp ile ilgili, tüketimide düşürüyormuş galiba, denemek lazım, ama Shell’in böyle olması çok üzdü, sanırım ekonomik durumdan dolayı kalitesizleştirmişler.
 
Hocam bizde 1.6tdi caddy var. Kısa mesafe kullanımlar sıklaşınca yüksek rölanti olayı başlıyor. Dsg'nin de etkisiyle hep düşük devirde hızlanıyor araba o da dpf'nin çabuk dolmasına sebep oluyor. Ben o yüzden manuele alıyorum, motor ısınana kadar 1500-2000 devir, ısındıktan sonra 2000-3000 devir arası kullanıyorum böyle uzun süre kullanmak rölanti yükselmesini engelliyor illa 10dk tapa gaz gitmenize gerek yok yani
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29
Arıza ışığı yoksa ve sende DPF yi temizlediğine inanıyorsan(Birkaç kez 3000-4000 devir arası 80-140 30 dk gittiysen)motoru akışına bırak,o kendi halleder.Halledemezse zaten eninde sonunda belirti verecek göstergeden,çok üstüne düşmene gerek yok.
 
Babamın kullandığı şirket aracında da DPF problemi var, 3 kere değişti garantiden :D Shell Taşıt Tanıma var başka yerden haliyle yakıt almıyor, Gebze civarı istasyonlardan alıyor genellikle.
Felaket tellallığı oldu biraz :D
 
3 senedir 1.6 Tdi 110 Bg lik Golf kullanıyoruz. Dpf çok tıkalı olsaydı emin olun Dpf uyarı lambasını yakardı. Annem 1 kere yaktırmayı başardı ordan biliyorum :) Tdi motorlar Bp mazotu sever. Öncelikle yakıt aldığınız istasyonu değiştirin ve biraz performanslı kullanın. 15-20 dk 3 bin devir bandında sabit tutabilirsiniz otoban gibi bir yolda. Hala rejenerasyon devam ediyorsa vag.comdan aktif rejenerasyon yapabilirsiniz. Hem dpf içindeki kurumu görmüş olursunuz.
 
3 senedir 1.6 Tdi 110 Bg lik Golf kullanıyoruz. Dpf çok tıkalı olsaydı emin olun Dpf uyarı lambasını yakardı. Annem 1 kere yaktırmayı başardı ordan biliyorum :) Tdi motorlar Bp mazotu sever. Öncelikle yakıt aldığınız istasyonu değiştirin ve biraz performanslı kullanın. 15-20 dk 3 bin devir bandında sabit tutabilirsiniz otoban gibi bir yolda. Hala rejenerasyon devam ediyorsa vag.comdan aktif rejenerasyon yapabilirsiniz. Hem dpf içindeki kurumu görmüş olursunuz.
Teşekkür ederim yorumlarınız için, bp’yi deneyelim bakalım.
 
Hocam bizde 1.6tdi caddy var. Kısa mesafe kullanımlar sıklaşınca yüksek rölanti olayı başlıyor. Dsg'nin de etkisiyle hep düşük devirde hızlanıyor araba o da dpf'nin çabuk dolmasına sebep oluyor. Ben o yüzden manuele alıyorum, motor ısınana kadar 1500-2000 devir, ısındıktan sonra 2000-3000 devir arası kullanıyorum böyle uzun süre kullanmak rölanti yükselmesini engelliyor illa 10dk tapa gaz gitmenize gerek yok yani
Çok ses yapıyor ya, D’de çok konforlu sürüş sağlıyor hem sesde almıyor içeri, zaten basılacak yerde direk kulakçığı kullanıyorum ben.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...