Haftasonu gezmesi :) (insignia,i30,civic rs,kodiaq)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bugun öğlen 10.30 gibi kışlık lastikleri değiştikten sonra boş bir zamanım olduğunu fark ettim ve yeni arabaları kısa da olsa inceleme şansı olduğunu fark ettim ilk durak opel :)

Opel İnsignia: Araca ilgi fazlaydı ama elinde sonunda istediğim gibi inceleme fırsatı buldum ama test aracına plaka çıkmadığı için test sürüşü yapamadım. İlk önce beğenmediğim özelliklerden başlayayım. 1. Bagajı; evet bagaj kapağı aşırı geniş bu çok güzel olmuş ama bagaj kapağı açmak için logoya tıklamanız gerekiyor ve kapağı kaldırmak için tutacak bir yer yok bu da eğer araba kirlenirse elinizin kirlenmesi demek. 2. Olarak da yan duvarlar dik değil ufak bir eğim var bu da eşyaları tam köşeye koyamayacanız anlamına geliyor bu da kullanışlılığı kötü etkiliyor. 3. Olarak analog kadranlar nedense hiç beğenmedim astranınkine aşırı benziyor belki de ondandır ama hayalet ekran harika olmuş.

Kalite: Bayide 2 araba vardı bir tanesinde sürücü tarafında a sutünunda ufak bir işçilik hatası buldum onun dışında gözüme çarpan bir şey yoktu. Deriler ve krom kaplamalarla sportif bir hava verilmiş özellikle konsolun hafifte olsa sürücüye dönük olmasını çok beğendim. Benim için her şey sürüşüne bağlı onu da maalesef yapamadım eğer o da eskisi gibi iyiyse o zaman kesinlikle rakiplerinin işini zor gözüküyor çünkü en boş donanım bile gayet dolu,motorları da çok iyi.



yeni-opel-insignia-resim-10.jpg


Hyundai i30: Benim için büyük bir hayal kırıklığı oldu.Bayi sağolsun uzun bir rotada kullandım.Kullandığım araba 1.6 dizel dct elite plus dı ve fiyatı da 118k idi ilk önce pozitif yönlerinden başlayayım. Motor; çok iyi performansı güzel ve baya sessiz çok beğendim. 2. Olarak da ortadaki ekran. Opsiyon 8 inç ekrandı ve bu konuda iddaalıyım ki sınıfın en iyi ekranı. Zaten ekranı lg tasarlamış hızı,renkleri,kullanışlılığı baya iyiydi. Artıları bu kadar :D geri kalan diğer şeyler sınıfı için vasat desem yeridir. Eksilerine gelirsek. Lastik gürültüsü aşırı derecede fazla cidden rahatsız oldum. 2. Olarak direksiyon; değişik bir yapısı var. Güya deri olduğu söyleniyor ama deri ile alakası yok dokunma hissi gerçekten çok kötü, 3 olarak da konforu, arabada 17 inç lastikler vardı ve kısalarda çalışmıyor ne var ne yok içeri alıyordu. Ben çok beğenmedim. Yeni bir araba kullanıyorum hissi almadım o yüzden tercih etmezdim.

1469064_17df2ce35859e7db87eeba44b69ec354.jpg


Civic Rs: Eğer C sınıfı ile D sınıfı arasında bir sınıf daha olsaydı bu araba ona girerdi beklediğimden çok daha olgun bir arabaydı hatta biraz daha yalıtımı iyi olsa accord diye satılabilir. İlk önce eksilerinden başlayalım 1. Bagaj kapağının genişliği iyi ama yükseklik olarak dar bence yeni insignia,superb gibi liftback olması gerekiyordu. 2. olarak da bu araba iç hacim olarak d sınıfına yaklaşmış o yüzden arka havalandırma isterdim ama maalesef yok. 3 Olarak geri görüş kamerasının netliği çok kötüydü.

Sürüş: Rs logosunu dış tasarımdaki eklentileri 1.5t 182bg görünce herhalde civic warmhatch versiyonu olarak düşünmüştüm. Tabii baya yanılmışım araba daha çok hızlı bir civic gibi hissettiriyor tabii bu kötü bir şey değil çünkü normal civic tutuşu gayet iyi biraz zorlama fırsatım oldu çok iyi yol tutuyor ve bunun yanında konforu da çok kötü değil.

Görüş açıları çok iyi özellikle yan aynalar baya geniş.

Araba da opsiyon deri koltuklar vardı ve baya rahatlar,ideal sürüş pozisyonumu (180 cm boyundayım) çok rahat buldum ve görüş açılarının yardımı ile arabaya hakim olmam çok kısa sürdü.

Bir çok kişinin aklında cvt şanzıman vardır. Belki de arabanın warmhatch gibi hissetmemi engelleyen şeylerden biri budur. Yine de ben cvt nin tepkilerini beğendim şehir içinde pürüzsüz çalışıyor ve gazlarken cvt den çok 7 ileri tork konvertörlü gibi çalışıyor beklediğimden çok daha iyiydi. Benim için şanzımanın sürüşe en büyük eksisi kick downlara verdiği tepkiydi. Hangi modda olursanız olun 1-2 saniye hayat duruyordu.

Fiyat: 1.5t motor rs donanım üzerine deri koltuklar ve sunroof ile 117k idi. Tek düşündüren şey yakıtı araba test sürüşü bittiğinde 10.4 litre yakıyordu. Tabii bu o kadar da uzun bir sürüş değildi bu değer çokta gerçekçi bir değer değil. Eğer alınır mı diye sorarsanız bence alınır.

civicrs1-1000x562.jpg


Skoda Kodiaq: Maalesef test arabası yoktu sadece bayide inceleme fırsatım oldu. Kısaca araba mükemmel desek yeridir. İç mekanda ortadaki ekranın teması,ve kadranlar tasarımı (bunlar kişisel şeyler zevkler ve renkler tartışılmaz ) bide torpidonun arabanın cüssesine göre küçüklüğü dışında içi harika. Her şey çok iyi düşünülmüş mesela sürücü kapısının içine küçük bir çöp kutusu bile var :). Torpido küçük demiştim ama çift torpido olduğunu da belirtmeliyim.Arka yaşam alanı hakkında konuşmaya gerek yok S sınıfı genişliğinde.Keşke arabayı kullanabilseydim konfor-tutuş-yalıtımı bilmeden direk alınır demek istemiyorum ama bir suv içi nasıl olmalı sorusunun bence cevabı


interni-skoda-kodiaq-2017.jpg




Yazan: Berkay Taşkapan

Kaynak

Eğer sorularınız varsa bu 4 araba ile ilgili alabilirim :) yazmayı unuttuğum şeyler olabilir. Kötü Türkçe içinde özür dilerim :)
 
