Bugun öğlen 10.30 gibi kışlık lastikleri değiştikten sonra boş bir zamanım olduğunu fark ettim ve yeni arabaları kısa da olsa inceleme şansı olduğunu fark ettim ilk durak opel
Opel İnsignia: Araca ilgi fazlaydı ama elinde sonunda istediğim gibi inceleme fırsatı buldum ama test aracına plaka çıkmadığı için test sürüşü yapamadım. İlk önce beğenmediğim özelliklerden başlayayım. 1. Bagajı; evet bagaj kapağı aşırı geniş bu çok güzel olmuş ama bagaj kapağı açmak için logoya tıklamanız gerekiyor ve kapağı kaldırmak için tutacak bir yer yok bu da eğer araba kirlenirse elinizin kirlenmesi demek. 2. Olarak da yan duvarlar dik değil ufak bir eğim var bu da eşyaları tam köşeye koyamayacanız anlamına geliyor bu da kullanışlılığı kötü etkiliyor. 3. Olarak analog kadranlar nedense hiç beğenmedim astranınkine aşırı benziyor belki de ondandır ama hayalet ekran harika olmuş.
Kalite: Bayide 2 araba vardı bir tanesinde sürücü tarafında a sutünunda ufak bir işçilik hatası buldum onun dışında gözüme çarpan bir şey yoktu. Deriler ve krom kaplamalarla sportif bir hava verilmiş özellikle konsolun hafifte olsa sürücüye dönük olmasını çok beğendim. Benim için her şey sürüşüne bağlı onu da maalesef yapamadım eğer o da eskisi gibi iyiyse o zaman kesinlikle rakiplerinin işini zor gözüküyor çünkü en boş donanım bile gayet dolu,motorları da çok iyi.
Hyundai i30: Benim için büyük bir hayal kırıklığı oldu.Bayi sağolsun uzun bir rotada kullandım.Kullandığım araba 1.6 dizel dct elite plus dı ve fiyatı da 118k idi ilk önce pozitif yönlerinden başlayayım. Motor; çok iyi performansı güzel ve baya sessiz çok beğendim. 2. Olarak da ortadaki ekran. Opsiyon 8 inç ekrandı ve bu konuda iddaalıyım ki sınıfın en iyi ekranı. Zaten ekranı lg tasarlamış hızı,renkleri,kullanışlılığı baya iyiydi. Artıları bu kadar geri kalan diğer şeyler sınıfı için vasat desem yeridir. Eksilerine gelirsek. Lastik gürültüsü aşırı derecede fazla cidden rahatsız oldum. 2. Olarak direksiyon; değişik bir yapısı var. Güya deri olduğu söyleniyor ama deri ile alakası yok dokunma hissi gerçekten çok kötü, 3 olarak da konforu, arabada 17 inç lastikler vardı ve kısalarda çalışmıyor ne var ne yok içeri alıyordu. Ben çok beğenmedim. Yeni bir araba kullanıyorum hissi almadım o yüzden tercih etmezdim.
Civic Rs: Eğer C sınıfı ile D sınıfı arasında bir sınıf daha olsaydı bu araba ona girerdi beklediğimden çok daha olgun bir arabaydı hatta biraz daha yalıtımı iyi olsa accord diye satılabilir. İlk önce eksilerinden başlayalım 1. Bagaj kapağının genişliği iyi ama yükseklik olarak dar bence yeni insignia,superb gibi liftback olması gerekiyordu. 2. olarak da bu araba iç hacim olarak d sınıfına yaklaşmış o yüzden arka havalandırma isterdim ama maalesef yok. 3 Olarak geri görüş kamerasının netliği çok kötüydü.
Sürüş: Rs logosunu dış tasarımdaki eklentileri 1.5t 182bg görünce herhalde civic warmhatch versiyonu olarak düşünmüştüm. Tabii baya yanılmışım araba daha çok hızlı bir civic gibi hissettiriyor tabii bu kötü bir şey değil çünkü normal civic tutuşu gayet iyi biraz zorlama fırsatım oldu çok iyi yol tutuyor ve bunun yanında konforu da çok kötü değil.
Görüş açıları çok iyi özellikle yan aynalar baya geniş.
Araba da opsiyon deri koltuklar vardı ve baya rahatlar,ideal sürüş pozisyonumu (180 cm boyundayım) çok rahat buldum ve görüş açılarının yardımı ile arabaya hakim olmam çok kısa sürdü.
Bir çok kişinin aklında cvt şanzıman vardır. Belki de arabanın warmhatch gibi hissetmemi engelleyen şeylerden biri budur. Yine de ben cvt nin tepkilerini beğendim şehir içinde pürüzsüz çalışıyor ve gazlarken cvt den çok 7 ileri tork konvertörlü gibi çalışıyor beklediğimden çok daha iyiydi. Benim için şanzımanın sürüşe en büyük eksisi kick downlara verdiği tepkiydi. Hangi modda olursanız olun 1-2 saniye hayat duruyordu.
Fiyat: 1.5t motor rs donanım üzerine deri koltuklar ve sunroof ile 117k idi. Tek düşündüren şey yakıtı araba test sürüşü bittiğinde 10.4 litre yakıyordu. Tabii bu o kadar da uzun bir sürüş değildi bu değer çokta gerçekçi bir değer değil. Eğer alınır mı diye sorarsanız bence alınır.
Skoda Kodiaq: Maalesef test arabası yoktu sadece bayide inceleme fırsatım oldu. Kısaca araba mükemmel desek yeridir. İç mekanda ortadaki ekranın teması,ve kadranlar tasarımı (bunlar kişisel şeyler zevkler ve renkler tartışılmaz ) bide torpidonun arabanın cüssesine göre küçüklüğü dışında içi harika. Her şey çok iyi düşünülmüş mesela sürücü kapısının içine küçük bir çöp kutusu bile var . Torpido küçük demiştim ama çift torpido olduğunu da belirtmeliyim.Arka yaşam alanı hakkında konuşmaya gerek yok S sınıfı genişliğinde.Keşke arabayı kullanabilseydim konfor-tutuş-yalıtımı bilmeden direk alınır demek istemiyorum ama bir suv içi nasıl olmalı sorusunun bence cevabı
Yazan: Berkay Taşkapan
Kaynak
Eğer sorularınız varsa bu 4 araba ile ilgili alabilirim yazmayı unuttuğum şeyler olabilir. Kötü Türkçe içinde özür dilerim
Opel İnsignia: Araca ilgi fazlaydı ama elinde sonunda istediğim gibi inceleme fırsatı buldum ama test aracına plaka çıkmadığı için test sürüşü yapamadım. İlk önce beğenmediğim özelliklerden başlayayım. 1. Bagajı; evet bagaj kapağı aşırı geniş bu çok güzel olmuş ama bagaj kapağı açmak için logoya tıklamanız gerekiyor ve kapağı kaldırmak için tutacak bir yer yok bu da eğer araba kirlenirse elinizin kirlenmesi demek. 2. Olarak da yan duvarlar dik değil ufak bir eğim var bu da eşyaları tam köşeye koyamayacanız anlamına geliyor bu da kullanışlılığı kötü etkiliyor. 3. Olarak analog kadranlar nedense hiç beğenmedim astranınkine aşırı benziyor belki de ondandır ama hayalet ekran harika olmuş.
Kalite: Bayide 2 araba vardı bir tanesinde sürücü tarafında a sutünunda ufak bir işçilik hatası buldum onun dışında gözüme çarpan bir şey yoktu. Deriler ve krom kaplamalarla sportif bir hava verilmiş özellikle konsolun hafifte olsa sürücüye dönük olmasını çok beğendim. Benim için her şey sürüşüne bağlı onu da maalesef yapamadım eğer o da eskisi gibi iyiyse o zaman kesinlikle rakiplerinin işini zor gözüküyor çünkü en boş donanım bile gayet dolu,motorları da çok iyi.
Hyundai i30: Benim için büyük bir hayal kırıklığı oldu.Bayi sağolsun uzun bir rotada kullandım.Kullandığım araba 1.6 dizel dct elite plus dı ve fiyatı da 118k idi ilk önce pozitif yönlerinden başlayayım. Motor; çok iyi performansı güzel ve baya sessiz çok beğendim. 2. Olarak da ortadaki ekran. Opsiyon 8 inç ekrandı ve bu konuda iddaalıyım ki sınıfın en iyi ekranı. Zaten ekranı lg tasarlamış hızı,renkleri,kullanışlılığı baya iyiydi. Artıları bu kadar geri kalan diğer şeyler sınıfı için vasat desem yeridir. Eksilerine gelirsek. Lastik gürültüsü aşırı derecede fazla cidden rahatsız oldum. 2. Olarak direksiyon; değişik bir yapısı var. Güya deri olduğu söyleniyor ama deri ile alakası yok dokunma hissi gerçekten çok kötü, 3 olarak da konforu, arabada 17 inç lastikler vardı ve kısalarda çalışmıyor ne var ne yok içeri alıyordu. Ben çok beğenmedim. Yeni bir araba kullanıyorum hissi almadım o yüzden tercih etmezdim.
Civic Rs: Eğer C sınıfı ile D sınıfı arasında bir sınıf daha olsaydı bu araba ona girerdi beklediğimden çok daha olgun bir arabaydı hatta biraz daha yalıtımı iyi olsa accord diye satılabilir. İlk önce eksilerinden başlayalım 1. Bagaj kapağının genişliği iyi ama yükseklik olarak dar bence yeni insignia,superb gibi liftback olması gerekiyordu. 2. olarak da bu araba iç hacim olarak d sınıfına yaklaşmış o yüzden arka havalandırma isterdim ama maalesef yok. 3 Olarak geri görüş kamerasının netliği çok kötüydü.
Sürüş: Rs logosunu dış tasarımdaki eklentileri 1.5t 182bg görünce herhalde civic warmhatch versiyonu olarak düşünmüştüm. Tabii baya yanılmışım araba daha çok hızlı bir civic gibi hissettiriyor tabii bu kötü bir şey değil çünkü normal civic tutuşu gayet iyi biraz zorlama fırsatım oldu çok iyi yol tutuyor ve bunun yanında konforu da çok kötü değil.
Görüş açıları çok iyi özellikle yan aynalar baya geniş.
Araba da opsiyon deri koltuklar vardı ve baya rahatlar,ideal sürüş pozisyonumu (180 cm boyundayım) çok rahat buldum ve görüş açılarının yardımı ile arabaya hakim olmam çok kısa sürdü.
Bir çok kişinin aklında cvt şanzıman vardır. Belki de arabanın warmhatch gibi hissetmemi engelleyen şeylerden biri budur. Yine de ben cvt nin tepkilerini beğendim şehir içinde pürüzsüz çalışıyor ve gazlarken cvt den çok 7 ileri tork konvertörlü gibi çalışıyor beklediğimden çok daha iyiydi. Benim için şanzımanın sürüşe en büyük eksisi kick downlara verdiği tepkiydi. Hangi modda olursanız olun 1-2 saniye hayat duruyordu.
Fiyat: 1.5t motor rs donanım üzerine deri koltuklar ve sunroof ile 117k idi. Tek düşündüren şey yakıtı araba test sürüşü bittiğinde 10.4 litre yakıyordu. Tabii bu o kadar da uzun bir sürüş değildi bu değer çokta gerçekçi bir değer değil. Eğer alınır mı diye sorarsanız bence alınır.
Skoda Kodiaq: Maalesef test arabası yoktu sadece bayide inceleme fırsatım oldu. Kısaca araba mükemmel desek yeridir. İç mekanda ortadaki ekranın teması,ve kadranlar tasarımı (bunlar kişisel şeyler zevkler ve renkler tartışılmaz ) bide torpidonun arabanın cüssesine göre küçüklüğü dışında içi harika. Her şey çok iyi düşünülmüş mesela sürücü kapısının içine küçük bir çöp kutusu bile var . Torpido küçük demiştim ama çift torpido olduğunu da belirtmeliyim.Arka yaşam alanı hakkında konuşmaya gerek yok S sınıfı genişliğinde.Keşke arabayı kullanabilseydim konfor-tutuş-yalıtımı bilmeden direk alınır demek istemiyorum ama bir suv içi nasıl olmalı sorusunun bence cevabı
Yazan: Berkay Taşkapan
Kaynak
Eğer sorularınız varsa bu 4 araba ile ilgili alabilirim yazmayı unuttuğum şeyler olabilir. Kötü Türkçe içinde özür dilerim