KAPALI İlginç bir yağ lambası problemi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Machine

Profesör
22 Eki 2016
92
119
1,060
İstanbul
Geçen günlerde bir tırmanma yolunda yağ lambam yanıp sönmeye başladı, araç ağırdı biraz zorladım her halde dedim sağa çekip yağına baktım yağ seviyesi normaldi. Bir süre daha bekleyip çalıştırdım sorun olmadan yoluma devam ettim düşük devirde...
Ancak o günden sonra motor ısındıktan bir süre sonra yağ lambam yine yandı yolda giderken... İstop edip çalıştırdım, lamba söndü.
Motor yağını değiştim, filtreyi değiştim, yağ basınç müşürünü değiştim. Her şeyi değiştikten sonra eğer sorun geçmemişse tekrarlasın diye bayır çıktım, yüksek devirli gittim... Motorda basınç oluşturarak lambanın yanması için her şeyi yaptım ancak lamba yanmadı ta ki, eve gidip otoparkta aracı park etmeme kadar. Otopark eğimde değil, düz yer, park ettim rölantide çalışırken araç içinde eşyalarımı toplamaya yeltenmiştim ki rölantide çalışırken lamba yandı. Birde şöyle bir şey var, lamba yanıp sönerken istop edip tekrar çalıştırınca lamba sönüyor.
Arabam benimle dalga geçiyor sanırım.

Ne yapacağımı bilmiyorum, yağ pompasında sorun olsa lamba sürekli yanar diye düşünüyorum...

Önerisi olan? :/
 

mehmethakantarhan

Profesör
11 Eyl 2016
652
1,139
2,270
Benim için kritik nokta .rölantide yanması.rölantide zaten yağ basıncı iyice düşer ona rağmen yağ lambası yandiksa ya yağ filtresi tikalidir yada doğru filtre takilmamistir.yeni nesil araçlarda by pass özellikli yağ filtresi var.yag filtresi olma ihtimali yüksek bence.gecmis olsun
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Ugur

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,137
1
3,133
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
Açılın uzun yazacam. Hala sebebini tam olarak anlayamadığım benzer bi sorun da ben yaşamıştım, anlatayım belki fikir olur.

Fd6 kasa 2011 model manuel civic otomobilimi daha yeni aldığım zamanlarda Kars'ta yaşıyordum. Sömestr tatili için İstanbul'a doğru yola çıkmadan bir gün önce aracımı antifiriz değişimi için 10 dakika kadar usta konumundaki arkadaşla başbaşa bırakmıştım. Yola çıkacağımı bildiği için yağı kontrol etmiş ve eksik olduğunu düşünerek 1 lt kadar yağ eklemiş. (Bakımlı bi Hondaya, evet)

Ertesi sabah yola çıktım, 100 km sonra sarı yağ ışığı yanıp sönmeye başladı. Durdum, stop edip biraz bekledim ve tekrar çalıştırarak yoluma devam ettim. (Önceden de bunu birkaç kez yaşamıştım ama usta olmadığı için ertelemek zorunda kalmıştım. ) ama sorun üç dört deneme sonrası devam etti. Ben de erzurum'da honda servisine gittim. Oradaki ustalar 1 litre fazla yağ aldıklarını, yanan ışığın yağ basınç uyarısı olduğunu, yağın az veya çok olması durumunda yandığını söylediler. Yola devam ettim ve seyahatim boyunca sorun tekrarlamadı. Ama döndüğümde yine birkaç kez yaşadım.

Aynı otomobille İstanbulda da yağ bakımına girdim, bu arada İstanbulda bu sorunu hiç yaşamadım. İkiler Honda servisindeki Hüseyin usta bu sorunun yağ kalınlığından yaşandığını, yüksek rakımlarda ve soğuk iklimlerde ince ve tam sentetik yağ kullanılması gerektiğini söyledi. (Ben 10–40 kullanıyordum) Daha önce de hitler motorlu bi passat sahibinden de rakımdan kaynaklı sorunlar (titreme, rölanti bozukluğu, yağ sorunları) yaşadığını duymuştum. (Kars 1800m) daha sonra internette yaptığım uzun araştırmalar sonrası bu önermeyi doğrular verilere de ulaşmıştım.

Filtre, müşür vs ilk akla gelen etkenler oluyor bu durumda, belki sizin durumunuzla uyuşan birşey vardır anlattıklarımda. Ben tam sentetik yağ kullanıp farkı görecek kadar uzun süre kullanmadım aracı o yüzden sonuç hakkında bilgim yok malesef.
 

Machine

Profesör
22 Eki 2016
92
119
1,060
İstanbul
Benim için kritik nokta .rölantide yanması.rölantide zaten yağ basıncı iyice düşer ona rağmen yağ lambası yandiksa ya yağ filtresi tikalidir yada doğru filtre takilmamistir.yeni nesil araçlarda by pass özellikli yağ filtresi var.yag filtresi olma ihtimali yüksek bence.gecmis olsun

Filtre orjinal, onu geçtim. Başka nedenler arıyorum. :/
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

Machine

Profesör
22 Eki 2016
92
119
1,060
İstanbul
Açılın uzun yazacam. Hala sebebini tam olarak anlayamadığım benzer bi sorun da ben yaşamıştım, anlatayım belki fikir olur.

Fd6 kasa 2011 model manuel civic otomobilimi daha yeni aldığım zamanlarda Kars'ta yaşıyordum. Sömestr tatili için İstanbul'a doğru yola çıkmadan bir gün önce aracımı antifiriz değişimi için 10 dakika kadar usta konumundaki arkadaşla başbaşa bırakmıştım. Yola çıkacağımı bildiği için yağı kontrol etmiş ve eksik olduğunu düşünerek 1 lt kadar yağ eklemiş. (Bakımlı bi Hondaya, evet)

Ertesi sabah yola çıktım, 100 km sonra sarı yağ ışığı yanıp sönmeye başladı. Durdum, stop edip biraz bekledim ve tekrar çalıştırarak yoluma devam ettim. (Önceden de bunu birkaç kez yaşamıştım ama usta olmadığı için ertelemek zorunda kalmıştım. ) ama sorun üç dört deneme sonrası devam etti. Ben de erzurum'da honda servisine gittim. Oradaki ustalar 1 litre fazla yağ aldıklarını, yanan ışığın yağ basınç uyarısı olduğunu, yağın az veya çok olması durumunda yandığını söylediler. Yola devam ettim ve seyahatim boyunca sorun tekrarlamadı. Ama döndüğümde yine birkaç kez yaşadım.

Aynı otomobille İstanbulda da yağ bakımına girdim, bu arada İstanbulda bu sorunu hiç yaşamadım. İkiler Honda servisindeki Hüseyin usta bu sorunun yağ kalınlığından yaşandığını, yüksek rakımlarda ve soğuk iklimlerde ince ve tam sentetik yağ kullanılması gerektiğini söyledi. (Ben 10–40 kullanıyordum) Daha önce de hitler motorlu bi passat sahibinden de rakımdan kaynaklı sorunlar (titreme, rölanti bozukluğu, yağ sorunları) yaşadığını duymuştum. (Kars 1800m) daha sonra internette yaptığım uzun araştırmalar sonrası bu önermeyi doğrular verilere de ulaşmıştım.

Filtre, müşür vs ilk akla gelen etkenler oluyor bu durumda, belki sizin durumunuzla uyuşan birşey vardır anlattıklarımda. Ben tam sentetik yağ kullanıp farkı görecek kadar uzun süre kullanmadım aracı o yüzden sonuç hakkında bilgim yok malesef.

Çok teşekkürler anlattıklarınız için. Hep 10-40 kullanıyorum, yağ düzeyi olması gerektiği gibi.
Daha önce olurdu yani rakımla ilgili bir sorun olsaydı... Araç 266k'da yani daha öncede bu tür sorun yaşadık, müşür değişince sorun çözüldü.
Bu sefer olmadı... Bana göre bir tek geriye beyinden kaynaklı bir sorun kalıyor...
Sürekli yansa lamba, anlayacağım ki pompada sorun ama o da yok...
 

kirmizigoz

Senkromeççi
17 Haz 2019
7
1
70
34
Marka
Volkswagen
machine arkadasim bu ilginc olar yazdigin durumu suan golf 4 1.6 sr 98 aracimda yasiyorum yag filtresi yag musuru yag pompasi akla yagla alakali ne geliyorsa yaptik suan senin bu yazdigin yazidaki ayni seyleri yasiyorum sorununu nasil cozdugunu paylasirmisin yoksa arabayi benzin dokupnyakicam az kaldi
 
  • Haha
Tepkiler: DouglasAdams

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,498
1
4,826
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
Göstergenizi kontrol ettirdiniz mi hocam? Bir defa başıma gelmişti saçma sapan yağ lambası yakıyordu arabam. Sorun göstergeden kaynaklıymış kısa devre oluyormuş ara ara oda devre tamamlatıp lambayı yakıyormuş :D
 

kirmizigoz

Senkromeççi
17 Haz 2019
7
1
70
34
Marka
Volkswagen
bugun bakilicak elektrik tesisatina gosterge panelndende yaparmis forumlarda o sekilde yaziyor yada motor yagi isiniyor inceliyor ve musure temas ediyor araba sogukken hic bir sekilde lamba yakmiyor motor isindiktan sonra yapiyor yag sogutucusunada baktiricam bugun
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,728
3
9,664
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Servis kaydı girilmediyse yanabiliyor aklıma sadece bu geldi benim çünkü ilk defa uzun yolda içeri sıçmak neymiş bana öğretti bu lamba ve sadece servis kaydı unutulduğu için yanmış kapatıp açınca sönüyordu ama belirli bir zaman sonra ger yanıyordu 😂
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak

kirmizigoz

Senkromeççi
17 Haz 2019
7
1
70
34
Marka
Volkswagen
Yağ müşürünün yerine manometre takıp yağ basıncını doğrudan ölçün. Eğer olması gerektiği gibiyse sorun elektroniktir. Ama yok yağ basıncı hakikaten olması gereken değerin altına düşüyorsa ya yağ pompası ya da yataklar aşınmıştır.
yag pompasi musuru filtresi hepsi degisti araba isindiginda lamba yanip sonuyor sabit kalmiyor kontak kapatip acincada yok oluyor bi sure sonra yine yanip sonuyor elektrikciye biraktim yarin sabah bakicak bakalim sonucu buraya yazarim bu problemi yasayan machine arkadas nasil cozdu acaba bilsek belki tedaviyi hizlandirirz ama girmiyor heralde buralara
 

kirmizigoz

Senkromeççi
17 Haz 2019
7
1
70
34
Marka
Volkswagen
Geçen günlerde bir tırmanma yolunda yağ lambam yanıp sönmeye başladı, araç ağırdı biraz zorladım her halde dedim sağa çekip yağına baktım yağ seviyesi normaldi. Bir süre daha bekleyip çalıştırdım sorun olmadan yoluma devam ettim düşük devirde...
Ancak o günden sonra motor ısındıktan bir süre sonra yağ lambam yine yandı yolda giderken... İstop edip çalıştırdım, lamba söndü.
Motor yağını değiştim, filtreyi değiştim, yağ basınç müşürünü değiştim. Her şeyi değiştikten sonra eğer sorun geçmemişse tekrarlasın diye bayır çıktım, yüksek devirli gittim... Motorda basınç oluşturarak lambanın yanması için her şeyi yaptım ancak lamba yanmadı ta ki, eve gidip otoparkta aracı park etmeme kadar. Otopark eğimde değil, düz yer, park ettim rölantide çalışırken araç içinde eşyalarımı toplamaya yeltenmiştim ki rölantide çalışırken lamba yandı. Birde şöyle bir şey var, lamba yanıp sönerken istop edip tekrar çalıştırınca lamba sönüyor.
Arabam benimle dalga geçiyor sanırım.

Ne yapacağımı bilmiyorum, yağ pompasında sorun olsa lamba sürekli yanar diye düşünüyorum...

Önerisi olan? :/
bana donus yaparmisin
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım