Munferit

Panpa
Destekçi
1,776
Marka
Volkswagen
Selamlar yeni aracım nam-ı diğer Havuç'u tanıtmaya, zamanla karşılaştığım sorunlar ve çözümleriyle sayfayı güncellemeye çalışacağım.

Öncelikle milli Sapanca pozumuzla giriş yapalım. :)
(Fotoğraf çekemedim pek, aslında burada detaylıca çekecektim ama bir tane çektikten sonra şarjım bitti.:D Fotoğrafsızlıktan dolayı affınıza sığınıyorum, konu içerisinde telafi edeceğim.)

Wq3QBE.jpg

Aracım 2007 model Suzuki Swift 1.3 MT 4x4
İsmi bir önceki sahiplerinin koyduğu üzere Havuç, bende değiştirmedim ve kendisine Havuç diye seslenmeye devam ediyorum.

206 RG'yi sattıktan sonra tekrar araba alma durumum oluşunca birkaç seçenek değerlendirdim. Bunlar Corsa C 1.0, 1.2, Clio gibi araçlardı. Marka takıntım olmadan, ekonomik, ihtiyaçlarımı karşılayacak bir araç sahibi olmak ve bir iş güç sahibi olana kadar kullanıp, tutkulu bir aracı sonraki baharlara bırakmak istiyordum. Ama gönlümün bir köşesinde gizliden gizliye yatan, mevcut piyasa şartlarında bütçemi aşan bir Swift III sürekli aklımı kurcalıyor, ilanlarını gözlüyordum.

Havuçu almak ise biraz şans eseri oldu. Sahibinin acil ihtiyacından satmaya çalışmasıyla ve biri park halinde çarpıp kaçma olmak üzere iki adet kabullenilebilir kazasıyla beraber anlaştığımız rakam bütçe sınırlarıma dahil olunca gönlümde yatanı dinleyip satın aldım. :)
Aracın geçmişine gelirsek sağ önden ciddi hasar vermeyecek bir kazası ve İstanbul trafiğinden de nasibini almış sağında solunda boyaları mevcuttu. Yakın zamanda da park halinde sağ kapısına vurulup kaçılmış ve kapı sacıda yetkili serviste değişmiş. Bunlarında fotolarını, faturalarını vs. görünce benim için hiç bir önemi kalmadı.
Expertizde de aksi bir durum çıkmadı. Aracın dengesini sağlığını bozacak herhangi bir hasarınının olmaması, şasi, podye, direkler ve tavanda işlem olmaması, aracın yetkili servis bakımlı olması benim için 2 parça değişeni önemsiz kıldı.

zjo74g.jpg

(Noter bahçesinden ilk fotoğraf.)​

Havuç'u 143200 kilometrede noterden teslim aldım. LPG mevcut değil. Şu an da 144250 kilometrede ve yeni başlayan maceramız mutlu mesut devam ediyor :)
Son bakımı 140k kilometrede yetkili serviste yapılmış, faturalarınıda teslim alınca 150k'ya kadar içim rahat kullanacağım. Gerçi servis 15 binde bir dedi ama 10 bin iyidir.
Baskı balata değişimide yeni yapılmış durumda.


Araç özelliklerine internetten çok rahat ulaşılabildiği için buraya kopyala/yapıştır yapmayı mantıksız buldum. Dikkat çekilesi bir iki noktası;
-Araç japon üretimli.
-Motor hacmi 1328 cm3, yani 1.6 ile aynı vergi diliminde.

-2007 yılından suzuki.com.tr'den alıntıdır.
Swift 1.3 4x4'ün Viscous Coupling Sistemi size bir binek otomobilde 4x4 keyfini yaşatıyor! Normal koşullarda önden çekişli olan araçın zorlu koşullardaki patinajı sırasında ön ve arka tekerlekleri arasında devir farkı oluşması durumunda kendiliğinden devreye giren bu sistem, arka tekerleklere itiş gücü kazandırarak aracın 4x4 olarak hareket etmesini sağlar. Patinajın bitmesiyle sistem davre dışı kalıp ve araç tekrar önden çekişli hale gelir. Hafif ve bakım gerektirmeyen bu sistem, virajlarda aracın kasılmadan dönmesini sağlar.

Swift 4x4'ün 1.3 Litrelik benzinli motoru 92 hp/5.800rpm maksimum güç, 116 Nm/4.200rpm maksimum tork üretir ve beklentilerinizi tam olarak karşılar.
  • 4000 devirden sonra içinden bir canavar çıkıyor, üst devirler oldukça canlı, alt devirlerde biraz hantal hissettiriyor. Doğru devirlerdeki çıtır gazlamalarda oldukça keyifli :)
  • İç hacmi oldukça geniş ve ferah, özellikle arka yaşam alanı segmentine göre fazlaca geniş geldi bana. 206'da 1.80 boyumla ayaklarımı açmadan oturmamın imkanı yokken bunda dizlerimle koltuk arasında mesafe bile kalıyor. Bunun bedeliyse bagajın çok küçük olması. Benim için bir eksi değil bagaj olayı, ihtiyaçlarımıda gözetmiştim öncesinde. Bagajdan ziyade ön taraftaki saklama gözleri oldukça yetersiz, kapı içlerine su şisesi bile girmiyor o kadar dar. Torpido oldukça ufak.
  • İçerde neredeyse her yer sert plastik. Kapı içlerindeki piano black detaylar çok şık duruyor. Konsol tasarımıda göze hoş geliyor.
  • 206'ya göre daha sert hissettirdi.
  • Oturup pozisyonu biraz yüksek, başlarda bir alta alma isteği oluşuyor hep.
  • Virajlara girişler, çıkışlar son derece keyifli.
  • Motor sesi çok çok az gerçekten, rölantide neredeyse çalıştığı duyulmuyor bile. 120 km/h'de 3200 devir çeviriyor.
(Aklımda vardı birşeyler daha buraya ekleyeceğim ama şuan unuttum, konu içerisinden deneyimlerimi paylaşmaya devam edeceğim.)

Yakıt tüketimi içinde yaklaşık 500 km ortalaması şu şekilde. Bir kaç kez Adapazarı-İzmit git gel, haricinde bol yokuşlu Serdivan şehir içi değeridir. (Şu 1 litreyle gidebileceği kilometre şeklindeki gösterimede hala alışamadım.)
zjo7AO.jpg

(Benzini 6,75'den hesaplarsak yaklaşık 7,6LT/100KM şeklinde bir değer var şuan için.)

Araç 140k'da yetkili serviste bakıma girmiş, son faturası şu şekilde. Öncesinde de baskı balatası değişmiş.
Servis : Suzuki Motorlu Araçlar Pazarlama AŞ
Ov4pqz.png

Benim aracı teslim aldıktan sonra yaptıklarım, yapmak istediklerim ve bilinen anlık sorunları;
-Şanzımanda çok ufak bir yağ sızıntısı görülmüştü expertizde, onun kontrolü gerçekleşti. Fazla konulan yağı sızdırmış çok az tapadan dendi, sildik temizledik bir sorun gözlemyemedik sonrasında. Tekrar kontrol edilecek.
-1.viteste şanzıman bilyasından gelen ufak bir ses mevcut. Şu an beklemede, baskı balata durumuda iyi olduğundan bir süre sonra klasik olarak "baskı balatayla beraber değiştiririz açılmışken" dedik.
-Araç 1k devir civarına düşüp gaza tekrar basınca kendini toparlayamıyor, silkeleme yapıyordu. Bunu almadan önce test ederkende fark ettim ve ateşleme sorunu olarak algıladım. Önce bujileri değiştirme yoluna gidecektim ki bujilere baktığımızda henüz yeni olduğunu gördük. NGK Laser Iridiumla değiştirilmişti. O zaman ateşleme bobinlerindedir diyerek onlara yöneldik ve deneme yanılma ile sorunlu ateşleme bobinini tespit edip değiştirdik. Denso marka bulamadım parçacılarda, en yüksek kalite olarak lanse edilen Hert+Buss marka alıp taktık. Umarım değer, zira tayvan ürünlerinden iki kat daha pahalıydı.
-Onun dışında rot başları, kolları, motor kulakları, akslar kontrol edildi bir sorun gözlenemedi. Viraj orta demir lastikleri hava çok soğukken biraz garç gurçluyor onlarıda bir ara değiştireceğim. Şuan bir sorunu yok.
-Akü durumu ölçümlerde %70 civarında denildi.Havalarda ısınıyor diyerek yaz sonunda değiştireceğim aküyüde.(Güzel bahane.)
-Direksiyon derisi kötü durumda onu kaplatacağım. (Kozmetik detaylara bütçeyi sonra ayıracağım.)
-Koltuk altı çekmeceleri yok, aradım taradım bulamadım. Bulursam alıp yerine takacağım. :)
-Ufak tefek yaşının getirdiği kaporta sorunları mevcut taş izleri, kılcal çizikler, bir-iki tane ufak dolu izi gibi. (Önemli olan iç güzellik. Gözüme batmıyor çoğu yakından dikkatli bakmak lazım.)
-Üzerinde Lassa Snoways lastikler vardı, 17 üretim Petlas pt515 yazlık setide araçla beraber teslim aldım. Yazlıklara geçtim. Kışlıklar çok daha konforluydu Petlastan, şu lastiği hiç sevmesemde bu yaz kullanacağım durumları gayet iyi. Sonraki yaz değiştiririm diye düşünüyorum.



EDİT : Genel olarak atladığım şeyler olabilir, zamanla konu içerisinden telafi edeceğim artık :)
 
Son düzenleme:
@Munferit ekranı kurcalarsanız o tüketim miktarını gösterme birimini değiştirebilirsiniz diye düşünüyorum. Bende 4 şekilde gösterilebiliyor, muhtemelen farklı değildir.

1 galon ile kaç mil gittiğin,
1 litre ile kaç km gittiğin,
100 kmde kaç lt yaktığın,
dördüncüyü unuttum, o da galon ile ilgiliydi sanırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
iyi günlerde kullanın araç hindistan üretimimi japon mu yürüyen sert mi darbeleri hissettiriyormu oturma pozisyonu yüksek biraz yanılmıyorsam
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
@Munferit ekranı kurcalarsanız o tüketim miktarını gösterme birimini değiştirebilirsiniz diye düşünüyorum. Bende 4 şekilde gösterilebiliyor, muhtemelen farklı değildir.

1 galon ile kaç mil gittiğin,
1 litre ile kaç km gittiğin,
100 kmde kaç lt yaktığın,
dördüncüyü unuttum, o da galon ile ilgiliydi sanırım.
Bilmiyordum oranın değişebileceğini, kabullenmeye başlamıştım ilk fırsatta kontrol edicem teşekkürler :)

iyi günlerde kullanın araç hindistan üretimimi japon mu yürüyen sert mi darbeleri hissettiriyormu oturma pozisyonu yüksek biraz yanılmıyorsam

Araç japon üretimi ve sert biraz evet onu belirttim ama ne unuttum ne unuttum derken oturma pozisyonunu da yazacaktım teşekkürler hatırlatma için :D Evet oturma pozisyonu yüksek biraz, başlarda elim sürekli biraz daha aşağıya alayım şu koltuğu diye gidiyordu ama hep en sonda olduğunu farkediyorumdum. Ancak direksiyon yükseklik ayarıyla ben kendi ideal sürüş pozisyonumu yakaladım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik ve tequila
Bilmiyordum oranın değişebileceğini, kabullenmeye başlamıştım ilk fırsatta kontrol edicem teşekkürler :)

1lt/km
100km/lt
MPEG "Galon başına mil" (ABD)
MPEG (İngiltere)
bu şekilde, muhtemelen kurcalasan değişim yeri vardır.

Suzuki markası ABD'de araba vs. satmıyor, marin ve motosiklet kısmında varlar. Neden MPEG ABD koymuşlar onu da anlamadım. :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
japon olmayabilir ya macaristan yada hint üretimi olma ihtimali yüksek adam bayağı dertli olmuş bu araçtan
https://www.gezenbilir.com/konu/suzuki-swift-1-3-mt-4x4-nasil-bir-aractir.50774/
Ekli dosyayı görüntüle 17915

Gerekli sorgulamaları bir kaç yerden teyit ederek yaptığımda aracın Japon üretimi olduğunu görüyorum :)

V9W1jP.jpg

-
lq56AE.jpg

Herkesin beklentisi ve karşılaştıkları değişiyor tabi, bir çok yorum okudum ve deneyimledim bende teşekkürler :)
 
Selamlar yeni aracım nam-ı diğer Havuç'u tanıtmaya, zamanla karşılaştığım sorunlar ve çözümleriyle sayfayı güncellemeye çalışacağım.

Öncelikle milli Sapanca pozumuzla giriş yapalım. :)
(Fotoğraf çekemedim pek, aslında burada detaylıca çekecektim ama bir tane çektikten sonra şarjım bitti.:D Fotoğrafsızlıktan dolayı affınıza sığınıyorum, konu içerisinde telafi edeceğim.)

Wq3QBE.jpg

Aracım 2007 model Suzuki Swift 1.3 MT 4x4
İsmi bir önceki sahiplerinin koyduğu üzere Havuç, bende değiştirmedim ve kendisine Havuç diye seslenmeye devam ediyorum.

206 RG'yi sattıktan sonra tekrar araba alma durumum oluşunca birkaç seçenek değerlendirdim. Bunlar Corsa C 1.0, 1.2, Clio gibi araçlardı. Marka takıntım olmadan, ekonomik, ihtiyaçlarımı karşılayacak bir araç sahibi olmak ve bir iş güç sahibi olana kadar kullanıp, tutkulu bir aracı sonraki baharlara bırakmak istiyordum. Ama gönlümün bir köşesinde gizliden gizliye yatan, mevcut piyasa şartlarında bütçemi aşan bir Swift III sürekli aklımı kurcalıyor, ilanlarını gözlüyordum.

Havuçu almak ise biraz şans eseri oldu. Sahibinin acil ihtiyacından satmaya çalışmasıyla ve biri park halinde çarpıp kaçma olmak üzere iki adet kabullenilebilir kazasıyla beraber anlaştığımız rakam bütçe sınırlarıma dahil olunca gönlümde yatanı dinleyip satın aldım. :)
Aracın geçmişine gelirsek sağ önden ciddi hasar vermeyecek bir kazası ve İstanbul trafiğinden de nasibini almış sağında solunda boyaları mevcuttu. Yakın zamanda da park halinde sağ kapısına vurulup kaçılmış ve kapı sacıda yetkili serviste değişmiş. Bunlarında fotolarını, faturalarını vs. görünce benim için hiç bir önemi kalmadı.
Expertizde de aksi bir durum çıkmadı. Aracın dengesini sağlığını bozacak herhangi bir hasarınının olmaması, şasi, podye, direkler ve tavanda işlem olmaması, aracın yetkili servis bakımlı olması benim için 2 parça değişeni önemsiz kıldı.

zjo74g.jpg

(Noter bahçesinden ilk fotoğraf.)​

Havuç'u 143200 kilometrede noterden teslim aldım. LPG mevcut değil. Şu an da 144250 kilometrede ve yeni başlayan maceramız mutlu mesut devam ediyor :)
Son bakımı 140k kilometrede yetkili serviste yapılmış, faturalarınıda teslim alınca 150k'ya kadar içim rahat kullanacağım. Gerçi servis 15 binde bir dedi ama 10 bin iyidir.
Baskı balata değişimide yeni yapılmış durumda.


Araç özelliklerine internetten çok rahat ulaşılabildiği için buraya kopyala/yapıştır yapmayı mantıksız buldum. Dikkat çekilesi bir iki noktası;
-Araç japon üretimli.
-Motor hacmi 1328 cm3, yani 1.6 ile aynı vergi diliminde.

-2007 yılından suzuki.com.tr'den alıntıdır.

  • 4000 devirden sonra içinden bir canavar çıkıyor, üst devirler oldukça canlı, alt devirlerde biraz hantal hissettiriyor. Doğru devirlerdeki çıtır gazlamalarda oldukça keyifli :)
  • İç hacmi oldukça geniş ve ferah, özellikle arka yaşam alanı segmentine göre fazlaca geniş geldi bana. 206'da 1.80 boyumla ayaklarımı açmadan oturmamın imkanı yokken bunda dizlerimle koltuk arasında mesafe bile kalıyor. Bunun bedeliyse bagajın çok küçük olması. Benim için bir eksi değil bagaj olayı, ihtiyaçlarımıda gözetmiştim öncesinde. Bagajdan ziyade ön taraftaki saklama gözleri oldukça yetersiz, kapı içlerine su şisesi bile girmiyor o kadar dar. Torpido oldukça ufak.
  • İçerde neredeyse her yer sert plastik. Kapı içlerindeki piano black detaylar çok şık duruyor. Konsol tasarımıda göze hoş geliyor.
  • 206'ya göre daha sert hissettirdi.
  • Oturup pozisyonu biraz yüksek, başlarda bir alta alma isteği oluşuyor hep.
  • Virajlara girişler, çıkışlar son derece keyifli.
  • Motor sesi çok çok az gerçekten, rölantide neredeyse çalıştığı duyulmuyor bile. 120 km/h'de 3200 devir çeviriyor.
(Aklımda vardı birşeyler daha buraya ekleyeceğim ama şuan unuttum, konu içerisinden deneyimlerimi paylaşmaya devam edeceğim.)

Yakıt tüketimi içinde yaklaşık 500 km ortalaması şu şekilde. Bir kaç kez Adapazarı-İzmit git gel, haricinde bol yokuşlu Serdivan şehir içi değeridir. (Şu 1 litreyle gidebileceği kilometre şeklindeki gösterimede hala alışamadım.)
zjo7AO.jpg

(Benzini 6,75'den hesaplarsak yaklaşık 7,6LT/100KM şeklinde bir değer var şuan için.)

Araç 140k'da yetkili serviste bakıma girmiş, son faturası şu şekilde. Öncesinde de baskı balatası değişmiş.
Servis : Suzuki Motorlu Araçlar Pazarlama AŞ
Ov4pqz.png

Benim aracı teslim aldıktan sonra yaptıklarım, yapmak istediklerim ve bilinen anlık sorunları;
-Şanzımanda çok ufak bir yağ sızıntısı görülmüştü expertizde, onun kontrolü gerçekleşti. Fazla konulan yağı sızdırmış çok az tapadan dendi, sildik temizledik bir sorun gözlemyemedik sonrasında. Tekrar kontrol edilecek.
-1.viteste şanzıman bilyasından gelen ufak bir ses mevcut. Şu an beklemede, baskı balata durumuda iyi olduğundan bir süre sonra klasik olarak "baskı balatayla beraber değiştiririz açılmışken" dedik.
-Araç 1k devir civarına düşüp gaza tekrar basınca kendini toparlayamıyor, silkeleme yapıyordu. Bunu almadan önce test ederkende fark ettim ve ateşleme sorunu olarak algıladım. Önce bujileri değiştirme yoluna gidecektim ki bujilere baktığımızda henüz yeni olduğunu gördük. NGK Laser Iridiumla değiştirilmişti. O zaman ateşleme bobinlerindedir diyerek onlara yöneldik ve deneme yanılma ile sorunlu ateşleme bobinini tespit edip değiştirdik. Denso marka bulamadım parçacılarda, en yüksek kalite olarak lanse edilen Hert+Buss marka alıp taktık. Umarım değer, zira tayvan ürünlerinden iki kat daha pahalıydı.
-Onun dışında rot başları, kolları, motor kulakları, akslar kontrol edildi bir sorun gözlenemedi. Viraj orta demir lastikleri hava çok soğukken biraz garç gurçluyor onlarıda bir ara değiştireceğim. Şuan bir sorunu yok.
-Akü durumu ölçümlerde %70 civarında denildi.Havalarda ısınıyor diyerek yaz sonunda değiştireceğim aküyüde.(Güzel bahane.)
-Direksiyon derisi kötü durumda onu kaplatacağım. (Kozmetik detaylara bütçeyi sonra ayıracağım.)
-Koltuk altı çekmeceleri yok, aradım taradım bulamadım. Bulursam alıp yerine takacağım. :)
-Ufak tefek yaşının getirdiği kaporta sorunları mevcut taş izleri, kılcal çizikler, bir-iki tane ufak dolu izi gibi. (Önemli olan iç güzellik. Gözüme batmıyor çoğu yakından dikkatli bakmak lazım.)
-Üzerinde Lassa Snoways lastikler vardı, 17 üretim Petlas pt515 yazlık setide araçla beraber teslim aldım. Yazlıklara geçtim. Kışlıklar çok daha konforluydu Petlastan, şu lastiği hiç sevmesemde bu yaz kullanacağım durumları gayet iyi. Sonraki yaz değiştiririm diye düşünüyorum.



EDİT : Genel olarak atladığım şeyler olabilir, zamanla konu içerisinden telafi edeceğim artık :)
Maşallah, Münferit keyifle okudum, öncelikle yeni aracın hayırlı uğurlu olsun.AWD’ nin sürekli aktif olmaması hem yakıt tüketimine fayda sağlar hem de arkadaki aktarma organlarının sık sık bozulmasını engeller, böyle ekonomik amaçlı bir araçta çok iyi olmuş bu sistem.Kaygan zeminlerde ise devreye giren arka tekerlerle çok çok zevkli olacağı kesin.

Benim yakıt tüketimi konusunda kafamda soru işaretleri vardı onu giderdin.Bu arada senden önce baskı balatayı değiştirdikleri çok iyi olmuş çünkü 4 çeker araçlarda baskı balata değişimlerinin işçilik maliyetleri çok çok fazla oluyor ve her usta anlamıyor, bu sebepten şanslısın.

