Haftasonu gezmesi :) (insignia,i30,civic rs,kodiaq)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bugun öğlen 10.30 gibi kışlık lastikleri değiştikten sonra boş bir zamanım olduğunu fark ettim ve yeni arabaları kısa da olsa inceleme şansı olduğunu fark ettim ilk durak opel :)

Opel İnsignia: Araca ilgi fazlaydı ama elinde sonunda istediğim gibi inceleme fırsatı buldum ama test aracına plaka çıkmadığı için test sürüşü yapamadım. İlk önce beğenmediğim özelliklerden başlayayım. 1. Bagajı; evet bagaj kapağı aşırı geniş bu çok güzel olmuş ama bagaj kapağı açmak için logoya tıklamanız gerekiyor ve kapağı kaldırmak için tutacak bir yer yok bu da eğer araba kirlenirse elinizin kirlenmesi demek. 2. Olarak da yan duvarlar dik değil ufak bir eğim var bu da eşyaları tam köşeye koyamayacanız anlamına geliyor bu da kullanışlılığı kötü etkiliyor. 3. Olarak analog kadranlar nedense hiç beğenmedim astranınkine aşırı benziyor belki de ondandır ama hayalet ekran harika olmuş.

Kalite: Bayide 2 araba vardı bir tanesinde sürücü tarafında a sutünunda ufak bir işçilik hatası buldum onun dışında gözüme çarpan bir şey yoktu. Deriler ve krom kaplamalarla sportif bir hava verilmiş özellikle konsolun hafifte olsa sürücüye dönük olmasını çok beğendim. Benim için her şey sürüşüne bağlı onu da maalesef yapamadım eğer o da eskisi gibi iyiyse o zaman kesinlikle rakiplerinin işini zor gözüküyor çünkü en boş donanım bile gayet dolu,motorları da çok iyi.



yeni-opel-insignia-resim-10.jpg


Hyundai i30: Benim için büyük bir hayal kırıklığı oldu.Bayi sağolsun uzun bir rotada kullandım.Kullandığım araba 1.6 dizel dct elite plus dı ve fiyatı da 118k idi ilk önce pozitif yönlerinden başlayayım. Motor; çok iyi performansı güzel ve baya sessiz çok beğendim. 2. Olarak da ortadaki ekran. Opsiyon 8 inç ekrandı ve bu konuda iddaalıyım ki sınıfın en iyi ekranı. Zaten ekranı lg tasarlamış hızı,renkleri,kullanışlılığı baya iyiydi. Artıları bu kadar :D geri kalan diğer şeyler sınıfı için vasat desem yeridir. Eksilerine gelirsek. Lastik gürültüsü aşırı derecede fazla cidden rahatsız oldum. 2. Olarak direksiyon; değişik bir yapısı var. Güya deri olduğu söyleniyor ama deri ile alakası yok dokunma hissi gerçekten çok kötü, 3 olarak da konforu, arabada 17 inç lastikler vardı ve kısalarda çalışmıyor ne var ne yok içeri alıyordu. Ben çok beğenmedim. Yeni bir araba kullanıyorum hissi almadım o yüzden tercih etmezdim.

1469064_17df2ce35859e7db87eeba44b69ec354.jpg


Civic Rs: Eğer C sınıfı ile D sınıfı arasında bir sınıf daha olsaydı bu araba ona girerdi beklediğimden çok daha olgun bir arabaydı hatta biraz daha yalıtımı iyi olsa accord diye satılabilir. İlk önce eksilerinden başlayalım 1. Bagaj kapağının genişliği iyi ama yükseklik olarak dar bence yeni insignia,superb gibi liftback olması gerekiyordu. 2. olarak da bu araba iç hacim olarak d sınıfına yaklaşmış o yüzden arka havalandırma isterdim ama maalesef yok. 3 Olarak geri görüş kamerasının netliği çok kötüydü.

Sürüş: Rs logosunu dış tasarımdaki eklentileri 1.5t 182bg görünce herhalde civic warmhatch versiyonu olarak düşünmüştüm. Tabii baya yanılmışım araba daha çok hızlı bir civic gibi hissettiriyor tabii bu kötü bir şey değil çünkü normal civic tutuşu gayet iyi biraz zorlama fırsatım oldu çok iyi yol tutuyor ve bunun yanında konforu da çok kötü değil.

Görüş açıları çok iyi özellikle yan aynalar baya geniş.

Araba da opsiyon deri koltuklar vardı ve baya rahatlar,ideal sürüş pozisyonumu (180 cm boyundayım) çok rahat buldum ve görüş açılarının yardımı ile arabaya hakim olmam çok kısa sürdü.

Bir çok kişinin aklında cvt şanzıman vardır. Belki de arabanın warmhatch gibi hissetmemi engelleyen şeylerden biri budur. Yine de ben cvt nin tepkilerini beğendim şehir içinde pürüzsüz çalışıyor ve gazlarken cvt den çok 7 ileri tork konvertörlü gibi çalışıyor beklediğimden çok daha iyiydi. Benim için şanzımanın sürüşe en büyük eksisi kick downlara verdiği tepkiydi. Hangi modda olursanız olun 1-2 saniye hayat duruyordu.

Fiyat: 1.5t motor rs donanım üzerine deri koltuklar ve sunroof ile 117k idi. Tek düşündüren şey yakıtı araba test sürüşü bittiğinde 10.4 litre yakıyordu. Tabii bu o kadar da uzun bir sürüş değildi bu değer çokta gerçekçi bir değer değil. Eğer alınır mı diye sorarsanız bence alınır.

civicrs1-1000x562.jpg


Skoda Kodiaq: Maalesef test arabası yoktu sadece bayide inceleme fırsatım oldu. Kısaca araba mükemmel desek yeridir. İç mekanda ortadaki ekranın teması,ve kadranlar tasarımı (bunlar kişisel şeyler zevkler ve renkler tartışılmaz ) bide torpidonun arabanın cüssesine göre küçüklüğü dışında içi harika. Her şey çok iyi düşünülmüş mesela sürücü kapısının içine küçük bir çöp kutusu bile var :). Torpido küçük demiştim ama çift torpido olduğunu da belirtmeliyim.Arka yaşam alanı hakkında konuşmaya gerek yok S sınıfı genişliğinde.Keşke arabayı kullanabilseydim konfor-tutuş-yalıtımı bilmeden direk alınır demek istemiyorum ama bir suv içi nasıl olmalı sorusunun bence cevabı


interni-skoda-kodiaq-2017.jpg




Yazan: Berkay Taşkapan

Kaynak

Eğer sorularınız varsa bu 4 araba ile ilgili alabilirim :) yazmayı unuttuğum şeyler olabilir. Kötü Türkçe içinde özür dilerim :)
 
Bugun öğlen 10.30 gibi kışlık lastikleri değiştikten sonra boş bir zamanım olduğunu fark ettim ve yeni arabaları kısa da olsa inceleme şansı olduğunu fark ettim ilk durak opel :)

Opel İnsignia: Araca ilgi fazlaydı ama elinde sonunda istediğim gibi inceleme fırsatı buldum ama test aracına plaka çıkmadığı için test sürüşü yapamadım. İlk önce beğenmediğim özelliklerden başlayayım. 1. Bagajı; evet bagaj kapağı aşırı geniş bu çok güzel olmuş ama bagaj kapağı açmak için logoya tıklamanız gerekiyor ve kapağı kaldırmak için tutacak bir yer yok bu da eğer araba kirlenirse elinizin kirlenmesi demek. 2. Olarak da yan duvarlar dik değil ufak bir eğim var bu da eşyaları tam köşeye koyamayacanız anlamına geliyor bu da kullanışlılığı kötü etkiliyor. 3. Olarak analog kadranlar nedense hiç beğenmedim astranınkine aşırı benziyor belki de ondandır ama hayalet ekran harika olmuş.

Kalite: Bayide 2 araba vardı bir tanesinde sürücü tarafında a sutünunda ufak bir işçilik hatası buldum onun dışında gözüme çarpan bir şey yoktu. Deriler ve krom kaplamalarla sportif bir hava verilmiş özellikle konsolun hafifte olsa sürücüye dönük olmasını çok beğendim. Benim için her şey sürüşüne bağlı onu da maalesef yapamadım eğer o da eskisi gibi iyiyse o zaman kesinlikle rakiplerinin işini zor gözüküyor çünkü en boş donanım bile gayet dolu,motorları da çok iyi.



yeni-opel-insignia-resim-10.jpg


Hyundai i30: Benim için büyük bir hayal kırıklığı oldu.Bayi sağolsun uzun bir rotada kullandım.Kullandığım araba 1.6 dizel dct elite plus dı ve fiyatı da 118k idi ilk önce pozitif yönlerinden başlayayım. Motor; çok iyi performansı güzel ve baya sessiz çok beğendim. 2. Olarak da ortadaki ekran. Opsiyon 8 inç ekrandı ve bu konuda iddaalıyım ki sınıfın en iyi ekranı. Zaten ekranı lg tasarlamış hızı,renkleri,kullanışlılığı baya iyiydi. Artıları bu kadar :D geri kalan diğer şeyler sınıfı için vasat desem yeridir. Eksilerine gelirsek. Lastik gürültüsü aşırı derecede fazla cidden rahatsız oldum. 2. Olarak direksiyon; değişik bir yapısı var. Güya deri olduğu söyleniyor ama deri ile alakası yok dokunma hissi gerçekten çok kötü, 3 olarak da konforu, arabada 17 inç lastikler vardı ve kısalarda çalışmıyor ne var ne yok içeri alıyordu. Ben çok beğenmedim. Yeni bir araba kullanıyorum hissi almadım o yüzden tercih etmezdim.

