AÇIK Golf 6 1.4 TSI DSG vs Leon MK2.5 1.6 TDI DSG

embedded

İbrahim Ç.
Düz Yol Gazcısı
37
Marka
Volkswagen
Selamlar herkese, yazın ortalarına doğru emektar Volkswagen Bora'yı satıp, Golf 6 veya Leon'a geçmek istiyorum. Yalnız şöyle bir durum var; aracın otomatik olması şart.

Golf 6 1.6 TDI DSG 200 bin kilometre altındaki arabaların ikinci elde fiyatları Golf 7'yle aynı neredeyse. Benzinlilerin nispeten daha uygun ve temizleri bulunabiliyor 1.4 TSI CAXA kodlu motor ile. Benzin yılda 20 bin kilometre yaptığım için açıkçası biraz çekiniyorum.
Aslında benzinlinin zevki daha hoş. Yakıt tüketimiyle ilgili verisi, bilgisi olan varsa da paylaşırsa sevinirim.
Alternatif olarak aynı altyapıyı hatta şasiyi kullanan Leonlara göz attım 1.6 TDI CAY motorlu olanlara. Onlar için de malzeme kalitesi ve yalıtımın berbat olduğunu söylüyorlar. Yalıtım ne kadar kötü bilmiyorum belki iyileştirilebilir.
Golf 6 test etme fırsatım oldu gerçekten iç mekanını ve konfor / yol tutuş dengesini çok beğendim. Leon'un ne kadar geride olduğunu bilmiyorum. İkisini de bir süre kullanıp test eden Otopark.com kullanıcıları varsa tecrübelerinden faydalanmak isterim.
Bu arada aynı fiyata alternatifleri de değerlendirdim. En ağır basan alternatif Astra J 1.4T fakat LPG ile binmeye ne kadar doğrudur bilemediğim için güvenli liman TDI motoru tercih etmek istedim. Herkese iyi forumlar...
 
Bir yanlış anlaşılma var galiba, Opel 1.4T MPI motor yazılıma da LPG'ye de uyumludur. Direkt enjeksiyon olmadığı için LSPI yaşanmaz ve piston kırma ben hiç duymadım. Ancak 1.4T SIDI için aynı şeyi söyleyemem. LSPI için silindir hacmi ne kadar büyükse o kadar az yaşanır denir ve 1.6T SIDI bile yeterince büyük hacimli değil bu konuda.
Ufak bir ekleme yapayım Opel Astra J kasada 1.4T olarak A14NET ve B14NET motorlar bulunur. Motorların hararet problemi yazılım ve uygun bakımla çözülüyor, sadece egzoz manifoldu turboyla beraber olduğundan salyangozda zayıf olan kısım çatlıyor ve kaçak yapıyor.
 
A14NET motorlarlarda olan neredeyse tüm sorunlar 2018 sonrası sedan olan B14NET astra J ler ile çözdüler zaten bu motor LSPİ olan bir motor değil zaten direkt enjeksiyonlu değil ha biraz narin bir motor ona diyecek bişe yok. Piston kıranlar genelde yanlış yağ ve buji kullanımı yüzünden kırdılar. Bu motorun sıcaklık ve sıcaklığın getireceği bazı genel problemleri dışında ;
Doğru yağ, iridyum buji (orjinalleri de iridyum), ve LPG için doğru AFR ayarı ile (ben olsam candan mühendislik gibi işinde usta birine yol üzerinde AFR ayarı yaptırırdım) kolay kolay sorun çıkartacağını zannetmiyorum zira fabrikasyon LPG'Lİ olanları da var. Ben olsam özellikle eski sahibine dikkat eder geçmiste sürekli antifriz ile kullanılmış olmasına önem gösterirdim. Aldıktan sonra da genel soğutma sistemlerini kontrol ettirir, termostat yazılımı yaptırır, değişecek parçaları değiştirirdim (hortumlar, soğutucu vs.) ve bakımlarına dikkat ederek uzun yıllar LPG ile binerdim. Performans yazılımı hakkında bir fikrim yok nasıl olur ne gibi sıkıntılar çıkartır bilmiyorum ama zaten yeterince narin bir motoru çokda zorlamaya gerek yok ayrıca tork konvertörlü şanzımanı da çok atik veyahut tepkili bir şanzıman değil yakıt arttırmaya meyilli bir şanzıman ve bu şanzıman yağını da değişmesi gerektiğini unutmamak gerek. Tabiki bahsi geçen araçlar arasında da en iyi yol tutuşu ve sürüş zevki olan araba denebilir bunuda unutmamak gerek
 
