Bedirhan

Reis
Yönetici
Admin
Destekçi
6,296
26
Bugün Elektrikli ve Melez Araçlar dersinde aklıma tekrar takılmış bir soru aslında ancak bir türlü tatmin edecek bir cevap bulamadım. HEV araçların avantajları kısmında daha ufak hacimli motorların kullanılması maddesinde özellikle dikkatimi çekmişti.
Şimdi Toyota için ele alırsak kullandığı Hybrid araçlarında kullandığı 1.8 atmosferik motor yerine (RAV-4'de aynı şekilde yüksek hacimli atmosferik(2.5) motora sahip.) 1.2t vb. daha ufak turbo bir motor tercih edilememesinin nedenlerini merak ediyorum. Maliyetler, emisyon veya uyumluluk gibi maddeler var kafamda ancak tam oturtamadım.

Okula Toyota Hybrid'i tanıtmaya gelen görevlilere bu soruyu sormuştum ancak "Amerika'da düşük cc araçlar rağbet görmüyor" diye bir cevap almıştım :/
 
Bugün Elektrikli ve Melez Araçlar dersinde aklıma tekrar takılmış bir soru aslında ancak bir türlü tatmin edecek bir cevap bulamadım. HEV araçların avantajları kısmında daha ufak hacimli motorların kullanılması maddesinde özellikle dikkatimi çekmişti.
Şimdi Toyota için ele alırsak kullandığı Hybrid araçlarında kullandığı 1.8 atmosferik motor yerine (RAV-4'de aynı şekilde yüksek hacimli atmosferik(2.5) motora sahip.) 1.2t vb. daha ufak turbo bir motor tercih edilememesinin nedenlerini merak ediyorum. Maliyetler, emisyon veya uyumluluk gibi maddeler var kafamda ancak tam oturtamadım.

Okula Toyota Hybrid'i tanıtmaya gelen görevlilere bu soruyu sormuştum ancak "Amerika'da düşük cc araçlar rağbet görmüyor" diye bir cevap almıştım :/
Muhtemelen hybrid sistem üstüne eklenen sistem sayısını aza indirgemek ve daha basit bir düzen oluşturmak için olabilir.Sonuçta kapalı bir sistem üstüne bir sistem daha eklenecek.Çok karmaşık olması hem daha maliyetli yapar hem de uğraşacak servis personeli vesaire için daha zor yapar.Halk otomobili olması için tasarlanan bu otomobillerde çok uçuk kaçık sistemlerin kullanmak istememelerinden ileri geliyordur muhtemelen.

Ama pazarlama stratejisi yarın bir gün bu hybridlerde de rekabet artar yakıt tüketimi daha da az değerlere çekilmek istenirse o zaman o bahsettiğin sistemleri pazarlarlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve Bedirhan
Hybrid araç pazarında satışı çok olan bölgelerde(ABD gibi) motor hacminin düşük olması Türkiye'deki gibi avantaj sağlamıyordur büyük ihtimalle. @Mt.Akina 'nın dediği gibi sistemi de komplikeleştirmemek için atmosferik makineler kullanıyorlardır. Bence ayrıca yağlama sistemini düşündükleri için de atmosferik kullanıyorlardır. Hybrid sistemlerde motor sık bir şekilde çalışıp durduğu için eğer turbo olsa bu sefer turbonun dönüş hızı ya da yağlanması sıkıntı olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve Bedirhan
Pazar araştırması, tüketim, üretim maliyeti, emisyon gibi bir çok kriter vardır muhakkak atmosferik motor lehine ama Toyota zaten seri üretimde turbo benzinli düşük hacimli motorlarla anılan bir marka değil ki ? Toyota'nın motor üretimi tarihini bilmiyorum. Geçmişte bazı örnekleri belki vardır belki yoktur ama seri üretimde küçük hacimli turbo benzinli motorlara zaten marka politikası olarak daha yeni geçtiler. Toyota genellikle atmosferik motor üzerinden satışlarını devam ettirdi yıllarca. Hibrid motoru da hemen hemen herkesten evvel bu motorlara entegre ettiler. Dolayısıyla atmosferik + hibrid tercihini, düşük hacim turbo + hibrid'e göre daha fazla tercih etmeleri de normal. Belki diğer markalar kadar çok önce düşük hacim turbo benzinlileri seri üretime sıkça dahil etmiş olsalardı hibridi bunlara uyarlamayı tercih edebilirlerdi.
 
Son düzenleme:
Bu konu birkaç sene önce benim de dikkatimi çekmişti araştırmıştım biraz, hatırladığım kadarıyla bu motorlarda Atkinson Çevrimi kullanılıyor. Amacı güçten biraz feragat ederek yakıt verimliliği sağlamak.
 
Benim de aklıma hep şu takılmıştır. Corolla 1.6'da görev yapan motor 132Hp, 160Nm gibi değerlere sahip. Ancak Corolla Hibrit 1.8'de görev yapan motor 122Hp, 142Nm gibi daha düşük değerlerde. 1.8 ile 1.6 arasında bu kadar düşük hacim ya da yüksek hacim diye yargıda bulunacak bir durum da yok.

Hibrit Corollalara 1.6 motor koyup satmış olsa ya da Hibrit Rav-4'lere 2.0 motor koysa hem vergilendirme düşük olacak hem de satış fiyatları daha aşağıda olacaktı. En azından Türkiye için böyle bir durum yapılabilirdi. Düşündüğümüz zaman Bmw bile sadece Türkiye pazarı için N20B20 2000cc motorları revize edip N20B16 1600cc motor üreterek 320i ed'leri pazara sundu. Toyota için strateji hatası gibi görüyorum bu 1.8 ve 2.5 motorları.
 
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.
Sizlerin de bahsettiği gibi Uzak doğulu (Toyota-Kıa vb) Hybrid araçların bir çoğu yüksek termal verimliliğe sahip hem otto hemde atkinson çevrimiyle çalışabilen atmosferik motorlar kullanıyormuş. Bunun sebebi sanırım tamamen verim ve emisyon odaklı olmaları. Bizim vergi sistemimize sahip olmayan pazarlar ki bu markalarının satış adetlerinin en yüksek olduğu yerler bunlar yüksek hacmin ekstra bir vergi yükü olmadığı hatta yüksek hacimli motorlar hakkında pozitif bir ön yargıya sahip olunduğunu düşünüyorum. Bu kombinlerin özellikle kullandıkları CVT şanzımanlarla daha iyi uyumlu ve pürüzsüz bir sürüş sağlaması da muhtemel ihtimallerden diye düşünüyorum.

Öte yandan iki araç kıyaslamak istediğimde benim gibi performans-hacim odaklı önyargı ile bakıldığında çok garip geliyor :D
Lexus LS500h v6 3456cc 295ps Benzinli + 59ps Elektrikli Motora Sahip (Hybrid)
Volvo S90 T8 1969cc 320ps Benzinli + 87ps Elektrikli Motora Sahip (Plug-in Hybrid (aslında bu kısım biraz dezavantaj gibi) )
Yakıt tüketim ve performans verileri karşılaştırıldığında Volvo bir hayli üstün görünüyor.

@msansertekin @bt abiler sizlerin de fikirlerini merak ediyorum :D
 
Son düzenleme:
Toyota'nın düşük hacim turbo konusunda tercih etmemesi bence. Bu durum da özellikle bizim ülke için saçma bir durum oluşturuyor. hem 2.0 vergisi öde, hem hybrid'in uzun vadedeki pil durumları, karmaşık bir sistemin bakım ve arıza durumları ile birlikte aşırı güçlü olmayan bir seçenek.

ama öte yandan Ford Custom gibi bir ticaride, 1.0 Ecoboost motor kullanılarak, jeneratör görevi verildi. Motor tahriğe bağlı değil, aküleri şarj ederek yürütüyor. Plug-in özelliği ile birlikte bir binek araç kadar ekonomik ilerletebiliyor.
 
Selamlar.

En önemli sebebi maliyet ve kompleksite. Zaten turbo kullanıp hacim küçültmenin amacı genel motor gücünü arttırmaktan ziyade, düşük devir ve yüklerde emisyonu-tüketimi düşürmek, gaza bastığında da bir süre yüksek tork sağlayıp "sürülebilirliği" arttırmak.

Şimdi adam bunun için tamamen verim odaklı tasarlanmış bir atmosferik ünite ile hibrid paketini birleştiriyor. Motor tamamıyla verim amacıyla kullanıldığından, "şu hacimden bu güç mü alınır" olayı burada çok mantıklı değil. Gaza basınca zaten hibridle beraber gelen güç yeterince yürütüyor.

Bu verimliliği ve yeterli performansı zaten atmosferik motor ile sağlayabiliyorken, turbosuydu intercooler'ıydı hortumuydu turbo yağlamasıydı kalibrasyonuydu kim uğraşacak ? Diyelim uğraştı, ne getirecek ? Turbo motorlar çok geniş bir bantta "verimli" değil ki zaten ? Tam yükte yakıt müsrifliği.


" TURBOCHARGED 3-CYLINDER ENGINES AS WELL AS NATURALLY ASPIRATED 4-CYLINDER ENGINES WITH LARGER DISPLACEMENT ARE BOTH SUITED TO ACHIEVE LOW CO2 EMISSIONS AT LOW COSTS "
 
Selamlar.

En önemli sebebi maliyet ve kompleksite. Zaten turbo kullanıp hacim küçültmenin amacı genel motor gücünü arttırmaktan ziyade, düşük devir ve yüklerde emisyonu-tüketimi düşürmek, gaza bastığında da bir süre yüksek tork sağlayıp "sürülebilirliği" arttırmak.

Şimdi adam bunun için tamamen verim odaklı tasarlanmış bir atmosferik ünite ile hibrid paketini birleştiriyor. Motor tamamıyla verim amacıyla kullanıldığından, "şu hacimden bu güç mü alınır" olayı burada çok mantıklı değil. Gaza basınca zaten hibridle beraber gelen güç yeterince yürütüyor.

Bu verimliliği ve yeterli performansı zaten atmosferik motor ile sağlayabiliyorken, turbosuydu intercooler'ıydı hortumuydu turbo yağlamasıydı kalibrasyonuydu kim uğraşacak ? Diyelim uğraştı, ne getirecek ? Turbo motorlar çok geniş bir bantta "verimli" değil ki zaten ? Tam yükte yakıt müsrifliği.


" TURBOCHARGED 3-CYLINDER ENGINES AS WELL AS NATURALLY ASPIRATED 4-CYLINDER ENGINES WITH LARGER DISPLACEMENT ARE BOTH SUITED TO ACHIEVE LOW CO2 EMISSIONS AT LOW COSTS "

Herşey iyi güzelde niye 1,6 değilde 1,8 ? Toyota elinin altındaki 1,6 motorla hibrit seçeneği sunsa çok daha farklı satış rakamları konuşulurdu.
 
Herşey iyi güzelde niye 1,6 değilde 1,8 ? Toyota elinin altındaki 1,6 motorla hibrit seçeneği sunsa çok daha farklı satış rakamları konuşulurdu.
Hocam çok bilgim olmamakla beraber 1.8 motorda yakaladığı verimi 1.6'da yakalayamamış olması muhtemel. Ama haklısınız, yine de 1.6 motor seçeneği sunmalıydı bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
@Cenk hemen hemen her markadan değil, direkt olarak hibrit seri üretim yapan ilk marka Toyota. 1997'den beri seri üretim hibrit araç satıyorlar.

Herşey iyi güzelde niye 1,6 değilde 1,8 ? Toyota elinin altındaki 1,6 motorla hibrit seçeneği sunsa çok daha farklı satış rakamları konuşulurdu.

Çünkü iki farklı motor. Biri Otto çevirim diğeri Atkinson.


Üstte yazıldığı gibi, Toyota işin verimlilik kısmında. Az yaksın, emisyon salınımı düşük olsun ve bir Toyota klasiği olarak sorun çıkarmasın. Bu motora sahip araçlar bir çok ülkede taksi olarak kullanılıyor, milyon kmleri deviriyor. Turbo destekli motora entegre edilmiş hibrit motorda yanma verimliliği konusunda da uzun dönem kullanımda parça dayanımı konusunda da aynı verimin alınacağını düşünmüyorlardır.
Toyota hibrit motorlarının korkulduğu gibi bir bakım süreci yok. Benzinli araçlar gibi rutin bakıma giriyor, batarya yenilemek gerektiğinde onu satın almak gerekiyor. Bu kısım ülkemiz için uygun değil doğru, 2-2.5 bin dolar seviyelerinde. Ancak her gün lazım olan bir şey değil, Toyota 10 yıl ömür biçiyor, kullanıma göre, kullanım tarzına göre 15 yılı aşkın kullananlar olmuş. Kullanırken benzinli bir araca göre çok daha az yakıt tüketiyor, ee bir götürüsü olacak. Dizeller de öyle değil mi? Onların değişmesi gereken parçaları çok mu pahalı? Zamanı gelince DPF vb. değişme... pardon bu kısım Türkiye'de uygulanmıyor... Hibrit araçta para mı sağlık mı seçeneği olmadığı için mecburen paranız gidiyor tek fark bu.


Daha önce çok defa yazdığım gibi, kimse bizim tuhaf vergi sistemimiz için şekilden şekle girmek zorunda değil, girmez de. 2.5 hibrit motorla bir çok 1.6 araçtan az yakıt tüketip, az emisyon salınımı yapıyorsun ama motorlu taşıtlar vergin kaç katı?
 
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.
Sizlerin de bahsettiği gibi Uzak doğulu (Toyota-Kıa vb) Hybrid araçların bir çoğu yüksek termal verimliliğe sahip hem otto hemde atkinson çevrimiyle çalışabilen atmosferik motorlar kullanıyormuş. Bunun sebebi sanırım tamamen verim ve emisyon odaklı olmaları. Bizim vergi sistemimize sahip olmayan pazarlar ki bu markalarının satış adetlerinin en yüksek olduğu yerler bunlar yüksek hacmin ekstra bir vergi yükü olmadığı hatta yüksek hacimli motorlar hakkında pozitif bir ön yargıya sahip olunduğunu düşünüyorum. Bu kombinlerin özellikle kullandıkları CVT şanzımanlarla daha iyi uyumlu ve pürüzsüz bir sürüş sağlaması da muhtemel ihtimallerden diye düşünüyorum.

Öte yandan iki araç kıyaslamak istediğimde benim gibi performans-hacim odaklı önyargı ile bakıldığında çok garip geliyor :D
Lexus LS500h v6 3456cc 295ps Benzinli + 59ps Elektrikli Motora Sahip (Hybrid)
Volvo S90 T8 1969cc 320ps Benzinli + 87ps Elektrikli Motora Sahip (Plug-in Hybrid (aslında bu kısım biraz dezavantaj gibi) )
Yakıt tüketim ve performans verileri karşılaştırıldığında Volvo bir hayli üstün görünüyor.

@msansertekin @bt abiler sizlerin de fikirlerini merak ediyorum :D
- Mevcut motorlarındaki homojen tork bandını turbo sistemle yakalayamazlar.
- Mevcuttaki yakıt ekonomisini de turboda yakalayamazlar. Turbo (özellikle downsizing furyasının çocukları) yük bindiği zaman benzini kana kana içiyor.
- Toyota'nın hybrid sistemi şu an piyasadaki en gelişmişlerden ve en iyi optimize edilmişlerden biri. Sadece motordan çıkan güç olarak değil, elektrik motoruyla kombine çalışan kavrama sistemi filan bayağı hoş. Bunlar için halihazırda karmaşık bir yapı zaten var, yapı içerisinde motor bloğunu nispeten basit tutmuşlar. (basit derken hesabı kitabı termal verimliliği filan çok çok iyi, sadece görünen çalışması basit) Bu yapı içerisine bir de turbolu intercooler'lı bir karmaşayı eklemek çok acayip sorun potansiyeli doğurur, bütün o dengeleri de alt üst eder.
- Motor hacimlerine gelirsek, adamlar öyle uygun görmüşler öyle üretmişler :D Kim takar yalova kaymakamını diyerek emisyon odaklı global pazarı düşünerek tasarım yapmışlar, silindir hacmine bakan ilkel Türk pazarını değil :) Hesaplamışlar, 1.5 bu kasaya uygundur demişler, Yaris'te 1.5 hybrid kullanmışlar, 1.8'leri c-hr ve corolla'da uygun görüp kullanmışlar, 2.0 ve 2.5'leri de SUV'lerinde optimum emisyon ve performans dengesi gözeterek uygun görmüşler. 1.6 Corolla'daki motora hybrid sistem uygulasalardı büyük ihtimalle fazladan 2lt yakardı. Güçlü ama müsrif bir motordur kendisi. Daha iyisini tasarlayacak niteliğim olmadığı için bu öngörümü ispatlayamam o ayrı :p . Ama bu sistemleri tasarlarken adamların TR piyasasını o kadar önemsediğini düşünmüyorum. =)
 
Son düzenleme:
Herşey iyi güzelde niye 1,6 değilde 1,8 ? Toyota elinin altındaki 1,6 motorla hibrit seçeneği sunsa çok daha farklı satış rakamları konuşulurdu.
1.6 motor 132 hp güç veren, normal otto çevrimine sahip bir motor. Tamamen verimlilik odaklı yapılmamış.

1.8 motor ise 90 hp güç veriyor. Kaba hesapla 1.6 80 hp olurdu. Tercih edilmezdi.
 
Yukarıda da çoğu kişinin yazdığı gibi ekstra bir sistem olmasından ötürü ve genel olarak Toyota firmasının risk almayı pek sevmeyen bir marka olmasından ötürü olduğunu düşünüyorum.

Atkinson çevrimi yapabilen yeni nesil bir motor geliştirip bunu daha güçlü ve verimli yapabilirlerdi veya turbo kullanabilirlerdi ki bence yapmaları da gerekiyordu.

Turbo kullanmayı düşünen/kullanan PSA grubu var mesela şu anda.
Konsept olarak mesela şu vardı; https://www.ototeknikveri.com/haber/6101/peugeot-308-r-hybrid-teknik-ozellikleri-ve-detaylari#:~:text=Dört tekerlekten çekiş ve 500,emisyonu sadece 70 g / km.

Gerçek hayatta ise şu var; https://tr.motor1.com/news/390603/opel-grandlandx-hybrid-onden-cekis/

1.6 litrelik PureTech motor 200 bg elde etmişken üstünde bir de hybrid desteği ile toplamda 300 beygir elde edilmiş misalen.

Bunların ne kadar sağlıklı olduğunu tabi zaman gösterecek ancak kesinlikle denenmesi gereken bir sistem. Gözlemlediğim kadarıyla hybrid araçlar şehiriçinde az yakarken uzun yolda özellikle de yokuş aşağı yollarda bu araçların tabir caizse gaz zoruyla yürüttüğünüzden ötürü yakıt tüketimi artabiliyor. Tabi bunun da nedeni tekerlerdeki sürtünmeyle birlikte bataryaların şarj edilmesi ancak tüketim artabiliyor tabi. Turbo burada daha az yakıt tüketmenize de olanak sağlayabilir ekstradan yani turbo sadece güç olarak değil tüketimi düşürme açısından da işe yarayabilir.
 
Son düzenleme:
Premium markalar turbo benzinli hatta turbo dizel hibrit araçlar üretiyor. Amaç mı farklı mantık mı anlamadım
Sadece premium olmasına gerek yok. Normal markaların da çoğu o yolu seçiyor. Bu markalar yıllardır düşük hacimli turbo benzinli üretip satıyor. Atmosferik motoru kullanan, buna yatırım yapan, pazarlayan fazla marka yok. Zaten atmosferik motorun geliştirilme açısından bir geleceği de kalmadı. Dolayısıyla markaların çoğu ellerinde hangi teknoloji varsa, hangi teknolojide yatırım yapıp ilerleyebildilerse oraya yöneliyorlar. Misal vag grubu. Adamların elinde seat, skoda, vw, audi v.s bir sürü marka var. Vag grubu atmosferik motoru bırakalı uzun zaman oldu. Haliyle tekrar atmosferiğe dönüp hibridlemek pek mantıklı değil. Diğer taraftan pazarlama işi de var. Sunduğu yüksek güce oranla nispeten az yakan turbo benzinli hibridler müşterileri etkileyebilmek açısından iyi bir pazarlama ürünü. Bununla birlikte daha önce dediğim gibi Toyota'nın düşük hacim turbo benzinli geçmişi pek geriye gitmiyor. Elinde eskiden beri ürettiği bu tarz motorlar olsa emin olun hibridi bunlara da uyarlarlardı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Premium markalar turbo benzinli hatta turbo dizel hibrit araçlar üretiyor. Amaç mı farklı mantık mı anlamadım
Cevabı aslında basit. Senelerdir büyük hacim atmosferik motor yapanları yok. Herkes alıştığı şeyi sürdürmenin derdinde.