1469064_17df2ce35859e7db87eeba44b69ec354.jpg


Civic Rs: Eğer C sınıfı ile D sınıfı arasında bir sınıf daha olsaydı bu araba ona girerdi beklediğimden çok daha olgun bir arabaydı hatta biraz daha yalıtımı iyi olsa accord diye satılabilir. İlk önce eksilerinden başlayalım 1. Bagaj kapağının genişliği iyi ama yükseklik olarak dar bence yeni insignia,superb gibi liftback olması gerekiyordu. 2. olarak da bu araba iç hacim olarak d sınıfına yaklaşmış o yüzden arka havalandırma isterdim ama maalesef yok. 3 Olarak geri görüş kamerasının netliği çok kötüydü.

Sürüş: Rs logosunu dış tasarımdaki eklentileri 1.5t 182bg görünce herhalde civic warmhatch versiyonu olarak düşünmüştüm. Tabii baya yanılmışım araba daha çok hızlı bir civic gibi hissettiriyor tabii bu kötü bir şey değil çünkü normal civic tutuşu gayet iyi biraz zorlama fırsatım oldu çok iyi yol tutuyor ve bunun yanında konforu da çok kötü değil.

Görüş açıları çok iyi özellikle yan aynalar baya geniş.

Araba da opsiyon deri koltuklar vardı ve baya rahatlar,ideal sürüş pozisyonumu (180 cm boyundayım) çok rahat buldum ve görüş açılarının yardımı ile arabaya hakim olmam çok kısa sürdü.

Bir çok kişinin aklında cvt şanzıman vardır. Belki de arabanın warmhatch gibi hissetmemi engelleyen şeylerden biri budur. Yine de ben cvt nin tepkilerini beğendim şehir içinde pürüzsüz çalışıyor ve gazlarken cvt den çok 7 ileri tork konvertörlü gibi çalışıyor beklediğimden çok daha iyiydi. Benim için şanzımanın sürüşe en büyük eksisi kick downlara verdiği tepkiydi. Hangi modda olursanız olun 1-2 saniye hayat duruyordu.

Fiyat: 1.5t motor rs donanım üzerine deri koltuklar ve sunroof ile 117k idi. Tek düşündüren şey yakıtı araba test sürüşü bittiğinde 10.4 litre yakıyordu. Tabii bu o kadar da uzun bir sürüş değildi bu değer çokta gerçekçi bir değer değil. Eğer alınır mı diye sorarsanız bence alınır.

civicrs1-1000x562.jpg


Skoda Kodiaq: Maalesef test arabası yoktu sadece bayide inceleme fırsatım oldu. Kısaca araba mükemmel desek yeridir. İç mekanda ortadaki ekranın teması,ve kadranlar tasarımı (bunlar kişisel şeyler zevkler ve renkler tartışılmaz ) bide torpidonun arabanın cüssesine göre küçüklüğü dışında içi harika. Her şey çok iyi düşünülmüş mesela sürücü kapısının içine küçük bir çöp kutusu bile var :). Torpido küçük demiştim ama çift torpido olduğunu da belirtmeliyim.Arka yaşam alanı hakkında konuşmaya gerek yok S sınıfı genişliğinde.Keşke arabayı kullanabilseydim konfor-tutuş-yalıtımı bilmeden direk alınır demek istemiyorum ama bir suv içi nasıl olmalı sorusunun bence cevabı


interni-skoda-kodiaq-2017.jpg




Yazan: Berkay Taşkapan

Kaynak

Eğer sorularınız varsa bu 4 araba ile ilgili alabilirim :) yazmayı unuttuğum şeyler olabilir. Kötü Türkçe içinde özür dilerim :)
Yazı için teşekkürler. Pazartesi bende gideyim İnsignia'yı inceleyeyim geldiğini duymak iyi oldu. İ30'da ekranı beğenmişsin ama ben hiç beğenmedim. Dokunmatik hassasiyeti ve çözünürlük fena değildi ama kullanım kolaylığı olarak bence vasatında altındaydı. Belkide Makyajlı Golf'de olan erkanı inceledikten hemen sonra incelememden dolayıda kaynaklanıyor olabilir ama beğenmedim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emert20
Yazı için teşekkürler. Pazartesi bende gideyim İnsignia'yı inceleyeyim geldiğini duymak iyi oldu. İ30'da ekranı beğenmişsin ama ben hiç beğenmedim. Dokunmatik hassasiyeti ve çözünürlük fena değildi ama kullanım kolaylığı olarak bence vasatında altındaydı. Belkide Makyajlı Golf'de olan erkanı inceledikten hemen sonra incelememden dolayıda kaynaklanıyor olabilir ama beğenmedim.
Makyajlı golf ekranları da ben beğenmedim kutucuklar vardı içi gri ve çok renksizdi zaten 6 tane kutu vardı.Opelin ekranlarının renksiz versiyonu gibiydi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Makyajlı golf ekranları da ben beğenmedim kutucuklar vardı içi gri ve çok renksizdi zaten 6 tane kutu vardı.Opelin ekranlarının renksiz versiyonu gibiydi.
Temalar zevk işi tamamen ondan dolayı birşey diyemiyorum ama kullanışlılık bakımından Golf'ü ekranı çok daha başarılı bence.
 
8 taneymiş bu arada. Asıl bendeki sorun aynı tasarımın kırmızı çizgilisini seat, yeşil çizgilisini skoda koymalarıydı eski ekranlar bu kadar benzer değildi.

IMG-20170603-WA0009.jpeg
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Temalar zevk işi tamamen ondan dolayı birşey diyemiyorum ama kullanışlılık bakımından Golf'ü ekranı çok daha başarılı bence.
İ30,opel,civic ekranları kadar canlı gözükmüyordu. Yoksa hepsinin dokunmatiği çok iyiydi. Kullanışlılık olayı da dediğin gibi kolay alışıyorsun çünkü hepsi basit bir şekilde gösterilmiş ama hyundai alışmam çok uzun sürmedi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Emeğine sağlık, tek solukta okudum. Bilgilendirme için çok teşekkürler. Ben de geçen ay kanyonda mini countryman standını ziyaret etmiştim. Kullanışlılık konusunda bayağı aşama kaydetmişler ama fiyatları duyunca yazma isteğim bile kaçmıştı o derece :)
 
Ufak bir ekleme yapayım yazmayı unutmuşum. Opel stok eritmek için eski insignialara ciddi indirimler yapıyor 150k civarı fiyat olan 1.6 dizel otomatik cosmo 126k kadar indirdiler tabii bu indirim ile buradan şu sonuç çıkar. Biz bu kadar vergiler ile devlete laf ediyoruz ama bir o kadar disbürtörlere de laf etmemiz lazım bir firma aracına sırf eskidi diye 24k fiyat kırmaz belli ki 126k da satsa istediği kazancı sağlayacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ufak bir ekleme yapayım yazmayı unutmuşum. Opel stok eritmek için eski insignialara ciddi indirimler yapıyor 150k civarı fiyat olan 1.6 dizel otomatik cosmo 126k kadar indirdiler tabii bu indirim ile buradan şu sonuç çıkar. Biz bu kadar vergiler ile devlete laf ediyoruz ama bir o kadar disbürtörlere de laf etmemiz lazım bir firma aracına sırf eskidi diye 24k fiyat kırmaz belli ki 126k da satsa istediği kazancı sağlayacak.
Keşke her firma o kadar kâr etse o_O. Ben hep diyom bu Opel' e var bi bit yeniği :D.
 
Ben Balmumcu'da Opel Gerçek bayisi ile görüşmüştüm. Yanlış hatırlamıyorsam Opel'de havuz sistemi var. O yüzden indirim vs alma şansınız çok daha yüksek oluyor. Yani Opel firması bayilere ''Bu kadar malı, bu fiyata, bu kadar sürede satacaksınız'' diyor. Sırf kota doldurmak için bazı araçları zararına satıyoruz demişti. Ne kadar doğru bilmiyorum tabii..
 
Ben Balmumcu'da Opel Gerçek bayisi ile görüşmüştüm. Yanlış hatırlamıyorsam Opel'de havuz sistemi var. O yüzden indirim vs alma şansınız çok daha yüksek oluyor. Yani Opel firması bayilere ''Bu kadar malı, bu fiyata, bu kadar sürede satacaksınız'' diyor. Sırf kota doldurmak için bazı araçları zararına satıyoruz demişti. Ne kadar doğru bilmiyorum tabii..

Eğer doğru ise bizler için muhteşem bir sistem keşke bütün firmalar opel gibi olsa
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ben Balmumcu'da Opel Gerçek bayisi ile görüşmüştüm. Yanlış hatırlamıyorsam Opel'de havuz sistemi var. O yüzden indirim vs alma şansınız çok daha yüksek oluyor. Yani Opel firması bayilere ''Bu kadar malı, bu fiyata, bu kadar sürede satacaksınız'' diyor. Sırf kota doldurmak için bazı araçları zararına satıyoruz demişti. Ne kadar doğru bilmiyorum tabii..
O sistemi her marka yapıyor. Her bayinin her ay belli bir araç satma hedefi var ve o hedefi belli kar marjları ile tutturmaları lazım ki çark dönsün.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...