KAPALI Golf MK 3 Öğrenci için ideal bir otomobil midir?

tartal

Tuna
Profesör
101
Marka
Opel
Merhaba dostlar, abiler. Öğrenciyim. Üniversite de kullanmak için maksimum 17 18 bandında araç bakıyorum. Sizce Golf MK3 öğrenciyi üzmeyecek az yakacak parçası ucuz bir araçmıdır? "Golfçü" abilerimi bekliyorum veya daha önce Golf 3 sahibi olmuş abilerimide aynı şekilde. Kararsızım. Yada bu bantta başka araba varsa onuda yazabilirsiniz. :)
 
Erzurum gibi duruyor. Neden sordunuz?
İstanbul-Ankara-İzmir-Bursa veya bunlara yakın şehirlerde olsa ideal derdim. Golf 3 yaşı itibarı ile bol bol sorun çıkarmaya müsait bir araba. Özellikle 1.9TDI motoru yaşlanınca çok uğraştırıyor. 8-9 yıl önce İzmir'de arkadaşımda vardı. Üniversite öğrencisi için uğraştırıcıydı. Sık sık sorunlar yaşatırdı. Ailesiyle yaşamasına rağmen tamire yetişemezdi. Arabayı kullandığından fazla arızalı yatırmıştır. Tekrar belirteyim, bu söylediklerim 8-9 yıl daha genç halinde yaşanıyordu. 1.6 benzinli alıp, amortisörleri salıncakları burçları gerekiyorsa değiştirip, lpg takmadan binerim diyebiliyorsanız o zaman daha sorunsuz olur, ideal olur =)
 
1.6 SR motor ile alınabilir ancak bütçe maalesef günümüz koşulunda temizleri içim düşük 20-25 bandında güzel bi sport paket çok şık olabilir
 
  • Beğeni
Tepkiler: tartal
Erzurum bildiğim bir il değil lakin parça sorunu yaşamayacağın yaşadığında pahalı sonuçlar doğurmayacak bir araç bulmalısın bence. Golf modeli itibariyle çok sık arıza verecektir. İmkanın varsa azıcık yukarı çıkıp Yaris 1.0 bakabilirsin...


https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-temiz-aile-araci-663304015/detay



Başta verdiğim örnek araç 306 da eğer parçasını bulabilirsen çok güzel araçtır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve tartal
O paraya güzel bir enstrüman al kursa git, ingilizce kursuna git, konser tiyatro ne bulursan acıma git, güzel janti kıyafetler al. Dişlerin eğriyse tel taktır, vucut geliştirmeye yazıl güzel beslen, kitaplar al oku, orta yollu bir laptop al film dizi izle. Hepsine yeter de artar geri kalanına da ne yapıyorsan yap. Abi tavsiyesi sen bilirsin.
 
17-18 civarına temiz bir Golf-3 bulmanız zor, ama olurda 21-25 arasına çıkarsanız temizlerini bulursunuz, tavsiye ederim. 1.6-1.8-2.0 Benzinli ve Dizel seçenekleri mevcut, öğrenci olduğunuz için en ideali sizin için 1.6 Benzinli motorlu olan olurdu yalnız o motorun 8v'likleri 75 PS ve ne yazık ki gitmiyor, gitmediği gibi de bol bol da yakıyor(Küçük hacimlilere göre).Ama sağlam motordur kolay kolay arıza açıp bozulmazlar benim size tavsiyem 19 ile 22 bin tl bandı arasına 1.4 75 PS temiz benzinli bir HB. Clio 2 almanız yönünde olurdu.

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...n-orijinal-temiz-clio-klimali-661645228/detay

O paraya güzel bir enstrüman al kursa git, ingilizce kursuna git, konser tiyatro ne bulursan acıma git, güzel janti kıyafetler al. Dişlerin eğriyse tel taktır, vucut geliştirmeye yazıl güzel beslen, kitaplar al oku, orta yollu bir laptop al film dizi izle. Hepsine yeter de artar geri kalanına da ne yapıyorsan yap. Abi tavsiyesi sen bilirsin.
Bu da doğru bir yorum, öğrenci için de ideal bir seçenek(tabii hepsini harcamayı kastetmiyorum), öğrenci iken birçok şeyden kıstığımı bilirim niye hurdamızı bir kaç bin km daha fazla sürebilmek için...
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: tartal ve Munferit
Merhaba dostlar, abiler. Öğrenciyim. Üniversite de kullanmak için maksimum 17 18 bandında araç bakıyorum. Sizce Golf MK3 öğrenciyi üzmeyecek az yakacak parçası ucuz bir araçmıdır? "Golfçü" abilerimi bekliyorum veya daha önce Golf 3 sahibi olmuş abilerimide aynı şekilde. Kararsızım. Yada bu bantta başka araba varsa onuda yazabilirsiniz. :)
Öğrenciyken araba almak için en başta ekonomik araçların seçilmesi gerekiyor. Şimdi araba alma öneriside gelmiş, mantıklı bir öneri o da tabi ama araba almayı kafaya koymuş birini çok ikna etmiyor böyle söylemler :) Zira beni de etmemişti. Gerçi ben son seneme giricem artık mezun oluyorum kafasiylada hareket etmiştim biraz.

Henüz bir yere yerleşmedin sanırım buradaki esas noktada oraya gidip bir yerleşmen, ortamı görmen. Belki de bir araca hiç ihtiyacın olmayacak. Ornek olarak ben Bursa'dan Sakarya'ya bir yatay geçiş süreci yaşadım. Bursa'da olduğum dönem araba almak hiç istememiştim çünkü ihtiyacım yoktu, paramı biriktirmeye devam ettim. Sakarya'ya gelince bu istek oluştu çünkü burada evim ve okulum arası gittiğim yol bir acaba dedirtti ve burada da 1 yıl yaşadıktan sonra almaya karar verdim. Yanı kısacası bir git gör okuyacağın yaşayacağın yeri.

Bütçe olarakta seçtiğin aracın zaten artışını eksisini herkes söylemiş tekrar etmek anlamsız. Ancak ben de o bütçeye temizlerinin daha rahat bulunabileceği Clio 1 öneririm. Hem daha ekonomik, hem temizini bu bütçeyle bulmak çok zor olmayacaktır. Ama tekrar edeyim önce gideceğin yer ve yaşayacağın yer belli olsun, orada bir süre tecrübe et araba gerçekten lazım mı ? :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: tartal ve Mt.Akina
Modeli önemli,zibil kadar motor seçeneğiyle modeli var.Öncelikle ülkemizde zaten TDI motorlusu zor bulunurken hele erzurumda kullanılacaksa dizel bir kere bakılmamalı.Benzin cephesinde seçenekler çok fazla,1.4 karbüratörlü,tek nokta enjeksiyonlu,çok nokta enjeksiyonlu 60 hp,1.6 yine aynı şekilde 75 hp,1.8 75,90,110 ps motorlusu falan mevcut.Ülkemizde en çok bulunan benzinli versiyonu 1.6 AFT motordur,yani SR motorun atası bir önceki motor.Bu motor da diğerleri gibi 8 valf,gücü 102 hp.Golf 3'te SR motor olmadığını da belirtmek istiyorum.Çoğu eski nesil motor kısaca,içlerinden en yeni nesil teknolojili olan muhtemelen MPI enjeksinyonlu 1.4 60 ps ve 1.6 75 ps motorlar benzinli arasından.TDI harici diğer 2 dizel seçeneği de zaten mekanik yakıt enjektörlü en ilkel dizel motorlardan,turbolusu 75 ps AAZ motor,turbosuzu 64 ps 1Y motor.TDI cephesinde ise 2 seçenek var,110 hp olan B5 kasa passattan da tanıdığımız AFN motor,diğeri 90 ps 1Z motor.110 ların oldukça nadir hatta Türkiye'de olmadığını söyleyebilirim.Sahibindende de satılan dizel Golf 3'lerin çoğu TDI bile değil.

Yani bu kadar anlatıma demem o ki,öncelikle bu motorlar zaten yaşlı,ekonomik değil,eski nesil ve performanssız motorlar(TDI hariç).

Bu araçlar,özellikle eski Volkswagen'lerin neredeyse tümü gibi,elektriksel arızalardan meşhurlar.Motorlar oldukça bakım isteyen ve çok narin motorlar,her an sorun çıkarmaya müsait oluyorlar o yaşta.Hele saydığım üstteki benzinli motorlar en mimlileri bu konuda.Öğrenci iseniz ve ciddi bir geliriniz yoksa ve de Golf 3'ler ile ilgili bilginiz yoksa kesinlikle tavsiye etmiyorum Golf 3'ü.
 
Modeli önemli,zibil kadar motor seçeneğiyle modeli var.Öncelikle ülkemizde zaten TDI motorlusu zor bulunurken hele erzurumda kullanılacaksa dizel bir kere bakılmamalı.Benzin cephesinde seçenekler çok fazla,1.4 karbüratörlü,tek nokta enjeksiyonlu,çok nokta enjeksiyonlu 60 hp,1.6 yine aynı şekilde 75 hp,1.8 75,90,110 ps motorlusu falan mevcut.Ülkemizde en çok bulunan benzinli versiyonu 1.6 AFT motordur,yani SR motorun atası bir önceki motor.Bu motor da diğerleri gibi 8 valf,gücü 102 hp.Golf 3'te SR motor olmadığını da belirtmek istiyorum.Çoğu eski nesil motor kısaca,içlerinden en yeni nesil teknolojili olan muhtemelen MPI enjeksinyonlu 1.4 60 ps ve 1.6 75 ps motorlar benzinli arasından.TDI harici diğer 2 dizel seçeneği de zaten mekanik yakıt enjektörlü en ilkel dizel motorlardan,turbolusu 75 ps AAZ motor,turbosuzu 64 ps 1Y motor.TDI cephesinde ise 2 seçenek var,110 hp olan B5 kasa passattan da tanıdığımız AFN motor,diğeri 90 ps 1Z motor.110 ların oldukça nadir hatta Türkiye'de olmadığını söyleyebilirim.Sahibindende de satılan dizel Golf 3'lerin çoğu TDI bile değil.

Yani bu kadar anlatıma demem o ki,öncelikle bu motorlar zaten yaşlı,ekonomik değil,eski nesil ve performanssız motorlar(TDI hariç).

Bu araçlar,özellikle eski Volkswagen'lerin neredeyse tümü gibi,elektriksel arızalardan meşhurlar.Motorlar oldukça bakım isteyen ve çok narin motorlar,her an sorun çıkarmaya müsait oluyorlar o yaşta.Hele saydığım üstteki benzinli motorlar en mimlileri bu konuda.Öğrenci iseniz ve ciddi bir geliriniz yoksa ve de Golf 3'ler ile ilgili bilginiz yoksa kesinlikle tavsiye etmiyorum Golf 3'ü.
Bu kadar ayrıntılı ve içten yazdığınız içinn gerçekten teşekkür ederim. Peki 20 bin tl bandında öğrenciye ne önerirsiniz?
 
Bu kadar ayrıntılı ve içten yazdığınız içinn gerçekten teşekkür ederim. Peki 20 bin tl bandında öğrenciye ne önerirsiniz?

Ne demek,her zaman :)

20 bin lira bandında ben olsam segment düşürüp,japonlara bakardım.Japonlar mekanik anlamda dayanıklı olurlar ve elektronik sistemleri Almanlara göre azdır.Tabii ki bu da az işlevsellik yüksek sorunsuzluk anlamına gelir.Genele vuramam,ama çoğu Japon araçlarında durum böyle.Japon markalar başta olmak üzere B sınıfı araçlar bakardım.Tabii bakımlı ve 200 bin km altı olmak kaydıyla.Dizel o bütçeye çok zor zaten,LPG li de almazdım şahsen.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: tartal
Bu kadar ayrıntılı ve içten yazdığınız içinn gerçekten teşekkür ederim. Peki 20 bin tl bandında öğrenciye ne önerirsiniz?
10 bin bandında Renault9 flashs veya 1.4 broadway motorlu flash, ya da 1.6 rainbow olarak geçen flash öneririm ben. geri kalan 5 bini özel hayatıma, diğer 5 bini de arabaya yakıt bakım vs olarak ayırırdım. düşük bütçeli arabalar özellikle usta bulamadığın zaman insana kafa yedirtiyor. kendi arabam (90 model taunus 2.0 motor) arada manevi bağ olmasa kaç kere parça parca edip hurdaya verecektim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tartal
Bu kadar ayrıntılı ve içten yazdığınız içinn gerçekten teşekkür ederim. Peki 20 bin tl bandında öğrenciye ne önerirsiniz?
Şunu alıp, kalan parayı ilk masrafları ve devamındaki bakımları için ayırabilirsiniz. https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-temiz-ef-kasa-arayana-661105656/detay

Şöyle bir Corsa B alınıp yine bakımlarına en az 2-3 bin harcanıp, kalanı yakıta ayrılabilir. https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-bakimli-ve-temiz-662976589/detay

Şöyle temiz bir KA alınabilir. https://www.sahibinden.com/ilan/vas...020-haziran-muayeneli-ford-ka-642525539/detay Tam öğrenci işi keyif arabasıdır. Şehir içi seri, şehir dışı vasat, küçük ama yakıtı biraz fazla, yol tutuşu aşırı iyi bir arabadır. Kalan bütçe bakım ve yakıt masraflarına ayrılır.

KA ile aynı platformdaki şu Fiesta alınabilir. https://www.sahibinden.com/ilan/vas...ta-atasehir-kadikoy-149bin-km-601792556/detay Kaporta masrafından başka bir derdi yoksa o masraf yapılır, keyifle binilir.

Şu bol boyalı Escort alınabilir. https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-orjinel-km-dir-z-tec-motor-636270454/detay Bu araba genel hatlarıyla iflah olur gibi duruyor ama sanki muhtemelen alır almaz sağlam check-up'a girerseniz iyi masraf yaptırır. Bütçeyi tamamen yer. Sonrasında ise kendisine bağlayacak potansiyeli var.
Masrafsızsa şuna da bakılabilir https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-37.202km-temiz-ford-escort-664289556/detay

Km'leri yüksek olsa da şöyle ölümsüz kasa Polo seçenekleri var: https://www.sahibinden.com/ilan/vas...nden-temiz-klimali-aile-araci-661617719/detay
Üstündaki işlemler zevkinize uygunsa iyi bir ustaya gösterilip şuna da bakılabilir: https://www.sahibinden.com/ilan/vas...olo-1.6-acilir-tavan-airbagli-653190492/detay

Birkaç model daha baktım ama temizini bulamadım.

Fark etmişsinizdir: Genelde B sınıfı, basit yapıda, altyapısının iyi olması muhtemel, fiyatına göre keyifli arabalar önerdim. Tüm önerilerim de bütçeniz sınırının bayağı altında. Çünkü eski arabayı alır almaz soğutma suyu hortumları, radyatör su haznesi, radyatör, salıncaklar, motor kulakları, amortisörler, amortisör takozları, aks ve aks körükleri elden geçmeli. Bunları elden geçirmezseniz, aldıktan kısa süre sonra bir yeri ciddi masraf çıkarabilir ve satın alırken son barutu attığınız için arabayı yatırmak zorunda kalırsanız bütün keyfiniz kaçar.
 
Erzurum iklimi soğuktur ve metali her şeye karşı yapıştırabilir bu iklim şartı , o yüzden oldukça bakımlı ve motorunda antifriz kaldırabilecek bir araca bakmakta fayda vardır öncelikle. Küçük eski teknoloji bir motor işinizi kesinlikle ve kesinlikle göremeyecektir , özellikle bizzat benimde okuduğum ve hala okuyor olduğum ATATÜRK üniversitesi tarafları sürekli don olayları yaşamaktadır ve rampalar her zaman zorlar araçları kaldı ki erzuruma giden aracın birde geri sizi evinize güvenli ve üzmeden geri getirmesi uzun yol şartlarını karşılaması gerekir :) O yüzden mümkün olduğunca yolu tutan , soğuk iklime dayanıklı , motor gücü yeterli ve bakımı antifrizi bol bir araç bulmak lazım , bütçeyi zorlayacaktır evet ama benim deneyimlerim kesinlikle bunları dikkate almanızdır. :) Erzurumun sanayisine hiç işim düşmedi fakat söylenilen şu , düzgün iş gören usta yok , herkes genelde servise gitmeye gayret ediyor yada çok çok iyi iş yapan oranın tekeli gibi olan ustalara yöneliyorlar. Alacağınız araçta antifriz yoksa kesinlikle kaçın uzaklaşın demek istiyorum ama dilerseniz sorumluluk yüklenip aldığınız araca antifriz doldurmanız (minimum -25 ki erzurum -30 bile görüyor :D ) şarttır.

Ben olsam bakacağım ilk 5 markayı ve araçları şöyle aşağı doğru yazayım :)

Fiat - Marea
Citroen - Xsara - C3 - Saxo
Renault - Clio HB - Laguna - Megane
Ford - Fiesta - Focus
Opel - Corsa - Astra

İyi bir kış lastiği kesinlikle şarttır bu arada :D Crossclimate ile gittiğim ilk seferde kar yağışına yakalanmıştım ve bayağı korkutmuştur kendileri :D En azından weatherproof lazım gibi hissetmiştim :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: tartal ve bt