Goodyear-Nokian-Continental-Michelin kış lastiği testlerim

Siz olsanız hangisini tercih edersiniz


  • Kullanılan toplam oy
    54
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Elinize sağlık kardeşim. 4.kışını yaşayan petlas w651 kullanıyorum, kar ve buz performansından çok memnunum fakat sıcaklık artınca sapıtıyor. Testlerden ve yorumlardan anladığım nokian ve conti hem kar performansı hem de sıcaklık artınca gösterdiği tepkiler olarak yeterince başarılı. Bakalım, bir sonraki kışlık lastik seçimim conti ts860 olabilir.
 
Bir dahaki kışa kadar ben sana Nokian'ın o özelliği hakkında bilgi veririm abi, havaların ısınması lazım çünkü. Gökçe abiden aldığım feedback'e göre WR A4 7 derecenin üstünde yüzüyor ama bilgine.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bir dahaki kışa kadar ben sana Nokian'ın o özelliği hakkında bilgi veririm abi, havaların ısınması lazım çünkü. Gökçe abiden aldığım feedback'e göre WR A4 7 derecenin üstünde yüzüyor ama bilgine.
Eyvallah kardeşim, yüzüyorsa eğer belli ki benim isteklerimi karşılamaz ama dediğin gibi bir daha ki kışa kadar senden geri bildirim alırım yine mutlaka.
 
2 aydır Vectra aracımda 215/55/16 ebatında Conti ts860 kullanıyorum yaklaşık 3000 km yol yaptım. Bu sürede hava sıcaklıklarının 17Clere kadar çıktığı da oldu ve o sıcaklıklarda dahi frenleme ve yol tutuş konusunda sıkıntı yaşamadım. Hava sıcaklıkları 7 derecenin altındayken ise kuruda ve yoğun yağmurda inanılmaz güven veriyor. Yoğun karda kullanma fırsatı bulamadım ancak taze karın üstünde ne kalkışta patinajla ne frenlemede abs devreye girmesiyle karşılaştım. Oldukça memnunum..
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
abeb736b69763fb97de67b0b9a993993.jpg


Bugün Kocaeli yüksek kesimlerine baya kar yağdı, ContiWinterContact 850p(224/45R18) leri tam anlamıyla denemiş oldum. 2 kere bu sefer kaldık gitmiyor dediğim oldu, 5-10 saniye patinaj çektikten sonra yol alabildim.

Kış lastiklerinin arkadan çeker araçlarda performansı biraz limitli, arkada ağırlık olmadığı için dik bayırlarda yeterli çekişi sağlayamayabiliyor. Bence asıl önemli olan frenleme, gerçekten kış lastiğinin kar üstündeki fren performansı güven veriyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Beyler bu arada Lancer ve Ceed de jant degisimi yaptim, Lancer su an 17" Kia 16", anladimki Continental daha konforluymus Goodyear'dan, bilginize.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Beyler bu arada Lancer ve Ceed de jant degisimi yaptim, Lancer su an 17" Kia 16", anladimki Continental daha konforluymus Goodyear'dan, bilginize.
Kışlık seçimim kesinlikle conti'den yana olacak zaten özgürüm. Ama kışlıklardan yazlıklara geçildiğinde almış olduğun egp lastiğinin yorumunu da bekliyorum senden. Takipteyim aklında bulunsun.
 
Bakalim egp ler made in turkey, beklentim dusuk acikcasi ama sana bilgi veririm abi, buraya yazi yazarim zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bakalim egp ler made in turkey, beklentim dusuk acikcasi ama sana bilgi veririm abi, buraya yazi yazarim zaten.
Ben alırken nerede yapıldığına bakmamıştım açıkçası ama çok fazla memnun kalmıştım. Bakalım zamanı gelince senin de yorumlarını dinleyeceğim anlaştık kardeşim.
 