Ufak bir ekleme yapayım Opel Astra J kasada 1.4T olarak A14NET ve B14NET motorlar bulunur. Motorların hararet problemi yazılım ve uygun bakımla çözülüyor, sadece egzoz manifoldu turboyla beraber olduğundan salyangozda zayıf olan kısım çatlıyor ve kaçak yapıyor.
Evet manifoldu yan sanayi ile değiştirildiğinde uzunca bir süre bir daha tekrarlamıyormuş.
O zaman şu yorumu yapabiliriz; genel manada bakıldığında aslında bariz soğutma/sıcak çalışmaya bağlı problemler baş gösteriyor. Alır almaz soğutma hortumları, daha düşük derecede açan termostat, devirdaim, yağ soğutucu vs gibi parçalar elden geçirilip devamında ateşlemeyi de taze tutmak önemli. Bunlar yapıldığında pek de büyük bir problemi kalmıyor.
Asıl sorun şurada ; bu iyileştirmeler yapilmasına ve yağı antifrizine dikkat edilmesine rağmen yine aynı sorunlar baş gösterecekse orda işler değişir.

Ben yağ sıcaklığını kontrol ederek gazlarım, soğutmadan üst üste gazlamam. LPG var ise belirli bir devrin üstüne çıkıldığında benzine geçmesini sağlayacak ayar, düzgün bir AFR ayarı yaptırırım. En iyi malzemelerle bakım yaparım. Bobini bujiyi sık kontrol ederim diyen biri için; son durumda yazılımla birlikte LPG ne sorunlar ortaya çıkarır? Bunu tecrübe eden birinden yorum bekliyorum aslında. Yapıp deneyimlemiş biri olması benim için çok değerli.

Aslında bu konuyla ilgili bilgisine güvendiğim biri aklıma geliyor... @Otto Çevrimi bence el atarsa kafada netleşir. 😁😁
 
Son düzenleme:
Belirtmeyi unutmuşum, ben de A14NET kodlu motora sahip 1.4T üniteli Astralara bakıyorum. Atmosferik olarak J tam anlamıyla zulüm hiç gitmiyor. Sizinki 1.6T olması lazım yanlış hatırlamıyorsam. Soğutma olarak; yukarda biri daha bahsetmişti, düşük derecede açan termostat ile ne kadar çözülüyor acaba? Ve bahsettiğiniz hantallık için yazılım + LPG kombinasyonu DSG'den daha mı tehlikeli olur sizce?
1.4t için konuşuyorsak LPG kesinlikle önerilmiyor. Termostat yazılımını ben henüz yaptırmadım. Soğutma sistemini komple elden geçirdiğim için, ama planlarım arasında var. LPG takarsanız bana kalırsa masraf ve risk olarak dsg ile eşdeğer bi noktaya gelir.
 
Koni-Eibach tam istediğim kombinasyon. Ön konsoldan gelen trim sesleri de bence halledilebilir göğüsün kendisinden gelmediği sürece. Bez bant, sünger vs. uğraşmayı seviyorum. Şuanki aracımın tüm kapılarındaki segmanlarını söküp tazelemiştim. Plastik tırnakları bez bantla sarmıştım. Yaptığım yerlerdeki sesler kesildi.
1.6 TDI için dediğiniz gibi zaten alır almaz ilk fırsatta enjektörleri kontrol ettirip downpipe yazılım yaptırıp kullanmayı planlıyorum. Copa Plus'un Style'dan bariz farkları sanırım mercek far, koltuk döşemesi ve led stop sanırım. Led stop hariç mercek far sonradan da yapılabiliyor orjinal kadar iyi olur mu bilmem. Bunların dışında özellikle Copa Plus önermenizin sebebi var mı?
Trim seslerini kolayca halledersiniz o zaman. Yazılım-DP yeterli 130-140 hp arası bir güç olur, hafiften duman atar yazılıma göre. Gazlayacağınız vakit manuel modda turboyu doldurup basın, alt devirden zorlamayın.

Copa pakette yol bilgisayarı ekranı Golfler'deki gibi ondan öneriyorum daha kapsamlı. Birde led arka stoplar cidden arabayı daha iyi gösteriyor. Sunroof varsa daha iyi olur.
 
1.4t için konuşuyorsak LPG kesinlikle önerilmiyor. Termostat yazılımını ben henüz yaptırmadım. Soğutma sistemini komple elden geçirdiğim için, ama planlarım arasında var. LPG takarsanız bana kalırsa masraf ve risk olarak dsg ile eşdeğer bi noktaya gelir.
O halde DSG riskini tercih edeceğim sanırım. Teşekkür ederim.
Trim seslerini kolayca halledersiniz o zaman. Yazılım-DP yeterli 130-140 hp arası bir güç olur, hafiften duman atar yazılıma göre. Gazlayacağınız vakit manuel modda turboyu doldurup basın, alt devirden zorlamayın.

Copa pakette yol bilgisayarı ekranı Golfler'deki gibi ondan öneriyorum daha kapsamlı. Birde led arka stoplar cidden arabayı daha iyi gösteriyor. Sunroof varsa daha iyi olur.
Yol bilgisayarını bilmiyordum sırf onun için alınır. Arka led stop da bulması zor. Anlaşıldı çok sağolun.