KKTC'nin ilk yerli otomobili: Günsel B9
İlk tanıtımı 22 Ekim 2017 de Yakındoğu Üniversitesi Hastanesinde yapılmıştı. O tarihten beri hastanenin girişinde konsept arabası ve araba kullanılacak teknolojileri sergilediler.
Birçok otomobil markası gibi adını kurucusu olduğu aileden alan GÜNSEL’in logosunu; “kalkan” figürü, bu form üzerine yerleştirilmiş “g” harfi (aynı zamanda 9 rakamı) ve 3 adet elektrik devresi figürleri oluşturmakta. Kalkan figürü, aileyi ve onu koruyup kollayan, bir arada tutan anneyi, “g” harfi aileye soyadını veren babayı, “9” rakamı ailenin uğurlu sayısını, elektrik devreleri ailenin 3 kardeşini ve GÜNSEL’in sadece elektrikli araçlar üreteceğini simgeliyor.
Yenilikçi, Verimli ve Zarif…
GÜNSEL, “Yenilikçi, verimli ve zarif” olarak belirlenen sloganı desteklercesine otomotiv sektöründe geleceğin teknolojisi olan elektrik enerjisini kullanacak.
Günsel Model 1 Teknik Çizimi
Kullanılacak elektrikli motor 120 Kw yani 160 beygir güç üretecek ve dolu batarya ile 350 km menzil ulaşabildiği söyleniyor. Arabayı tanıtırken özellikle üzerinde durdukları bir özellikte rejeneratif fren sistemi. ejeneratif fren sistemi ile standart araçlarda frene basıldığında ısıya dönüşerek boşa giden enerjinin geri kazanılması sağlanacak. Yoğun trafik koşullarında sürekli gaz/fren yapılması durumunda bile daha az enerji harcanacak.
Pillerin ömrü içinse 300.000 km sonra bile pil kapasitesinin %90 koruyabileceğini söyleniyor.
Şarj içinse özel şarj istasyonları sayesinde yarım saatte şarj edilebileceği söyleniyor. Şuan Girne’de bir tane şarj istasyonu mevcutmuş.
İlk tanıtımdan sonra showroom incelemesine başlayalım…
İlk showroom Lefkoşa’nın merkezi diyebileceğimiz Dereboyu Teb Bank şubesinin yanına açıldı. Haftanın altı günü saat 10.00 ile 19.00 arası açıldı. İçeride arabayı tasarlayan mühendislerde var ve çok ilgililer.
Tabii araba üstünde de baya ilgi olduğu için pek kaliteli fotoğraflar çekemedim. En yakın zaman da güncelleyeceğim.
– Prof.Dr. İrfan S. Günsel
Arabaya geçersek güçlü ve ağırbaşlı bir tasarımı olduğunu düşünüyorum. Yukarı da paylaştığım konsept arabası ile birebir aynı özellikle aerodinami üzerinde çok durmuşlar.
Kapı kollarının gizli olması hoşuma gitti ve açılış hissini de beğendim. Büyük bir kilidi açıyormuş gibi hissediyorsunuz. Kapılar çerçevesiz olması da arabaya sportif bir hava katmış.
Kapıyı açınca sizi sade bir iç mekan karşılıyor. Kapıların ve kol dayamanın üstündeki kırmızı dikişler güzel bir hava katmış. Koltukların yanal desteklerini beğendim. Sürüşe daha çıkamadım ama sürücü koltuğunda ayarlamak için baya seçenek var ve baya alçakta oturuyorsunuz.
Kullanışlılığa gelirsek belki biraz daha iyi olabilirdi. Far altında,koltukların altında bir göz yok ve gözlüklük eksik. Bu gördüğünüz araba üretim öncesi ilk araba olduğu için torpidosu da yok. İleri de eklenecekmiş.
Ortaya gelirsek Tesla vari bir ekran mevcut. Araba da maalesef şarj olmadığı için ekranları inceleyemedim ama kullanışlılık olarak altında kocaman bir göz var.
O gözün hemen arkasında ise vites kutusu-el freni ve auto hold fonksiyonun tuşları var. Tuşlu bir sistem için biraz fazla yer kaplasa da tasarım olarak çok beğendim. Vitesin arkasında ise 2 tane bardaklık var ve onun da arkasında kol dayama var.
İç mekanda en çok beğenmediğim yer kol dayama oldu.
