Kısa-uzun farlarda sarı ampül kullanılmasının üst paket araba satıp para kazanmayı amaçlamaktan başka bir bahanesi yok bana göre. Özellikle Japon kardeşlerimiz bu dayaklık işi çok yapıyorlar, uzay mekiği gibi araç yapıp merceğin arkasına gaz lambası gibi bir ampül koyarak benim sinirlerimi oynatıyorlar. Bana göre iyi bir aydınlatmaya sahip led-xenon farlar standart olmalı gerisinde artık dinamik mi olur adaptif mi olur o opsiyonsa eyvallah deriz.
Sis farlarında sarı ışık kullanılmasının bir sebebi daha var. Sis sırasında
su damlacıkları ayna gibi hareket eder ve otomobilin ürettiği ışığı
sürücünün gözüne geri yansıtır. Bu yüzden sisli havada sürüş yapmak gerçek bir
sürüş tehlikesi oluşturur. Araç sürücülerinin pek çoğu
sarı ışığın sise daha iyi nüfus ettiğine inanıyor. Ancak bunun çok farklı bir açıklaması var. İnsan gözünün yapısından kaynaklı
mavi ışıkta herhangi bir nesne gördüğümüzde çevresinde
mavi tonda belli belirsiz parlama görünür. İşte buna
kamaşma adı verilir. Yapılan çalışmalara göre mavi ışık, sürücülerin
rahatsız edici kamaşmadan şikayet etmesine sebep olur. Kar veya sise karşı yakılan
mavi veya beyaz ışık, gözler için
kamaştırıcı olabilir ve kısa sürede sizi yorabilir. Kamaşma etkisinin azaltılması için de
sarı renkli ışıklar kullanılmalıdır.
Özetle; sis farlarında
sarı renkli ışık kullanmanın doğru bir tercih.Alıntıdır
Ayrıca sis farı meselesine gelirsek LEXUS'un kendi sitesinde bu konu ile alakalı şöyle bir yazı var:
"Sis farları, sarı rengin dalga boyunun daha uzun olması sebebiyle genellikle fabrika çıkışlı olarak sarı renkte gelir. Bu bakımdan, sis farı LED veya sis farı xenon farlar ile değiştirilmemelidir. Ayrıca, sis farı mercekli bir far türü olmadığından dolayı yeri ve ampulüyle oynamamakta fayda var. Eğer sis farı ampulü yerine LED veya xenon ampuller taktırmayı denerseniz sürüş güvenliğinin tehlikeye sokulacağının da bilinmesi gerekiyor. En önemlisi de sis farlarında yoğun ışık saçan xenon far teknolojisini kullanmanın araç muayenelerinde ağır kusur olarak kabul edilmesidir."