- Mevcut motorlarındaki homojen tork bandını turbo sistemle yakalayamazlar.
- Mevcuttaki yakıt ekonomisini de turboda yakalayamazlar. Turbo (özellikle downsizing furyasının çocukları) yük bindiği zaman benzini kana kana içiyor.
- Toyota'nın hybrid sistemi şu an piyasadaki en gelişmişlerden ve en iyi optimize edilmişlerden biri. Sadece motordan çıkan güç olarak değil, elektrik motoruyla kombine çalışan kavrama sistemi filan bayağı hoş. Bunlar için halihazırda karmaşık bir yapı zaten var, yapı içerisinde motor bloğunu nispeten basit tutmuşlar. (basit derken hesabı kitabı termal verimliliği filan çok çok iyi, sadece görünen çalışması basit) Bu yapı içerisine bir de turbolu intercooler'lı bir karmaşayı eklemek çok acayip sorun potansiyeli doğurur, bütün o dengeleri de alt üst eder.
- Motor hacimlerine gelirsek, adamlar öyle uygun görmüşler öyle üretmişler :D Kim takar yalova kaymakamını diyerek emisyon odaklı global pazarı düşünerek tasarım yapmışlar, silindir hacmine bakan ilkel Türk pazarını değil :) Hesaplamışlar, 1.5 bu kasaya uygundur demişler, Yaris'te 1.5 hybrid kullanmışlar, 1.8'leri c-hr ve corolla'da uygun görüp kullanmışlar, 2.0 ve 2.5'leri de SUV'lerinde optimum emisyon ve performans dengesi gözeterek uygun görmüşler. 1.6 Corolla'daki motora hybrid sistem uygulasalardı büyük ihtimalle fazladan 2lt yakardı. Güçlü ama müsrif bir motordur kendisi. Daha iyisini tasarlayacak niteliğim olmadığı için bu öngörümü ispatlayamam o ayrı :p . Ama bu sistemleri tasarlarken adamların TR piyasasını o kadar önemsediğini düşünmüyorum. =)
Son paragraf aynen öyle.

Adam 1.0-1.2 turbo benzinlinin veya 1.6 dizelin hibrid pakediyle yakalayabileceği emisyon, tüketim ve kombine gücü 1.8-2.0 atmosferikle yakalabiliyorsa, koyarlar turboyu adamın kucağına, hadi bak şuradan der yollarlar.

Adamların "mtv-ötv" gibi bir derdi yok. Milletçe şu kafayı aşmamız lazım. Adam aynı işi daha basit ve büyük bir motorla yapabiliyorsa, niye küçük motorda kompleks kasmaya uğraşsın ?

Bilmiyorum farkında mıyız ama camry diye bir araba var. Yurtdışında 2.5 atmosferik benzinli hibrid pakedi var. 0-100 8.3 saniye hızlanması var. 28-32k dolar arasında fiyatı var hibridin. 40-50 mpg yakıt ekonomisi var.

Ülkemizde çokça bilindiğinden örnek olarak onu vereyim. Amerika'da B8 2.0 tsi passat var, 0-100 6.8 saniye. 25k-32k dolar arasında fiyatı var. Minimum 23 mpg, maksimum 34 mpg. Aradaki mpg farkını, fiyat farkını ve Amerika gibi radar ve hız kontrollerinin bol olduğu bir ülkeyi de düşünüyoruz.

Sonra kendi kendimize "Amerika'da Toyota'nın 172k sattığı yılda vw+audi neden 44k'da kaldı" sorusunun cevabını buluyoruz.
 
Piyasa Turbo-Hybridlerle dolu ama ülkemizde en populer Toyoto sonra da Hyundai İoniq pazarlaması yapıldığı için öyle bir intiba oluşmuş. Sanırım bir de Ford da var. Bu 3 markanın da Amerika da ciddi pazarı var. Hatta direk Amerika ya çalışıyor diyebiliriz. Bu yüzden atmosferik-hybrid kombinasyonu üretmesi gayet normal. Avrupalı markalar ise Turbo-Hybrid motorlara yöneldi. Yavaş yavaş popülerliği artacaktır ama bizim ülkemize Allah bilir ne zaman artar çünkü bizde hybrid bireysel olarak az satılıyor. Satılanların büyük çoğunluğu emisyon değerlerine dikkat eden büyük şirketler.
 
@Cenk hemen hemen her markadan değil, direkt olarak hibrit seri üretim yapan ilk marka Toyota. 1997'den beri seri üretim hibrit araç satıyorlar.



Çünkü iki farklı motor. Biri Otto çevirim diğeri Atkinson.

Heh işte ben bu farkı bilmiyordum, ikiside atmosferik ikisi de atkinsondur diye düşünüyordum. Teşekkürler aydınlatıcı cevap için.