Bence hemen altında Aux-Usb koymak yerine kol dayamayı konsola bütün şekilde monte edilmeli ve aux-usb girişleri kol dayamanın içinde saklanabilirdi. Bu şekilde hem daha kaliteli hem de daha kullanışlı olurdu.
Hazır beğenmediğim kısımlara gelmişken 2. beğenmediğim nokta da klima çıkışlarının sabit olması oldu. Kişi istediği yöne doğru ayarlayamıyor.
Kapı içlerinde göz var ama biraz küçük kalmış. Daha önce de bahsettiğim gibi kapılar çerçevesiz ve tek kapı olduğu için arkaya rahat binebilmek için kapı baya büyük. Bu büyüklük dar park yerlerinde açılışta zorluk çıkarabilir bide kapılar biraz ağır.
Arkası kişilik ve baya dar gözüküyor. Hem arabanın yoğun olması hem de dar olduğu için arkayı çok incelemedim.
Arabanın şarjı olmadığı için bagajı maalesef inceleyemedim.
Arabanın en sevdiğim kısmı direksiyonu oldu. Kırmızı dikişleri çok beğendim ve üretim öncesi olmasına rağmen direksiyon üstünde çalışılmış hissettiriyor. Boyutu ideal ve dokunma hissi çok iyi. Bana birazcık Volkswagen Golf 7 Gti direksiyonunu anımsattı.
Sportif tasarım-kalın C sutunları ve sabit kafalıklar olunca arka görüş alanı biraz kısıtlı kalmış.
Çerçevesiz ayna çok şık duruyor.
Performans ve Alt Yapı:
Daha önce de bahsettiğim gibi elektrikli motor 160 beygir güç üretecek. Bu motor ile 0 dan 100 hızlanması 8 saniye tamamlıyormuş ve son hızı 178 km olduğu söyleniyor.Beni ve benim gibi sürüşe önem veren kişileri mutlu edecek kısmına gelirsek bu arabanın motoru arkada ve piyasaya arkadan itiş olarak çıkacakmış. Günümüzde Bmw bile önden çekere geçmişken arkadan itiş ve arkadan motorlu bir araba ülkemizde 2021 de satışa çıkacak olması beni birazcık daha heyecanlandırdı.
Şimdilik bu kadar. En yakın zamanda arabanın sürüşünü de gerçekleştirip yazımda eksik kalan bazı kısımları da güncelleyeceğim…
İlk tanıtımı 22 Ekim 2017 de Yakındoğu Üniversitesi Hastanesinde yapılmıştı. O tarihten beri hastanenin girişinde konsept arabası ve araba kullanılacak teknolojileri sergilediler.
Birçok otomobil markası gibi adını kurucusu olduğu aileden alan GÜNSEL’in logosunu; “kalkan” figürü, bu form üzerine yerleştirilmiş “g” harfi (aynı zamanda 9 rakamı) ve 3 adet elektrik devresi figürleri oluşturmakta. Kalkan figürü, aileyi ve onu koruyup kollayan, bir arada tutan anneyi, “g” harfi aileye soyadını veren babayı, “9” rakamı ailenin uğurlu sayısını, elektrik devreleri ailenin 3 kardeşini ve GÜNSEL’in sadece elektrikli araçlar üreteceğini simgeliyor.
GÜNSEL, “Yenilikçi, verimli ve zarif” olarak belirlenen sloganı desteklercesine otomotiv sektöründe geleceğin teknolojisi olan elektrik enerjisini kullanacak.
Kullanılacak elektrikli motor 120 Kw yani 160 beygir güç üretecek ve dolu batarya ile 350 km menzil ulaşabildiği söyleniyor. Arabayı tanıtırken özellikle üzerinde durdukları bir özellikte rejeneratif fren sistemi. ejeneratif fren sistemi ile standart araçlarda frene basıldığında ısıya dönüşerek boşa giden enerjinin geri kazanılması sağlanacak. Yoğun trafik koşullarında sürekli gaz/fren yapılması durumunda bile daha az enerji harcanacak.
Pillerin ömrü içinse 300.000 km sonra bile pil kapasitesinin %90 koruyabileceğini söyleniyor.
Şarj içinse özel şarj istasyonları sayesinde yarım saatte şarj edilebileceği söyleniyor. Şuan Girne’de bir tane şarj istasyonu mevcutmuş.
İlk tanıtımdan sonra showroom incelemesine başlayalım…
İlk showroom Lefkoşa’nın merkezi diyebileceğimiz Dereboyu Teb Bank şubesinin yanına açıldı. Haftanın altı günü saat 10.00 ile 19.00 arası açıldı. İçeride arabayı tasarlayan mühendislerde var ve çok ilgililer.
Tabii araba üstünde de baya ilgi olduğu için pek kaliteli fotoğraflar çekemedim. En yakın zaman da güncelleyeceğim.
– Prof.Dr. İrfan S. Günsel
Arabaya geçersek güçlü ve ağırbaşlı bir tasarımı olduğunu düşünüyorum. Yukarı da paylaştığım konsept arabası ile birebir aynı özellikle aerodinami üzerinde çok durmuşlar.
Kapı kollarının gizli olması hoşuma gitti ve açılış hissini de beğendim. Büyük bir kilidi açıyormuş gibi hissediyorsunuz. Kapılar çerçevesiz olması da arabaya sportif bir hava katmış.
Kapıyı açınca sizi sade bir iç mekan karşılıyor. Kapıların ve kol dayamanın üstündeki kırmızı dikişler güzel bir hava katmış. Koltukların yanal desteklerini beğendim. Sürüşe daha çıkamadım ama sürücü koltuğunda ayarlamak için baya seçenek var ve baya alçakta oturuyorsunuz.
Kullanışlılığa gelirsek belki biraz daha iyi olabilirdi. Far altında,koltukların altında bir göz yok ve gözlüklük eksik. Bu gördüğünüz araba üretim öncesi ilk araba olduğu için torpidosu da yok. İleri de eklenecekmiş.
Ortaya gelirsek Tesla vari bir ekran mevcut. Araba da maalesef şarj olmadığı için ekranları inceleyemedim ama kullanışlılık olarak altında kocaman bir göz var.
O gözün hemen arkasında ise vites kutusu-el freni ve auto hold fonksiyonun tuşları var. Tuşlu bir sistem için biraz fazla yer kaplasa da tasarım olarak çok beğendim. Vitesin arkasında ise 2 tane bardaklık var ve onun da arkasında kol dayama var.
İç mekanda en çok beğenmediğim yer kol dayama oldu.
- Çok kalitesiz bir hissi var. Belki üretim öncesi diye olabilir.
- İçi çok küçük
Bence hemen altında Aux-Usb koymak yerine kol dayamayı konsola bütün şekilde monte edilmeli ve aux-usb girişleri kol dayamanın içinde saklanabilirdi. Bu şekilde hem daha kaliteli hem de daha kullanışlı olurdu.
Hazır beğenmediğim kısımlara gelmişken 2. beğenmediğim nokta da klima çıkışlarının sabit olması oldu. Kişi istediği yöne doğru ayarlayamıyor.
Kapı içlerinde göz var ama biraz küçük kalmış. Daha önce de bahsettiğim gibi kapılar çerçevesiz ve tek kapı olduğu için arkaya rahat binebilmek için kapı baya büyük. Bu büyüklük dar park yerlerinde açılışta zorluk çıkarabilir bide kapılar biraz ağır.
Arkası kişilik ve baya dar gözüküyor. Hem arabanın yoğun olması hem de dar olduğu için arkayı çok incelemedim.
Arabanın şarjı olmadığı için bagajı maalesef inceleyemedim.
Arabanın en sevdiğim kısmı direksiyonu oldu. Kırmızı dikişleri çok beğendim ve üretim öncesi olmasına rağmen direksiyon üstünde çalışılmış hissettiriyor. Boyutu ideal ve dokunma hissi çok iyi. Bana birazcık Volkswagen Golf 7 Gti direksiyonunu anımsattı.
Sportif tasarım-kalın C sutunları ve sabit kafalıklar olunca arka görüş alanı biraz kısıtlı kalmış.
Çerçevesiz ayna çok şık duruyor.
Performans ve Alt Yapı:
Daha önce de bahsettiğim gibi elektrikli motor 160 beygir güç üretecek. Bu motor ile 0 dan 100 hızlanması 8 saniye tamamlıyormuş ve son hızı 178 km olduğu söyleniyor.Beni ve benim gibi sürüşe önem veren kişileri mutlu edecek kısmına gelirsek bu arabanın motoru arkada ve piyasaya arkadan itiş olarak çıkacakmış. Günümüzde Bmw bile önden çekere geçmişken arkadan itiş ve arkadan motorlu bir araba ülkemizde 2021 de satışa çıkacak olması beni birazcık daha heyecanlandırdı.
Şimdilik bu kadar. En yakın zamanda arabanın sürüşünü de gerçekleştirip yazımda eksik kalan bazı kısımları da güncelleyeceğim…