KAPALI Golf 1.6 TDI DPF Problemi.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
1,376
26
Marka
Volkswagen
Aracı yaklaşık 4-5 ay önce almıştık. biz her zaman shell’den alırız hiçbir zamanda problem yaşamadık, Passat vardı 2 yıl önce dizel, onda oluyomuydu hatırlamıyorum ama, ilk başlarda iyidi özellikle son 1 aydır sıklaşmaya başladı, araç fan çalıştırıyor, çalıştırmasa bile devir 1000-1100 de kalıyor bu DPF biliyorum, otobana çıkıp devirli kullanmaya çalışıyorum, zaten genelde hızlı kullanırım ama İstanbulda ne kadar hızlı kullanılır ?
Bu yakıttan mı sizce ? İnternette birisi shell’den alıyodum bp’ye geçtim artık olmuyor demiş var mı böyle bişey ? Pek rahatsız etmiyor ama o arkadaşın dediğinden sonra shell’de şüphe oluştu bende.
Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlarım varsa bilgilendirirse çok iyi olur, teşekkürler.
 
2013 1.6 tdi dsg passat kullanıyorum. 1000km'de hemen hemen iki kere araç pasif rejenerasyon yapıyor. Yakıtı sürekli bpden alırım. Bi de bu emisyon güncellemesinden sonra daha fazla olmaya başlamış bu olay. Öyle deniyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29
Shell istasyonları arasındaki kalite farkını çok acı bir şekilde yaşamış biri olarak şu tecrübeye ulaştım kendimce: Shell'in kendi işlettiği istasyonlardan alamıyorsam ilk bulduğum en işlek Opet istasyonuna gidiyorum. BP istasyonu pek bulunmuyor o yüzden pek fikrim yok o konuda.
 
Dizel Partikül Filtresiyle alakalı bir işte çalışıyorum. Rejenerasyon giriş-çıkış kuralları vs.

Dizel araçlar, bu rejenerasyon olayını yaşayacak. Hiç kaçarı yok. Hatta çoğu kişi farkında olmadan regen yapıyor araç. Uzun yolda falan giderken çaktırmadan yapıp bitiriyor. O arada tüketim yükseliyor vs. Yoksa 500-600 km'den uzun mesafeyi, hiç regen yapmadan gidemezsiniz normal koşullarda. Benim bu zamana kadar denk geldiğim en baba regen aralığı gerçek şartlarda 800 km falandı. Şehiriçinde kullanıldığında yarı yarıya düşebilir bu menzil.

Yakıt elbette etkiler, fakat ne yaparsanız yapın , dizel araçlar bunu yaşayacak. Doğası bu artık. Dpf'siz eski dizellerden olmadığı sürece tabi. Rejenerasyon sırasında çimenlik bir yere park etmeyin, yangın çıkarabilir düşük ihtimal de olsa. Hatta Ford'ların göstergeden tetiklenen rejenerasyonları var bazı modellerde. Etrafı kontrol ettin mi diye soruyor başlamadan önce :)

Egzoz kokusundan anlamak kolay. Eskiden devir yükseltirlerdi vs. Kullanıcı anlamasın diye onu da yapmıyorlar artık. Fanı da, dpf çatlamasın diye açıyorlar genelde.

Rejenerasyon sırasında da yağa az miktarda mazot karışıyor ve yağı inceltiyor. 30-40 bin km falan yağı değişmezse, kritik sınırlara yaklaşmaya başlıyor yağ viskozitesi. Fazla regen yapan veya yaptığı regeni özellikle şehir içinde yapan bir araçsa, bu daha erken de olabilir. Normal bakımı yapılan araçta bu incelme miktarı sıkıntı olmaz. Fakat ben titiz adamım. Böyle bir işte çalışıp da niye ailemde dizel motor barındırmadığım , daha bir netlik kazanmıştır sanırım :)
 
Dizel Partikül Filtresiyle alakalı bir işte çalışıyorum. Rejenerasyon giriş-çıkış kuralları vs.

Dizel araçlar, bu rejenerasyon olayını yaşayacak. Hiç kaçarı yok. Hatta çoğu kişi farkında olmadan regen yapıyor araç. Uzun yolda falan giderken çaktırmadan yapıp bitiriyor. O arada tüketim yükseliyor vs. Yoksa 500-600 km'den uzun mesafeyi, hiç regen yapmadan gidemezsiniz normal koşullarda. Benim bu zamana kadar denk geldiğim en baba regen aralığı gerçek şartlarda 800 km falandı. Şehiriçinde kullanıldığında yarı yarıya düşebilir bu menzil.

