İ20N ve Hyundai'ın gidişatı hakkında neler düşünüyorsunuz?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Chefkaya
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Chefkaya

Mert Kaya
Asfalt Kurutucu
251
21
Hyundai'ın n departmanına bmw m departmanının başı getirildikten sonra ortaya çıkan fantezi araçlarını bi kenara bırakırsak hatta sadece Hyundai değil diğer kore markalarının yaptığı ataklar hakkında ne düşünüyorsunuz gerçekten baya merak ediyorum.
 
İ20N ilk çıktığında herkes gibi benim de hoşuma giden, almak isteyeceğim bir arabaydı. Taa ki ağustos ayında davet edildiğim bir buluşmada ortamdaki N’lerin %80’inin 106 GTI gibi sadece egzoz patlatmak ve düz yolda gazlanmak için kullanıldığını görene kadar. Araç sahiplerinin kendilerini bir şey sanması, sanki dünyada bir tek onların spor arabası varmış gibi tavırları, kendilerini çok özel görüp N’e tapmaları bile insanı irite ediyor. İlk başta 20 tane gelecek olan şu an 1000’den fazla olan bir araba için bulunmaz hint kumaşı muamelesi edilmesi de sosyal medyanın abartısı sonucu gelişti.

Arabaların çoğu yanlış ele düşmüş, kitlesi bozuk bilen bilmeyen herkesin eline düşmüş bir popüler kültür öğesi haline geldi. Şahsen ikisi arasından fiesta ST’yi tercih ederim. Bu tür arabalar az sayıda ve niş kalmalı ki ele ayağa düşmesin. Çünkü ülkemizde otomobil kültürünün K si yok.
 
İ20N ilk çıktığında herkes gibi benim de hoşuma giden, almak isteyeceğim bir arabaydı. Taa ki ağustos ayında davet edildiğim bir buluşmada ortamdaki N’lerin %80’inin 106 GTI gibi sadece egzoz patlatmak ve düz yolda gazlanmak için kullanıldığını görene kadar. Araç sahiplerinin kendilerini bir şey sanması, sanki dünyada bir tek onların spor arabası varmış gibi tavırları, kendilerini çok özel görüp N’e tapmaları bile insanı irite ediyor. İlk başta 20 tane gelecek olan şu an 1000’den fazla olan bir araba için bulunmaz hint kumaşı muamelesi edilmesi de sosyal medyanın abartısı sonucu gelişti.

Arabaların çoğu yanlış ele düşmüş, kitlesi bozuk bilen bilmeyen herkesin eline düşmüş bir popüler kültür öğesi haline geldi. Şahsen ikisi arasından fiesta ST’yi tercih ederim. Bu tür arabalar az sayıda ve niş kalmalı ki ele ayağa düşmesin. Çünkü ülkemizde otomobil kültürünün K si yok.
Valla hocam dediklerinin fazlası var eksiği yok. Tamam ülkemizde piste çıkmak bile bi aylık asgarinin çok ötesinde rakamlara geldiği için otobanda falan fişmekan yerlerde gazlamak zorunda kalıyor insanlar orasında hepimiz hemfikiriz fakat teknik pist için üretilen bir hot hatch'i sadece egzoz patlatmak veya bir anlam ifade etmeyen roll için aldıklarını görmek beni de üzüyor çok fazla. 1000'den fazla satıldı mı ya ayrıca ülkemizde bak ben bu detayı hiç görmemiştim. Benim asıl sinir olduğum şey direkt Hyundai'ın kendisiyle, ne servisleri bu aracı adam gibi biliyor ne de istekleri karşılayabiliyor bunu başka forumlarda konuşan çok araç sahibi var. İsteğe bağlı bakım bile yapamıyorsun yapman için illa istediğin şeyin yanında başka bir şey yaptırman gerekiyor ee ne önemi kaldı yetkili servisin.

Ayrıca bu araçlar satılırken yurtdışında bir sürü şey verilerek satılırken kendi ülkemizde üretilip satılan araçların yanında sanki düz i20 alıyormuş gibi muamele çekmeleri de çok yanlıştı, araç için sıraya girerken fazladan +150k civarı para öderken yüzümüze bakan sonra ise aracı teslim aldıktan sonra köpek muamelesi çeken bayilerinde Allah belasını versin. Bizzat bu durumu yakın arkadaşım yaşadı ondan biliyorum ki telefonda konuşurken önce araç yok diyen yetkilinin arkadaşımın üstüne para veririm yeter ki sıraya sokun gibi yem atmaları sonucu +150k öderseniz hallederiz yaklaşımında bulunan o yetkili olurda burayı okursan diye söylüyorum bu aramayı yaptığımız sırada yanımızda maliye bakanlığında görev alan memur arkadaşlarımızda vardı, hem bayinin hem de senin adın bir güzel ses kaydında da var. Olurda bir gün patlarsanız bilin ki bunun sebebi benimdir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mehmeetakiff
I20N tam benim istediğim tarzda, bir keyif aracı. Milletin bu aracı ilahlaştırmasından dolayı değil, uygun ve makul olduğu aynı zamanda beklentilerimi karşıladığı için istiyorum. 10 seneyi aşkın Hyundai deneyimlemiş biri olarak, markanın geldiği son nokta gerçekten takdir edilesi bir konum. Müşteri talepleri, geri dönüşlerine göre hareket ederek bugünün şartlarına adapte oluyorlar ve bunu aynı zamanda kaliteyi düşürmeden fiyatları da çok arttırmadan (ülkemiz için bu geçerli değil) yapıyorlar. 10 yıllık kullanıcısı olarak bir Hyundai' ye sahip olmayı aklımdan geçirmezken özellikle I20N' den sonra bunu ciddi ciddi düşünüyorum.

Bu araçlar nispeten ulaşılabilir olduğu için çabuk ayağa düşüyor, iyi örnekleri olsa da ne yazık ki kötü örnekleri de çok özellikle I20N için. Yine de, karakter sahibi bir insanın hangi araç içinde olursa olsun davranışlarının, araca muamelesinin değişmemesi gerektiği kanaatindeyim, yani bu tarz düşük profilli insanlar I20N yokken de vardı, hala da varlar.
 
Son düzenleme:
I20N tam benim istediğim tarzda, bir keyif aracı. Milletin bu aracı ilahlaştırmasından dolayı değil, uygun ve makul olduğu aynı zamanda beklentilerimi karşıladığı için istiyorum. 10 seneyi aşkın Hyundai deneyimlemiş biri olarak, markanın geldiği son nokta gerçekten takdir edilesi bir konum. Müşteri talepleri, geri dönüşlerine göre hareket ederek bugünün şartlarına adapte oluyorlar ve bunu aynı zamanda kaliteyi düşürmeden fiyatları da çok arttırmadan (ülkemiz için bu geçerli değil) yapıyorlar. 10 yıllık kullanıcısı olarak bir Hyundai' ye sahip olmayı aklımdan geçirmezken özellikle I20N' den sonra bunu ciddi ciddi düşünüyorum.

Bu araçlar nispeten ulaşılabilir olduğu için çabuk ayağa düşüyor, iyi örnekleri olsa da ne yazık ki kötü örnekleri de çok özellikle I20N için. Yine de, karakter sahibi bir insanın hangi araç içinde olursa olsun davranışlarının, araca muamelesinin değişmemesi gerektiği kanaatindeyim, yani bu tarz düşük profilli insanlar I20N yokken de vardı, hala da varlar.
Valla İoniq 5n'i gördükten sonra Alfa'dan sonra dönüp bakacağım marka olmuştur artık Hyundai. Evin içinde N POWAAAA diye bağırasım geliyor bazen .d
İ20n tam fiyat performans aracı, günlük kullanımda yapılabilir gidip piste de çıkabilirsin. Biraz segmentinin üstüne oynasaydı arkaya bağımsız süspansiyon ve iç mekanda daha kaliteli malzemeler olabilirdi mesela. Tabi bu da fiyatı çok etkilerdi de bizim ülkemizde dolar vb. hiç bir mali kalem artmadığı halde üretici firmadan nasıl daha çok kazanabiliyorlar ben onu hala anlamadım yahu bu aracın çıktığı zamanki fiyatına bakıyorum bir de şimdiye 1.6m ne şuan sanırım sıfır fiyatı yani o zaman ne anladım ben fiyat performanstan.
 
I20N tam benim istediğim tarzda, bir keyif aracı. Milletin bu aracı ilahlaştırmasından dolayı değil, uygun ve makul olduğu aynı zamanda beklentilerimi karşıladığı için istiyorum. 10 seneyi aşkın Hyundai deneyimlemiş biri olarak, markanın geldiği son nokta gerçekten takdir edilesi bir konum. Müşteri talepleri, geri dönüşlerine göre hareket ederek bugünün şartlarına adapte oluyorlar ve bunu aynı zamanda kaliteyi düşürmeden fiyatları da çok arttırmadan (ülkemiz için bu geçerli değil) yapıyorlar. 10 yıllık kullanıcısı olarak bir Hyundai' ye sahip olmayı aklımdan geçirmezken özellikle I20N' den sonra bunu ciddi ciddi düşünüyorum.

Bu araçlar nispeten ulaşılabilir olduğu için çabuk ayağa düşüyor, iyi örnekleri olsa da ne yazık ki kötü örnekleri de çok özellikle I20N için. Yine de, karakter sahibi bir insanın hangi araç içinde olursa olsun davranışlarının, araca muamelesinin değişmemesi gerektiği kanaatindeyim, yani bu tarz düşük profilli insanlar I20N yokken de vardı, hala da varlar.
Katılıyorum, hyundai’nin son dönemdeki atılımı çok başarılı. Her fiyat bandında akıl çelen bir modeli çıkıyor insanın karşısına. Benzer şekilde düşünsem de insanların ne dediğine takılmayan biri olmama rağmen dışardan bakan gözlerin önyargıları, her çevirmede sen hayırdır muhabbetleri rahatsız edici oluyor bir noktadan sonra, o yüzden kitle önemli biraz da :/
 
Son düzenleme:
İyiler ama bazen abartıldıklarını da düşünmüyor değilim.

Benim aklımda kalanlar;
Kia Xceed/Eski kasa Ceed-ProCeed/Eski kasa Tuscon/son iki i20 kasası 🤔

Rakiplerinden üstün diyebileceğim arabalar bunlar. Gerisi evet, çoğundan iyi ama "segmentinin lideri" diyemeyiz bence. Kia Stinger ise başarısız bir deneme oldu.

Amerika'da çok farklı araçları var ama bariz F/P olmadıkça tercih edilmiyor gibime geliyor.

İ20N olayına gelirsek; motor hacmi/güç çıkışı/modifiye imkanına göre bizim sistemimize cuk oturan her arabada bu olacaktır.

Polo GTİ&İbiza Cupra&Scirocco yokken Cooper S'ler nargile kafelerin yıldızıydı 🙂

🐰/🦴 /İS İT LOVE?/ P**y 🧲
 
  • Beğeni
Tepkiler: Chefkaya
İyiler ama bazen abartıldıklarını da düşünmüyor değilim.

Benim aklımda kalanlar;
Kia Xceed/Eski kasa Ceed-ProCeed/Eski kasa Tuscon/son iki i20 kasası 🤔

Rakiplerinden üstün diyebileceğim arabalar bunlar. Gerisi evet, çoğundan iyi ama "segmentinin lideri" diyemeyiz bence. Kia Stinger ise başarısız bir deneme oldu.

Amerika'da çok farklı araçları var ama bariz F/P olmadıkça tercih edilmiyor gibime geliyor.

İ20N olayına gelirsek; motor hacmi/güç çıkışı/modifiye imkanına göre bizim sistemimize cuk oturan her arabada bu olacaktır.

Polo GTİ&İbiza Cupra&Scirocco yokken Cooper S'ler nargile kafelerin yıldızıydı 🙂

🐰/🦴 /İS İT LOVE?/ P**y 🧲
Artık i20n nargile kafelerinin yıldızı olmuş hocam... son iki i20 kasası harbi güzel, çokta keyif aldım i20 kullanmaktan. Popomun ve kafamın sığdığı her aracı keyifle kullanırım gerçi.