HONDA tork konvertörüyle çift kavramayı birleştirmiş 8 ileri dct

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan tesla
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
kavrama ile tork konventörü aynı işe yaramıyor mu? hem tork konventörü hem kavrama aynı vites kutusunda nasıl olacak? ben anlamadım konuya vakıf makine mühendisi bi arkadaş olayı izah etse iyi olur.
 
Elle tutulur bir bilgi yok fakat tahminimce tork konvertörün konfor ve sağlamlığını çift kavramanın verimliliği ile birleştirecekler bu nasıl olacak?
tork konvertörün arkasına bir balata yerleştirilecek ve uygun şartlar olduğu sürece debriyaj kilitleme yaparak motor gücü direk balata üzerinden çıkış yapacak yani tork konvertör güç yemeyecek, bu sistemi ZF filan çoktandır uyguluyor ki bu haber 3-4 yıl öncesinin haberi :)
 
Elle tutulur bir bilgi yok fakat tahminimce tork konvertörün konfor ve sağlamlığını çift kavramanın verimliliği ile birleştirecekler bu nasıl olacak?
tork konvertörün arkasına bir balata yerleştirilecek ve uygun şartlar olduğu sürece debriyaj kilitleme yaparak motor gücü direk balata üzerinden çıkış yapacak yani tork konvertör güç yemeyecek, bu sistemi ZF filan çoktandır uyguluyor ki bu haber 3-4 yıl öncesinin haberi :)
tork konventörünün arkasına debriyaj balatası mı koyacaklar? tork konventörü zaman zaman bi nevi by-pass mı edilecek, o sırada motordan gelen güç tork konventörünün içindemi kalacak, motor gücü o esnada herhangi bir parçayı aşındırmaz veya zarar vermez mi? zf nin bu ikisini harmanladığını kulaktan dolma duymuştum. ama nasıl çalıştığını tam anlayamamıştım. kafam basmadı. daha net anlatabilir misiniz?
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
tork konventörünün arkasına debriyaj balatası mı koyacaklar? tork konventörü zaman zaman bi nevi by-pass mı edilecek, o sırada motordan gelen güç tork konventörünün içindemi kalacak, motor gücü o esnada herhangi bir parçayı aşındırmaz veya zarar vermez mi? zf nin bu ikisini harmanladığını kulaktan dolma duymuştum. ama nasıl çalıştığını tam anlayamamıştım. kafam basmadı. daha net anlatabilir misiniz?
Estağfurullah abi,
Tork konvertörler motorun volanına bağlıdır ve şanzımana giden mil yani türbin şanzıman tarafında değil volan tarafındadır, kabaca türbinde ve türbinin arkasında birer adet balata düşünürsek bu balatalar ayrı dururken tork konvertör görevdedir, uzun yol gibi durumlarda tork konvertörün arkasında ki balatalar kavuşarak gücün türbin miline direk verilmesini sağlamaktadır, bu sayede güç kesinti yaşanmadan direk gezegenlere gitmektedir.
 
Estağfurullah abi,
Tork konvertörler motorun volanına bağlıdır ve şanzımana giden mil yani türbin şanzıman tarafında değil volan tarafındadır, kabaca türbinde ve türbinin arkasında birer adet balata düşünürsek bu balatalar ayrı dururken tork konvertör görevdedir, uzun yol gibi durumlarda tork konvertörün arkasında ki balatalar kavuşarak gücün türbin miline direk verilmesini sağlamaktadır, bu sayede güç kesinti yaşanmadan direk gezegenlere gitmektedir.
doğru anlamışmıyım bi bakalım :) ;
tork konventörünün önünde ve arkasında mevcutta zaten balata var ve dişlilere doğru bu gücü bir nevi kavrama yaparak aktarıyor. bu alana 2 adet planet dişli gurubu konularak çift kavrama mantığında çalışacak o zaman.
kusura bakmayın teknik bilgim çok yok o yüzden sordum. araba alırken forumlardan falan araştırmıştım. tam otomatik ne yarı otomatik ne ama tabi biraz yüzeysel şekilde olmuştu ama sonuçta tork konventörlü almak gerektiği kanaatine varmıştım. ilk arabam olarak i20 aldım 4 ileri eski tip bi şanzıman biraz fazla yakıyor. ama konforlu memnunum. açıklamanız için teşekkür ederim.
 
doğru anlamışmıyım bi bakalım :) ;
tork konventörünün önünde ve arkasında mevcutta zaten balata var ve dişlilere doğru bu gücü bir nevi kavrama yaparak aktarıyor. bu alana 2 adet planet dişli gurubu konularak çift kavrama mantığında çalışacak o zaman.
kusura bakmayın teknik bilgim çok yok o yüzden sordum. araba alırken forumlardan falan araştırmıştım. tam otomatik ne yarı otomatik ne ama tabi biraz yüzeysel şekilde olmuştu ama sonuçta tork konventörlü almak gerektiği kanaatine varmıştım. ilk arabam olarak i20 aldım 4 ileri eski tip bi şanzıman biraz fazla yakıyor. ama konforlu memnunum. açıklamanız için teşekkür ederim.
planet dişliyi extra olarak koymuyorlar, sadece geçerli durumlarda gücü direk kavrama üzerinden yürüten bir tertibat gibi
resimde ki sarı plakalar hocam
 

Ekli dosyalar

  • TQonverterZF_2.jpg
    TQonverterZF_2.jpg
    98.9 KB · Görüntüleme: 186
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...