Yakıt elbette etkiler, fakat ne yaparsanız yapın , dizel araçlar bunu yaşayacak. Doğası bu artık. Dpf'siz eski dizellerden olmadığı sürece tabi. Rejenerasyon sırasında çimenlik bir yere park etmeyin, yangın çıkarabilir düşük ihtimal de olsa. Hatta Ford'ların göstergeden tetiklenen rejenerasyonları var bazı modellerde. Etrafı kontrol ettin mi diye soruyor başlamadan önce :)

Egzoz kokusundan anlamak kolay. Eskiden devir yükseltirlerdi vs. Kullanıcı anlamasın diye onu da yapmıyorlar artık. Fanı da, dpf çatlamasın diye açıyorlar genelde.

Rejenerasyon sırasında da yağa az miktarda mazot karışıyor ve yağı inceltiyor. 30-40 bin km falan yağı değişmezse, kritik sınırlara yaklaşmaya başlıyor yağ viskozitesi. Fazla regen yapan veya yaptığı regeni özellikle şehir içinde yapan bir araçsa, bu daha erken de olabilir. Normal bakımı yapılan araçta bu incelme miktarı sıkıntı olmaz. Fakat ben titiz adamım. Böyle bir işte çalışıp da niye ailemde dizel motor barındırmadığım , daha bir netlik kazanmıştır sanırım :)
Doğru diyorsunuz yapacak mecburen, Kullanım klavuzundada yazıyomuş galiba çimenlik yerlere park etmeyin diye, zaten fanda ondan çalışıyor.
 
Merhaba, kendim 30k km Golf7 tdi dsg kullandım. Benim aracımda da sıklıkla regen. yapardı DPF. Sebebi de sürekli kısa mesafa gidiyor olmam ve dsgden ötürü alt devirlere fazla maruz kalıyor olmasıydı. Ancak hiçbir zaman ışığı yanmadı. Birde en büyük problem rölantide devir 1100 civarlarına çıkıp biraz daha gergin/titreşimli çalışmasını farkettiğinizde DPF regen. başlamış olduğunu anlıyorsunuz ve bunu farkettikten sonra rejenarasyon tamamlanmadan sürüşü bitirirseniz sonraki günlerde de yine aynı şeyi yaparsanız DPF ışığı yanabilir. Babamda a3 tdi stronic var, kendisi bu ışığı yaktırmayı başardı :).

Şahsen türlü türlü istasyonlar denememe rağmen bir fark görememiştim. Şahıslara ait istasyonlardan değil de bp/shell/X Firma nın kendine ait istasyonlarından almakta fayda var. Bana servisten söylenen şey BP'den almamın daha faydalı olacağıydı ancak tabi 2016 yılıydı bana bu söylendiğinde.

Bizim ailede kullandığımız araçlarda tecrübe ettiğimiz yaklaşık 1 depoda 1 kere regen. yapıyordu. Çok kafaya takmamak lazım bence, regen.e başladığında bitirmesini sağlamak yeterli diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Forumda birkaç kez yazmıştım tekrar yazayım
Yakıt konusunda en önemlisi istasyonun markası değil sahibidir yani bir istasyon Markanın kendi istasyonu değilse sahibini nasıl yakıt satmak isterse öyle yakıt satar tabi burada markanın denetimleri devreye girer. Örneğin Aytemizin Doco yani kendi istasyonlarının yakıtının Opetten hiçbir farkı yoktur birebir aynı yakıttır.
Opet ortalama kalitede yakıt satar dediğim gibi Aytemizin kendi istasyonu ile de aynı yakıttır ortalamadır fakat piyasada kaliteden asla taviz vermeyen tek firmadır her istasyonunda aynı kalite yakıtı alırsınız
Bp piyasanın en iyi yakıtını satar lakin Opet’te nazaran nadir birkaç istasyonunda sorun yaşama ihtimaliniz olabilir
Shell ise yine Bp gibi yüksek kalite yakıt satar fakat son 5 yıldır özellikle kırsal da ve az yakıt satan şehir istasyonlarında kaliteyi düşürebiliyor
Eğer kafam rahat olsun derseniz Opet alın eğer ben araştırır bildiğim istasyondan alırım derseniz Bp alın yada Opetin ortalama kalitedeki yakıtı bana yeter ben uygun fiyata almak istiyorum derseniz Aytemiz yada Total gibi firmaların Doco yani kendilerine ait istasyonlarından indirimli alın özellikle Aytemizi iyi biliyorum sıkıntısızdır
Misal biz şirket araçları ile ailecek tüm araçlarımıza Aytemiz Doco dan %12 iskonto ile alıyoruz tabi bu yüksek indirimi şirket olduğumuz için yapıyorlar ama aynı istasyonda her Pazar %8 indirim herkese var araştıran için %8 bence değerlendirilmesi gereken bir oran
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29
Merhaba, kendim 30k km Golf7 tdi dsg kullandım. Benim aracımda da sıklıkla regen. yapardı DPF. Sebebi de sürekli kısa mesafa gidiyor olmam ve dsgden ötürü alt devirlere fazla maruz kalıyor olmasıydı. Ancak hiçbir zaman ışığı yanmadı. Birde en büyük problem rölantide devir 1100 civarlarına çıkıp biraz daha gergin/titreşimli çalışmasını farkettiğinizde DPF regen. başlamış olduğunu anlıyorsunuz ve bunu farkettikten sonra rejenarasyon tamamlanmadan sürüşü bitirirseniz sonraki günlerde de yine aynı şeyi yaparsanız DPF ışığı yanabilir. Babamda a3 tdi stronic var, kendisi bu ışığı yaktırmayı başardı :).

Şahsen türlü türlü istasyonlar denememe rağmen bir fark görememiştim. Şahıslara ait istasyonlardan değil de bp/shell/X Firma nın kendine ait istasyonlarından almakta fayda var. Bana servisten söylenen şey BP'den almamın daha faydalı olacağıydı ancak tabi 2016 yılıydı bana bu söylendiğinde.

Bizim ailede kullandığımız araçlarda tecrübe ettiğimiz yaklaşık 1 depoda 1 kere regen. yapıyordu. Çok kafaya takmamak lazım bence, regen.e başladığında bitirmesini sağlamak yeterli diye düşünüyorum.
Bizde çok uzun sürmeyiz atıyorum günde 4-5 kere sürüyorsak her sürüş max 5 km oluyor, teşekkür ederim yorumlarınız için.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ege
Dizel Partikül Filtresiyle alakalı bir işte çalışıyorum. Rejenerasyon giriş-çıkış kuralları vs.

Dizel araçlar, bu rejenerasyon olayını yaşayacak. Hiç kaçarı yok. Hatta çoğu kişi farkında olmadan regen yapıyor araç. Uzun yolda falan giderken çaktırmadan yapıp bitiriyor. O arada tüketim yükseliyor vs. Yoksa 500-600 km'den uzun mesafeyi, hiç regen yapmadan gidemezsiniz normal koşullarda. Benim bu zamana kadar denk geldiğim en baba regen aralığı gerçek şartlarda 800 km falandı. Şehiriçinde kullanıldığında yarı yarıya düşebilir bu menzil.

Yakıt elbette etkiler, fakat ne yaparsanız yapın , dizel araçlar bunu yaşayacak. Doğası bu artık. Dpf'siz eski dizellerden olmadığı sürece tabi. Rejenerasyon sırasında çimenlik bir yere park etmeyin, yangın çıkarabilir düşük ihtimal de olsa. Hatta Ford'ların göstergeden tetiklenen rejenerasyonları var bazı modellerde. Etrafı kontrol ettin mi diye soruyor başlamadan önce :)

Egzoz kokusundan anlamak kolay. Eskiden devir yükseltirlerdi vs. Kullanıcı anlamasın diye onu da yapmıyorlar artık. Fanı da, dpf çatlamasın diye açıyorlar genelde.

Rejenerasyon sırasında da yağa az miktarda mazot karışıyor ve yağı inceltiyor. 30-40 bin km falan yağı değişmezse, kritik sınırlara yaklaşmaya başlıyor yağ viskozitesi. Fazla regen yapan veya yaptığı regeni özellikle şehir içinde yapan bir araçsa, bu daha erken de olabilir. Normal bakımı yapılan araçta bu incelme miktarı sıkıntı olmaz. Fakat ben titiz adamım. Böyle bir işte çalışıp da niye ailemde dizel motor barındırmadığım , daha bir netlik kazanmıştır sanırım :)

Bende bu mevzuya takık olduğum için bakıyordum bizim 2018 Transitte. Hep %75 dolu gösteriyordu ama 1800km civarı ilk defa yolda giderken yaptı kendi kendine. Bir baktım %15, oh dedim.

Sanırım kullanım kılavuzuna göre çok dolduysa ayarlardan manuel başlatılabiliyor. Gaz veya frene basarsanız da iptal oluyor. Aslında her dizel araçta manuel opsiyonu eklenmeli bence.
 
Bende bu mevzuya takık olduğum için bakıyordum bizim 2018 Transitte. Hep %75 dolu gösteriyordu ama 1800km civarı ilk defa yolda giderken yaptı kendi kendine. Bir baktım %15, oh dedim.

Sanırım kullanım kılavuzuna göre çok dolduysa ayarlardan manuel başlatılabiliyor. Gaz veya frene basarsanız da iptal oluyor. Aslında her dizel araçta manuel opsiyonu eklenmeli bence.
Aynen öyle. Bir süre sonra da ekrana uyarı gelir fazla dolarsa. Tetikleyince 40 dakika boyunca 2000 devir sabit şekilde temizleme yapıyor. Tabi bu şekilde rejenerasyon yapmak istersen. O fonksiyonu deneyen bizlerdik transit için :D
İngiltere'deki araçlara opsiyon koydular sanırım. Sonra... :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...