Mesela hibrid paketiyle dizeli birleştirmenin gerçekten bir manası yok. Çünkü zaten benzinlinin tüketimi oldukça düşüyor. Aradaki fark, dizelin farkına ve kompleksliğine kesinlikle değmiyor. Fakat sırf dizelde tecrübeli diye ısrarla dizel hibrid dayatmaya çalışan markalar var.

Turbo koyup da motor hacmini iyice düşürmenin(bir limiti var) çok matah bir şey olmadığını tüm markalar öğrenmeye başladı. Aksini iddia edecek de olabiliyor. Tabi önce 1.4 tdi'ın nereye gittiğini, 1.4 tsi'ın neden 1.5 olduğunu falan anlatmaları da gerekebilir.


İşin özü, turbo dediğimiz parça dünün teknolojisi değil. Uzun yıllardır var, kimi uygular, kimi uygulamaz, kimi setup için mantıklı, kimi için değil vs. Her kullanım şartına ve güç paketine "bunda niye turbo yok, olmalı" diye yaklaşmak, olaya derinlemesine bakmamak, hatta bir yerden sonra at gözlüğü takmak gibi oluyor. Elektrikli olmayan her aracın otomatik olarak çağdışı ilan edilmesi gibi bir şey oldu bu turbo mevzusu.

Zaten herkes aynı yoldan gidince neler olabileceğini gördük. ( Vw dizele yatırım yapınca tren gibi peşine takıldı çoğu marka. Şimdi duvara çakılmış gibi geri dönüp hibride dönmenin derdindeler. Dizeli de o arada ne kadar sündürsek de zarar etmesek diye düşünüyorlar. Müthiş(!) bir vizyon. ) O yüzden biri turbolu dener, başkası atmosferik, kimisi hiç hibrid yapmaz vs vs.

Bir de uygulamaya göre seçim var tabi. Kimisi hibrid paketini daha yüksek güç için kullanıyor, kimisi ise ekonomi odaklı. Mesela laferrari hibrid, fakat sadece elektrikle sürülemiyor. O hibrid ünitesi tamamen ek güç için. Diğer yanda ekonomi odaklı kullanım seçen aile arabasının yakasına yapışıp da "sen niye 1.6 turbo benzinliyle hibridi kombine etmedin" demenin manası da yok akıllı insanlar için.
 
- Mevcut motorlarındaki homojen tork bandını turbo sistemle yakalayamazlar.
- Mevcuttaki yakıt ekonomisini de turboda yakalayamazlar. Turbo (özellikle downsizing furyasının çocukları) yük bindiği zaman benzini kana kana içiyor.
- Toyota'nın hybrid sistemi şu an piyasadaki en gelişmişlerden ve en iyi optimize edilmişlerden biri. Sadece motordan çıkan güç olarak değil, elektrik motoruyla kombine çalışan kavrama sistemi filan bayağı hoş. Bunlar için halihazırda karmaşık bir yapı zaten var, yapı içerisinde motor bloğunu nispeten basit tutmuşlar. (basit derken hesabı kitabı termal verimliliği filan çok çok iyi, sadece görünen çalışması basit) Bu yapı içerisine bir de turbolu intercooler'lı bir karmaşayı eklemek çok acayip sorun potansiyeli doğurur, bütün o dengeleri de alt üst eder.
- Motor hacimlerine gelirsek, adamlar öyle uygun görmüşler öyle üretmişler :D Kim takar yalova kaymakamını diyerek emisyon odaklı global pazarı düşünerek tasarım yapmışlar, silindir hacmine bakan ilkel Türk pazarını değil :) Hesaplamışlar, 1.5 bu kasaya uygundur demişler, Yaris'te 1.5 hybrid kullanmışlar, 1.8'leri c-hr ve corolla'da uygun görüp kullanmışlar, 2.0 ve 2.5'leri de SUV'lerinde optimum emisyon ve performans dengesi gözeterek uygun görmüşler. 1.6 Corolla'daki motora hybrid sistem uygulasalardı büyük ihtimalle fazladan 2lt yakardı. Güçlü ama müsrif bir motordur kendisi. Daha iyisini tasarlayacak niteliğim olmadığı için bu öngörümü ispatlayamam o ayrı :p . Ama bu sistemleri tasarlarken adamların TR piyasasını o kadar önemsediğini düşünmüyorum. =)
Uzun yolda 4.8 işe git gel karma kullanımda 5.3-5.5 yakıyor çokta müsrif sayılmaz 132lik