Pilot sport 4s kullanan var mı? Thredwear 300 olarak okudum bir yerde ama kesin bilgi bulamadım. Eğer doğruysa bitmeyen spor lastik yapmışlar
Pilot Sport kaç bilmiyorum ama bize Mazda3 üzerinde geldi 18" jant & ince yanak kombinasyonuyla. Henüz çok yeni. 10.000 km yapmadı, şu ana kadar gayet iyi.Pilot sport 4s kullanan var mı? Thredwear 300 olarak okudum bir yerde ama kesin bilgi bulamadım. Eğer doğruysa bitmeyen spor lastik yapmışlar
@stan ?beyler nankang semi slick ns-2r kullanan var mı aranızda ? pist dışında günlük kullanıma da uygun mudur? ıslak yada kuru performansı istanbul asfaltında tatmin eder mi ? yoksa normal bir lastik mi alayım?
Hoooooooopppp ben geldimbeyler nankang semi slick ns-2r kullanan var mı aranızda ? pist dışında günlük kullanıma da uygun mudur? ıslak yada kuru performansı istanbul asfaltında tatmin eder mi ? yoksa normal bir lastik mi alayım?
valla süper açıklamışsın tam aradığım tarzda... İlerde bende piste girmeyi düşünüyorum fakat genel olarak şehir içinde kullanacağım diyebilirim. Kullanırken dikkatli olmaya çalışırım, çukurlara girmemeye ekstra gayret gösteririm. Ben de internetten az buçuk araştırmayla lastiğin uzun km ler gittiğini okudum bi yandan da bu yüzden istiyorum denebilir. Ama şu jant yamultma ve konforun eksilere düşmesi şuan biraz kafamı karıştırdı. konfora bi nebze göz yumabilirim elbet ama yok yok yok yazınca insan bi tereddüt ediyorHoooooooopppp ben geldim
Ağustos'tan ekim ayının sonuna kadar 205/40/17 nankang ns2r lastiklerle dolaştım.
Bu süreçte bir kez izmir istanbul arası uzun yol yaptım, çoğunlukla izmir-manisa çevresinde dolaştım. 2 kez izmir pistine, 1 kez de istanbul park'a çıktım. Yaklaşık 5.000km yol yaptım bu süreç içerisinde.
Öncelikle lastik acayip dayanıklı. 3 kez piste çıkmış olmama rağmen, kenarlar traşlandı bile diyemem.
Yol tutuşu ise özellikle sıcak havalarda çok çok güzel. Havalar soğudukça, lastiği ısıtmak daha zorlaşır oldu ama hiç bir zaman tutmadı diyemem. Pistte ise zaten oldukça iyiydi.
Yağmurda pek kullanmadım, şansa bu yıl bizim buralarda pek yağmur olmadı. Ama yağmura 2-3 kez denk geldim, hiç bir sıkıntı olmadı. Zaten lastik üzerinde baya bir su tahliye kanalı var. Su birintisine yüksek hızla girmedikçe bir sıkıntı olacağını tahmin etmiyorum.
Bu lastiğin en kötü yanı ise konforsuzluğu. Biraz yol sesi yapıyor ama çok aşırı değil. Ama yanaklar öyle sert ki, eğer arabayı dikkatli kullanöazsan ön takım falan kalöaz, amörtisörleri şaseden dışırı fırlattırırsın.
Ben bu lastikler varken çok aşırı dikkatli kullanıyordum arabayı. Ama sonuçta memlektimin yolları, nerede ne süpriz olacağı belli olmuyor. Bir kaç kez olmadık çukura girip, içimi cız ettirecek sert darbeler oldu.
Geçen hafta ise havalar artık soğuduğundan 225/45/17 michelin pilot sport 4 lere geri döndüm. Sanki s class a biniyormuş gibi hissettim kendimi bir anda. Lastiklerdeki sertlik farkını sen düşün yani. Hatta nankang'ları çıkardığımda, 4 jantın 3ünde çok ufak da olsa yamukluk tespit ettik. Tabi kolayca yamuklukları düzelttik ama lastiğin ne ladar sert olduğuna dair fikir veriyor.
Toparlayacak olursak, nankang ns2r, micheline pilot sport 4 kadar iyi yol tutuyor, belki bazı durumlarda daha bile iyidir. Ama konfor yok yok yok! Bir başka güzel yanı ise, acayip sağlam olması, pistte bike çok çok acayip zorlasan, lastiği bitirmek hiç kolay değil.
Son olarak, benim de aldıktan sonra öğrendiğim bir detayı vurgulayım: Tread Wear (TW)
Benim lastikler TW180. Sokakta kullanılacaksa, bu şekilde tercih edilmeli. Ama TW120 olunca teknik olarak lastikte ne değişiyor, onu bilemiyorum.
- Treadwear: 120 (Track); 180 (Street)
Lastik çapının küçülmesiyle oluşan avantaj (çabuk hızlanma) lastiğin slick olmasından ötürü yol tutuşdaki beklenen azalmayı da nötrlemiş oluyor diye bir çıkarım yapabiliriz o zaman ? Sanırım 17inç de mecbur senle aynı lastiği kullanıcam çünkü az önce baktım başka ebat yok. tek ebat satılıyor. Ben bu arabayı ekstrem durumlar olmadığı sürece cadde de kullanmak için almadım zaten pist tecrübesini yaşamam lazım. Onun için normal bir lastik alırsam biliyorum ki 1 kere piste girdiğimde yeni 1 takım daha almam gerekecek. bu sefer astarı yüzünden pahalıya gelecek. Hem normal 1 takım hem slick almam gerekecek. O yüzden günlük kullanıma da uygun olursa direk ns2r alıp yoluma bakayım diyorum. Bir de gerçekten slick lastik ile normal lastik arasındaki farkı tecrübe etmek istiyorum, merak ediyorum ne kadar fark oluşacağını. Jant yamultma meselesi de kullanıma bağlı gibi gözüküyor ama her türlü lastiğin sertliğinden dolayı başımıza buna benzer bir durum geleceği açık gibiNankang'ı 205 almamın iki sebebi vardı, biri maliyet, diğeri de yola aktarılan torkun artması için minimum yanak kalınlığı. Nankang'lar ile arabanın yürüyüşü resmen değişiyor, çünkü lastik çapı michelin'lere göre %6 daha küçük.
Benim gibi çok ince yanak kullanmazsan, konfor belki de çok kötü olmaz.
Doğrusu 205 nankang lar davlumbazı tam doldurmadığından, görüntü çok güzel değildi ama fonksiyonellik benim için bu noktada daha önemliydi.
Pilot sport 4 veya ns2r 17 inch olarak düşünürsen ikisi de 400tl civarında şu an. Ben lastikleri kolayoto.com dan almıştım, göz atmanı tavsiye ederim.
Ns2r ile olmadık çukura düşmezsen, aslında hiç bir sıkıntısı yok. Hız tümseklerinde veya arnavut kaldırımı yollarda biraz daha yavaş gitmen yeterli olacaktır. Ama istanbul şartlarında şehir içi kullanım için ne kadar dikkatli olunur, ona bir yorum yapamam.
Ama bence, eğer piste çıkmayacaksan, pzero veya pilot sport falan al, yoluna devam et. Gerçi pilot sport da 15-20.000km sonra ilk halinden pek eser kalmıyor.
Ama piste çıkacaksan, muhakkak ikinci bir set olarak nankang ns2r al. Piste yol lastiğiyle girersen, 200hp üstü araba o lastikleri 5 turda çöp yapar. Ya da direkt nankang ns2r al ve tahammül sınırlarını test eteğer sıkıntı yaşamam dersen, sırf nankang ile devam edersin.
Doğrusu janttaki yamulma olayı olmasaydı, ben de pilot sport ları çok soğuk havalar hariç kullanmam diyordum. Tamam, gerçekten konfor yok ama, sonuçta ns2r ın diğer getirileri çok büyük. Piste kafada soru işareti olmadan direkt girip gazlayabilmek büyük lüks doğrusu.
Uzun lafın kısası, insan kendisi deneyimlemesi başka güzel oluyor, en net o zaman içine siniyor. Eğer ikinci bir set lastik almaya bütçen varsa direlt nankang latı al ve piste de git, günlük de kullan. Baktın günlük sana göre değil, o zaman bütçeyi kullan, normal lastiği de al. Semi slick kullanmadım da demezsin.
Ama hot hatch in asıl keyfi pistte çıkıyor, pist için de semi slick olmazsa olmaz...
Anladın sen olayı artık![]()
Lastiğin araç üzerindeki duruşu bu:Lastik çapının küçülmesiyle oluşan avantaj (çabuk hızlanma) lastiğin slick olmasından ötürü yol tutuşdaki beklenen azalmayı da nötrlemiş oluyor diye bir çıkarım yapabiliriz o zaman ? Sanırım 17inç de mecbur senle aynı lastiği kullanıcam çünkü az önce baktım başka ebat yok. tek ebat satılıyor. Ben bu arabayı ekstrem durumlar olmadığı sürece cadde de kullanmak için almadım zaten pist tecrübesini yaşamam lazım. Onun için normal bir lastik alırsam biliyorum ki 1 kere piste girdiğimde yeni 1 takım daha almam gerekecek. bu sefer astarı yüzünden pahalıya gelecek. Hem normal 1 takım hem slick almam gerekecek. O yüzden günlük kullanıma da uygun olursa direk ns2r alıp yoluma bakayım diyorum. Bir de gerçekten slick lastik ile normal lastik arasındaki farkı tecrübe etmek istiyorum, merak ediyorum ne kadar fark oluşacağını. Jant yamultma meselesi de kullanıma bağlı gibi gözüküyor ama her türlü lastiğin sertliğinden dolayı başımıza buna benzer bir durum geleceği açık gibiGörüntü anlamında göze batar derecede bir cılızlık geliyor mu peki?
maşallah boncukLastiğin araç üzerindeki duruşu bu:
![]()
Bence jant olayına takılma, çünkü çok küçük yamukluklar vardı.
Senin araba yanlış hatırlamıyorsam yay vardı. Yani hafif basık araçta bence göze batacak bir durum olmaz.
Piste sakın normal lastikle girme, ben izmir ülkü'ye girdiğimde toplam 15. turda falan sağ ön lastikten parça kopmuştu.
Doğru diyorsun, aslında basmak lazım. Ama günlük kullandığımdan çok sıkıntı yaşarım. Ondan böyle devam.maşallah boncuksenin araba da biraz basılmak istiyormuş yalnız
coil set var basıklık sorun olmaz.. Senin araba da bir tık basılmak istiyor bence
en mantıklısı kış bakımını yaptırdıktan sonra 1 takım nankang almak olucak çok sağol yardımların için...
Taunusun Ebatlar orjinal miAlfada 4 adet 4 ay önce aldığımız 15 60 195 good year efficientgrip var, taunusta da 4 adet 2 ay önce aldığımız 14 65 185 good year eagle sport var. İkisinden de şu ana dek ıslak zemin ve kuru zemin performansı olarak memnunum. Kış koşulları henüz başlamadı, bakalım bakalım
Eğer jantların 17" ise bundan daha uygun fiyatlısını bulamazsın. PistPiçin şiddetle tavsiyetederim.Hazır semi slick ten konu açılmışken ben de pist için lastik arıyorum. Sizce ucuz yollu çıkma lastik alıp bitirmek mi yoksa parayı kıyıp kumho v70a,kumho ku36, ns2r tarzı semi slick lastik almak mı? Hangisi mantıklı olur?
215/45/17 ns2r için 400 tl fiyat almıştım ankara da bir bayiden. Ama anladığım kadarıyla parasını sonuna kadar hak ediyor.Eğer jantların 17" ise bundan daha uygun fiyatlısını bulamazsın. PistPiçin şiddetle tavsiyetederim.
http://kolayoto.com/nankang-ns-2r-semi-slick-205-40r17-84w-xl.html
ankara bayisi booster midir?215/45/17 ns2r için 400 tl fiyat almıştım ankara da bir bayiden. Ama anladığım kadarıyla parasını sonuna kadar hak ediyor.