KAPALI Honda City 2006 Tekleme Problemi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Berkin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Berkin

Reis
Yönetici
Admin
4,120
27
Marka
Honda
Herkese Selamlar,

150.000 km'de 2006 model 1.4 benzinli manuel Honda City'miz var. Araçta LPG yok.

Yaklaşık 1 aydır, 2,3,4,5,6. viteslerde 1500-2500 devir civarında ve genellikle yokuş yukarı giderken motor bir anda gazı kesip, tekrar gaz veriyor. Bu esnada kabine baya hissedilecek derecede şiddetli bir vuruntu yapıyor. İnanılmaz hızlı gerçekleşen bu olayı vites küçülterek, vitesi boşa alıp 1 saniyeliğine bekleyip tekrar vitese alarak bir şekilde çözmeye çalışıyoruz.

Araç bu hafta bakıma girdiğinde aküsü, filtreleri, yağı, 8 adet bujisi, sağ motor kulakçığı, sol ön şanzıman kulakçığı, v kayışı ve gergi bilyası, marş motoru, balatalar vb. yenilendi.

Özellikle bakıma girerken, motor kulakçığından meydana gelebileceği söylendi. Lakin bugün görülüyor ki, halen sorun çözülmemiş.

Başka ustalarda sebebi kestirilmeden yapılacak gereksiz maliyetlerden önce, buna sebebiyet verebilecek tahminleri siz değerli üyelerden isteyeceğim.
 
Ateşleme bobinlerini bir kontrol ettirebilirsiniz. Benim aracımda da benzer bir sorun vardı 1200-1600 devir aralığında gaza basınca araba kendini toparlayıp yürütemiyor, gaz kesip sarsıp ardından devam ediyordu ya da vites düşürmem gerekiyordu. Sonuç iki ateşleme bobininden biri problemliydi. Değiştirdik sorun çözüldü.

Edit : Genelde ustalar arabada LPG yoksa bobinlere bişey olmayacağını savunuyorlar, hiç bakmıyorlar ama maalesef olabiliyor. Bende biraz direterek orayı bir kontrol ettirmiştim.
 
Son düzenleme:
Bu gaz kesip verme olayını birden fazla kez ve ard arda mı yapıyor, ileri geri sallama şeklinde? Eğer öyleyse ve bu olayı sabit gaz ile giderken yapıyorsa ateşlemeyle alakalı bir problemdir. Çünkü sen güç beklentini değiştirmediğin halde motor yakıtla veya ateşlemeyle alakalı istemsiz bir değişiklik yapıyor demektir.

Fakat gaz pedalına daha çok basarken veya pedaldan biraz çekerken oluyor ise sağ ve sol değil ön veya arka motor kulaklarıyla alakalı bir problemdir. Çünkü gaz pedalındaki değişiklikler motorun ileri veya geri kasılmasına sebep olur. Öndeki veya arkadaki kulaklar görevini yapmıyorsa motorun bu kasılma hareketi ileri geri sonsuz bir döngü haline gelir ki bu da arabanın sürekli silkelenmesi demektir. Bu döngüyü debriyaja basarak bozabilirsin.

Sorunu kullanıcı olarak senin daha iyi teşhis etmen ve ustaya bulmaca sormak yerine ona bu sorunu net bir cevap şeklinde tabir etmen en önemli etmen.
 
Eğer bobin ve bujilerde(ateşleme de bir sıkıntı yoksa) subab ayarı yapılması gerekebilir.

Subab ayarında da bir sıkıntı yoksa gaz kelebeği ve emme kısmındaki sensörlerin bağlantılarına da bir göz atın derim.

Geçmiş olsun, genelde LPG li aracın yapacağı bir arıza ama bazı benzinli araçlarda o derece yıpranabiliyor.

Son olarak hararet ve rölanti durumu nasıl?
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Bu gaz kesip verme olayını birden fazla kez ve ard arda mı yapıyor, ileri geri sallama şeklinde? Eğer öyleyse ve bu olayı sabit gaz ile giderken yapıyorsa ateşlemeyle alakalı bir problemdir. Çünkü sen güç beklentini değiştirmediğin halde motor yakıtla veya ateşlemeyle alakalı istemsiz bir değişiklik yapıyor demektir.

Fakat gaz pedalına daha çok basarken veya pedaldan biraz çekerken oluyor ise sağ ve sol değil ön veya arka motor kulaklarıyla alakalı bir problemdir. Çünkü gaz pedalındaki değişiklikler motorun ileri veya geri kasılmasına sebep olur. Öndeki veya arkadaki kulaklar görevini yapmıyorsa motorun bu kasılma hareketi ileri geri sonsuz bir döngü haline gelir ki bu da arabanın sürekli silkelenmesi demektir. Bu döngüyü debriyaja basarak bozabilirsin.

Sorunu kullanıcı olarak senin daha iyi teşhis etmen ve ustaya bulmaca sormak yerine ona bu sorunu net bir cevap şeklinde tabir etmen en önemli etmen.
Sabit gaz ile giderken yapıyor. Bazen 1 kez yapıyor, bazen aynı yoldan geçerken 2,3 kere ard arda yapıyor. Hızlıca kesip tekrar gaz verdiği için ileri geri şeklinde silkeleniyor araç tabii.
 
Eğer bobin ve bujilerde(ateşleme de bir sıkıntı yoksa) subab ayarı yapılması gerekebilir.

Subab ayarında da bir sıkıntı yoksa gaz kelebeği ve emme kısmındaki sensörlerin bağlantılarına da bir göz atın derim.

Geçmiş olsun, genelde LPG li aracın yapacağı bir arıza ama bazı benzinli araçlarda o derece yıpranabiliyor.

Son olarak hararet ve rölanti durumu nasıl?
Aracın hararet göstergesi yok, lakin hararetin çok yükselmesi (bu durumda lamba yakıyor) gibi bir durum ile karşılaşmadık.

Rölantisi ilk günkü gibi. Bir sorun yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Aracın hararet göstergesi yok, lakin hararetin çok yükselmesi (bu durumda lamba yakıyor) gibi bir durum ile karşılaşmadık.

Rölantisi ilk günkü gibi. Bir sorun yok.
O zaman subab ayarı meselesi değildir büyük bir ihtimalle, diğer arkadaşların yorumlarında yazan durumlar olabilir, fakat sensörler daha hala olabilir gibime geliyor.

Kolay gelsin, umarım hallolur.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...