KAPALI İki Çok Farklı Araba Arasında Kaldım!

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cyberia
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Cyberia

Asfalt Kurutucu
5
Arkadaşlar merhaba

Başlıkta da yazdığı gibi iki çok farklı araba arasında kaldım. Bu ikisi arasında kalınır mı demeyin, oldu bir kere :) araçlar sırasıyla
1. 2017 (7.5) Golf 1.6 TDI DSG Highline + Cam Tavan - 0 alınacak - 125000 TL
2. 2015 üstü BMW 3.20i Sport veya M paket maks bütçe 145-150000 TL

Biliyorum biri HB biri Sedan. Biri benzinli biri dizel. Neredeyse tam iki zıt araba ama ikisi de farklı ihtiyaçlarımı karşılıyor.

Golf: Donanım olarak hoşuma gitti açıkçası. Fiyatı pahalı dursa da artık piyasa ortada. Yüzde 60 vergi diliminde liste fiyatı, yüzde 50ye almak avantajlı olacak. DSG sorunlu olsa da benim hoşuma giden bir şanzıman ve aşırı dur kalk trafiğe girmiyorum. Ek bir ücret ile apple carplay ve android auto kullanabilecek olmak çok cazip benim için. Son olarak da araç sıfır olacak.

BMW: Eskiden 2013 model Leon 1.4 140bg kullanıyordum. Tekrar onun gibi güçlü bir araba alacak olmam cazip geliyor. Aracı birkaç gün kullandım ve sürüş zevki çok hoşuma gitti. Öyle yanlıyım ediyim filan birisi değilim ama lambada hızlı kalkmak ya da sola çıktığımda arabanın gücünü hissetmek hoşuma gidiyor. İç donanım da belki teknolojik olarak Golften bir adım geride bazı alanlarda ama bazı özellikler de Golfe ek oluyor ( elektrikli koltuk, geri görüş kamerası ve anahtarsız çalıştırma gibi)

Ekonomik boyutuna bakınca tabi Golf kredisiz alabiliyorum ve 0. BMW ikinci el olacak(uğraştıracak) ve bütçemi arttırmam gerekeceği için kredi çekicem. Üstüne araba gittiği kadar yakıyor da :) Golf tarafında ise her ne kadar tüm piyasa da artmış olsa 125bin TL düşündürüyor ileride ikinci eli ne olur satılır mı diye?

Çok uzun oldu ama yaşadığım tüm çelişkileri anlatmaya çalıştım. Yardımlarınızı bekliyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
Golf 138 bin lira?
tenor.gif

https://binekarac.vw.com.tr/yeni-golf.aspx#fiyatlar ben yanlış görmüyorum herhalde değil mi? :D
125k gibi komik bir rakama golf satılacağını sandınız :D

Bir kaç rakibi bu şekilde :) 124k ya dizel otomatik astra excellence,119k ya ceed premium,118k ya i30 elite plus+smart,118k 308 allure var
 
https://binekarac.vw.com.tr/yeni-golf.aspx#fiyatlar ben yanlış görmüyorum herhalde değil mi? :D
125k gibi komik bir rakama golf satılacağını sandınız :D

Bir kaç rakibi bu şekilde :) 124k ya dizel otomatik astra excellence,119k ya ceed premium,118k ya i30 elite plus+smart,118k 308 allure var
Eski girişlidir,%60 vergiye takılmayan arabalardandır,tanıdığı vardır gibi gibi gibi
Bilip bilmeden sorgulamayalım bence

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Kusura bakmayın konuyu açıp cevap yazamadım. Tüm yazılanları okudum ve aslında kaldığım ikilemin aynısını gördüm. Genel tekrarlanan bir iki şeye cevap yazmak istiyorum.

Öncelikle 3.20 alınca 10 15 kuruş yakıt farkına takılmam zaten ayda 1000 km zor yaparım ben o yüzden sıkıntı değil. Burada yakıt zaten kredi çekmiş ve borçlanmış olduğum için gözüme batabilir. Golf alırsam çok daha rahat koşullarda alacak oluyorum. Ek olarak bir de bakımı, parçası, kaskosu vs. her şeyi daha pahalı olacak bu düşündürüyor. Bazen insanlar bu kadar parayı veren bunu da takmaz diyor ama maalesef öyle değil:)

Golfün nasıl 125000 olduğunu soranlar olmuş. İnanın ben de bilmiyorum. 3 ay önde kapora verdim. Aslında ikinci el fikri de liste fiyatı yükselince ortaya çıkmıştı çünkü yüzde 60 dilime girerse kesin almıcam diyordum. Geçen hafta satış temsilcisi aradı ve bu fiyatı verdi. Araç ne comfortline ne de tanıdık var yani. Araca bişi mi yaptılar da satmaya çalışıyorlar geldi aklıma ama zaten bakmadan almam :)

Bazı arkadaşların da dediği gibi 3 kasa ile ilgili ikinci el de takılıyor aklıma. Satılanların çoğunda araçla oynanmış. Herkes kendi aracına istediği modifiyeyi yapar tabiki ancak ben ikinci el alırken ne işçilik ne de parça kalitesini bilebilirim o sebeple oynanmış araç kesinlikle istemiyorum. Bu koşul emin olun sahibindendeki araçların yüzde 50 60 ını eliyor.

Şu anda kafamdaki açıkçası kazanabildiğim kadar vakit kazanıp 3 kasa aramak. Bulamazsam da kısmet diyip Golfü almak :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: emre16 ve saracer
https://binekarac.vw.com.tr/yeni-golf.aspx#fiyatlar ben yanlış görmüyorum herhalde değil mi? :D
125k gibi komik bir rakama golf satılacağını sandınız :D

Bir kaç rakibi bu şekilde :) 124k ya dizel otomatik astra excellence,119k ya ceed premium,118k ya i30 elite plus+smart,118k 308 allure var

Alan hayrını görsün ne diyeyim. Üstte 0 araba tercih ederim derken bile konu başındaki Golf'ü kastetmemiştim. 125 bin lira bile vermeyi düşünmem ben olsam, 138 bini aklımın ucundna bile geçirmem. Yakıt tüketimini çok düşünüyorsam 110-120 bin liraya i3 alırım, elektrikli mis gibi. Geneli az ve temiz kullanılmış, kimisi BMW garantili arabalar. Uzun yol için yılda 2 defaya kadar araba da tahsis ediyormuş BMW ne güzel. Yok yakıt tüketimi umurumda değilse bulabilirsem temiz bir 3 serisi (sahibini görerek, az çok ne olduğunu belli eder), olmazsa 0 araba alternatiflerine bakardım.
 
Aynı iki tercih arasında ben kalmış olsam düz vites olması koşuluyla Golf tercih ederdim. Yukarıda bir yorumda Golf'ü 0 km alınca sıkıntı olmayacağını bilirim demişsiniz ama dsg benim ciddi uzak duracağım bir şanzımandır. Sanırım siz böyle düşünmüyorsunuz ki dsg tercihini yapıyorsunuz, o zaman tereddütsüz Golf alın derim. Çok açık söyleyeyim: BMW 3 serisi, kullanıcı profili nedeniyle benim gözümde tüp kokan Tofaş Kuş serisiyle bir durumda. Hatta daha bile itici. BMW'nin içindeki premium hissi güzeldir kabul ama şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, Golf'ün iç mekanı da özellikle Highline donanımına çıkıldığında premium markalara çok yakın. Az yakan bir araba ama tercihlerinizde çok belirleyici olacağını düşünmüyorum. Standart kullanıcı profili çizen kimseyi üzmez. İnsanların arabaya dair her ihtiyacını karşıladığı için mutlu eden bir araba. Yeter ki baş ağrıtan arızalar çıkarmasın. Golf'teki en büyük tereddütüm o olurdu.
Bir şey daha var, Özel garajlarda bekletilecek cinsten spor arabalar veya niş bir Jaguar vb elegant araç değilse, hiçbir arabaya 2. elde 145bin lira vermem. Hele de piyasası bu kadar kazaya ve modifiyeye yatkın bir modele asla vermem. Benim görüşlerim bu yönde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve emre16
Elde tesbih, ışid çakması sakalı, üstünde taşıyamadığı çakma ipek gömleği ve çakma M tamponuyla, sabah akşam yan verenlere bende acayip uyuz oluyorum. Hasbel kader bir şekilde eline para geçmiş, BMW almış ama sonradan görmelikten başka bir şey değil. Esas çakallar hala E46'larda. Yavaş yavaş 2006 E90'a geçmeye başladılar.

Ama bu sonradan görmeler sağolsun, çakal makal aratmıyor. Hele Ankara'da görseniz sinirden kudurursunuz. Elektrik süpürgesiyle yanladığını, uçtuğunu kaçtığını zanneden birçok mal var. Bazen 650i GC'ye denk geliyorlar, sadece Sport'a bile almadan gaza basıyorum, garipler yırtınıyor yetişeceğim diye. 1 dakika sonra yok oluyorlar aynada. Sözde yazılımlı 20i ed ile 50i'ye selektör atan dangalaklarda yok değil. Bugatti Chiron kullandığını sanıyorlarda bence beyinlerine kan gitmiyor.

Harcadıkları benzinde cabası :D
 
Son düzenleme:
Araçların bazen kötü imajları olabiliyor böyle haklısınız ancak bunun için kendi keyfimi bozmak istemiyorum :D

DSGye ben 0 aldığım sürece güveniyorum. Tabiki bozulabilir ancak garanti var. DSG daha çok ısınma ile sıkıntı yaşıyor diye biliyorum ben ve başta da belirttiğim gibi aşırı trafik girmiyorum.

Kaliteden de bahsedilmiş. BMW tabiki daha kaliteli ancak aradaki farkın çok fazla olduğunu düşünmüyorum. Hatta iç mekanda teknolojik olarak 3 serisi zamanın baya gerisinde. Yeni kasada (5serisinde olduğu gibi) büyük değişiklikler olması lazım.
 
Herkesin bi tarzı var yahu çokda şe yapmayın şimdi. Size bulaşmadıktan sonra , sıkıntı yok . Benim çok hoşuma giden proje f30lar var .
Bakılır sağlamsa içe sindiyse alınır. Yakıt da önemli deilse sıkıntı yok. Hı eğer sıkışacağım derseniz 130lara falanda premiumlar var saten 2. el de bol bol.
 
0km araç başkadır en az 3 yıl binilecekse bence tercih sebebidir.Ayrıca 3 serisi o kadar da abartılı konforlu falan değil,içi de dar,en büyük özelliği zevkli dinamik sürüş karakteri.Ayrıca 125'e dizel otomatik highline golf vermezler,burası kesin beklemeye araştırmaya sormaya gerek yok.Madem güçlü olsun az yaksın beklentiniz var 150 begirlik golf alsanız,iki arabanın da ortasını bulmuş olursunuz.Hatta 150 begirlik leon bile alabilirsiniz,ben alacam mesela çok yakında :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
0km araç başkadır en az 3 yıl binilecekse bence tercih sebebidir.Ayrıca 3 serisi o kadar da abartılı konforlu falan değil,içi de dar,en büyük özelliği zevkli dinamik sürüş karakteri.Ayrıca 125'e dizel otomatik highline golf vermezler,burası kesin beklemeye araştırmaya sormaya gerek yok.Madem güçlü olsun az yaksın beklentiniz var 150 begirlik golf alsanız,iki arabanın da ortasını bulmuş olursunuz.Hatta 150 begirlik leon bile alabilirsiniz,ben alacam mesela çok yakında :)
Aynen hocam. Ben de 1.4 tsi golf kullanıcısıyım (125lik maalesef). Geçen sene arabayı aldığım donem babamla çok kavga etmiştik leon icin. Daha donanımlı 150lik dsg leon fr bizim 125lik highline dsg golfe göre 8 bin tl daha ucuzdu. Babam yüzünden golf almıştım. Arabadan gayet memnunum ama diğer taraftan Volkswagen nasıl bu kadar satıyor birebir deneyimlemiş olmustum babam sayesinde :(
 
Araçların bazen kötü imajları olabiliyor böyle haklısınız ancak bunun için kendi keyfimi bozmak istemiyorum :D

DSGye ben 0 aldığım sürece güveniyorum. Tabiki bozulabilir ancak garanti var. DSG daha çok ısınma ile sıkıntı yaşıyor diye biliyorum ben ve başta da belirttiğim gibi aşırı trafik girmiyorum.

Kaliteden de bahsedilmiş. BMW tabiki daha kaliteli ancak aradaki farkın çok fazla olduğunu düşünmüyorum. Hatta iç mekanda teknolojik olarak 3 serisi zamanın baya gerisinde. Yeni kasada (5serisinde olduğu gibi) büyük değişiklikler olması lazım.

bir önceki mesajınızda belirttiğiniz km az, benzinli araç kaldırır ancak km başına fark 20kr dan aşşa olmaz...
Yinede ben olsam benzinli araç bakarıdım...ama sizi kredi maliyetleri olası masraflar, kasko, sigorta bedelleri ile çok yoracaksa o zaman bir şey diyemem..ben şahsen bir yere gidecekken "off orayada şu kadar benzin yakacak" diyip gitmeme durumuna çok karşıyım.. dilediğiniz gibi kullanamayacaksanız sakın 320 almayın lakin arabanın durur haldeki masrafı daha fazla olacak...

138 listesi olan bir aracı 125 almak avantaj dır... eğer benzer bir indirim yakalaybilirseniz 150 lik tsi lara da bakabilirsiniz..biraz paranız kalır.. araç daha iyi gider hemde yakıt fakı Bmw de ki kadar olmaz..

İç hacim anladığım kadarıyla çok önemli olmadığı için ben sadece bu iki araç arasında yazdım ...

Not : Highline larda hayalet gösterge standart oldu mu ?
 
bir önceki mesajınızda belirttiğiniz km az, benzinli araç kaldırır ancak km başına fark 20kr dan aşşa olmaz...
Yinede ben olsam benzinli araç bakarıdım...ama sizi kredi maliyetleri olası masraflar, kasko, sigorta bedelleri ile çok yoracaksa o zaman bir şey diyemem..ben şahsen bir yere gidecekken "off orayada şu kadar benzin yakacak" diyip gitmeme durumuna çok karşıyım.. dilediğiniz gibi kullanamayacaksanız sakın 320 almayın lakin arabanın durur haldeki masrafı daha fazla olacak...

138 listesi olan bir aracı 125 almak avantaj dır... eğer benzer bir indirim yakalaybilirseniz 150 lik tsi lara da bakabilirsiniz..biraz paranız kalır.. araç daha iyi gider hemde yakıt fakı Bmw de ki kadar olmaz..

İç hacim anladığım kadarıyla çok önemli olmadığı için ben sadece bu iki araç arasında yazdım ...

Not : Highline larda hayalet gösterge standart oldu mu ?
@atoprak hayır standart olur mu hiç 8-10 bin TL arası bir opsiyon.
Highline'da standard
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...