Günsel B9 Showroom İncelemesi

Tb96

Profesör
850
28
Marka
Opel
KKTC'nin ilk yerli otomobili: Günsel B9

İlk tanıtımı 22 Ekim 2017 de Yakındoğu Üniversitesi Hastanesinde yapılmıştı. O tarihten beri hastanenin girişinde konsept arabası ve araba kullanılacak teknolojileri sergilediler.


WhatsApp-Image-2020-02-22-at-23.14.48-1024x576.jpeg
WhatsApp-Image-2020-02-22-at-23.14.48-4-1024x576.jpeg

Birçok otomobil markası gibi adını kurucusu olduğu aileden alan GÜNSEL’in logosunu; “kalkan” figürü, bu form üzerine yerleştirilmiş “g” harfi (aynı zamanda 9 rakamı) ve 3 adet elektrik devresi figürleri oluşturmakta. Kalkan figürü, aileyi ve onu koruyup kollayan, bir arada tutan anneyi, “g” harfi aileye soyadını veren babayı, “9” rakamı ailenin uğurlu sayısını, elektrik devreleri ailenin 3 kardeşini ve GÜNSEL’in sadece elektrikli araçlar üreteceğini simgeliyor.

header.png
Yenilikçi, Verimli ve Zarif…

GÜNSEL, “Yenilikçi, verimli ve zarif” olarak belirlenen sloganı desteklercesine otomotiv sektöründe geleceğin teknolojisi olan elektrik enerjisini kullanacak.

WhatsApp-Image-2020-02-22-at-23.14.48-2-576x1024.jpeg
Günsel Model 1 Teknik Çizimi
Kullanılacak elektrikli motor 120 Kw yani 160 beygir güç üretecek ve dolu batarya ile 350 km menzil ulaşabildiği söyleniyor. Arabayı tanıtırken özellikle üzerinde durdukları bir özellikte rejeneratif fren sistemi. ejeneratif fren sistemi ile standart araçlarda frene basıldığında ısıya dönüşerek boşa giden enerjinin geri kazanılması sağlanacak. Yoğun trafik koşullarında sürekli gaz/fren yapılması durumunda bile daha az enerji harcanacak.

WhatsApp-Image-2020-02-22-at-23.14.50-3-1024x576.jpeg

Pillerin ömrü içinse 300.000 km sonra bile pil kapasitesinin %90 koruyabileceğini söyleniyor.

WhatsApp-Image-2020-02-22-at-23.14.48-3-576x1024.jpeg

Şarj içinse özel şarj istasyonları sayesinde yarım saatte şarj edilebileceği söyleniyor. Şuan Girne’de bir tane şarj istasyonu mevcutmuş.

WhatsApp-Image-2020-02-22-at-23.14.48-1-576x1024.jpeg


İlk tanıtımdan sonra showroom incelemesine başlayalım…

İlk showroom Lefkoşa’nın merkezi diyebileceğimiz Dereboyu Teb Bank şubesinin yanına açıldı. Haftanın altı günü saat 10.00 ile 19.00 arası açıldı. İçeride arabayı tasarlayan mühendislerde var ve çok ilgililer.


Tabii araba üstünde de baya ilgi olduğu için pek kaliteli fotoğraflar çekemedim. En yakın zaman da güncelleyeceğim. 🙂


  • Resim
Tasarım: “Kıbrıs’ın simgesi Muflon’dan esinlenilen GÜNSEL B9, Muflon gibi zarif ve güçlü hatlara sahip, modern ve özgür bir şekilde tasarlandı.”
– Prof.Dr. İrfan S. Günsel

muflon ile ilgili görsel sonucu


Arabaya geçersek güçlü ve ağırbaşlı bir tasarımı olduğunu düşünüyorum. Yukarı da paylaştığım konsept arabası ile birebir aynı özellikle aerodinami üzerinde çok durmuşlar.

WhatsApp-Image-2020-02-22-at-23.14.49-5-1024x576.jpeg

Kapı kollarının gizli olması hoşuma gitti ve açılış hissini de beğendim. Büyük bir kilidi açıyormuş gibi hissediyorsunuz. Kapılar çerçevesiz olması da arabaya sportif bir hava katmış.

