Son paragraf aynen öyle.- Mevcut motorlarındaki homojen tork bandını turbo sistemle yakalayamazlar.
- Mevcuttaki yakıt ekonomisini de turboda yakalayamazlar. Turbo (özellikle downsizing furyasının çocukları) yük bindiği zaman benzini kana kana içiyor.
- Toyota'nın hybrid sistemi şu an piyasadaki en gelişmişlerden ve en iyi optimize edilmişlerden biri. Sadece motordan çıkan güç olarak değil, elektrik motoruyla kombine çalışan kavrama sistemi filan bayağı hoş. Bunlar için halihazırda karmaşık bir yapı zaten var, yapı içerisinde motor bloğunu nispeten basit tutmuşlar. (basit derken hesabı kitabı termal verimliliği filan çok çok iyi, sadece görünen çalışması basit) Bu yapı içerisine bir de turbolu intercooler'lı bir karmaşayı eklemek çok acayip sorun potansiyeli doğurur, bütün o dengeleri de alt üst eder.
- Motor hacimlerine gelirsek, adamlar öyle uygun görmüşler öyle üretmişler Kim takar yalova kaymakamını diyerek emisyon odaklı global pazarı düşünerek tasarım yapmışlar, silindir hacmine bakan ilkel Türk pazarını değil Hesaplamışlar, 1.5 bu kasaya uygundur demişler, Yaris'te 1.5 hybrid kullanmışlar, 1.8'leri c-hr ve corolla'da uygun görüp kullanmışlar, 2.0 ve 2.5'leri de SUV'lerinde optimum emisyon ve performans dengesi gözeterek uygun görmüşler. 1.6 Corolla'daki motora hybrid sistem uygulasalardı büyük ihtimalle fazladan 2lt yakardı. Güçlü ama müsrif bir motordur kendisi. Daha iyisini tasarlayacak niteliğim olmadığı için bu öngörümü ispatlayamam o ayrı . Ama bu sistemleri tasarlarken adamların TR piyasasını o kadar önemsediğini düşünmüyorum. =)
Adam 1.0-1.2 turbo benzinlinin veya 1.6 dizelin hibrid pakediyle yakalayabileceği emisyon, tüketim ve kombine gücü 1.8-2.0 atmosferikle yakalabiliyorsa, koyarlar turboyu adamın kucağına, hadi bak şuradan der yollarlar.
Adamların "mtv-ötv" gibi bir derdi yok. Milletçe şu kafayı aşmamız lazım. Adam aynı işi daha basit ve büyük bir motorla yapabiliyorsa, niye küçük motorda kompleks kasmaya uğraşsın ?
Bilmiyorum farkında mıyız ama camry diye bir araba var. Yurtdışında 2.5 atmosferik benzinli hibrid pakedi var. 0-100 8.3 saniye hızlanması var. 28-32k dolar arasında fiyatı var hibridin. 40-50 mpg yakıt ekonomisi var.
Ülkemizde çokça bilindiğinden örnek olarak onu vereyim. Amerika'da B8 2.0 tsi passat var, 0-100 6.8 saniye. 25k-32k dolar arasında fiyatı var. Minimum 23 mpg, maksimum 34 mpg. Aradaki mpg farkını, fiyat farkını ve Amerika gibi radar ve hız kontrollerinin bol olduğu bir ülkeyi de düşünüyoruz.
Sonra kendi kendimize "Amerika'da Toyota'nın 172k sattığı yılda vw+audi neden 44k'da kaldı" sorusunun cevabını buluyoruz.