Honda Civic FD6 Konforlu Yay Ve Yalıtım Tavsiyesi

TheDavsanci

Furkan T.oğlu
Senkromeççi
Katılım
21 Haz 2020
Mesajlar
32
Beğeni puanı
15
Puanları
70
Yaş
23
Konum
Kırıkkale
Merhaba forum sakinleri. Bugün bir 2007 fd6 Manuel Civic Premium aldık hayırlısıyla. Şuan geliyor araç yarına göreceğiz bakalım :) Forumlarda araştırdığım ve okuduğum kadarıyla bu araçlarda ses yalıtımı ve arka amortisör sorunu varmış. Bu doğrultuda iki sorum olacak.

1. Hiç sportiflik peşinde değilim şahsen. Araçla ailecek seyahat ettiğimiz zaman yükte arka amortisör baş ağrıtmasın ve konforu yüksek olsun diyerek aracın arka amortisör setini yenilemeyi planlıyorum. Önerebileceğiniz kitler nelerdir acaba, işin tamamen acemisi olarak soruyorum.

2. Aracın ses yalıtımını geliştirmenin bir yolu var mı, nerelerde yaptırılabilir bu yalıtım (Kırıkkale'de yaşıyorum), veya yalıtım geliştirmesi yaptırmadan ses sorununu düzeltmenin yolu var mıdır?

Son olarak da fd6 kullananların "bak şunu da yaparsan çok faydasını görürsün, şuna da dikkat etmen iyi olur" gibi tavsiyeleri var mıdır acaba? İlk defa Honda'mız olduğu için epey bir acemisiyiz aracın haliyle. Şimdiden teşekkür ediyorum.
 

muhammed37

Profesör
Katılım
17 Haz 2018
Mesajlar
1,437
Beğeni puanı
1,418
Puanları
2,120
Konum
İstanbul
Marka
Yok
İstanbulda olsan subigarage a tavsiye ederdim Kırıkkale de düzgün bir yer bulman zor olur yakın yer olarak Ankara da olanlar yardımcı olur
 

Zahid

Elit Apaçi
Katılım
11 Eyl 2016
Mesajlar
56
Beğeni puanı
33
Puanları
970
Marka
Peugeot
Eğer elinden bu tarz işler geliyorsa CTK ürünlerinden temin ederek yalıtımı kendin yapabilirsin. Hem maliyeti düşük olur, hemde nereye ne yaptığını bilirsin. Yay konusunda Vogtland konfor anlamında en iyi tercih diye düşünüyorum. Orjinal amortisörlerinin üzerine rahatlıkla kullanabilirsin. Fakat Civic FD6 zaten çok yere yakın bir araç. Aile kullanımını da hesaba katınca orjinal parçalarla yürüyen aksamı yenilemeni öneririm. Şimdiden kolay gelsin ;)
 

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
277
Beğeni puanı
770
Puanları
1,395
Konum
istanbul
Marka
Opel
Hayırlı olsun öncelikle.. Amortisör konusunda araç sahipleri daha tecrübelidir.. onlar yaşadıkları sorunlara göre yazsalar daha iyi olur. Yalıtım konusunda ben kendi aracıma baya uğraştım, çok da faydasını gördüm.. Ama şöyle bir durum var, kötü yapılacak bir yalıtım veya uygun olmayan ürünlerle yapılan işlemler size vakit kaybı, nakit kaybı ve ileri zamanlarda daha fazla trim sesi olarak geri dönebilir.

Gerçekten işin ehli bir firmaya bunu yaptırmanızı öneririm.. 2007 model bir araca yalıtım takviyesine gerek varmı oda tartışılır.
 

TheDavsanci

Furkan T.oğlu
Senkromeççi
Katılım
21 Haz 2020
Mesajlar
32
Beğeni puanı
15
Puanları
70
Yaş
23
Konum
Kırıkkale
Eğer elinden bu tarz işler geliyorsa CTK ürünlerinden temin ederek yalıtımı kendin yapabilirsin. Hem maliyeti düşük olur, hemde nereye ne yaptığını bilirsin. Yay konusunda Vogtland konfor anlamında en iyi tercih diye düşünüyorum. Orjinal amortisörlerinin üzerine rahatlıkla kullanabilirsin. Fakat Civic FD6 zaten çok yere yakın bir araç. Aile kullanımını da hesaba katınca orjinal parçalarla yürüyen aksamı yenilemeni öneririm. Şimdiden kolay gelsin ;)
Teşekkür ederim ilk başta :) benim elimden yalıtım işinin geleceğini pek sanmıyorum, şimdi malzemeleri israf etmeyelim :D ben şahsen aracı basmak değil de konforunu artırmak peşindeyim. Araba basmayı orijinal yay veya kesme veya kompresle hiç tasvip etmiyorum belli istisnalar dışında. Amacım sadece arkadaki yolcuyu yormamak uzun yolda. Önümüzdeki ay 600 700 km yol yapacağız 4 kişi, yolculuk rahat geçsin derdindeyim şahsen. Gerçi 2004 Kia Rio'dan terfi ettik pek beklenti olacağını düşünmüyorum ama işte yazılanlar beni biraz düşündürmedi değil.

Hayırlı olsun öncelikle.. Amortisör konusunda araç sahipleri daha tecrübelidir.. onlar yaşadıkları sorunlara göre yazsalar daha iyi olur. Yalıtım konusunda ben kendi aracıma baya uğraştım, çok da faydasını gördüm.. Ama şöyle bir durum var, kötü yapılacak bir yalıtım veya uygun olmayan ürünlerle yapılan işlemler size vakit kaybı, nakit kaybı ve ileri zamanlarda daha fazla trim sesi olarak geri dönebilir.

Gerçekten işin ehli bir firmaya bunu yaptırmanızı öneririm.. 2007 model bir araca yalıtım takviyesine gerek varmı oda tartışılır.
Teşekkür ederim :) Sizin düşündüklerinize harfiyen katılıyorum. Ben beceremeyeceğimi düşündüğüm için varsa Kırıkkale'de, yoksa Ankara'da iyi bir ustaya yaptırayım diyorum.
 

Mustafak

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,612
Beğeni puanı
4,589
Puanları
3,770
Yaş
28
Konum
Afyonkarahisar
Marka
Toyota
Konfor konusunda denemeden karar vermeyin arabanın 4 kişi dolu haliyle 2 kişi yada tek kişi olduğu hali farklıdır. Araba gelsin deneyin ona göre düşünürsünüz.
Ses konusunda yalıtımsız yapabileceğiniz şeyler kısıtlı bunlardan biri sessiz hamurlu lastikler almak diğeri ise müziğin sesini açmak
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
4,056
Beğeni puanı
16,931
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Merhaba forum sakinleri. Bugün bir 2007 fd6 Manuel Civic Premium aldık hayırlısıyla. Şuan geliyor araç yarına göreceğiz bakalım :) Forumlarda araştırdığım ve okuduğum kadarıyla bu araçlarda ses yalıtımı ve arka amortisör sorunu varmış. Bu doğrultuda iki sorum olacak.

1. Hiç sportiflik peşinde değilim şahsen. Araçla ailecek seyahat ettiğimiz zaman yükte arka amortisör baş ağrıtmasın ve konforu yüksek olsun diyerek aracın arka amortisör setini yenilemeyi planlıyorum. Önerebileceğiniz kitler nelerdir acaba, işin tamamen acemisi olarak soruyorum.

2. Aracın ses yalıtımını geliştirmenin bir yolu var mı, nerelerde yaptırılabilir bu yalıtım (Kırıkkale'de yaşıyorum), veya yalıtım geliştirmesi yaptırmadan ses sorununu düzeltmenin yolu var mıdır?

Son olarak da fd6 kullananların "bak şunu da yaparsan çok faydasını görürsün, şuna da dikkat etmen iyi olur" gibi tavsiyeleri var mıdır acaba? İlk defa Honda'mız olduğu için epey bir acemisiyiz aracın haliyle. Şimdiden teşekkür ediyorum.
1-Olabildiğince birinci sınıf ve en kaliteli oem amortisör seti ile yenileyin.Muhtemelen bazı amortisör setleri hem orijinalden daha iyi konfor sağlar hem de daha iyi tutuş sağlar.Marka konusunda pek bir bilgim yok bilgisi olan arkadaşlar yardım eder.

2-Ses yalıtımının belli başlı kısımlarını siz kendiniz DIY(do it yourself) yapabilirsiniz.Mesela bagaj yalıtımı arka koltuk altı yalıtımı kesinlikle tek bir trim dahi sökülmeden yapılabilecek basit yalıtım noktaları.Ama eğer bu size yetersiz gelirse, direk subiegaraj gibi kendini kanıtlamış yerlerde komple yaparsınız.Çok dikkatli yapılması gereken işlemdir.Yaptığınıza pişman da olursunuz, mutlu da olursunuz.Şahsi tavsiyem trim sökülmeyecek yerlere DIY yapın gitsin :)

3-Yapabilirsiniz diyeceğim şeylerden biri şu olur, ayda kullanımınız oranında belli bir miktar benzinde kullanmayı tercih edin.Hep LPG'de kullanmayın.

FD6 güzel araçtır, güle güle binin.Fiyatları ise FD6 da tek sevmediğim nokta, binlerce tl ediyor.10-12 yaşındaki araçlar.
 

TheDavsanci

Furkan T.oğlu
Senkromeççi
Katılım
21 Haz 2020
Mesajlar
32
Beğeni puanı
15
Puanları
70
Yaş
23
Konum
Kırıkkale
1-Olabildiğince birinci sınıf ve en kaliteli oem amortisör seti ile yenileyin.Muhtemelen bazı amortisör setleri hem orijinalden daha iyi konfor sağlar hem de daha iyi tutuş sağlar.Marka konusunda pek bir bilgim yok bilgisi olan arkadaşlar yardım eder.

2-Ses yalıtımının belli başlı kısımlarını siz kendiniz DIY(do it yourself) yapabilirsiniz.Mesela bagaj yalıtımı arka koltuk altı yalıtımı kesinlikle tek bir trim dahi sökülmeden yapılabilecek basit yalıtım noktaları.Ama eğer bu size yetersiz gelirse, direk subiegaraj gibi kendini kanıtlamış yerlerde komple yaparsınız.Çok dikkatli yapılması gereken işlemdir.Yaptığınıza pişman da olursunuz, mutlu da olursunuz.Şahsi tavsiyem trim sökülmeyecek yerlere DIY yapın gitsin :)

3-Yapabilirsiniz diyeceğim şeylerden biri şu olur, ayda kullanımınız oranında belli bir miktar benzinde kullanmayı tercih edin.Hep LPG'de kullanmayın.

FD6 güzel araçtır, güle güle binin.Fiyatları ise FD6 da tek sevmediğim nokta, binlerce tl ediyor.10-12 yaşındaki araçlar.
Zaten çoğunlukla benzinde kullanılır bu araç. Önceki arabamızı neredeyse hiç gazda kullanmamıştık. Bir tek çok uzun yol ve sıkışık şehir trafiğinde (vallahi Kırıkkale'de de epey sıkışık trafik oluyor :D) gazda kullanırız diye tahmin ediyorum.
DIY olayını deneyeceğim, özellikle dediğiniz gibi trimlere bulaşmayacağım yerlerde.
Daha önce 132 hplik Elantramız dışında hiç değişken supaplı bir arabamız olmadı. Çok ümitli ce heyecanlıyım açıkçası :) teşekkür ederim tavsiyeleriniz için.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,472
Beğeni puanı
4,968
Puanları
4,070
Yaş
32
Konum
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Civic FD6'yı 2 sene boyunca yaklaşık 50.000 KM kadar kullanmıştım.

Keyiflidir, ailecek kullanılacak, şasesi kıvrak ve tepkili, motoru da ait ve sesi güzeldir. Çok hızlı değildir tabi ama yeterlidir.

Ben süspamsiyonu hiç kurcalamamıştım. Ama sorun olara, arkaya 3 kişi oturunca veya bagaj fazla doldurulunca, dalgalı yollarda süspansiyon hareket mesafesi yeterli olmadığından küt diye arka kule başına amörtisörle çarpabiliyordu. Acayip bir ses ve anlık bir zıplama yaratıyor bu durum, biraz korkutur da. Buna bir çözüm hiç aramamıştım, o zaman için çözüm adına çok bütçem de yoktu gerçi. Ama orijinal amörtisörle yenilemek adına Koni veya Bilstein gibi spor amörtisörlerin günlük kullanıma uygun olan versiyonlarını tercih etmeniz fayda sağlayabilir.

Yalıtım konusunda ise bolca yol sesi alır araba. Bunun için davlumbazlar, bagaj içi, kapı gibi kısımlara kendiniz de yapabileceğiniz ses yalıtım uygulaması yapabilirsiniz. Bu noktada Sinan'ın kendi Clio'su özelinde Subigarage ile çektiği videolara göz atabilirsin. Ya da görsel örneği bol olan aşağıdaki instagram hesabına bakabilirisin. Paylaştığım hesap bir arkadaşıma ait, yalıtım anlamında A3'ü A8 kıvamına getirdi diye anılıyor kendisi:
 

TheDavsanci

Furkan T.oğlu
Senkromeççi
Katılım
21 Haz 2020
Mesajlar
32
Beğeni puanı
15
Puanları
70
Yaş
23
Konum
Kırıkkale
Civic FD6'yı 2 sene boyunca yaklaşık 50.000 KM kadar kullanmıştım.

Keyiflidir, ailecek kullanılacak, şasesi kıvrak ve tepkili, motoru da ait ve sesi güzeldir. Çok hızlı değildir tabi ama yeterlidir.

Ben süspamsiyonu hiç kurcalamamıştım. Ama sorun olara, arkaya 3 kişi oturunca veya bagaj fazla doldurulunca, dalgalı yollarda süspansiyon hareket mesafesi yeterli olmadığından küt diye arka kule başına amörtisörle çarpabiliyordu. Acayip bir ses ve anlık bir zıplama yaratıyor bu durum, biraz korkutur da. Buna bir çözüm hiç aramamıştım, o zaman için çözüm adına çok bütçem de yoktu gerçi. Ama orijinal amörtisörle yenilemek adına Koni veya Bilstein gibi spor amörtisörlerin günlük kullanıma uygun olan versiyonlarını tercih etmeniz fayda sağlayabilir.

Yalıtım konusunda ise bolca yol sesi alır araba. Bunun için davlumbazlar, bagaj içi, kapı gibi kısımlara kendiniz de yapabileceğiniz ses yalıtım uygulaması yapabilirsiniz. Bu noktada Sinan'ın kendi Clio'su özelinde Subigarage ile çektiği videolara göz atabilirsin. Ya da görsel örneği bol olan aşağıdaki instagram hesabına bakabilirisin. Paylaştığım hesap bir arkadaşıma ait, yalıtım anlamında A3'ü A8 kıvamına getirdi diye anılıyor kendisi:
Şimdilik yalıtım veya amortisör fazla sıkıntı yapmıyor ama daha tam dolu çıkmadık yola. Dediklerinizi yapacağım, teşekkür ederim.

Şu anda arabada ciddi bir sıkıntı var. Şöyle ki; çevre yolunda 110 ile giderken önüme bir araç kırdı, frene biraz sert bastım ve araba sağa sola savurur gibi kaydı araba. Bu konuda yardımcı olabilecek var mı?
 
Üst