KAPALI İlandaki arac icin yorumlarinizi alabilirmiyim?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Dizel olsaydi araba km Yaşına göre normal sayilabilirdi fakat benzinli olunca bana da biraz fazla geldi ama bakimlari tam zamaninda yapilmissa pek sikinti cikaracagini sanmam
 
Opel bu, her sorunu çıkarabilir. Deneyimlerime göre sorun çıkarmaması şaşırtıcı olur. :) Onun dışında spesifik olarak ben GEM modülü, ECU ve iç mekandaki trimlerde "kadifemsi plastik" dedikleri yüzeylerde soyulma sorunlarını başa koyarım. Sonuncusu en az baş ağrıtanı ama diğerleri direk ocağa incir diktirir.

İşin pis tarafı, ne kadar kontrol ettirirseniz ettirin, bu parçalardaki arızayı anlamanız tamamen tesadüflere bağlı. Elektronik tarafında çoğu zaman sürekli bir arızası olmuyor, tamamen "random" şekilde rastgele kendini gösteriyor. Göstergeleri kapatmak, silecekleri kapatmak, kapı kilitlerini kapatmak, emp yemiş gibi motorun ateşlemesi dahil arabanın bütün elektriğini kapatmak vb. enteresan hareketler yapabilir.

Eğer kazayla sorun çıkarmazsa, sürüş pozisyonu iyi, yolu iyi tutan, sessiz, dayanıklı şanzımana sahip, iç mekanı kaliteli ve fonksiyonel bir arabaya sahip olursunuz.

Km'sini de hiç kafaya takmayın. O kadar km'yi yapmışsa büyük ihtimalle yukarıda yazmadığım 0 km araçlarında bile bolca görülebilen bir sürü olası sorunları çıkarmamıştır. :) Benim yaka silktiğim bir sürü sorunu ilk 100.000km içerisinde gösterir. :) Zaten lpg takılmadıkça Opel'ler, km'ye bağlı olarak eskiyen arabalar değildir. 10 yıl / 150.000 km 'den sonra her araba gibi kaputun altındaki bazı plastik parçaların ömrü tamamlanır o kadar.

Biraz kafa karıştırıcı uzun bir cevap oldu ama konu Opel olunca durum hakikaten kafa karıştırıcı oluyor :)
 
Opel bu, her sorunu çıkarabilir. Deneyimlerime göre sorun çıkarmaması şaşırtıcı olur. :) Onun dışında spesifik olarak ben GEM modülü, ECU ve iç mekandaki trimlerde "kadifemsi plastik" dedikleri yüzeylerde soyulma sorunlarını başa koyarım. Sonuncusu en az baş ağrıtanı ama diğerleri direk ocağa incir diktirir.

İşin pis tarafı, ne kadar kontrol ettirirseniz ettirin, bu parçalardaki arızayı anlamanız tamamen tesadüflere bağlı. Elektronik tarafında çoğu zaman sürekli bir arızası olmuyor, tamamen "random" şekilde rastgele kendini gösteriyor. Göstergeleri kapatmak, silecekleri kapatmak, kapı kilitlerini kapatmak, emp yemiş gibi motorun ateşlemesi dahil arabanın bütün elektriğini kapatmak vb. enteresan hareketler yapabilir.

Eğer kazayla sorun çıkarmazsa, sürüş pozisyonu iyi, yolu iyi tutan, sessiz, dayanıklı şanzımana sahip, iç mekanı kaliteli ve fonksiyonel bir arabaya sahip olursunuz.

Km'sini de hiç kafaya takmayın. O kadar km'yi yapmışsa büyük ihtimalle yukarıda yazmadığım 0 km araçlarında bile bolca görülebilen bir sürü olası sorunları çıkarmamıştır. :) Benim yaka silktiğim bir sürü sorunu ilk 100.000km içerisinde gösterir. :) Zaten lpg takılmadıkça Opel'ler, km'ye bağlı olarak eskiyen arabalar değildir. 10 yıl / 150.000 km 'den sonra her araba gibi kaputun altındaki bazı plastik parçaların ömrü tamamlanır o kadar.

Biraz kafa karıştırıcı uzun bir cevap oldu ama konu Opel olunca durum hakikaten kafa karıştırıcı oluyor :)
Cevabiniz icin cok sagolun beni masraf cikarmasi ve kullandiktan sonra satarken km yuksek olmasi cok sorun mu o dusunduruyor yilda 28.000 km yapmis satan arkadas biz 10.000 km yi gecmeyiz yilda ama iste insallah sorun cikartmaz
 
