Hypermiling yapmak motora zarar verir mi?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
7,345
Marka
Hyundai
Merhaba değerli arkadaşlar,
Bu gün, aracıma obd 2 bağlıyarak, Çekmeköyden Küçükyalıya geldim.
Bu sefer maksadım yakıt tüketimi değil, motorun içinde bulunduğu stresi ölçmekti.
1.png

Bu Tablo, motorun hangi devirlerde ne kadar süre çalıştığını gösteriyor. Bu 20 dakikalık yolculuk kapıdan kapıya 55 km hız ortalaması ile tamamlandı. Yandaki İntake manifold bilgisi, ECU tarafından ayarlanan motora giren havanın basınçı gösteriyor. Bir nevi gaz kelebeğinin benden bağımsız hareketi. Araba yakıtın fakir veya zengin yanmasının önüne geçmek için Sensörlerden aldığı bilgi ile gaz kelebeklerini benden bağımsız açmaktadır. Ben kendim gaz pedalını yolculuk boyunca genelde %15 - %20 arasında bastım.
Bu grafikten görüldüğü üzer, yolun büyük kısmı 2000 - 2800 devir arasında , genelde %25 kelebek pozisyonu ile kat edilmiş.. Şimdi diğer grafiğe bakalım..

2.png


Bu tablo ise, motorun yük durumunun averajı. Arabanın en çok kullanıldığı 2000 2800 devir bandında genel olarak motor yükü %50 altında kalmış. Toplam süresi 15 saniyeyi bulmayan bir kaç sollama manevrasının yük averajı %80 ortalamaya sahip.. Seyir haline araba Hypermil yaparken %40 averaj motor yükünü tutarak saate 90 km hız ile otoban sürüşleri gerçekleştirilmiş.

Yolcuk boyunca motordan ortalama 15 beygir üretimi alınarak yolculuk yapılmış.. Motorun ortalama çalışma sıcaklığı 87 derece, Egzos sıcaklığı 750 derece ( lpgli otomobiller için normal, benzinli otomobiller 450 - 650 arasında değişir) seviyelerinde kalmıştır.

Şanzıman, debriyaj ve aktarma organları yolculuk boyunca en fazla 60 newton yolculuk boyunca ise ortalama 35 newton torka maruz kalmıştır..

Saygılarımla
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...