Hava Filtreleriniz

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Merhaba değerli arkadaşlarım,
Otomobillerde en çok önem verdiğim parçalardan biri olan hava filtresinden bahsetmek istiyorum;
Otomobilin en önemli parçalarından birisi olan hava filtresi kaliteli bir patlamanın gerçekleşebilmesi için son derece önemlidir. Yanma odalarına giren oksijenin daha temiz bir şekilde girmesini sağlayan bu parça, aynı zamanda pistonların toz ve partiküller sayesinde zarar görmesini de engellemektedir. Hava filtresi, belirli periyotlarda değiştirilir ve bu parça mutlaka kaliteli aftermarket ürünleri veya orijinal parçalar ile yenilenmelidir.

HAVA FİLTRESİ NE ZAMAN DEĞİŞTİRİLMELİDİR?

Ortalama 10.000 kilometrede bir yapılan periyodik bakımlarda, hava filtresi değişim işlemi de gerçekleşmektedir. Ancak bazı otomobil firmaları, periyodik bakım sürelerini daha uzun tuttuğundan, bu kilometreler 15-20 bin kilometrelere kadar sarkabilmektedir. Bu durum ne yazık ki sağlıklı bir hava yakıt karışımına imkân tanımamaktadır.
Bu yüzden imkanınız varsa kaliteli aftermarket ürünleri ile bir periyodik bakım aralığında iki kez değişim yapmanızı öneriyorum.

Sizlere kendi aracımın 3.500 kmdeki hava filtresini göstermek istedim

 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,656
1
64,538
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
kanka bizim hava filtresi 30bin kmdir falan değişmiyo, bi de zaten yenisiyle bakınca tipi de aynı duruyo :D Değiştirsemmi ki :D
 

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
kanka bizim hava filtresi 30bin kmdir falan değişmiyo, bi de zaten yenisiyle bakınca tipi de aynı duruyo :D Değiştirsemmi ki :D
Abi eski karbüratörlü motorlarda sistem açık olduğu için motora giren hava genelde karbüratörün sağından solundan girdiği için havanın yarısı ya filtreden geçiyodur ya geçmiyodur :D Bizim 84 kadettin hava filtresi de yuvarlak tip karbüratör filtresi 2 yağ bakımında bir değiştiririz. Ben olsam değiştirirdim 15-20 lira falan zaten :)
 

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Havamız çok kirli. Dizel otomobiller çok, yazılım yaptıran çok, ağır vasıtaların durumları belli haliyle egzoz dumanı tütüyor memlekette. Dediğiniz gibi her gün bir yer kazılıyor arabayı yıkayıp bırakıyoruz 1-2 saate üstünü toz toprak kaplamış oluyor :D Teşekkür ederim :)
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Güzel konu ellerine sağlık hocam :)
Her yağ değişiminde hava filtresi ve yağ filtresi değiştiririz ki ikisinin değişmesi de lazım zaten. Sanayide bir aralar bazı ustalar çıkarırdı hava filtresini '' Hımmm bu çok kirlenmemiş ya dur hava tutalım buna yenisine gerek yok'' diyip hava tutup geri takarlardı ki, buradan bilmeyenler için söyleyeyim çok büyük hatadır bu, o filtre zaten kağıt, tek kullanımlık gibi düşünün. Kirlendiyse atılır o, basınçlı hava tutarsan yırtılır ve görevini yitirdiği için de motora toz pislik girer.
Hazır filtre konusunda iken bir şey paylaşmak istiyorum, açık hava filtresi veya kutu içi filtre takmak istiyorum aslında, uzun vadede hem ucuza geliyor hem de performans olarak biraz daha farkediyor ama diğer taraftan yazın sıcağında motorun zaten çok ısınıdığını ve filtrenin de hali hazırda sıcak olan motordan sıcak havayı tekrar çektiğini düşününce de vazgeçiyorum. Ama yazın şöyle bir şey deneyecem, bizim octavianın filtresi zaten yuvarlak, açık hava filtresi alıp filtre kutusundan (yani motordaki filtre yerinden) çıkarmadan takacam :D Ne kadar mantıklıdır sizce?
 
Son düzenleme:

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Güzel konu ellerine sağlık hocam :)
Her yağ değişiminde hava filtresi ve yağ filtresi değiştiririz ki ikisinin değişmesi de lazım zaten. Sanayide bir aralar bazı ustalar çıkarırdı hava filtresini '' Hımmm bu çok kirlenmemiş ya dur hava tutalım buna yenisine gerek yok'' diyip hava tutup geri takarlardı ki, buradan bilmeyenler için söyleyeyim çok büyük hatadır bu, o filtre zaten kağıt, tek kullanımlık gibi düşünün. Kirlendiyse atılır o, basınçlı hava tutarsan yırtılır ve görevini yitirdiği için de motora toz pislik girer.
Hazır filtre konusunda iken bir şey paylaşmak istiyorum, açık hava filtresi veya kutu içi filtre takmak istiyorum aslında, uzun vadede hem ucuza geliyor hem de performans olarak biraz daha farkediyor ama diğer taraftan yazın sıcağında motorun zaten çok ısınıdığını ve filtrenin de hali hazırda sıcak olan motordan sıcak havayı tekrar çektiğini düşününce de vazgeçiyorum. Ama yazın şöyle bir şey deneyecem, bizim octavianın filtresi zaten yuvarlak, açık hava filtresi alıp filtre kutusundan (yani motordaki filtre yerinden) çıkarmadan takacam :D Ne kadar mantıklıdır sizce?
Teşekkür ederim hocam :) Çok güzel bir noktaya değindiniz; filtreye hava tutmak sanayideki büyük cahilliklerden biridir. Filtrenin yırtılması da doğru olabilir bunndan ziyade filtre üzerindeki kirlerin basınçlı havayla filtreye iyice yapışması ve eski halinden daha zararlı bir hale gelmesi :)

Kutu içine yapılacak filtre mantıklı, zaten aracınızda büyük ihtimal ön ızgaradan kutuya bağlı hava girişi vardır. Fakat böyle bir sistem yoksa pek faydası olacağını sanmam
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım