Modeli önemli,zibil kadar motor seçeneğiyle modeli var.Öncelikle ülkemizde zaten TDI motorlusu zor bulunurken hele erzurumda kullanılacaksa dizel bir kere bakılmamalı.Benzin cephesinde seçenekler çok fazla,1.4 karbüratörlü,tek nokta enjeksiyonlu,çok nokta enjeksiyonlu 60 hp,1.6 yine aynı şekilde 75 hp,1.8 75,90,110 ps motorlusu falan mevcut.Ülkemizde en çok bulunan benzinli versiyonu 1.6 AFT motordur,yani SR motorun atası bir önceki motor.Bu motor da diğerleri gibi 8 valf,gücü 102 hp.Golf 3'te SR motor olmadığını da belirtmek istiyorum.Çoğu eski nesil motor kısaca,içlerinden en yeni nesil teknolojili olan muhtemelen MPI enjeksinyonlu 1.4 60 ps ve 1.6 75 ps motorlar benzinli arasından.TDI harici diğer 2 dizel seçeneği de zaten mekanik yakıt enjektörlü en ilkel dizel motorlardan,turbolusu 75 ps AAZ motor,turbosuzu 64 ps 1Y motor.TDI cephesinde ise 2 seçenek var,110 hp olan B5 kasa passattan da tanıdığımız AFN motor,diğeri 90 ps 1Z motor.110 ların oldukça nadir hatta Türkiye'de olmadığını söyleyebilirim.Sahibindende de satılan dizel Golf 3'lerin çoğu TDI bile değil.
Yani bu kadar anlatıma demem o ki,öncelikle bu motorlar zaten yaşlı,ekonomik değil,eski nesil ve performanssız motorlar(TDI hariç).
Bu araçlar,özellikle eski Volkswagen'lerin neredeyse tümü gibi,elektriksel arızalardan meşhurlar.Motorlar oldukça bakım isteyen ve çok narin motorlar,her an sorun çıkarmaya müsait oluyorlar o yaşta.Hele saydığım üstteki benzinli motorlar en mimlileri bu konuda.Öğrenci iseniz ve ciddi bir geliriniz yoksa ve de Golf 3'ler ile ilgili bilginiz yoksa kesinlikle tavsiye etmiyorum Golf 3'ü.