Cevabiniz icin cok sagolun beni masraf cikarmasi ve kullandiktan sonra satarken km yuksek olmasi cok sorun mu o dusunduruyor yilda 28.000 km yapmis satan arkadas biz 10.000 km yi gecmeyiz yilda ama iste insallah sorun cikartmaz
Eski sahibi yılda 28.000 yaptıysa, arabasını yılda iki kez bakıma sokmuş demektir. :) Servis bakımlı olduğu sürece km'nin etki edeceği noktalar kapı fitilleri, cam silecekleri, (belki) koltuk minderleri ve döşemesi, iç mekanda sık kullanılan butonlarda eskiyip bozulma (bu da basit sarf malzemesi gibi kolay değişimlerle halledilir), en kötü ihtimalle cam ve silecek motorlarında arıza demektir. Zaten bunlarda arıza olduğunda da değişim zorunlu olduğu için ekstra sorunlar söz konusu olmaz. Nereden biliyorsunuz derseniz şu anda aktif kullanılan 2010 Fiesta'mız 190k km'yi devirdi, önceki Fiesta'mızı da 6 yaşında 235k km'de satmıştık. İkisi de atmosferik benzinli. Ama piyasada yüksek km'nin değerinin daha çok düştüğü doğrudur. Düzenli bakılan arabalarda motor ve yürüyen üzerine km sebepli sorunlar 300.000'den sonra düşünülmeli bence.

Genel olarak Opel hakkında izlenimlerim nasıl oluştu derseniz size birkaç örnek mesajımı aşağıda yollayayım :)
 
Orta yaşın üzerinde bir aile babası tanıdığımızda bu aracın sedanı var. Aracına ne zaman binsem şehir içi ortalama tüketimi 10 litrenin üzerinde. Üstelik kasanın ağırlığından ve şanzımanın tam otomatik olmasından dolayı ( ki ben severim tam otomatik şanzımanı ) bu araç hem kağıt üstündeki gücü hem de tükettiği kadar gitmiyor. Tahminimce bu km'nin çoğu şehir dışında yapılmıştır. Tüpsüz halde şehir içi bu arabaya bu kadar fazla binilmez.
 
Eski sahibi yılda 28.000 yaptıysa, arabasını yılda iki kez bakıma sokmuş demektir. :) Servis bakımlı olduğu sürece km'nin etki edeceği noktalar kapı fitilleri, cam silecekleri, (belki) koltuk minderleri ve döşemesi, iç mekanda sık kullanılan butonlarda eskiyip bozulma (bu da basit sarf malzemesi gibi kolay değişimlerle halledilir), en kötü ihtimalle cam ve silecek motorlarında arıza demektir. Zaten bunlarda arıza olduğunda da değişim zorunlu olduğu için ekstra sorunlar söz konusu olmaz. Nereden biliyorsunuz derseniz şu anda aktif kullanılan 2010 Fiesta'mız 190k km'yi devirdi, önceki Fiesta'mızı da 6 yaşında 235k km'de satmıştık. İkisi de atmosferik benzinli. Ama piyasada yüksek km'nin değerinin daha çok düştüğü doğrudur. Düzenli bakılan arabalarda motor ve yürüyen üzerine km sebepli sorunlar 300.000'den sonra düşünülmeli bence.

Genel olarak Opel hakkında izlenimlerim nasıl oluştu derseniz size birkaç örnek mesajımı aşağıda yollayayım :)


Kesinlikle haklisiniz hafta sonu bakacam gibi duruyor bu araca
 
Orta yaşın üzerinde bir aile babası tanıdığımızda bu aracın sedanı var. Aracına ne zaman binsem şehir içi ortalama tüketimi 10 litrenin üzerinde. Üstelik kasanın ağırlığından ve şanzımanın tam otomatik olmasından dolayı ( ki ben severim tam otomatik şanzımanı ) bu araç hem kağıt üstündeki gücü hem de tükettiği kadar gitmiyor. Tahminimce bu km'nin çoğu şehir dışında yapılmıştır. Tüpsüz halde şehir içi bu arabaya bu kadar fazla binilmez.
Korkum ya daha once tup takildiysa nasil anlayabilirim takilip takilmadigini
 
bu kasadan 2 arkadaşım aralıklı zamanlarda aldı ve yaka silktiler.birisi 2013 sıfır km 1.6 benzinli hb olanından aldı ve 2yılda 21 kez servise gitti :D benim takip edebildiğim arızaları fan arızası(çift pervaneymiş ve ikisinide soğukken bile açıyormuş) volant dişli arızası,porya bilyesi dağılması,trigerin çevirdiği makaralardan biri arıza yaptı,çok yakması,hararet yüksek göstermesi gibi arızalarla sürekli servisteydi.sıfır aldığı için 6.gidişinde değişim yada para iadesi iste demiştim ama tüp taktırdığı için o fırsatı kaçırmıştı.benzinde okadar çok fazla yakıyorki 10bin km'de direk tüp taktırdı(hatta daha erken olabilir).sıfırkm olmasına rağmen sürekli saçma arızalar çıkarıyordu ve sonunda dışarı sattıda toyotaya atladı direk :D
diğer arkadaşım ise 2011 1.6 lpg&benzinli aldı.tam otomatik ama lpgli olmasına rağmen bence çok yakıyor demişti(kendim tecrübe etmedim) oda sattıktan sonra diğer sahibinde hava filitresiyle alakalı bir sorun yaşamış galiba.
tanıdığım birindede 1.3 dizeli vardı herşey güzel ama kaldırmıyor kasayı demişti.
sıfır alan arkadaşımın tecrübelerini bizzat beraber yaşadığımız için bu olaylardan eminim ama diğer ikisinin söylediklerini aktardım :D
@bt nin dediği gibi tamamen random arızalı model :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Bu arabanın sorun çıkarması bence zor. Dekra hatasızlık raporunda çok yüksek bir puana sahip. Çevremde bu araçtan çokça var ve ben büyük sorun yaşayan duymadım. Bence fiyat düşük bile. Makyajsız olanlara bile 60 bin lira isteniyor.

Onun dışında bu arabanın olumsuz yanı yok mu diyeceksin. Var tabi. Bu arabanın temel sorunu verimsizlik. Her anlamda verimsiz. Motor-şanzıman ikiside eski teknoloji. Hem yakar, hem gitmez. Aracın kasası dışardan çok geniş ve kaslı dursada, içerde bir o kadar dar. İyi yönü ise, rijit şasi ve iyi bir yol tutuş, fena sayılmayacak konfor.
 
1.6 motorunun bu arabaya agir geldigini duymustum atmosferik motor kasada agir cekmiyor tabi
bu kasadan 2 arkadaşım aralıklı zamanlarda aldı ve yaka silktiler.birisi 2013 sıfır km 1.6 benzinli hb olanından aldı ve 2yılda 21 kez servise gitti :D benim takip edebildiğim arızaları fan arızası(çift pervaneymiş ve ikisinide soğukken bile açıyormuş) volant dişli arızası,porya bilyesi dağılması,trigerin çevirdiği makaralardan biri arıza yaptı,çok yakması,hararet yüksek göstermesi gibi arızalarla sürekli servisteydi.sıfır aldığı için 6.gidişinde değişim yada para iadesi iste demiştim ama tüp taktırdığı için o fırsatı kaçırmıştı.benzinde okadar çok fazla yakıyorki 10bin km'de direk tüp taktırdı(hatta daha erken olabilir).sıfırkm olmasına rağmen sürekli saçma arızalar çıkarıyordu ve sonunda dışarı sattıda toyotaya atladı direk :D
diğer arkadaşım ise 2011 1.6 lpg&benzinli aldı.tam otomatik ama lpgli olmasına rağmen bence çok yakıyor demişti(kendim tecrübe etmedim) oda sattıktan sonra diğer sahibinde hava filitresiyle alakalı bir sorun yaşamış galiba.
tanıdığım birindede 1.3 dizeli vardı herşey güzel ama kaldırmıyor kasayı demişti.
sıfır alan arkadaşımın tecrübelerini bizzat beraber yaşadığımız için bu olaylardan eminim ama diğer ikisinin söylediklerini aktardım :D
@bt nin dediği gibi tamamen random arızalı model :D
 
Daha once kiralamistik dizelini yol tututusunu konforunu ic hacmini begenmistik tesekkur ediyorum cevabiniz icin
Bu arabanın sorun çıkarması bence zor. Dekra hatasızlık raporunda çok yüksek bir puana sahip. Çevremde bu araçtan çokça var ve ben büyük sorun yaşayan duymadım. Bence fiyat düşük bile. Makyajsız olanlara bile 60 bin lira isteniyor.

Onun dışında bu arabanın olumsuz yanı yok mu diyeceksin. Var tabi. Bu arabanın temel sorunu verimsizlik. Her anlamda verimsiz. Motor-şanzıman ikiside eski teknoloji. Hem yakar, hem gitmez. Aracın kasası dışardan çok geniş ve kaslı dursada, içerde bir o kadar dar. İyi yönü ise, rijit şasi ve iyi bir yol tutuş, fena sayılmayacak konfor.
o
 
Ben bu otomobilin kahverengi olanını arkadaşımdan alacaktım 2 yıl önce. 7bin km'deydi araba daha. Benim boyum 1.92, sürüş pozisyonunu çok beğenmiştim ama arkamda kimse oturamıyordu ben ideal pozisyonumu aldığımda. :) İç hacmi Golf'e göre bariz şekilde dar. Şanzımanı iyiydi, fakat herkesin de söyleyeceği üzere araba 140ps gibi yürümüyor. hatta ilk hızlanmalarda turbo lag mi var acaba diyip biraz daha gaza oturduğumu hatırlarım. tüketim de fazlaydı, sahibi de biraz fazla isteyince vazgeçmiştim. İyi ki vazgeçmişim. Benzinli halde satamadı, LPG taktırdı hala biniyor şu an.

Hala döner döner bakarım, çok beğeniyorum bu otomobili ama imkanım olsa kesinlikle dizelini alırdım.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...