Şimdi merak ettiklerim, :) araba hangi zamanlarda gücü arka tekere yönlendiriyor(Kar-Yağmur-Çamur vs...) ?

Tekrardan hayırlı uğurlu olsun biraz daha foto koy yahu, donanımlardan hiç bahsetmemişsin. :)
 
Maşallah, Münferit keyifle okudum, öncelikle yeni aracın hayırlı uğurlu olsun.AWD’ nin sürekli aktif olmaması hem yakıt tüketimine fayda sağlar hem de arkadaki aktarma organlarının sık sık bozulmasını engeller, böyle ekonomik amaçlı bir araçta çok iyi olmuş bu sistem.Kaygan zeminlerde ise devreye giren arka tekerlerle çok çok zevkli olacağı kesin.

Benim yakıt tüketimi konusunda kafamda soru işaretleri vardı onu giderdin.Bu arada senden önce baskı balatayı değiştirdikleri çok iyi olmuş çünkü 4 çeker araçlarda baskı balata değişimlerinin işçilik maliyetleri çok çok fazla oluyor ve her usta anlamıyor, bu sebepten şanslısın.

Şimdi merak ettiklerim, :) araba hangi zamanlarda gücü arka tekere yönlendiriyor(Kar-Yağmur-Çamur vs...) ?

Tekrardan hayırlı uğurlu olsun biraz daha foto koy yahu, donanımlardan hiç bahsetmemişsin. :)
Çok haklısın fotoğraf çekemedim hala doğru düzgün, donanımada fotoğraflarla ekleme yaptığımda değinmeye çalışırım. :)

4 çeker sistemi de viskoz kavrama olduğundan elektronik bir sisteme bağlı değil aslında mekanik bir sistem. Çalışması için basit mantıkla ön ile arka tekerler arasında ufak bir hız farkı olması ve kavramanın gücü arkayada iletmesi esasına dayanıyor diye biliyorum. Buna göre de "tatlı" girilen virajlar, tüm toprak, kar, çamur vs. gibi durumlarda 4 çeker aktif olacak diyebiliriz sanırım.
Onun dışında bir şey varsa teknik detaylarına bende pek hakim sayılmam, araştırdığımda archive.org'dan Suzuki sitesindeki o yazıyı buldum bir tek :)
 
1lt/km
100km/lt
MPEG "Galon başına mil" (ABD)
MPEG (İngiltere)
bu şekilde, muhtemelen kurcalasan değişim yeri vardır.

Suzuki markası ABD'de araba vs. satmıyor, marin ve motosiklet kısmında varlar. Neden MPEG ABD koymuşlar onu da anlamadım. :D
Dersten sonra kurcaladım hemen ne yapsam ne etsem bulamadım. Basmadık tuş, denemedik kombinasyon kalmadı :D
Sonra bir danimarka forumundaki talimatları uygulayarak sonunda başardım :) Değiştirilebiliyormuş haliyle, bende 3 seçenek vardı, MPG, L/100KM, KM/L olarak.

XMR5yO.jpg


Aslında çok basit bir işlemmiş ama bilmeyince tırmalıyor insan.

Başka arayan bir kullanıcı olursa yardımcı olması açısından;
Araca biniyoruz, anahtarı kontağa takıyoruz ama çevirmiyoruz. Ekranın yanındaki düğmeye bir elimizle 5sn kadar basılı tutuyoruz. Ardından elimizi düğmeden çekmeden kontağı açıyoruz ve ekran yanıp sönmeye başlıyor. Elimizi tuştan kaldırıp yine aynı tuşla seçim yapıyoruz ve istediğimiz birime geldikten sonra bırakıp kendi kendine sabitlenmesini bekliyoruz. 8 sn civarı tuşa basmazsanız seçtiğinizde sabitleniyor :)
 
Son düzenleme:
2 gündür arka arkaya 2 talihsiz olay yaşadım ve daha 1 ay olmadan Havuç'u bi çekiciye bindirdim, amaç çocuk gezsin eğlensin :p

Öncelikle bir önceki gün rutin yağ, su, lastik kontrollerim için benzinliğe çektim... Önce lastik basınçlarımı, sonra suyu kontrol ettim ve sıra yağa geldiğinde ne göreyim. Yağ çubuğunun kafa kısmı yok. Kalan kısmıda kontrol yerinden içeri doğru girmiş. Kargaburunla çekip çıkarttım çubuğu ve çubuğunda tutma yerinin motor içinde bir yere düştüğünü gördüm. Hani en az ihtimal hangi parçaya ihtiyaç olursa diye sorulsa herhalde yağ kontrol çubuğu derdim. Parçacılarda da yok haliyle, servise gittik artık ve 100 TL ödedim.
Bu yağ çubuğu nasıl kırılır durduk yere? Cevap veriyorum. %90 ateşleme bobinini değiştirttiğim yer yaptı ve sonra çaktırmadan üstüne koydu ben de fark etmedim o an.

Bugün olan ve Havuç'un çekici sefası sürdüğü olaysa tamamen kamu spotu niteliğinde.
[ARABAMIZDA KRİKO VE BİJON ANAHTARI TAŞIYALIM.]

Sabah okula geldiğimde fark ettim, lastiğin havası ciddi derecede inmişti. Dersede geç kalıyorum diye sonra bakarım diyip derse girdim çıktıktan sonra baktım ki jantın üzerine oturmuş bizimki.:rolleyes:
Yarım boy stepneyi takar, lastikçiye kadar giderim rahatlığı vardı bende çünkü daha önce kullanılmadığını bildiğimden stepnenin içinde krikoda, bijon anahtarıda var diye düşünüyorum. Ama sürpriz ki Kriko olmasına rağmen bijon anahtarı yoktu. Yazarken kulaklarım çınlıyor "eh be abim insan o kontrolleri bi önceden yapmaz mı" diyorsunuz muhtemelen. :D Başa gelince bir dank ediyor.
- Koca mühendislikte ulaşabildiğimiz, sorabildiğimiz kimsede de yoktu o da işin daha acı tarafı... Hal böyle olunca mecbur sigortadan senede 2 defalık çekici hakkımın birini kullandım.

Sonuç olarak lastikte birşey yokmuş, sibop patlamış. (Bu da ilk kez geliyor başıma, daha önce hiç duymamıştım.) Lastiği 3 kez kontrol ettirdim, jant kenarlarını temizledik, sibopu değiştirdik halloldu.


Bu da okul otoparkından çekiciyle çıkıp, bütün karizmasını çizdiren bir Havuç fotoğrafı.

WhatsApp Image 2019-04-04 at 13.35.07.jpeg
 
Son düzenleme:
2 gündür arka arkaya 2 talihsiz olay yaşadım ve daha 1 ay olmadan Havuç'u bi çekiciye bindirdim, amaç çocuk gezsin eğlensin :p

Öncelikle bir önceki gün rutin yağ, su, lastik kontrollerim için benzinliğe çektim... Önce lastik basınçlarımı, sonra suyu kontrol ettim ve sıra yağa geldiğinde ne göreyim. Yağ çubuğunun kafa kısmı yok. Kalan kısmıda kontrol yerinden içeri doğru girmiş. Kargaburunla çekip çıkarttım çubuğu ve çubuğunda tutma yerinin motor içinde bir yere düştüğünü gördüm. Hani en az ihtimal hangi parçaya ihtiyaç olursa diye sorulsa herhalde yağ kontrol çubuğu derdim. Parçacılarda da yok haliyle, servise gittik artık ve 100 TL ödedim.
Bu yağ çubuğu nasıl kırılır durduk yere? Cevap veriyorum. %90 ateşleme bobinini değiştirttiğim yer yaptı ve sonra çaktırmadan üstüne koydu ben de fark etmedim o an.

Bugün olan ve Havuç'un çekici sefası sürdüğü olaysa tamamen kamu spotu niteliğinde.
[ARABAMIZDA KRİKO VE BİJON ANAHTARI TAŞIYALIM.]

Sabah okula geldiğimde fark ettim, lastiğin havası ciddi derecede inmişti. Dersede geç kalıyorum diye sonra bakarım diyip derse girdim çıktıktan sonra baktım ki jantın üzerine oturmuş bizimki.:rolleyes:
Yarım boy stepneyi takar, lastikçiye kadar giderim rahatlığı vardı bende çünkü daha önce kullanılmadığını bildiğimden stepnenin içinde krikoda, bijon anahtarıda var diye düşünüyorum. Ama sürpriz ki Kriko olmasına rağmen bijon anahtarı yoktu. Yazarken kulaklarım çınlıyor "eh be abim insan o kontrolleri bi önceden yapmaz mı" diyorsunuz muhtemelen. :D Başa gelince bir dank ediyor.
- Koca mühendislikte ulaşabildiğimiz, sorabildiğimiz kimsede de yoktu o da işin daha acı tarafı... Hal böyle olunca mecbur sigortadan senede 2 defalık çekici hakkımın birini kullandım.

Sonuç olarak lastikte birşey yokmuş, sibop patlamış. (Bu da ilk kez geliyor başıma, daha önce hiç duymamıştım.) Lastiği 3 kez kontrol ettirdim, jant kenarlarını temizledik, sibopu değiştirdik halloldu.


Bu da okul otoparkından çekiciyle çıkıp, bütün karizmasını çizdiren bir Havuç fotoğrafı.

Ekli dosyayı görüntüle 18073
Öncelikle geçmiş olsun, çekicinin ücretinin karşılanması çok iyiymiş, geçen benim çekicilik durumum olduğunda 250₺ bayılmıştım, içime oturdu.Lastik sebebiyle 250 tl ödeseydim canım sıkılırdı.

Bu arada karizma meselesine gelince de Havucu okulda göz görmeyen bir yere kadar lastik üstünde yürüyüp, oradan çağırsaydın bir nebze durumu kotarırdın.

Kimse de bijon anahtarı olmaz mı ya, bu insanlar neye biniyorlar böyle?Güvenlikçinin arabasında falan da sorsaydın.
Tekrardan geçmiş olsun.
 
Öncelikle geçmiş olsun, çekicinin ücretinin karşılanması çok iyiymiş, geçen benim çekicilik durumum olduğunda 250₺ bayılmıştım, içime oturdu.Lastik sebebiyle 250 tl ödeseydim canım sıkılırdı.

Bu arada karizma meselesine gelince de Havucu okulda göz görmeyen bir yere kadar lastik üstünde yürüyüp, oradan çağırsaydın bir nebze durumu kotarırdın.

Kimse de bijon anahtarı olmaz mı ya, bu insanlar neye biniyorlar böyle?Güvenlikçinin arabasında falan da sorsaydın.
Tekrardan geçmiş olsun.

Teşekkür ederim.
Tam olarak 250 tl olarak fatura etti çekicide, asistan zımbırtısıyla senede 2 kez 1000 tl ye kadar hakkım olduğundan yırttım. Sanırım böyle bir hakkım olmasa o parayı vermez, dolmuşa atlar bijon anahtarı alır gelirdim bir yerden :D Kaskodan da 2 kez, sigortadan da 2 kez böyle bir hakkım olunca biraz rahat davrandım sanırım.

Lastik kurtarılabilecek durumdaysa iyice kötü duruma getirmeyeyim diye hiç yürütmek istemedim, ekstra bir lastik masrafına hiç bütçem yoktu biraz tırstım.
 
- Koca mühendislikte ulaşabildiğimiz, sorabildiğimiz kimsede de yoktu o da işin daha acı tarafı... Hal böyle olunca mecbur sigortadan senede 2 defalık çekici hakkımın birini kullandım.

Ekli dosyayı görüntüle 18073

İnşallah bir daha başına gelmez ama aklında bulunsun M7 ye gelip istersen yardımcı olurum, çekici falan uğraşmışın bi ton...
 
İnşallah bir daha başına gelmez ama aklında bulunsun M7 ye gelip istersen yardımcı olurum, çekici falan uğraşmışın bi ton...
Sağolun hocam daha öncede konuşmuştuk oysa ki de aklıma gelmedi o an, çok teşekkürler. Aynı şekilde sizinde bir ihtiyacınız, yapabileceğim bir şey olursa M3 tarafında oluyorum bende genel olarak :)
 
Teşekkür ederim.
Tam olarak 250 tl olarak fatura etti çekicide, asistan zımbırtısıyla senede 2 kez 1000 tl ye kadar hakkım olduğundan yırttım. Sanırım böyle bir hakkım olmasa o parayı vermez, dolmuşa atlar bijon anahtarı alır gelirdim bir yerden :D Kaskodan da 2 kez, sigortadan da 2 kez böyle bir hakkım olunca biraz rahat davrandım sanırım.

Lastik kurtarılabilecek durumdaysa iyice kötü duruma getirmeyeyim diye hiç yürütmek istemedim, ekstra bir lastik masrafına hiç bütçem yoktu biraz tırstım.
Kasko ve sigorta farki nedir anlayamadim hocam ben aslinda :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit