KAPALI Hyundai i20 1.2 Mpı Style mi ? Seat Ibiza 1.2 Tsi Style mi ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

resul1995

Asfalt Kurutucu
11
Başlıktan da anlaşılacağı gibi iki araç arasında kalmış bulunuyorum. Sıfır almayı düşünüyorum. Araçların birbirlerine göre artıları ve eksileri var. Benim için aracın dikkat çekici olmasıda önemlidir. İki araç hakkında iyi bir bilgiye sahip olanlar varsa yardımlarınızı bekliyorum.Teşekkürler :)
 
Skoda fabia'yi da test edin derim, goz onunde bulundurum derim. 1.2 tsi motor var onda da. Ibizadan daha basarili bir arac bence. otomatik dusunurseniz 1.2 tsi ile birlikte dsg ve 110 beygir avantajida var ibizada sunulmuyor sanirim.

Siz araclarin ikisinide test ettiniz mi sizin izlenimleriniz nasil.
 
Son düzenleme:
İyi de hocam araba sollamalarda korkutacaksa daha çok yakıp daha az gidecekse isterse 5 milyon km yapsın yine de yaramaz. i20 nin benzinli motorlarının dönemimize göre epey eski olduğunu kabullenmek gerek.
hyundai'nin yeni 7otm. leri saymazsak otomatik şanzımanına veya gövde ağırlığına sallayana hiç bir şey diyemem, hatta ben de çok sallıyorum ama motorlar eski değil ve gayet verimli. sadece atmosferik-turbo tercihini genelde atmosferikten yana kullanıyordu hyundai. 1.0 turbo benzinlisini de ürün gamına yakın zamanda ekledi. benzinde atmosferiği turboya tercih edecek benim de içinde bulunduğum geniş bir kullanıcı kitlesi var ve maliyeti daha ucuz.
mevzu bahis 1.2 atmosferik motorun verilerine bakarsanız o hacimdeki bir motor için gayet verimli olduğunu göreceksiniz. yakıt tüketimini ben de tecrübe ettim, arkadaşımda da 1.2 style var; gayet ekonomik. ilk 3 viteste şehir içi seriliği konusunda da sıkıntı yok.
iki araç arasında benim tercihim bayağı kalıplı biri olduğum için i20 olurdu. bunun yanında TSI motor hyundai'de de kullanılıyor olsa tercihim aynı araçta atmosferik motor olurdu. çünkü nadiren de olsa, motoru yeri geldiğinde devir kesicilerde kullanan biriyim ve aman turbo patladı mı acaba diye tetikte olmak istemem.
 
hyundai'nin yeni 7otm. leri saymazsak otomatik şanzımanına veya gövde ağırlığına sallayana hiç bir şey diyemem, hatta ben de çok sallıyorum ama motorlar eski değil ve gayet verimli. sadece atmosferik-turbo tercihini genelde atmosferikten yana kullanıyordu hyundai. 1.0 turbo benzinlisini de ürün gamına yakın zamanda ekledi. benzinde atmosferiği turboya tercih edecek benim de içinde bulunduğum geniş bir kullanıcı kitlesi var ve maliyeti daha ucuz.
mevzu bahis 1.2 atmosferik motorun verilerine bakarsanız o hacimdeki bir motor için gayet verimli olduğunu göreceksiniz. yakıt tüketimini ben de tecrübe ettim, arkadaşımda da 1.2 style var; gayet ekonomik. ilk 3 viteste şehir içi seriliği konusunda da sıkıntı yok.
iki araç arasında benim tercihim bayağı kalıplı biri olduğum için i20 olurdu. bunun yanında TSI motor hyundai'de de kullanılıyor olsa tercihim aynı araçta atmosferik motor olurdu. çünkü nadiren de olsa, motoru yeri geldiğinde devir kesicilerde kullanan biriyim ve aman turbo patladı mı acaba diye tetikte olmak istemem.
Hocam ben de motorun 1.2 atmosferik motorlara göre iyi olduğunu düşünüyorum ama o hacimdeki atmosferik motor o kasa için güçsüz. 1.4 benzinli olan idare edebilir belki ama 1 litre ecoboost, 1.0tsi, 0.9tce varken motor tercihinde geç kaldıkları belli oluyor. 1.2 tsi olsa o arabada zaten kesiciden kesiciye sürmek de gerekmeycek. Oldu da yaptınız yazılım falan atmadığınız sürece sıkıntı çıkmaz. Acaba sollayabilir miyim korkusu bence daha önce sorulması gereken bir soru diye düşünüyorum.
 
İkisini de test edip karar verin. Şöyle yokuşlu bir parkur bulursanız da tork,bayılma konusunu incelersiniz. Ibiza 1.2 tsi veya 1.0eco tsi varken atmosferik hyundai'nin esamesi okunmaz. Arabanın kalbi ve beyni motor-şanzıman ikilisidir, vag grubu ile bu konuda premium araçlar (zf) ile kıyas edilebilir. Tsi ve dsg uyumu ford,peugeot,honda,renault gibi otomotiv devlerinde bile yokken hyundai'nin bu konuda vag'lara yaklaşması henüz zor. Düz vites bir dizel düşünüyor olsanız alternatifler var ama otomatik benzinlide b segmentinde vag markaları karşısında hepsinin işi çok zor.

Bu arada tsi motora 170.000 km ömür biçen enişte de süpermiş :)
 
Son düzenleme:
Hocam ben de motorun 1.2 atmosferik motorlara göre iyi olduğunu düşünüyorum ama o hacimdeki atmosferik motor o kasa için güçsüz. 1.4 benzinli olan idare edebilir belki ama 1 litre ecoboost, 1.0tsi, 0.9tce varken motor tercihinde geç kaldıkları belli oluyor. 1.2 tsi olsa o arabada zaten kesiciden kesiciye sürmek de gerekmeycek. Oldu da yaptınız yazılım falan atmadığınız sürece sıkıntı çıkmaz. Acaba sollayabilir miyim korkusu bence daha önce sorulması gereken bir soru diye düşünüyorum.
motorun yeterliliği tamamen beklentiyle ilgili. hyundai, 1.0 turbosunu i20 active'e koydu, zaten fiyatını da 60K e çıkardı direk. nispeten uygun fiyat, geniş iç hacim, sadece şehir içi tehlikelerden kaçıracak kadar serilik, ekonomi gibi beklentileri karşılayan bir versiyon. turbo motorların seriliğini veremeyeceği zaten çok net. o yüzden 10000TL daha ucuz :)

@IbizaFR150 motora o ömrü biçen eniştem değil. Arabayı 50000 kullanmış kişi bana böyle bir şey satsa zaten buraya yazmayacağım kadar boş, asla itibar etmeyeceğim bilgi olurdu. Yurtdışındaki kullanıcı forumlarında araştırdıktan sonra gelip bana yazılıp çizilenlerden aktardığı bilgi bu.
 
@IbizaFR150Yurtdışındaki kullanıcı forumlarında araştırdıktan sonra gelip bana yazılıp çizilenlerden aktardığı bilgi bu.

Var mı konu başlığı falan? Ben de "yurtdışı" forumlarını takip ederim ara ara , orada tsi'ın ömrü 100.000 mil gibi bir başlık olsa yıkılır orası.

Enişteniz yurtdışı forumlarında başka eniştelerin konuştuğunu size aktarıyor ve ortaya tsi'ın ömrü 170.000, hyundai ürettiği her segmentte en iyi araba sonucu çıkıyor, sonra millete vw fanboy diyorsunuz.Anlıyorum...
 
Var mı konu başlığı falan? Ben de "yurtdışı" forumlarını takip ederim ara ara , orada tsi'ın ömrü 100.000 mil gibi bir başlık olsa yıkılır orası.

Enişteniz yurtdışı forumlarında başka eniştelerin konuştuğunu size aktarıyor ve ortaya tsi'ın ömrü 170.000, hyundai ürettiği her segmentte en iyi araba sonucu çıkıyor, sonra millete vw fanboy diyorsunuz.Anlıyorum...
Buna da cevap verirsem iş gerginliğe gidecek, yukarda yazdıklarım çarpıtılarak yorumlanıyor. Fikirlerimi söyledim. Bundan sonraki cevaplarımı kendime saklayacağım, artık iş laf yetiştirmeye gidecek çünkü. Bu konuyu açan arkadaş çeşitli fikirleri muhtemelen bu başlık altında zaten almıştır.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...