WhatsApp-Image-2020-02-22-at-23.14.49-4-1024x576.jpeg

Kapıyı açınca sizi sade bir iç mekan karşılıyor. Kapıların ve kol dayamanın üstündeki kırmızı dikişler güzel bir hava katmış. Koltukların yanal desteklerini beğendim. Sürüşe daha çıkamadım ama sürücü koltuğunda ayarlamak için baya seçenek var ve baya alçakta oturuyorsunuz.

WhatsApp-Image-2020-02-22-at-23.14.49-3-1024x576.jpeg

Kullanışlılığa gelirsek belki biraz daha iyi olabilirdi. Far altında,koltukların altında bir göz yok ve gözlüklük eksik. Bu gördüğünüz araba üretim öncesi ilk araba olduğu için torpidosu da yok. İleri de eklenecekmiş.


Ortaya gelirsek Tesla vari bir ekran mevcut. Araba da maalesef şarj olmadığı için ekranları inceleyemedim ama kullanışlılık olarak altında kocaman bir göz var.

WhatsApp-Image-2020-02-22-at-23.14.50-576x1024.jpeg

O gözün hemen arkasında ise vites kutusu-el freni ve auto hold fonksiyonun tuşları var. Tuşlu bir sistem için biraz fazla yer kaplasa da tasarım olarak çok beğendim. Vitesin arkasında ise 2 tane bardaklık var ve onun da arkasında kol dayama var.


  • WhatsApp-Image-2020-02-22-at-23.14.50-1-576x1024.jpeg
  • WhatsApp-Image-2020-02-22-at-23.14.51-1-1024x576.jpeg

İç mekanda en çok beğenmediğim yer kol dayama oldu.


  1. Çok kalitesiz bir hissi var. Belki üretim öncesi diye olabilir.
  2. İçi çok küçük

Bence hemen altında Aux-Usb koymak yerine kol dayamayı konsola bütün şekilde monte edilmeli ve aux-usb girişleri kol dayamanın içinde saklanabilirdi. Bu şekilde hem daha kaliteli hem de daha kullanışlı olurdu.


Hazır beğenmediğim kısımlara gelmişken 2. beğenmediğim nokta da klima çıkışlarının sabit olması oldu. Kişi istediği yöne doğru ayarlayamıyor.


Kapı içlerinde göz var ama biraz küçük kalmış. Daha önce de bahsettiğim gibi kapılar çerçevesiz ve tek kapı olduğu için arkaya rahat binebilmek için kapı baya büyük. Bu büyüklük dar park yerlerinde açılışta zorluk çıkarabilir bide kapılar biraz ağır.

WhatsApp-Image-2020-02-22-at-23.14.50-2-1024x576.jpeg
WhatsApp-Image-2020-02-22-at-23.14.49-6-1024x576.jpeg

Arkası kişilik ve baya dar gözüküyor. Hem arabanın yoğun olması hem de dar olduğu için arkayı çok incelemedim.


Arabanın şarjı olmadığı için bagajı maalesef inceleyemedim.

WhatsApp-Image-2020-02-22-at-23.14.51-576x1024.jpeg

Arabanın en sevdiğim kısmı direksiyonu oldu. Kırmızı dikişleri çok beğendim ve üretim öncesi olmasına rağmen direksiyon üstünde çalışılmış hissettiriyor. Boyutu ideal ve dokunma hissi çok iyi. Bana birazcık 🙂 Volkswagen Golf 7 Gti direksiyonunu anımsattı.

vw golf 7 gti direksiyon ile ilgili görsel sonucu

Sportif tasarım-kalın C sutunları ve sabit kafalıklar olunca arka görüş alanı biraz kısıtlı kalmış.

WhatsApp-Image-2020-02-22-at-23.14.51-2-1024x576.jpeg

Çerçevesiz ayna çok şık duruyor.

Performans ve Alt Yapı:

Daha önce de bahsettiğim gibi elektrikli motor 160 beygir güç üretecek. Bu motor ile 0 dan 100 hızlanması 8 saniye tamamlıyormuş ve son hızı 178 km olduğu söyleniyor.Beni ve benim gibi sürüşe önem veren kişileri mutlu edecek kısmına gelirsek bu arabanın motoru arkada ve piyasaya arkadan itiş olarak çıkacakmış. Günümüzde Bmw bile önden çekere geçmişken arkadan itiş ve arkadan motorlu bir araba ülkemizde 2021 de satışa çıkacak olması beni birazcık daha heyecanlandırdı. 🙂


Şimdilik bu kadar. En yakın zamanda arabanın sürüşünü de gerçekleştirip yazımda eksik kalan bazı kısımları da güncelleyeceğim…


 

Ekli dosyalar

  • 1582412231999.png
    1582412231999.png
    101.3 KB · Görüntüleme: 0
Kendi arabasını üretmek isteyen ülkelerin elektrikli araba inadını hiç anlayamadım. Bizim togg da aynı mevzu. Tamam elektrikli arabalar geleceğin trendi, ileriye dönük yatırım filan ama bu konuda borusu öten sadece Tesla var. dünya devlerinin bile elektrikli araç satışları ortadayken milli duygularla sömürülen türk halkı haricinde bu tür ne olduğu belirsiz elektrikli melez arabalara aklı selim insanlar para vermez.
 
Araç fena durmuyor. Ama beğenmediğim iki nokta var; birisi konsol boyunca uzanan delikli malzeme, ikincisi kapı kolları. İçeriye gömülü kapı kolu çok iyi fikir ama keşke çekmecelik gibi bir oyuk yapmasalardı. Fazla basit duruyor.

Bu arada anlamadığım şey, bu araç niye tek kapı olarak tasarlanmış ? Yani ilk aracın daha büyük kesime hitap etmesi beklenir genelde. Muhakkak mantıklı bir açıklaması vardır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Kendi arabasını üretmek isteyen ülkelerin elektrikli araba inadını hiç anlayamadım. Bizim togg da aynı mevzu. Tamam elektrikli arabalar geleceğin trendi, ileriye dönük yatırım filan ama bu konuda borusu öten sadece Tesla var. dünya devlerinin bile elektrikli araç satışları ortadayken milli duygularla sömürülen türk halkı haricinde bu tür ne olduğu belirsiz elektrikli melez arabalara aklı selim insanlar para vermez.
Asıl köklü firmalarla rekabet etmektense yeni bir pazarda daha avantajlı olur.
 
Kendi arabasını üretmek isteyen ülkelerin elektrikli araba inadını hiç anlayamadım. Bizim togg da aynı mevzu. Tamam elektrikli arabalar geleceğin trendi, ileriye dönük yatırım filan ama bu konuda borusu öten sadece Tesla var. dünya devlerinin bile elektrikli araç satışları ortadayken milli duygularla sömürülen türk halkı haricinde bu tür ne olduğu belirsiz elektrikli melez arabalara aklı selim insanlar para vermez.
Tesla bu konuda işi çözmüş zaten.Rekabet edebilmek şu an için zaten gerçekçi değil.Fakat yerli otomobilde amaç yakın gelecekte hayatımızın parçası olacak teknolojiyi sunmak ve geride kalmamak.Ayrıca fiyat politikası tahminleri ile emin olun Tesla almaktan çok daha mantıklı olacaktır.
 
Rakip iyi diye rekabet etmek istemesin mi kimse. Yerli araç olur mı olmaz mı konularına hiç girmeden ben elektrikliyi mantıklı buluyorum. Zaten geride kalmışız içten yanmalı mı çıksın bu saatten sonra, bari bu sefer güncele yetişelim
 
  • Beğeni
Tepkiler: kaanc5 ve sputnik
Rakip iyi diye rekabet etmek istemesin mi kimse. Yerli araç olur mı olmaz mı konularına hiç girmeden ben elektrikliyi mantıklı buluyorum. Zaten geride kalmışız içten yanmalı mı çıksın bu saatten sonra, bari bu sefer güncele yetişelim

TOGG ile yine birşeye yetişileceği yok da, dediğin gibi esas elektrikliye yatırım mantıklı. Tesla Tesla deniyor 8-10 yıl önceye gidin Tesla mı vardı? Tesla hâlen oturmuş bir araba firması değil, bir çok aksaklık yaşıyorlar. Şu anki görünüşe göre piyasada tek el olacak çapları yok, zamanla değişir mi göreceğiz. Benim tahminimin öyle olmayacağı, geçmişten beri piyasada olan firmaların bilinirlik, servis ağı (elektrikli araçlar içten yanmalılar kadar servise bağımlı değil biliyorum ancak bu servis durumu kullanıcıya güven verir, Tesla'nın en yakın servisi kaç bin km uzakta?) vb. etmenler nedeniyle kendilerine çok rahat yer bulacağı yönünde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Tam bir ada arabası olmuş.yunanistanda dahil küçük araç(3 kapı a b segmenti)çok tutuluyor.ben beğendim.en azından ortada somut bişey var.darısı başımıza 🧿
 
gereksiz yere elektrikli araba çığırtkanlığı yapmaya gerek yok.:) ben yatırım yapılmasın demiyorum zaten yatırım yapılmalı ama arka planda yapılmalı. dikkat ederseniz elektrikli arabalar geleceğin trendi yazdım bugünün değil. henüz emekleme aşamasını geçmemiş olan bir teknolojinin ısrarla otomotiv camiasına yeni adım atmış bir markada kullanılmasını gereksiz buluyorum. hele KKTC gibi bir yerde düşük hacimli az yakan benzinli ucuz bir araç daha kullanılabilir olur. benzinli araba satıp şirketi büyütürken bir yandan da arka planda şirket elektrikli araç yatırımına devam eder. togg hayalden çıkıp gerçek olsa yarın satışa çıktığında tek alınma sebebi milliyetçi duygular olur. elektrikli araçlar kullanılabilirlik bakımından bu zamanda çok gerideler. Eğer çok zenginseniz kısa mesafeler için evin ikinci veya üçüncü aracı olur.
 
gereksiz yere elektrikli araba çığırtkanlığı yapmaya gerek yok.:) ben yatırım yapılmasın demiyorum zaten yatırım yapılmalı ama arka planda yapılmalı. dikkat ederseniz elektrikli arabalar geleceğin trendi yazdım bugünün değil. henüz emekleme aşamasını geçmemiş olan bir teknolojinin ısrarla otomotiv camiasına yeni adım atmış bir markada kullanılmasını gereksiz buluyorum. hele KKTC gibi bir yerde düşük hacimli az yakan benzinli ucuz bir araç daha kullanılabilir olur. benzinli araba satıp şirketi büyütürken bir yandan da arka planda şirket elektrikli araç yatırımına devam eder. togg hayalden çıkıp gerçek olsa yarın satışa çıktığında tek alınma sebebi milliyetçi duygular olur. elektrikli araçlar kullanılabilirlik bakımından bu zamanda çok gerideler. Eğer çok zenginseniz kısa mesafeler için evin ikinci veya üçüncü aracı olur.
Şahsen elektrikli araçların kullanılabilirlik olarak geride olduklarını düşünmüyorum.Öyle olsa bunun üzerine milyarlarca dolar arge çalışması yapan firmalar bu alana yönelmezdi.Ayrıca doğayı korumak için yenilikçi bazı adımlar atılmalıydı.Ki bu elektrikli otomobil atılımı otomotiv sektörünün dünyaya yapabileceği en büyük iyiliklerden biridir herhalde.
 
Şahsen elektrikli araçların kullanılabilirlik olarak geride olduklarını düşünmüyorum.Öyle olsa bunun üzerine milyarlarca dolar arge çalışması yapan firmalar bu alana yönelmezdi.Ayrıca doğayı korumak için yenilikçi bazı adımlar atılmalıydı.Ki bu elektrikli otomobil atılımı otomotiv sektörünün dünyaya yapabileceği en büyük iyiliklerden biridir herhalde.
Biliyorsunuzdur elektrikli araçları şarj etmek için üretilen elektriğin kaynağı çok önemli. Enerji her ülkede yenilenebilir enerji kaynaklarından veya temiz enerji üretilebilen santraller aracılığıyla üretilmiyor. Bu açıdan baktığınız zaman doğayı korumak için elektrikli araçlar bir çözüm değil. Doğayı korumanın asıl yolu yenilenebilir enerji kaynaklarından geçiyor. fosil yakıtlı termal santrallerde üretilen enerji ile elektrikli aracınızı şarj ettiğiniz zaman doğayı korumuş olmuyorsunuz.
 
gereksiz yere elektrikli araba çığırtkanlığı yapmaya gerek yok.:) ben yatırım yapılmasın demiyorum zaten yatırım yapılmalı ama arka planda yapılmalı. dikkat ederseniz elektrikli arabalar geleceğin trendi yazdım bugünün değil. henüz emekleme aşamasını geçmemiş olan bir teknolojinin ısrarla otomotiv camiasına yeni adım atmış bir markada kullanılmasını gereksiz buluyorum. hele KKTC gibi bir yerde düşük hacimli az yakan benzinli ucuz bir araç daha kullanılabilir olur. benzinli araba satıp şirketi büyütürken bir yandan da arka planda şirket elektrikli araç yatırımına devam eder. togg hayalden çıkıp gerçek olsa yarın satışa çıktığında tek alınma sebebi milliyetçi duygular olur. elektrikli araçlar kullanılabilirlik bakımından bu zamanda çok gerideler. Eğer çok zenginseniz kısa mesafeler için evin ikinci veya üçüncü aracı olur.
Benzinli araç geliştirmenin kolay ve ucuz olduğunu mu sanıyorsunuz ya, yılların köklü markaları bile kendi baştan motor geliştirmek yerine gidip başka markadan almayı tercih ederken.

Hali hazırda büyük markalar da gidişatın farkında ki içten yanmalı motorlara yatırımı büyük ölçüde kesip ellerindeki motorları gittiği yere kadar üretme planındalar. Gelecek elektrikli araçlarda görünüyor ve ne kadar erken davranır, gelişir ve tecrübe kazanılırsa o kadar iyi.
 
Benzinli araç geliştirmenin kolay ve ucuz olduğunu mu sanıyorsunuz ya, yılların köklü markaları bile kendi baştan motor geliştirmek yerine gidip başka markadan almayı tercih ederken.

Hali hazırda büyük markalar da gidişatın farkında ki içten yanmalı motorlara yatırımı büyük ölçüde kesip ellerindeki motorları gittiği yere kadar üretme planındalar. Gelecek elektrikli araçlarda görünüyor ve ne kadar erken davranır, gelişir ve tecrübe kazanılırsa o kadar iyi.
Hocam benzinli araç geliştirsinler diye birşey yazmadım ki.:) Sıfırdan benzinli motor tasarlamak köklü şirketlerin bile altından zor kalkabileceği bir iş. Zaten geliştirmek yerine sizin dediğiniz gibi başka şirketler ile anlaşıp satın almak daha az maliyetli iken neden geliştirmeyle uğraşılsın? Ayrıyeten bu zamanda benzinli motor tasarlamak için çok geç kalındı. Günümüzde ki arabalarda kullanılan motorların çoğu, eski motorların revizyondan geçip modernize edilmiş halleri olduğu konusunda hemfikir olduğumuzu düşünüyorum. Eğer maksat halkın alabileceği vergisiz ucuz araçlar ise küçük hacimli motor satın alınabilir. Karoser ülkeye ait olur, motorda ithal olur mecburen.
 
gereksiz yere elektrikli araba çığırtkanlığı yapmaya gerek yok.:) ben yatırım yapılmasın demiyorum zaten yatırım yapılmalı ama arka planda yapılmalı. dikkat ederseniz elektrikli arabalar geleceğin trendi yazdım bugünün değil. henüz emekleme aşamasını geçmemiş olan bir teknolojinin ısrarla otomotiv camiasına yeni adım atmış bir markada kullanılmasını gereksiz buluyorum. hele KKTC gibi bir yerde düşük hacimli az yakan benzinli ucuz bir araç daha kullanılabilir olur. benzinli araba satıp şirketi büyütürken bir yandan da arka planda şirket elektrikli araç yatırımına devam eder. togg hayalden çıkıp gerçek olsa yarın satışa çıktığında tek alınma sebebi milliyetçi duygular olur. elektrikli araçlar kullanılabilirlik bakımından bu zamanda çok gerideler. Eğer çok zenginseniz kısa mesafeler için evin ikinci veya üçüncü aracı olur.

Bence gereksizlikten çok uzun vadeli düşünmek lazım. Şimdi elektrikli arabaların geleceğin arabaları olacağı kesin eğer hidrojeni saklamanın bir yolunu bulurlarsa elektrikli araba furyası da biter onu da ekleyeyim. Ama en net gelecek şuan elektrikli arabalar ve bir yerden başlamak lazım. Başlar başlamaz başarılı satışlar gelecek diye bir şart yok ama Günsel B9-J9 ve Togg şuan için değilde 10-15 yıl sonra gelecek başarıların öncüsü olacak. Son dönemlerin en bariz patlama yapan markası Tesla ve kuruluş tarihi 2003 ve ilk sundukları araba Tesla Roadster dı ve Elon Musk bile bu araba için büyük felaketti diye açıklama yaptı. Yani mesele çok satmak değil,bir yerden başlamak. Yoksa ben şuan normal bir vatandaşın sırf yerli diye araba alacağını hatta bir ürün alacağını düşünmüyorum. Eğer bu milliyetçilik olsaydı herkesin elinde Samsung,İphone yerine General Mobile,Casper ürettiği telefonlar olurdu.

Bide ben showroom gidince şunu da fark ettim. Showroom da arabanın üstünde çalışan mühendislerde vardı. Onlarla sohbet ederken ki heyecanları,mutlulukları gözlerinden okuyordu.

KKTC de genel olarak para öğrenci üstünden ve tatilcilerden kazanılıyor yani üretim ile bir şey yapılmıyor.Ama şimdi bir amaç üstünde çalışacak bir çok insan için iş imkanı sunulmuş olacak. Adaya yapacağı katkı kesinlikle paha biçilemez.
 
  • Beğeni
Tepkiler: lmter224
Araç fena durmuyor. Ama beğenmediğim iki nokta var; birisi konsol boyunca uzanan delikli malzeme, ikincisi kapı kolları. İçeriye gömülü kapı kolu çok iyi fikir ama keşke çekmecelik gibi bir oyuk yapmasalardı. Fazla basit duruyor.

Bu arada anlamadığım şey, bu araç niye tek kapı olarak tasarlanmış ? Yani ilk aracın daha büyük kesime hitap etmesi beklenir genelde. Muhakkak mantıklı bir açıklaması vardır.

Bahsetmeyi unutmuşum.Güzel yerlere değişmişsiniz. O konsol boyuncu uzanan malzemeyi ve rengini filan bende beğenmedim belki ön üretim aracı diye parça kötü olabilir diye yazmadım. Unuttuğum kısımsa orada klima çıkışları da var ve bu çıkışlar sabit kalıyor hareket etmiyor.

Kapı kolunu ben beğendim ondan o konuda yorum yapmayacağım :)

Asıl unuttuğum şey. J9 konsepti oldu fotoğraflarını çekmemişim internette fotoğraf bulamayınca yazamadım. Bu arabanın yanında kocaman bir Suv da tanılacak. 4 çeker olacak ve her teker için ayrı motoru olacakmış. Sadece bu araba satışa çıkmayacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bahsetmeyi unutmuşum.Güzel yerlere değişmişsiniz. O konsol boyuncu uzanan malzemeyi ve rengini filan bende beğenmedim belki ön üretim aracı diye parça kötü olabilir diye yazmadım. Unuttuğum kısımsa orada klima çıkışları da var ve bu çıkışlar sabit kalıyor hareket etmiyor.

Kapı kolunu ben beğendim ondan o konuda yorum yapmayacağım :)

Asıl unuttuğum şey. J9 konsepti oldu fotoğraflarını çekmemişim internette fotoğraf bulamayınca yazamadım. Bu arabanın yanında kocaman bir Suv da tanılacak. 4 çeker olacak ve her teker için ayrı motoru olacakmış. Sadece bu araba satışa çıkmayacak.
Simdi mantikli oldu iste. Beraberinde trendleri takip eden bir modeli daha sunulacaksa tek kapilinin da uretiliyor olmasi anormal olmaz. Aksi durumda begenilirse yine satar ama hedef kitle daraldigi icin risk fazla olurdu. Bakalim insaallsah daha da gelisme kaydederler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96