O sistemi her marka yapıyor. Her bayinin her ay belli bir araç satma hedefi var ve o hedefi belli kar marjları ile tutturmaları lazım ki çark dönsün.
Vw'de bu sistem nasıl oluyor acaba ? Merakımdan soruyorum. Ben almaya gittiğimde 3 ay sıra vermişlerdi. Para çantada dediğimde 4 gün sonra inanın istediğim donanımlar ile birlikte aldım sadece cam tavan yoktu :) Tesadüf olmadığını düşünüyorum bu durumun. Kastım tezini çürütmek değil, sadece hedef tuttururken bu kadar nazlı davranan marka görmedim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ben zarar ediyoruz diyenlere inanmıyorum kim malını zararına satar her türlü kar oluyordur ama olması gerekenden daha az kar payı kalıyordur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
İktisat okuyan arkadaşlar bilir, Kesnesyen ekonomide ekonomik hayatın her alanında ''Kaybet-Kazan'' kuralı yaygındır ancak günümüz piyasa ekonomisinde bu durum bizim açımızdan ''Kaybet-Kaybet'' durumu oluşturmuştur. Bu konuda haklısınız. Lakin bayi de markanın bir nevi satış taşeronu. Bu konumunu bırakmamak için firma hedeflerine uymak açısından çok ekstra durumlarda belirli sayılı araçlarda zararına satış yapabileceklerini düşünüyorum. Kaz gelecek yerden tavuk esirgenmez hesabı..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve trkskbn
Ticarette zarar olmaz derler. Her ne kadar Opel zarar ediyorum desede kar ediyor. Kim size zararına mal satıyorum derse bilinki yalancıdır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ticarette zarar olmaz derler. Her ne kadar Opel zarar ediyorum desede kar ediyor. Kim size zararına mal satıyorum derse bilinki yalancıdır.
Hocam tabii ki doğrusunuz da, Opel'in zararına satış yaptığını söylemiyorum zaten. Opel zaten bayiye bıraktığı her otomobilin parasını alıyordur, İhale bayiilere kalıyordur diye düşüyorum. ''Çok mu bilgiye sahipsin ?'' diye soracaksan, hayır. Sadece tahmin yürütüyorum. Ama yakın zamanda Opel bayisine gidip durumu tam olarak öğrenmeye çalışacağım..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Hocam tabii ki doğrusunuz da, Opel'in zararına satış yaptığını söylemiyorum zaten. Opel zaten bayiye bıraktığı her otomobilin parasını alıyordur, İhale bayiilere kalıyordur diye düşüyorum. ''Çok mu bilgiye sahipsin ?'' diye soracaksan, hayır. Sadece tahmin yürütüyorum. Ama yakın zamanda Opel bayisine gidip durumu tam olarak öğrenmeye çalışacağım..
Sizin benden önce yazdığınız postu görmemişim. Sizde aynısını yazmışsınız zara ediyor ancak kar etmek için. Edeceği 3 kuruş zararsa 5 kuruş 6 kuruş kar ediyorlardır. Kimse bu devirde zarar etmek için satış yapmaz çünkü.
 
Vw'de bu sistem nasıl oluyor acaba ? Merakımdan soruyorum. Ben almaya gittiğimde 3 ay sıra vermişlerdi. Para çantada dediğimde 4 gün sonra inanın istediğim donanımlar ile birlikte aldım sadece cam tavan yoktu :) Tesadüf olmadığını düşünüyorum bu durumun. Kastım tezini çürütmek değil, sadece hedef tuttururken bu kadar nazlı davranan marka görmedim :)
Şimdi sen parayı masaya koyup sunroofsuz araba bulabilmişsin ama ortada para yok bişey yok X bir kişi gelmiş ve araba alacağını söylüyor bayi noye elinde olmayan bir arabanın benzeri için belkide hiç almayacak bir adama bu arabayı bulmaya çalışsın ki? Bunu sırf VW değil diğer markalarda yapıyor zaten.
 
Şimdi sen parayı masaya koyup sunroofsuz araba bulabilmişsin ama ortada para yok bişey yok X bir kişi gelmiş ve araba alacağını söylüyor bayi noye elinde olmayan bir arabanın benzeri için belkide hiç almayacak bir adama bu arabayı bulmaya çalışsın ki? Bunu sırf VW değil diğer markalarda yapıyor zaten.
Berkay arkadaşımdan özür dilerim güzelim konusunu bu konuyla karaladığım için. Bu konuyu bizzat yerinde araştırıp, belge toplayıp detaylı olarak bir başka konu başlığı altında tartışmaya açmayı planlıyorum :) Vw tecrübelerime göre en kötüsü bu konuda..
 
Berkay arkadaşımdan özür dilerim güzelim konusunu bu konuyla karaladığım için. Bu konuyu bizzat yerinde araştırıp, belge toplayıp detaylı olarak bir başka konu başlığı altında tartışmaya açmayı planlıyorum :) Vw tecrübelerime göre en kötüsü bu konuda..
Hocam sorun değil benimde merak ettiğim bir konu :) ben hala opel in zararına sattığını düşünmüyorum mesela :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Hocam sorun değil benimde merak ettiğim bir konu :) ben hala opel in zararına sattığını düşünmüyorum mesela :)
Hocam Opel zararına satmıyordur tabii ki. Dağıttığı araçlar için bayiiden parasını alıyordur. Ama havuzda kalmak adına bazı bayiler ekstra durumlarda birkaç zararına satış yapıyordur diye düşünüyorum. Örneğin, 3 kuruş zarar edecek bir araçtan ama havuzda kalıp daha sonra satacakları araçlardan 6 kuruş kar edecek gibi..
 
Hocam Opel zararına satmıyordur tabii ki. Dağıttığı araçlar için bayiiden parasını alıyordur. Ama havuzda kalmak adına bazı bayiler ekstra durumlarda birkaç zararına satış yapıyordur diye düşünüyorum. Örneğin, 3 kuruş zarar edecek bir araçtan ama havuzda kalıp daha sonra satacakları araçlardan 6 kuruş kar edecek gibi..

İçeriden net fiyatları görebilsek keşke kim ne kadar kazanıyor görürdük :)
 
İçeriden net fiyatları görebilsek keşke kim ne kadar kazanıyor görürdük :)
Aslında kim ne kazanıyor çokta umrumda değil en çok indirim yapan bizim için en iyisidir kar marjı filan alıcı olarak hikaye sırf bayii daha çok kazanacak diye daha pahalıya satıyor o bizim için kötüdür bu kadar basit olmalı :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Nasıl peki beğendiniz mi?


Test parkuru kısa ve viraj olmadığı için sürüş dinamiklerini anlayamadık. O yüzden gözüme çarpan bazı özellikleri yazayım. Öncelikle TR'ye gelen opc line paketli araçların jantları berbat. Resmen arabanın tasarımına hakaret eder gibi olmuş. Ben daha o jantları beğeneni görmedim. Gel gör ki Opel'de ilk parti getirdiği arabaların hepsinde o iğrenç jantlar var. Bu problem değil tabi diğer jant seçenekleriyle alınabilir.

Gözüme kötü gelen diğer detay silecek tokalarının aşırı büyük olması ve araç içerisinde sürücü ve yolcuların gözüne batması. Ben tasarım detaylarına biraz takılırım. Bu kötü detayda hiç hoşuma gitmedi. Böylesi bir arabayı ucuz hissettiriyor.

Diğer yandan arka diz mesafesi çok geniş, Bagaj çok geniş. Eski Insi ile alakası yok.

Önde oturma pozisyonu baya baya alçak. Koltuğu en aşağı indirirseniz yere oturmuş gibi oluyorsunuz, spor araba hissi veriyor. Ön koltukların yanal destekleri çok iyi.

Arabada genel olarak yumuşak malzeme kullanılmış, direksiyondakı deri baya yumuşak. Sert malzeme bir tek konsolun altında birleşim yerlerinde var. Diğer yerler yumuşak dokulu.

Onun dışında sürüşe geçersek 1.6 dizel otomatik kullandık. Otomatik eski Insi ile aynı şanzıman. Ne öldürür ne güldürür... 8 ileri aisin sadece 2.0 motorlarda var.

Araç bana sessiz geldi max 100 kmh çıktım, rüzgar sesi duymadım yol sesi biraz vardı. Lastik ve asfaltla alakalı olabilir. Parke yoldada kullandık, tok bir his verdi öyle dağılacak gibi değildi ama tabi araç daha nerdeyse 0 km deydi.

Ses sistemi bose'ydi hoşuma gitti.

Head Up display çok iyidi. Cama değilde yola yansıtıyor gibi yapılmış. Hoş bi detay.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. belki daha sonra tekrar detaylı inceleriz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...