KAPALI Hyundai i20 1.2 Mpı Style mi ? Seat Ibiza 1.2 Tsi Style mi ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

resul1995

Asfalt Kurutucu
11
Başlıktan da anlaşılacağı gibi iki araç arasında kalmış bulunuyorum. Sıfır almayı düşünüyorum. Araçların birbirlerine göre artıları ve eksileri var. Benim için aracın dikkat çekici olmasıda önemlidir. İki araç hakkında iyi bir bilgiye sahip olanlar varsa yardımlarınızı bekliyorum.Teşekkürler :)
 
dediğiniz gibi + lar ve - ler var.
1.2 tsi, performansı ve verimi daha iyidir, buna karşı i20'nin motor ömrü daha uzun ve ortalama tüketimi biraz daha düşüktür. alıp 150.000km kullanırım derseniz tsi'ı tavsiye etmem. aynı şekilde ben rahat rahat sollamaya çıkayım derseniz de i20'yi tavsiye etmem.

iç mekan genişliğinde i20 bariz önde. ses kalitesi olarak da i20'nin ses sistemi gayet başarılı, ibiza'nın önüne geçer. buna karşı, ibiza'nın bluetooth'lu dokunmatik ekranlı multimedya sistemi de bariz bir avantaj.

iç mekan kalitesi olarak ben i20'yi biraz daha ilerde görüyorum.

sürüş olarak i20 dizel ve i20 benzin arasında garip şekilde bariz fark var. benzinli i20 çok daha iyi olarak algıladım. kullandığım araçlardan kaynaklı da olabilir bilemiyorum. ibiza'yı kullanmadım, net bir şey söyleyemem ama kullanıcı yorumlarından anladığım kadarıyla gayet iyi. direksiyon ikisinde de elektrikli ve hissiz. bu konuda birbirlerine denk olduklarını düşünüyorum.

donanımları genel olarak birbirine yakın. ibiza'da opsiyon paketler ekleyebilirken, i20'de direk olarak elite donanımını alabiliyorsunuz.

tasarım ve dikkat çekme konuları tamamen kişiseldir. benim kişisel yorumum, i20'nin özellikle panoramik sunroof led gündüz farlarıyla çok daha çekici olduğu. i20'nin düz kaput çizgisi, stop lambaları vb detaylar artı iken, i20'nin yalandan piano black c sütunu kaplaması ve ibiza'nın stopları benim için büyük eksiler.

ihtiyaçlarınız ve zevkleriniz tercihinizi belirlesin. makyajsız ibiza olsa kesinlikle i20 derdim ama son haliyle ikisi birbirine çok denk araçlar oldu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: acarr
Motor turbo olduğu için İbiza derim. i20 çok ferah çok rahat bir araç ama o motor o kütleyi yürütür mü emin değilim. Ama şunu da söyleyeyim ben B segmentinden araba alacak olsam Fabia'ya mutlaka bakardım.
 
dediğiniz gibi + lar ve - ler var.
1.2 tsi, performansı ve verimi daha iyidir, buna karşı i20'nin motor ömrü daha uzun ve ortalama tüketimi biraz daha düşüktür. alıp 150.000km kullanırım derseniz tsi'ı tavsiye etmem. aynı şekilde ben rahat rahat sollamaya çıkayım derseniz de i20'yi tavsiye etmem.

iç mekan genişliğinde i20 bariz önde. ses kalitesi olarak da i20'nin ses sistemi gayet başarılı, ibiza'nın önüne geçer. buna karşı, ibiza'nın bluetooth'lu dokunmatik ekranlı multimedya sistemi de bariz bir avantaj.

iç mekan kalitesi olarak ben i20'yi biraz daha ilerde görüyorum.

sürüş olarak i20 dizel ve i20 benzin arasında garip şekilde bariz fark var. benzinli i20 çok daha iyi olarak algıladım. kullandığım araçlardan kaynaklı da olabilir bilemiyorum. ibiza'yı kullanmadım, net bir şey söyleyemem ama kullanıcı yorumlarından anladığım kadarıyla gayet iyi. direksiyon ikisinde de elektrikli ve hissiz. bu konuda birbirlerine denk olduklarını düşünüyorum.

donanımları genel olarak birbirine yakın. ibiza'da opsiyon paketler ekleyebilirken, i20'de direk olarak elite donanımını alabiliyorsunuz.

tasarım ve dikkat çekme konuları tamamen kişiseldir. benim kişisel yorumum, i20'nin özellikle panoramik sunroof led gündüz farlarıyla çok daha çekici olduğu. i20'nin düz kaput çizgisi, stop lambaları vb detaylar artı iken, i20'nin yalandan piano black c sütunu kaplaması ve ibiza'nın stopları benim için büyük eksiler.

ihtiyaçlarınız ve zevkleriniz tercihinizi belirlesin. makyajsız ibiza olsa kesinlikle i20 derdim ama son haliyle ikisi birbirine çok denk araçlar oldu.

İbiza motoru turbo beslemeli oldupu için 150.000 binden yukarısını görmez mi diyorsunuz ? motor tipleri hakkında çok iyi bir bilgim yok.İbiza nın motoru daha iyi diye duymuştum fakat ömrümü az ?
 
İbiza motoru turbo beslemeli oldupu için 150.000 binden yukarısını görmez mi diyorsunuz ? motor tipleri hakkında çok iyi bir bilgim yok.İbiza nın motoru daha iyi diye duymuştum fakat ömrümü az ?
eniştem 1.2 tsi kullanıcısı. alırken uzun zaman araştırdı ve bana söylediği ortalama 170.000'den sonra motorlar gidiyormuş. bunun yanında düşük km'de de aşırı zorlayarak sürüş sırasında motoru yiyen bir arkadaşım da tsi'a tövbeli olduğunu söyledi, gitti tdi vw aldı. kendim herhangi bir ömür tecrübe etmedim ama işittiklerim bunlar. atmosferik motorlar genel olarak zaten sorunsuz. hyundai'nin atmosferik motorları daha da sorunsuz =)
bu söylediklerimin aksine 1.2 tsi ile 500.000km de görülür belki bilemiyorum. vw'in bildiğim kadarıyla 300.000km testi de var bu motorlar için. fakat atmosferik motorun çok daha uzun ömürlü ve bakım maliyetlerinin daha ucuz olduğu gerçeği her zaman var.
 
hocam ben i2o kullanıcısıyım aracımdan çok memnunum ama şuan hangisini alırsın dersen bu paraya i20 falan almam
ibizada çok hoşuma giden bir araç fabiada öyle en azından tsi ikiside
 
eniştem 1.2 tsi kullanıcısı. alırken uzun zaman araştırdı ve bana söylediği ortalama 170.000'den sonra motorlar gidiyormuş. bunun yanında düşük km'de de aşırı zorlayarak sürüş sırasında motoru yiyen bir arkadaşım da tsi'a tövbeli olduğunu söyledi, gitti tdi vw aldı. kendim herhangi bir ömür tecrübe etmedim ama işittiklerim bunlar. atmosferik motorlar genel olarak zaten sorunsuz. hyundai'nin atmosferik motorları daha da sorunsuz =)
bu söylediklerimin aksine 1.2 tsi ile 500.000km de görülür belki bilemiyorum. vw'in bildiğim kadarıyla 300.000km testi de var bu motorlar için. fakat atmosferik motorun çok daha uzun ömürlü ve bakım maliyetlerinin daha ucuz olduğu gerçeği her zaman var.
Anladım bilgilendirdiğin ve ilgilendiğin için çok teşekkür ederim.
 
i20 52 bin TL yi haketmiyor diyorsun yani
Hocam orası sana kalmış sonuçta atmosferik araba
Abimde 2011 ibiza vardı ben hayrandım o arabaya
Ama i20 ninde tasarımı harika arabaya her baktığımda mutlu oluyorum ibizada bu çok olmuyor mesela
İkisinide sürün birbirlerine göre artı eksileri var ama ibizada ucuza geliyor baya
Şu aşamada ibiza veya fabia alırdım sanırım
 
i20 şehiriçi 6-6,5, şehirdışı 4-4,5 arası sakin kullanımda yakıyor. Kullanıcısından duyduğum kadarıyla yüklü halde rampada çok ölüyor araç, sollamalar falan sıkıntı zaten. Yani ömür ve masraf anlamında avantajı olsada, performans olarak keşke tsi alsaydım dedirtir.

1.2 turbo bir motor İ20' de olsaydı cevabım kesinlikle İ20 olurdu.

Peki İbiza alır mıyım ? Karar vermeden önce bütçeyi İ20 dizele kesinlikle zorlar, olmuyorsa alırdım.
 
3 ay önce fabia 1.2 tsi dsg aldım. Ufak bir sürtme dolasıyla aracı servise bıraktım ve kaskodan 2016 model 1.4 jump otomatik i20 aldım. Bir hafta bende kaldı araç; 4400km'deydi. Heryerinden ses geliyordu, frenler çok kötüydü ve en önemlisi 90 tl ye sadece 150km yol yapabildim. İçi çok kötüydü. Gel gelelim fabia'yı alırken yaptığım fiyat araştırmasına; ibiza-fabia eşit donanımda aynı fiyatlara geliyordu. i20 ise 3800 tl daha pahalıydı. Motoru daha kötü(performans-tüketim), içi çok kalitesiz hissettiriyor, daha 5bin'e gelmemiş araç gıcırdama makinasına dönmüştü ve süper yüksek fiyatı vardı. Ama süspansiyon fabia-ibiza'dan daha yumuşaktı, dikiz ve yan ayna görüşü daha güzeldi. Hiç baktınız mı bilmiyorum ama fabia'ya bir göz atın.
 
i20 guvenlik testlerinden gecemedi(ncap 4 yildiz)

1.2 atmosferik cok yakiyor(i20 fun clubta herkes sikayetci.)

Kendi kriterlerinizde aracin dikkat cekici olmasida onemli demissiniz.i20 tam buna uyar .dikkat cekme konusunda tasarimi cok iyi özellikle gunduz farlari.

I20 b sinifinda guvenlik testlerinden gecememis 2 aractan biri(digeri corsa benim bildigim)bence boyle bir durum olduktan sonra tasarim olsa ne olur olmazsa ne olur.hicbir anlami yok

Tsi motor 150 binde biter gider diye birsey yok.bakimlarini yaparsan ,aracini asiri zorlamazsan 350-400 bin km cok rahat gider.motor ömru ve teknolojisine girersek zaten hyundai nin pek şansi yok.


Ibiza veya fabia alin derim
 
Daha birkaç gün önce i20 nin test sürüşüne katıldım performans sehir içi için bence gayet yeterli öyle performans merakınız yoksa aracın iç mekanı gerçekten çok ferah ve kaliteli hissettiriyor cam tavanla birlikte bence çok iyi bir seçenek ama performans konusunda beklentin fazlaysa 1.2 tsi daha iyidir tabiki
 
i20
i20 guvenlik testlerinden gecemedi(ncap 4 yildiz)

1.2 atmosferik cok yakiyor(i20 fun clubta herkes sikayetci.)

Kendi kriterlerinizde aracin dikkat cekici olmasida onemli demissiniz.i20 tam buna uyar .dikkat cekme konusunda tasarimi cok iyi özellikle gunduz farlari.

I20 b sinifinda guvenlik testlerinden gecememis 2 aractan biri(digeri corsa benim bildigim)bence boyle bir durum olduktan sonra tasarim olsa ne olur olmazsa ne olur.hicbir anlami yok

Tsi motor 150 binde biter gider diye birsey yok.bakimlarini yaparsan ,aracini asiri zorlamazsan 350-400 bin km cok rahat gider.motor ömru ve teknolojisine girersek zaten hyundai nin pek şansi yok.


Ibiza veya fabia alin derim
i20 fanboy filan değilim, ama çok yanlış yorumlama var. düzeltmek gerekiyor.

i20 2015 yılında, corsa 2014 yılında, ibiza ise 2011 yılında euroncap'e girdi. kuruluş standartları sürekli değiştiriyor. benim 2001 model abs'siz tek hava yastıklı corsa aracım, 2014 corsa gibi 4 yıldız almış. sağlamlıklarını karşılaştırmak mümkün mü? bir de ABD'de yapılan IIHS testlerinden sonra euroncap'in gözümde hiç değeri kalmadı. hele fiat 500x, euroNCAP'te 4yıldız aldıktan sonra IIHS testlerinde TSP+ ödülü alınca iyice güvenim sarsıldı. biraz detaylı incelediğimde, euroncap'in artık emniyet kemer uyarısı, bunun hangi koltuklarda olduğu ve ne şekilde uyarı verdiği gibi kriterlerin yanında kör nokta uyarı sistemi gibi bazı donanımlarla puanları arttırdığını gördüm. EuroNCAP, artık sağlamlıktan çok önlem amaçlı donanımlara puan veriyor. Ha bazı kazalarda i20'nin airbag açma konusunda nazlandığını duydum ama o konuda net bir durum yok. Öyle bir sorun olsa, almanya gibi titiz ülkelerde bu arabayı satamazlar.

Motor konusunda da TSI ömrünün 500 bin görme ihtimalini ben de belirttim ama hyundai ile ilgili çok yanlış bulduğum bir şey var,
Hyundai'nin motor ömrü ve teknolojisi konusunda pek şansı olmadığını söylemişsiniz. Accent Era ticari taksileri incelemenizi öneririm. hepsi ortalama 500.000km. kore ve japon motorlarına vag motorlarından daha fazla güveniliyor son 5-6 yılda. kendi çevremi referans göstermem saçma olur ama yurtdışı piyasalarındaki araştırmalarda bunu rahatlıkla bulabilirsiniz. Motor ömrü, verimi ve teknolojisi kesinlikle opel ve vag gibi avrupa firmalarını geçmiş durumda. hyundai ve kia, karoser ağırlığı sıkıntısını çözememiş durumda sadece. i20'de 1.2 atmosferik kullanılmış olması, motorun kötü motor olduğunu göstermiyor. Polo gibi kaliteli bir araçta nasıl 1.0 atmosferik kullanılıyorsa, aynı şekilde düşünmek gerekir. Turbo motor isteyen için i20 active'de 1.0 turbo kullanıldığını hatırlatırım.

fiyat durumunu bilmiyorum ama tasarımı ile ilgili özel bir tercih değilse ibiza ve i20'nin yanında fabia'yı ben de öneririm.
 
i20

i20 fanboy filan değilim, ama çok yanlış yorumlama var. düzeltmek gerekiyor.

i20 2015 yılında, corsa 2014 yılında, ibiza ise 2011 yılında euroncap'e girdi. kuruluş standartları sürekli değiştiriyor. benim 2001 model abs'siz tek hava yastıklı corsa aracım, 2014 corsa gibi 4 yıldız almış. sağlamlıklarını karşılaştırmak mümkün mü? bir de ABD'de yapılan IIHS testlerinden sonra euroncap'in gözümde hiç değeri kalmadı. hele fiat 500x, euroNCAP'te 4yıldız aldıktan sonra IIHS testlerinde TSP+ ödülü alınca iyice güvenim sarsıldı. biraz detaylı incelediğimde, euroncap'in artık emniyet kemer uyarısı, bunun hangi koltuklarda olduğu ve ne şekilde uyarı verdiği gibi kriterlerin yanında kör nokta uyarı sistemi gibi bazı donanımlarla puanları arttırdığını gördüm. EuroNCAP, artık sağlamlıktan çok önlem amaçlı donanımlara puan veriyor. Ha bazı kazalarda i20'nin airbag açma konusunda nazlandığını duydum ama o konuda net bir durum yok. Öyle bir sorun olsa, almanya gibi titiz ülkelerde bu arabayı satamazlar.

Motor konusunda da TSI ömrünün 500 bin görme ihtimalini ben de belirttim ama hyundai ile ilgili çok yanlış bulduğum bir şey var,
Hyundai'nin motor ömrü ve teknolojisi konusunda pek şansı olmadığını söylemişsiniz. Accent Era ticari taksileri incelemenizi öneririm. hepsi ortalama 500.000km. kore ve japon motorlarına vag motorlarından daha fazla güveniliyor son 5-6 yılda. kendi çevremi referans göstermem saçma olur ama yurtdışı piyasalarındaki araştırmalarda bunu rahatlıkla bulabilirsiniz. Motor ömrü, verimi ve teknolojisi kesinlikle opel ve vag gibi avrupa firmalarını geçmiş durumda. hyundai ve kia, karoser ağırlığı sıkıntısını çözememiş durumda sadece. i20'de 1.2 atmosferik kullanılmış olması, motorun kötü motor olduğunu göstermiyor. Polo gibi kaliteli bir araçta nasıl 1.0 atmosferik kullanılıyorsa, aynı şekilde düşünmek gerekir. Turbo motor isteyen için i20 active'de 1.0 turbo kullanıldığını hatırlatırım.

fiyat durumunu bilmiyorum ama tasarımı ile ilgili özel bir tercih değilse ibiza ve i20'nin yanında fabia'yı ben de öneririm.

i20 ncap ten gecememis evet bu konuda hemfikiriz peki cok guvenilen IIHS testine girmis ve/veya gecebilmis mi?cevap :hayir

Ayni mantikla fiat egea hic teste girmemis zaten ncap e guvenmiyoruz,IIHS YE de girmek cok maliyetli o sebeple fiat testlere girmedi yoksa cok saglam deyip kendimizimi kandiralim.

Hyundai motor teknolojisine gelirsek;ticari accent örneginden yola cikayim.eskiden ticari taksiler şahin,broadway tarzi araclardi ve milyon km yaparlardi.cok mu ileri teknoloji olduklarindan .tabiki hayir.parcasi. bol ve ucuz .accent 500 bin km yapar tabiki hic mi subaplar degismez,turbo degismez vs..ticari taksiler japon arabalari cok saglam olmasina ragmen genellikle tercih etmezler cunku parcasi pahali.

Benim gözumde hyundai bir vw,ford ,honda tarzi bir marka degil.ilerde olur mu bilemem.ford denilince altyapisi iyi arac ,honda deyince sorunsuz arac vb her markanin bir imaji var.hyundai imaji pazarlama yi cok iyi yapan firma.şu an yaptigi araclar cok yakan,hantal araclar

Tasarimina aldanmayin makyaj guzelligi o :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: kaanc5
i20

i20 fanboy filan değilim, ama çok yanlış yorumlama var. düzeltmek gerekiyor.

i20 2015 yılında, corsa 2014 yılında, ibiza ise 2011 yılında euroncap'e girdi. kuruluş standartları sürekli değiştiriyor. benim 2001 model abs'siz tek hava yastıklı corsa aracım, 2014 corsa gibi 4 yıldız almış. sağlamlıklarını karşılaştırmak mümkün mü? bir de ABD'de yapılan IIHS testlerinden sonra euroncap'in gözümde hiç değeri kalmadı. hele fiat 500x, euroNCAP'te 4yıldız aldıktan sonra IIHS testlerinde TSP+ ödülü alınca iyice güvenim sarsıldı. biraz detaylı incelediğimde, euroncap'in artık emniyet kemer uyarısı, bunun hangi koltuklarda olduğu ve ne şekilde uyarı verdiği gibi kriterlerin yanında kör nokta uyarı sistemi gibi bazı donanımlarla puanları arttırdığını gördüm. EuroNCAP, artık sağlamlıktan çok önlem amaçlı donanımlara puan veriyor. Ha bazı kazalarda i20'nin airbag açma konusunda nazlandığını duydum ama o konuda net bir durum yok. Öyle bir sorun olsa, almanya gibi titiz ülkelerde bu arabayı satamazlar.

Motor konusunda da TSI ömrünün 500 bin görme ihtimalini ben de belirttim ama hyundai ile ilgili çok yanlış bulduğum bir şey var,
Hyundai'nin motor ömrü ve teknolojisi konusunda pek şansı olmadığını söylemişsiniz. Accent Era ticari taksileri incelemenizi öneririm. hepsi ortalama 500.000km. kore ve japon motorlarına vag motorlarından daha fazla güveniliyor son 5-6 yılda. kendi çevremi referans göstermem saçma olur ama yurtdışı piyasalarındaki araştırmalarda bunu rahatlıkla bulabilirsiniz. Motor ömrü, verimi ve teknolojisi kesinlikle opel ve vag gibi avrupa firmalarını geçmiş durumda. hyundai ve kia, karoser ağırlığı sıkıntısını çözememiş durumda sadece. i20'de 1.2 atmosferik kullanılmış olması, motorun kötü motor olduğunu göstermiyor. Polo gibi kaliteli bir araçta nasıl 1.0 atmosferik kullanılıyorsa, aynı şekilde düşünmek gerekir. Turbo motor isteyen için i20 active'de 1.0 turbo kullanıldığını hatırlatırım.

fiyat durumunu bilmiyorum ama tasarımı ile ilgili özel bir tercih değilse ibiza ve i20'nin yanında fabia'yı ben de öneririm.
İyi de hocam araba sollamalarda korkutacaksa daha çok yakıp daha az gidecekse isterse 5 milyon km yapsın yine de yaramaz. i20 nin benzinli motorlarının dönemimize göre epey eski olduğunu kabullenmek gerek.
 
i20 guvenlik testlerinden gecemedi(ncap 4 yildiz)

1.2 atmosferik cok yakiyor(i20 fun clubta herkes sikayetci.)

Kendi kriterlerinizde aracin dikkat cekici olmasida onemli demissiniz.i20 tam buna uyar .dikkat cekme konusunda tasarimi cok iyi özellikle gunduz farlari.

I20 b sinifinda guvenlik testlerinden gecememis 2 aractan biri(digeri corsa benim bildigim)bence boyle bir durum olduktan sonra tasarim olsa ne olur olmazsa ne olur.hicbir anlami yok

Tsi motor 150 binde biter gider diye birsey yok.bakimlarini yaparsan ,aracini asiri zorlamazsan 350-400 bin km cok rahat gider.motor ömru ve teknolojisine girersek zaten hyundai nin pek şansi yok.


Ibiza veya fabia alin derim

Talihsiz bir yorum olmuş. 'Motor ömrü ve teknolojisine girersek zaten hyundai'nin pek şansı yok' lafı otomobilden uzaktan yakından alakası olmayan bir insanın bile söylerken birkaç kez düşünmesi gereken bir laf. Hyundai ürettiği motorlarla kendini kanıtlamış bir markadır. (Fabia veya İbiza önerdim Fanboy değilim)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...