Egp'den kasıt efficent grip perfomance ise yazlık lastiklerim onlar.
Havalar 30 derecenin üzerine çıkana kadar bir sıkıntı çıkartmadı ancak bu yaz yaptığım kısa süreli İzmir sıcağında tanınmayacak duruma geldi lastiklerim. Hemen abs devreye girmeye başladı, kalkışlarda sürekli sarmaya başlamıştı lastikler. Frenleme o kadar kötüydü ki sanayiye frenlere baktırmaya götürdüm arabayı. Hava sıcaklığı Eylül ortasında normale inice frenleme de düzeldi.
Yaşadığınız yer yazın çok sıcak olmuyorsa mantıklı bir lastik yine de. Lpg de araba egp den önce 370km gidiyordu egplerle 400kmyi gördüm ve bu veriler aynı kullanım koşullarında gerçekleşti. Bir daha egp almayı düşünmüyorum bir sonraki yazlık lastiğim premium contact 6 olacak büyük ihtimalle.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Egp'den kasıt efficent grip perfomance ise yazlık lastiklerim onlar.
Havalar 30 derecenin üzerine çıkana kadar bir sıkıntı çıkartmadı ancak bu yaz yaptığım kısa süreli İzmir sıcağında tanınmayacak duruma geldi lastiklerim. Hemen abs devreye girmeye başladı, kalkışlarda sürekli sarmaya başlamıştı lastikler. Frenleme o kadar kötüydü ki sanayiye frenlere baktırmaya götürdüm arabayı. Hava sıcaklığı Eylül ortasında normale inice frenleme de düzeldi.
Yaşadığınız yer yazın çok sıcak olmuyorsa mantıklı bir lastik yine de. Lpg de araba egp den önce 370km gidiyordu egplerle 400kmyi gördüm ve bu veriler aynı kullanım koşullarında gerçekleşti. Bir daha egp almayı düşünmüyorum bir sonraki yazlık lastiğim premium contact 6 olacak büyük ihtimalle.
Conti premium contact 5'ler var sanırım şuan piyasada, onlar için de yuvarlanma direnci daha fazla, lastik daha sert, yol gürültüsü de daha fazla diyorlar. Egp'ların konforu ve sessizliği güzeldi, aynı zamanda kuru ve ıslakta da güzel yol tutuyorlardı zorlayınca ama işte kuruda fren mesafesi pek iyi değil. Ben de konfor + yol tutuş konusunda iyi olabilen bir lastik arıyorum açıkçası.
 
  • Beğeni
Tepkiler: eminjr
Gerçi şimdi gördüm 2017 yazında premium contact 6 çıkacakmış. Sportcontact 5 ve premium contact 5'in özelliklerinin karışımı halinde üretilecekmiş sanırım, hatta bu iki lastiği piyasadan kaldırıp yerine sadece bu lastiğin üretileceği söyleniyor. Üstün performans ile beraber bu sefer konforu da eklediklerini söylüyorlar. İşler şimdi değişti, premium contact 6'nın çıkmasını bekleyeceğim ben de sanırım.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: eminjr
Arkadaslar bu arada, b yakit tuketimi ab etiketine sahip goodyear, e yakit tuketime sahip continental ile ciddi yakit tuketimi farkliliklari elde ettim, jant takimi degistirdikten sonra(yani kia da su an 205/60 goodyear, lancerda 225/45 conti var) fark gozlemledim. Normalde bu hava sartlarinda 7-8 arasi gezdigim Lancer 9 litreye cikti, 7 nin altina kolaylikla inmeyen kia ise 6.2 ye sabitledi kendini. AB etiketinde yakit performansi onemliymis, kanitlanmis oldu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Arkadaslar bu arada, b yakit tuketimi ab etiketine sahip goodyear, e yakit tuketime sahip continental ile ciddi yakit tuketimi farkliliklari elde ettim, jant takimi degistirdikten sonra(yani kia da su an 205/60 goodyear, lancerda 225/45 conti var) fark gozlemledim. Normalde bu hava sartlarinda 7-8 arasi gezdigim Lancer 9 litreye cikti, 7 nin altina kolaylikla inmeyen kia ise 6.2 ye sabitledi kendini. AB etiketinde yakit performansi onemliymis, kanitlanmis oldu.
Goodyear'ın egp modelinde de durum aynı, yuvarlanma dirençleri çok düşük dolayısıyla gaza yüklendiğinde lastik dönme eylemine karşı daha az direnç gösteriyor. Bu da akıcılık ve yakıt tüketimi olarak geri dönüyor tabii.
 
Yakit etiketi onemli ya, bir ornek daha veriyorum ama bu sefer curutuyor, E yakit ekonomisine sahip michelin kis lastigi, E yakit ekonomisine sahip pirelli yazlik yerine takildi, uzun donem ortalamasi yaz icin 9.2-9.5 olan hep ayni guzergahta ayni stilde kullanilan otomobil, kis gelince 10.8-11.6 araliginda gezmeye basladi.
 
Yakit etiketi onemli ya, bir ornek daha veriyorum ama bu sefer curutuyor, E yakit ekonomisine sahip michelin kis lastigi, E yakit ekonomisine sahip pirelli yazlik yerine takildi, uzun donem ortalamasi yaz icin 9.2-9.5 olan hep ayni guzergahta ayni stilde kullanilan otomobil, kis gelince 10.8-11.6 araliginda gezmeye basladi.
Aynen kardeşim etiketler aynı değerde olsa da bu tarz farklılıklar olabiliyor tabii ama kış lastiklerinin yuvarlanma direnci yazlık lastiklere oranla daha fazla olabiliyor, bir de buna soğuk havalar eklenince yakıtta farklılık oluşması mümkün olabiliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Tam benlik o zaman o lastik. Sanirim ts860 da ayni performansi gosteriyordur. Bizim bir tanidigimizin ticari araci kangoo'suna aldirdim, virajda kopmuyor artik araba dedi. Belli iki model de guzel performans sergiliyor.
Cenk bey ben wintercontact ts 860 aldim 1 ay kadar once 20 gundur de kar buz islakta denedim tek cekincem gurultuydu gayet iyi her yeri cikti sikinti vermerdi konforda iyi sicak hava pek goremedigim icin yorum yapamam hep 5 derecenin altindaydi son 1 aydir. ama gayet iyi lastikler ts 850 den % 5 daha iyi diyor conti gelistrilmis yani ts860 gonul rahatligiyla alinir bence
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Cenk bey ben wintercontact ts 860 aldim 1 ay kadar once 20 gundur de kar buz islakta denedim tek cekincem gurultuydu gayet iyi her yeri cikti sikinti vermerdi konforda iyi sicak hava pek goremedigim icin yorum yapamam hep 5 derecenin altindaydi son 1 aydir. ama gayet iyi lastikler ts 850 den % 5 daha iyi diyor conti gelistrilmis yani ts860 gonul rahatligiyla alinir bence
Benim kışlıklar açısından en büyük sorunum hava sıcaklığı, çalışma aralığı sıcaklığı ( 7 derece ) üstünde olduğunda nasıl tepkiler verdiği aslında. Ben de petlas 651 var, 4.kışına girdi artık bu lastikler ve karda-buzda ocak ayında küre dağlarına, ılgaz dağına zincirsiz tırmandım ve indim. Lastiklerin kar-buz-soğuk hava kombinasyonunda bir problem yok, genel olarak çoğu kışlık lastiğin yok ama hava 10-15 dereceyi görünce ıslakta başlıyorlar kaymaya ve saçma sapan tepkiler vermeye. Conti ts850 ve 860 için yüksek sıcaklıklarda saçmalamıyor diyor kullanan kişiler ama bakalım bir sonraki kış için seçimim ts860 olacak sanırım. Havalar hiç ısınmasa problemim olmaz ama hava ısınınca kışlık lastik seçimi daha zor oluyor maalesef.
 
  • Beğeni
Tepkiler: heyv18
Cenk bey endislerinizde haklisiniz her aracin lastiklerine mutemadiyen bakiyorum ve kislik lastiklerin cogu disli lastikler ki karda buzda iyi surtunme saglayacagindan cok sikinti yaratmaz diye dusunuyorum benim ts860 lar ise o kadarda disli gelmedi bana daha islak-sicak hava vs sartlara uygun gibi geldi haaa michelin crosclimate te isinizi gorebilir yada o olmaz derseniz alphin 5 iyi bir secenektir fiyat/performans kistas alinirsa bana conti wintercontact ts 860 mantikli geliyor bahara dogru hava isininca deneyim aktaririz tekrar
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Cenk bey endislerinizde haklisiniz her aracin lastiklerine mutemadiyen bakiyorum ve kislik lastiklerin cogu disli lastikler ki karda buzda iyi surtunme saglayacagindan cok sikinti yaratmaz diye dusunuyorum benim ts860 lar ise o kadarda disli gelmedi bana daha islak-sicak hava vs sartlara uygun gibi geldi haaa michelin crosclimate te isinizi gorebilir yada o olmaz derseniz alphin 5 iyi bir secenektir fiyat/performans kistas alinirsa bana conti wintercontact ts 860 mantikli geliyor bahara dogru hava isininca deneyim aktaririz tekrar
Kışlık lastikleri özel kılan şey diş kalınlığından ziyade dişlerin üzerindeki desenler ve hamurunda kullanılan kimyasal malzeme olduğu için diş kalınlığı standart ölçülerin altına inmediği sürece o kadar önemli değil o yüzden. Benim için de piyasadaki en iyi lastik şuan ts860 olduğu için seneye bu lastiği alacağım ben de. Çok teşekkür ederim.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...