Goodyear EGP vs Conti PC5 hangisi ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ee ince yanaklı lastiğin bir kere fiziksel avantajı yüksek. Haliyle kalın yanağa göre daha etkili bir lastik yapma imkanı kolaylaşıyor özellikle performanslı sürüşlerde. Ama dediğim gibi ps4'ün rakibi sc5 diyorsun da premium contact 6 zaten sc5 ve pc5'in özellikleri geliştirilip, birleştirilerek onların yerine geldi. Yani performans lastiği ile konfor lastiği özelliklerini beraber sunabilsin diye geliştirilmiş.
O iki lastiği birleştirmeden önce çözmeleri gereken çok büyük problemleri vardı onu çözdüler mi? Onu çözsünler önce.
 
Yol gürültüsü ile yuvarlanma direnci azaltılmış. Dayanıklılık olarak da geliştirildiği söyleniyor ama onu uzun dönem kullanım belirler sadece.
Yurttaşlarım kusura bakmasın ama parasını ödedikleri mal dünyanın en kaliteli malı düşüncesinden çıkmadığı için yurtdışı forumlarda gördüğüm kadarıyla dayanıklılık konusunda çok kötüydü conti.Yeni aldığı lastikten parça koparanlar bile oldu.Ömür konusunu çözmediği sürece continental gözüme giremez.Hoş dünyanın en iyi lastiğini yapsa türkiyeyi haritadan silme olayı yüzünden gider 2. en iyi lastiği alır yine contiye para vermem ya neyse :rolleyes::)
 
  • Beğeni
Tepkiler: giualfa
DYGDAZ.jpg
v6yPGm.jpg

oXyV57.png


Şöyle desen olarak görünce daha net anlaşılır. İlk lastik premium contact 5, ortada ki premium contact 6 ve sonda ki sport contact 5..
Göründüğü üzere sc5 ve pc6'nın lastik sırt desenleri birbirine çok yakın. Pc5 ile 6'nın birbirine benzer hiç bir yanı kalmamış vaziyette.
 
Yurttaşlarım kusura bakmasın ama parasını ödedikleri mal dünyanın en kaliteli malı düşüncesinden çıkmadığı için yurtdışı forumlarda gördüğüm kadarıyla dayanıklılık konusunda çok kötüydü conti.Yeni aldığı lastikten parça koparanlar bile oldu.Ömür konusunu çözmediği sürece continental gözüme giremez.Hoş dünyanın en iyi lastiğini yapsa türkiyeyi haritadan silme olayı yüzünden gider 2. en iyi lastiği alır yine contiye para vermem ya neyse :rolleyes::)
Ona bakarsan da Michelin, sürekli Ermeni soykırımı ile Türkiye'yi aşağılayan Fransa ülkesinin :D Bu işler böyle çözülmez. Türkiye'yi haritadan çıkardı diye o lastiği seçmeyecekseniz, Ermeni soykırımı ile Türkiye'yi siyasi ve uluslararası arenada sürekli aşağılamaya çalışan Fransız lastiğini de seçmeyip Petlas ile yola devam etmeniz gerekir.

Dayanıklılık konusuna gelirsek balans problemi yaşayanları da biliyorum ben premium contact 5'te. Yani netice itibariyle tamamen kullanıcı deneyimine bağlı şeyler bunlar. Söylediğim gibi 2.senesi bitti ve 20 bin km'yi geçtim benim pc5'ler hala ilk gün ki performansında devam ediyor.
 
Ona bakarsan da Michelin, sürekli Ermeni soykırımı ile Türkiye'yi aşağılayan Fransa ülkesinin :D Bu işler böyle çözülmez. Türkiye'yi haritadan çıkardı diye o lastiği seçmeyecekseniz, Ermeni soykırımı ile Türkiye'yi siyasi ve uluslararası arenada sürekli aşağılamaya çalışan Fransız lastiğini de seçmeyip Petlas ile yola devam etmeniz gerekir.

Dayanıklılık konusuna gelirsek balans problemi yaşayanları da biliyorum ben premium contact 5'te. Yani netice itibariyle tamamen kullanıcı deneyimine bağlı şeyler bunlar. Söylediğim gibi 2.senesi bitti ve 20 bin km'yi geçtim benim pc5'ler hala ilk gün ki performansında devam ediyor.
Michelin firmasından bir atak gelmediği sürece sıkıntı yok.Bu arada tabiki petlas takarım bundan gocunmam da , yalnız bazı konular vardır milliyetçilik yapmak yerine ürüne bakmak gerekir lastik bunlardan biri can taşıyor,gerektiğinde cana kıymayı engelliyor.Yoksa petlas ps4 ayarında lastik yapsın ps4 ten daha pahalı da olsa yine petlas takarım :)

Zaten şuan senin sayende contiyi gözlemliyorum abi,geri bildirimlerini kaçırmamaya çalışıyorum ilerleyen zamanlarda continin gelişimi hakkında fikir edinmemde yardımcı olacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Michelin firmasından bir atak gelmediği sürece sıkıntı yok.Bu arada tabiki petlas takarım bundan gocunmam da , yalnız bazı konular vardır milliyetçilik yapmak yerine ürüne bakmak gerekir lastik bunlardan biri can taşıyor,gerektiğinde cana kıymayı engelliyor.Yoksa petlas ps4 ayarında lastik yapsın ps4 ten daha pahalı da olsa yine petlas takarım :)

Zaten şuan senin sayende contiyi gözlemliyorum abi,geri bildirimlerini kaçırmamaya çalışıyorum ilerleyen zamanlarda continin gelişimi hakkında fikir edinmemde yardımcı olacak.
Dediğim gibi o marka lastiği yardı, bu marka çabuk balon yapıyor falan diye söylenenleri dikkate almaya gerek yok. İnsanların nasıl araba kullandığı, lastiklerin yanaklarını cayır cuyur kaldırımlara sürtüp çakıllı, taşlı yollarda sert kullandıkları çoğunlukla ortada. Çukur, bozuk yol dinlemeyip hem aracın hem lastiğin canına okuyanlar da cabası.

Lastik ömrü konusunda ise üst segment modeller, yani piyasanın premium diye tabir edilen pahalı ve üst seviye modelleri çoğunlukla birbirine yakın ve benzer kıvamda. Bunu direkt etkileyen 2 faktörden birisi kullanım tarzı ve kullanılan bölgenin iklimi, coğrafyası. Şartları zor bir coğrafyada ve serte yakın kullanım tarzıyla bu lastiklerin hemen hepsi ömürlerini aşağı çekecektir. Ben bu zamana kadar ömrü yüksek değil denilen bir çok lastiği uzun dönem kullandım ve hamuru bozulan primacy 3 haricinde diğerlerinin hiç birinden kötü dönüş almadım. Ömrü en düşüklerden olan kışlık Petlas'ı bile 5 sene kullandım ben ki ilk 3 senesi normal durumdaydı.

Bunlar piyasanın üst seviye lastikleri. Bunlardan herhangi birini alıp da memnun kalmadım demek zor. Farklarını da ancak sıradanın ötesinde bir sürüş gerçekleştirenler anlayabilir.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Ee ince yanaklı lastiğin bir kere fiziksel avantajı yüksek. Haliyle kalın yanağa göre daha etkili bir lastik yapma imkanı kolaylaşıyor özellikle performanslı sürüşlerde. Ama dediğim gibi ps4'ün rakibi sc5 diyorsun da premium contact 6 zaten sc5 ve pc5'in özellikleri geliştirilip, birleştirilerek onların yerine geldi. Yani performans lastiği ile konfor lastiği özelliklerini beraber sunabilsin diye geliştirilmiş.
Biliyorum da ps4 ün yol tutuş dışında konfor ve sessizlik gibi çok büyük avantajı var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Bilal
Biliyorum da ps4 ün yol tutuş dışında konfor ve sessizlik gibi çok büyük avantajı var.
Sessizlik konusunda 205 55 16 ebatlarda ps4'ün 70 db, pc6'nın 71 db etiketi var. Fakat resmi siteden yanlış bakmadıysam ps4'ün yakıt verimliliği E iken, pc6'nın verimliliği C seviyede. Yani arada 2 seviye fark var. Bu benzer kullanımda muhtemelen ortalama tüketimde 1 litreye yakın fark oluşturur. Buna ek olarak yakıt verimliliğinin düşük olması bir ihtimal muhtemelen ps4'ün 16 ebatta yuvarlanma direncinin pc6'ya göre daha geride olabileceği anlamına gelebilir.

Konfor konusuna gelirsek onu rakamlarla ölçmenin bir yolu yok. Premium contact 5 yeterince konforlu bir lastik. Yerini aldığı pc6'nın ondan geride olacağını düşünmüyorum. Ps4 ve pc6'nın hangisinin daha konforlu olduğunu ise ancak kullanım sırasında anlayabiliriz.

Daha önce dediğim gibi ps4 benim her zaman tercih edeceğim bir lastik. 17 jant ve üzerine çıkıp ps4 - sport contact 5 ve 6 tercihleri arasında ps4'ü tercih ederim. Fakat ismi var yahut diğer ebatlarda başarılı diye lastiklere direkt peşin hüküm vermemeliyiz. 16 jant tam geçiş jantıdır. Her ebatta aynı sonuçları gösteremeyebiliyor lastikler. Bunları tek tek irdeleyip öyle karar vermek lazım.
 
Son düzenleme:
@Cenk hocam hepsiburada sitesinde CEC6 satışa girmiş fiyatı CPC6'dan çok küçük derecede ucuz etiket değeri A-A 71dB :) Bence aile veya uzun yol otomobilleri için tekel neticesinde duruyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
@Cenk hocam hepsiburada sitesinde CEC6 satışa girmiş fiyatı CPC6'dan çok küçük derecede ucuz etiket değeri A-A 71dB :) Bence aile veya uzun yol otomobilleri için tekel neticesinde duruyor :D
Performanslı lastik aramayanlar için güzel bir tercih olabilir. 185 60 15 ebatında 70 db ses seviyesi varmış. 2 veya 3 gün önce bakmıştım eco contact 6 var mı diye ama ürün satılmamaktadır yazıyordu. Yeni eklenmiş belli ki fiyatları da ondan böyle yüksek girmiş. Premium contact 6 ile benzer fiyat neredeyse :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil