HABER Honda'dan Civic göçüklerine ilişkin açıklama geldi!

Yeni nesil bir tam otomatik şanzıman üretmek de oldukça maliyetli. Üretmeyip satın alsan o da maliyetli. Fakat burada volvo'nun premium bir marka olduğu mevzusunu başka yere koyarsak, mazda'nın pazarlama ve satış adına dünya pazarına bakışı ile Honda'nın ki aynı değil. Araç başına satış ve maliyet endişesine diğer markalar kadar mazda'da düşmüş olsaydı bugün en fazla honda kıvamında otomobil üretiyor olurdu. Mazda'nın üretim ve satış prensibi diğer markalara oranlar oldukça niş kalıyor. Zaten bu sebeple üretim kalitesi aşağıya inmiyor. Yarın öbür gün mazda turbo motora geçse, daha fazla maliyete sahip bir otomatik şanzımana geçse üretim kalitesi yine düşmez. Çünkü mazda yöneticilerinin de dediği gibi onlar niş marka olmayı tercih ediyor. Daha kısıtlı pazarda, daha kısıtlı müşteri adetiyle daha kaliteli ve zengin içerikli otomobil üretme anlayışındalar.
Ya aabi peki civic eski 4 ileri kullansa her videoda cvt ama laflari gecermiydi ? En fazla biraz yavas denirdi hani video aciyorum ilk laf ay cvt var tamam kotu ama sonucta yakit ekonomisi vs isin icine girince mantiksiz degil kagit uzerinde guzel ama kullanici icin bana gore eziyet.yada manuel secenegi sunulsa daha iyi olurdu
Volvo c segmentinde bana gore diger premiumlardan cok daha ulasilir bir yerde en azindan gozumle gordugum defalarca fazla satilmadigi icin yapilan indirimlerden sonra .
Yani seat vag sayesinde kurtuldu. Opel pejo ile birlesti. Mazda zamaninda ford ortakligi kurdu. Merso ile reno motor konusunda vs. Honda bence en buyuk yanlisi tamamen bilmedikleri alanda hemen ortaya sudan cikmis balik gibi davranarak yapti.keza bugun nasil forumda kimse corolla onermiyorsa (ki bunun en buyuk sebebi gercekten eskide kalmis olmalari)simdi naptilar hibrit yonelmesi mazda ortakligi vs geri geliyorlar. Honda cok buyuk kumar oynadi bence ve sanirim en buyuk hatayida turkiye pazarini kucumsemekle yaptilar. Simdi ben cevreme asla honda falan aldirmam kusura bakmasinlar hata yapilir ama telafi edilirse goz ardi edilir. Bunlarin yaptiklari yuzsuzluk.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ya aabi peki civic eski 4 ileri kullansa her videoda cvt ama laflari gecermiydi ? En fazla biraz yavas denirdi hani video aciyorum ilk laf ay cvt var tamam kotu ama sonucta yakit ekonomisi vs isin icine girince mantiksiz degil kagit uzerinde guzel ama kullanici icin bana gore eziyet.yada manuel secenegi sunulsa daha iyi olurdu
Volvo c segmentinde bana gore diger premiumlardan cok daha ulasilir bir yerde en azindan gozumle gordugum defalarca fazla satilmadigi icin yapilan indirimlerden sonra .
Yani seat vag sayesinde kurtuldu. Opel pejo ile birlesti. Mazda zamaninda ford ortakligi kurdu. Merso ile reno motor konusunda vs. Honda bence en buyuk yanlisi tamamen bilmedikleri alanda hemen ortaya sudan cikmis balik gibi davranarak yapti.keza bugun nasil forumda kimse corolla onermiyorsa (ki bunun en buyuk sebebi gercekten eskide kalmis olmalari)simdi naptilar hibrit yonelmesi mazda ortakligi vs geri geliyorlar. Honda cok buyuk kumar oynadi bence ve sanirim en buyuk hatayida turkiye pazarini kucumsemekle yaptilar. Simdi ben cevreme asla honda falan aldirmam kusura bakmasinlar hata yapilir ama telafi edilirse goz ardi edilir. Bunlarin yaptiklari yuzsuzluk.
Cvt'nin küçük hacimli, küçük ve şehir içinde kullanılacak otomobiller için yeterli bir şanzıman olduğuna inanıyorum. Ama daha fazlasını isteyenler için yeterli değil. Keza cvt'yi istemeyenler 4 ileri tam otomatik dahil bir çok tam otomatik şanzmana da laf edeceğine eminim. Neticede performanslı otomobillerde dsg, tam otomatiklerde de zf gibi bir örnek var.

Benim Honda dahil diğer bir çok firma için aklımdan geçen aslında uzak doğu ülkelerinin arge konusunda güzel bir uyum ve yardımlaşma içine girerek bazı modellerde ortak, kaliteli ve maliyeti uygun ürün çıkarma hususunda beraber hareket etmesi yönündeydi. Belki ileri ki zamanlarda olur.

Bu arada mazda'nın eski - yeni nesil teknolojisine karşın üretim adeti ve maliyet endişesinin diğer markalar kadar çok olmadığı, niş bir marka olduğu yönündeki yorumuma ufak bir örnek vermem gerekirse; bugün mazda global anlamda daha fazla satış adeti ve daha az maliyet stratejisiyle üretim yapıyor olsaydı araçları neye benzerdi ? diye bir soru sorsak canlı cevabı karşımızda. Ford.

Bugün mazda 3 ve focus direkt rakipler. 50 yıllık ortak geçmişleri göz önüne alındığında iki otomobilin de hedefi kaliteli ve zevkli sürüş. Bu minvalde mazda 3'ün focus'a direkt üstünlüğü nedir ? Daha fazla standart donanım, daha iyi malzeme kalitesi ve daha iyi işçilik. Mazda'nın niş marka oluşu, satış adeti / maliyet ikilemindeki endişesinin daha az oluşu mazda 3'ü yukarıda söylediğim 3 temel özellikte direkt öne geçiriyor focus'a karşı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Cvt'nin küçük hacimli, küçük ve şehir içinde kullanılacak otomobiller için yeterli bir şanzıman olduğuna inanıyorum. Ama daha fazlasını isteyenler için yeterli değil. Keza cvt'yi istemeyenler 4 ileri tam otomatik dahil bir çok tam otomatik şanzmana da laf edeceğine eminim. Neticede performanslı otomobillerde dsg, tam otomatiklerde de zf gibi bir örnek var.

Benim Honda dahil diğer bir çok firma için aklımdan geçen aslında uzak doğu ülkelerinin arge konusunda güzel bir uyum ve yardımlaşma içine girerek bazı modellerde ortak, kaliteli ve maliyeti uygun ürün çıkarma hususunda beraber hareket etmesi yönündeydi. Belki ileri ki zamanlarda olur.

Bu arada mazda'nın eski - yeni nesil teknolojisine karşın üretim adeti ve maliyet endişesinin diğer markalar kadar çok olmadığı, niş bir marka olduğu yönündeki yorumuma ufak bir örnek vermem gerekirse; bugün mazda global anlamda daha fazla satış adeti ve daha az maliyet stratejisiyle üretim yapıyor olsaydı araçları neye benzerdi ? diye bir soru sorsak canlı cevabı karşımızda. Ford.

Bugün mazda 3 ve focus direkt rakipler. 50 yıllık ortak geçmişleri göz önüne alındığında iki otomobilin de hedefi kaliteli ve zevkli sürüş. Bu minvalde mazda 3'ün focus'a direkt üstünlüğü nedir ? Daha fazla standart donanım, daha iyi malzeme kalitesi ve daha iyi işçilik. Mazda'nın niş marka oluşu, satış adeti / maliyet ikilemindeki endişesinin daha az oluşu mazda 3'ü yukarıda söylediğim 3 temel özellikte direkt öne geçiriyor focus'a karşı.
Birde tasarim be abi.mazda 3 hele kirmizi oldugunda bakmayan yok. Ama bana gore sag sol stoplari yeni tip golfteki gibi olsaydi cok yakisirmis neyse :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Birde tasarim be abi.mazda 3 hele kirmizi oldugunda bakmayan yok. Ama bana gore sag sol stoplari yeni tip golfteki gibi olsaydi cok yakisirmis neyse :D
Tasarım öznel bir mevzu diye girmedim ama tasarım konusunu da katabiliriz. Neticede tasarıma harcanan bütçe de oldukça fazla. Özellikle aerodinamik etkenlerin aşırı önemli olduğu bir otomobil sektöründe tasarımı hem buna uygun hem güzel şekilde dizayn etmek oldukça maliyetli.

Konuya dönersek, inşaallah Honda'nın kullanıcı kitlesi uyanır ve kendine çeki düzen verir de daha fazla mağdur olmazlar. Neticede biz tüketicilerin bu markalara karşı birlik olmamız gerekiyor ki yarın öbür gün başka bir marka bizi mağdur etmesin. Hayırlısı olsun inşaallah :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Tasarım öznel bir mevzu diye girmedim ama tasarım konusunu da katabiliriz. Neticede tasarıma harcanan bütçe de oldukça fazla. Özellikle aerodinamik etkenlerin aşırı önemli olduğu bir otomobil sektöründe tasarımı hem buna uygun hem güzel şekilde dizayn etmek oldukça maliyetli.

Konuya dönersek, inşaallah Honda'nın kullanıcı kitlesi uyanır ve kendine çeki düzen verir de daha fazla mağdur olmazlar. Neticede biz tüketicilerin bu markalara karşı birlik olmamız gerekiyor ki yarın öbür gün başka bir marka bizi mağdur etmesin. Hayırlısı olsun inşaallah :)
Birlik olsak benzin araba mtv bu kadar yuksek olmazdi be abi bu ulkenin her zaman kaybettigi konu dil din irk gibi konulari cok oneme bindirmek :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Birlik olsak benzin araba mtv bu kadar yuksek olmazdi be abi bu ulkenin her zaman kaybettigi konu dil din irk gibi konulari cok oneme bindirmek :)
Hayırlısı olsun kardeşim, ne kadar dil döksek az. Bu saatten sonra yapabileceğim tek şey temennide bulunmak o kadar :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Sokakta gördüğüm her civic e bakıyorum ve problemi görüyorum. Yazık gerçekten artık 3 haneli rakamları otomobillere bağlıyoruz standart modeller olsa bile ve böyle saçma sapan sorunlarla karşılaşılıyor. İnsanların emeklerine paralarına yazık. Japonlar bu konularda çok onurludur aslında, çoktan çözülmesi lazımdı bu konunun. Zaten onarım kararı verilirse nasıl yapacaklar onu da çok merak ediyorum.
Facebooktaki grupta da çoğunluk sadece klavye başından isyan ediyor, kullanıcıların bir an önce daha fazla harekete geçirip yabancı basında herkese duyurması lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Sekizsilindir teknik bir analiz yapmaya çalışmış göçük problemi hakkında. Buyurun;
http://www.sekizsilindir.com/2017/10/honda-fc-5-civic-gocuk-problem.html
Çok mantıklı, AR-GE'den resimleri nasıl bulmuş bilmiyorum ama helal olsun bulmuş... Bakalım neler olacak. Ellerine sağlık valla.

Not'ta da yazdığı gibi anlattığı her şey aslında kesin değil. Analiz programlarına koyup test edilmedikçe kesin bundan olmuştur demek imkansız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock ve Cenk
Çok mantıklı, AR-GE'den resimleri nasıl bulmuş bilmiyorum ama helal olsun bulmuş... Bakalım neler olacak. Ellerine sağlık valla.

Not'ta da yazdığı gibi anlattığı her şey aslında kesin değil. Analiz programlarına koyup test edilmedikçe kesin bundan olmuştur demek imkansız.
C sutunda toplam 3 farkli dayanima sahip malzeme kullanilmis. Kirmizi en dayaniklisi, mavi orta dayanikli, gri en az dayanikli.

Bu noktada gocuklerin olustugu c sutunun tam birlestigi bolgede kullanilan mavi renkli malzemeden yapilmis olan materyal diger iki malzemeye kaynakla montajlanmis. Sorunun ya bu mavi renkli malzemeden ya da montajlamadan kaynakli oldugunu soyluyorlar ki mantikli. Ama vahim olan durum su ki ayni mavi renkli malzeme ( yani sorunlu bolgedeki malzeme ) aracin ayni montaj usuluyle taban bolumunde de cok fazla kullanilmis. Eger savlari dogruysa ayni sorun aracin taban bolumunde de olusacak demektir ki buyuk sıkıntı.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
C sutunda toplam 3 farkli dayanima sahip malzeme kullanilmis. Kirmizi en dayaniklisi, mavi orta dayanikli, gri en az dayanikli.

Bu noktada gocuklerin olustugu bolge c sutununda mavi renkli malzemeden yapilmis olan materyal diger iki malzemeye kaynakla montajlanmis. Sorunun ya bu mavi renkli malzemeden ya da montajlamadan kaynakli oldugunu soyluyorlar ki mantikli. Ama vahim olan durum su ki ayni mavi renkli malzeme ( yani sorunlu bolgedeki malzeme ) aracin ayni montaj usuluyle taban bolumunde de cok fazla kullanilmis. Eger savlari dogruysa ayni sorun aracin taban bolumunde de olusacak demektir ki buyuk sıkıntı.
Sorun mavi malzemenin kullanılması değil bence, malzemelerin birleşimlerinin gerilerek çökmesi. O kadar büyük bir hata yapamazlar bence, ilk defa araba yapmıyorlar...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Sorun mavi malzemenin kullanılması değil bence, malzemelerin birleşimlerinin gerilerek çökmesi. O kadar büyük bir hata yapamazlar bence, ilk defa araba yapmıyorlar...
Malzeme birleşimleri gerilerek çöküyorsa en büyük sıkıntı montajlama tekniğindedir. İkinci seçenek ise montajlama doğrudur ama malzemenin içeriğinde sıkıntı vardır ve gerilime dayanamıyordur. Her iki senaryoda da eğer aracın tabanında aynı malzeme ve aynı montajlama usulü, tekniği kullanılmışsa sonuç farklı olmayacaktır. O bölgelerde de gerilime dayalı sıkıntı çıkma ihtimali yüksek olacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Bu arada Kocaeli Haldız Honda'daki 2.ellerde göçük yoktu da bazılarında dalgalanma vardı.Göçük değil diye pek takmamıştım.Demek ki ilerde göçüğe dönüşecekler :(
 
Sekizsilindir teknik bir analiz yapmaya çalışmış göçük problemi hakkında. Buyurun;
http://www.sekizsilindir.com/2017/10/honda-fc-5-civic-gocuk-problem.html

Çok mantıklı..Ancak bunun ayıplı mal olduğu gerçeğini değiştirmiyor.. Bu araçlar piyasaya sunulmadan markaların söylediği üzere yüz binlerce km ve çok değişken koşullarda test ediliyor değil mi ?
Ayrıca bir sitenin bu problemi ciddiye alıp araştırması ancak Honda TR'nin basit bir açıklamayla savsaklaması kabul edilemez
Honda TR'ye şu linki göndermek gerek
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Çok mantıklı..Ancak bunun ayıplı mal olduğu gerçeğini değiştirmiyor.. Bu araçlar piyasaya sunulmadan markaların söylediği üzere yüz binlerce km ve çok değişken koşullarda test ediliyor değil mi ?
Ayrıca bir sitenin bu problemi ciddiye alıp araştırması ancak Honda TR'nin basit bir açıklamayla savsaklaması kabul edilemez
Honda TR'ye şu linki göndermek gerek
Sizce, dayanım-malzeme resimlerini dışarıdan bulmuş 1 tane makine mühendisinin yaptığını Honda Türkiye'deki yüzlerce AR-GE çalışanı yapamaz mı? Honda her şeyin farkındadır. Piyasaya sunulmadan önce test edilen araçların prototipler olabileceğini unutmamak gerek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Sizce, dayanım-malzeme resimlerini dışarıdan bulmuş 1 tane makine mühendisinin yaptığını Honda Türkiye'deki yüzlerce AR-GE çalışanı yapamaz mı? Honda her şeyin farkındadır. Piyasaya sunulmadan önce test edilen araçların prototipler olabileceğini unutmamak gerek.

Herkes her şeyin farkında olsa araçlar geri çağrılmaz
Bugün her markada geri çağırmalar yaşanıyor. Kimi fren probleminden kimi airbag probleminden kimi bilmem ne probleminden
Ne kadar mühendis de çalıştırsanız ne kadar arge de yapsanız ürününüz son tüketiciye ulaşmadan ne gibi problemlerle karşılaşılacağını bilemezsiniz
Honda'da bilmem kaç mühendis çalışıyor bilmem nasıl arge yapıyorlar bunlar beni ilgilendirmiyor..Ortada ayıplı bir mal var ve bunu kimse üstlenmedi şu ana kadar..Yüce Honda !
 

Ekli dosyalar

  • Honda.jpg
    Honda.jpg
    151 KB · Görüntüleme: 133
Son düzenleme:
Çok mantıklı..Ancak bunun ayıplı mal olduğu gerçeğini değiştirmiyor.. Bu araçlar piyasaya sunulmadan markaların söylediği üzere yüz binlerce km ve çok değişken koşullarda test ediliyor değil mi ?
Ayrıca bir sitenin bu problemi ciddiye alıp araştırması ancak Honda TR'nin basit bir açıklamayla savsaklaması kabul edilemez
Honda TR'ye şu linki göndermek gerek
Sizce, dayanım-malzeme resimlerini dışarıdan bulmuş 1 tane makine mühendisinin yaptığını Honda Türkiye'deki yüzlerce AR-GE çalışanı yapamaz mı? Honda her şeyin farkındadır. Piyasaya sunulmadan önce test edilen araçların prototipler olabileceğini unutmamak gerek.
Yüksek ihtimal araçlar test aşamasından sağlıklı şekilde geçti ama üretim aşamasında bir problem çıktı belli ki. Honda henüz bu sorunu nasıl çözüme kavuşturacağını bulamadığı için saçmalayıp duruyor tahminimce.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Hakkını aramayı bilmeyen, ' hizmet almak ' mantığını bilmeden üstüne parasını vererek taraftarlık yapmayı bir halt sanan kullanıcı kitlesine, ' bak kardeş bunlar sizi kandırıyor ' dediğimizde de ' Almanlara hiç laf etmeyin zaten, patlak dsg hede hödüsünü ' öne süren tiplere müstehak bir açıklama. Aklı başında olan bir tüketici zaten senin, benim dediklerimizi düşünür ve ona göre davranır. Ama neticede Honda'da sosyal medyayı takip ediyor, görüyor bu tipleri. Eee sen altta kalmaya razıysan üstüne çıkmaya hevesli olan çok olurmuş. Honda'da bu kitlenin üzerine çıkmış dalga geçerek ezip duruyor.

Sevdiğim bir laf vardır: "Paranoyak olman, takip edilmediğin anlamına gelmez." Honda'nın da aynen malum Alman kartelinin fanatik taraftarları olduğu gibi fanatik taraftarları olduğu doğru ama, öbür taraftan da, gören gözlerin inkâr etmeyeceği bir gerçek var: O Alman kartelinin fanboyları da bu olayın üstüne adeta mal bulmuş mağribi gibi atladılar. Başkalarının mutsuzluğundan ve mağduriyetinden zevk alan bir toplum olduk biz ve bu Alman fanatikleri de bu özelliği fazlasıyla gösterdiler. Adam zaten parasıyla rezil olmuş, mağdur olmuş, canı yanmış. Birileri bunu kendi Alman yalayıcılığı üzerinden egosunu tatmin etmek için kullanıyor, bilerek ve isteyerek o insanların daha fazla canını yakmaya çalışıyor ve bundan zevk alıyor, ki bu davranışlar o kişilerin bence sadist ve kötü ruhlu insanlar olduğu anlamına gelir, ama bu değil de insanların zaten canı yanmış iken kendilerine buldukları (saçma da olsa) savunma mekanizmaları eleştiriliyor öyle mi? Vallahi pes.

Honda'ya da gerçekten çok çok çok çok çok çok sinirliyim, elimden gelse bütün yönetimini falakaya yatırırım. Neden biliyor musunuz? Bu Alman yalakalarının ağzına laf, eline koz verdiği için.
 
Son düzenleme:
Herkes her şeyin farkında olsa araçlar geri çağrılmaz
Bugün her markada geri çağırmalar yaşanıyor. Kimi fren probleminden kimi airbag probleminden kimi bilmem ne probleminden
Ne kadar mühendis de çalıştırsanız ne kadar arge de yapsanız ürününüz son tüketiciye ulaşmadan ne gibi problemlerle karşılaşılacağını bilemezsiniz
Honda'da bilmem kaç mühendis çalışıyor bilmem nasıl arge yapıyorlar bunlar beni ilgilendirmiyor..Ortada ayıplı bir mal var ve bunu kimse üstlenmedi şu ana kadar..Yüce Honda !
Yok siz benim dediğimi anlamamışsınız veya ben iyi aktaramamışım. Linki Honda'ya atın demişsiniz. Ben de diyorum ki, linki Honda'ya atmaya gerek yok, zira bir makina mühendisinin yaptığını Honda'da yapabilecek yüzlerce AR-GE'ci var.
 
Sevdiğim bir laf vardır: "Paranoyak olman, takip edilmediğin anlamına gelmez." Honda'nın da aynen malum Alman kartelinin fanatik taraftarları olduğu gibi fanatik taraftarları olduğu doğru ama, öbür taraftan da, gören gözlerin inkâr etmeyeceği bir gerçek var: O Alman kartelinin fanboyları da bu olayın üstüne adeta mal bulmuş mağribi gibi atladılar. Başkalarının mutsuzluğundan ve mağduriyetinden zevk alan bir toplum olduk biz ve bu Alman fanatikleri de bu özelliği fazlasıyla gösterdiler. Adam zaten parasıyla rezil olmuş, mağdur olmuş, canı yanmış. Birileri bunu kendi Alman yalayıcılığı üzerinden egosunu tatmin etmek için kullanıyor, bilerek ve isteyerek o insanların daha fazla canını yakmaya çalışıyor ve bundan zevk alıyor, ki bu davranışlar o kişilerin bence sadist ve kötü ruhlu insanlar olduğu anlamına gelir, ama bu değil de insanların zaten canı yanmış iken kendilerine buldukları (saçma da olsa) savunma mekanizmaları eleştiriliyor öyle mi? Vallahi pes.
Her iki grubun birbirinden hiç bir farkı yok. Japoncunun Almancıya, Almancının japoncuya yaptığı davranışların ve söylediği sözlerin birbirinden hiç bir farkı yok. Biz misal dsg konusunda Almancılara yüklenen japoncuları nasıl eleştirdiysek, japonculara yüklenen almancıları da aynı şekilde eleştirdik. İnsanlar mağduriyetini nasıl gidereceğine dair ağlamaktan başka hiç bir şey yapmıyorken, kusurlu aracını başkasına kusursuz diye itelemeye çalışıyorken, mağduriyetlerinin bedelini markaya ödetmeye çalışacağına gidip başka markalara ' ama sizinki de şöyle böyle ' diye laf yetiştiriyorsa bu abesle iştigalden başka hiç bir şey değildir hocam. Bu her iki grup için de aynı anlama gelir. Adam kendisini mağdur eden markayı savunuyor, yetmezmiş gibi gidip başka markaya sallıyor. Bu savunma mekanizmasından çok ' ben yanlış yapmadım, benim seçimim de tercihim de en doğrusuydu ' egoistliğinden başka bir şey değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor