AÇIK İlk defa araba alacağım bütçem belli profesyonel arkadaşlardan yardım bekliyorum

falcon70

Ali
Senkromeççi
27
26
Marka
Yok
Merhabalar foruma yeni üye oldum 25 yaşındayım inşallah yakın zamanda ehliyet alacağım. Belli bir miktar kredi çekeceğim ve toplamda 300k-400k arası bir araba almak istiyorum fakat piyasada çok çeşit araba var Toyota ve Hyundai Accent modellerine baktım fakat hep 2000-2005 model sorunlu eski araçlar vardı motor, km vb. Sıkıntılı araçlardı sizin tavsiye edebileceğiniz modeller var mıdır ? Benim için yılına göre en sağlam araç olmalı açıkçası biliyorum piyasada pek bu fiyatlarda düzgün araç yok ama tecrübeli arkadaşlardan yine de tavsiye almak istiyorum.
 
Fiesta çok güzeldir, tam sürüş makinesi diyeceğimiz yapıda araçtır. Yalnız çok büyük bir kusuru var: Çürüme. Ford'un bu jenerasyondaki tüm modellerinde çok ciddi kaporta & şasi çürüme sorunları var. Çürüme dediğimiz şey de kanser gibidir, kurtulması çok çok zordur. O yüzden öneremedim.

Yukarıda Palio önermemin sebeplerinden biri de o zamanlar yenilik olan galvanizli gövde ve uzun süreli (Tofaş kalitesinde ancak 8 yıl) paslanmazlık garantisi verilen bir model olması. Ford, Focus Mk1 ile uzun süreli paslanmazlık garantisi vermeye başlamıştı, Opel de Astra G kasada başladı, Corsa C ile devam ettirdi. Yani Fiesta bakılacaksa bundan sonraki kasadan başlansa daha doğru olur.
Pek akla gelen bir konu değildir ama paslanmaya dayanıklılık bu kadar eski araçlarda temel kriterlerden biri olmalı çünkü güvenlik olarak da aracın metal yorgunluğunu başka bir noktaya taşıyan etkenlerden oluyor. Kulelerde vs.lerde görünmeyen taraflardaki paslar can pazarına sebep olabilir.
Hocam tavsiye marka var mı sahibinden de bulabileceğim bir araç olursa sevinirim palio ve fşesta6 hangi yıllar sonrasında bakmam lazım örnek 2004 -2006 gibi. Fiyat performans
 
Hocam tavsiye marka var mı sahibinden de bulabileceğim bir araç olursa sevinirim palio ve fşesta6 hangi yıllar sonrasında bakmam lazım örnek 2004 -2006 gibi. Fiyat performans
Bahsettiğim konuda Palio, ilk jenerasyonundan beri 8 yıl paslanmazlığı sunuyor.
Bahsettiğim Fiesta'lar 2003'ten başlar.
Corsa C 2001'den başlar. (Ama kullanıcı kitlesi nedeniyle öneremiyorum. Uygun fiyatlısı çoğunlukla turşudur, iyisi de fahiş fiyata gider.)
Bu arada bahsettiğim tüm araçlar en az 20 yaşında olacağı için pas olmaz demiyorum, mutlaka yine kontrol ettirin. İşlemli yerler her zaman paslanır.

Öyle böyle derken Palio & Clio seçeneklerinden başka geriye sadece Koreliler ve Japonlar kalıyor =)
 
Fiesta çok güzeldir, tam sürüş makinesi diyeceğimiz yapıda araçtır. Yalnız çok büyük bir kusuru var: Çürüme. Ford'un bu jenerasyondaki tüm modellerinde çok ciddi kaporta & şasi çürüme sorunları var. Çürüme dediğimiz şey de kanser gibidir, kurtulması çok çok zordur. O yüzden öneremedim.

Yukarıda Palio önermemin sebeplerinden biri de o zamanlar yenilik olan galvanizli gövde ve uzun süreli (Tofaş kalitesinde ancak 8 yıl) paslanmazlık garantisi verilen bir model olması. Ford, Focus Mk1 ile uzun süreli paslanmazlık garantisi vermeye başlamıştı, Opel de Astra G kasada başladı, Corsa C ile devam ettirdi. Yani Fiesta bakılacaksa bundan sonraki kasadan başlansa daha doğru olur.
Pek akla gelen bir konu değildir ama paslanmaya dayanıklılık bu kadar eski araçlarda temel kriterlerden biri olmalı çünkü güvenlik olarak da aracın metal yorgunluğunu başka bir noktaya taşıyan etkenlerden oluyor. Kulelerde vs.lerde görünmeyen taraflardaki paslar can pazarına sebep olabilir.
pas önemli konu bencede illa alınacak ise nem oranı düşük illerden araç alınmalı pasın önüne geçmek çok zordur
 
Ya doğru bulunmayacak ama..
Biraz zorlayıp 400+ dediğiniz zaman dünyanız değişiyor.

Astra G'nin 1.4'leri , H kasanın 1.3 multijetleri..
Golf 5 - Jetta MK5 1.6 FSİ - 1.6 MPİ.
Focus 2'ler..

Yani bunlarla kıyaslayınca.. Diğer arabaların 150.000TL falan etmesi lazım benim gözümde 😅

Palio nere Focus 2 nere şimdi 😁
Mercedes CLA ile S serisinin arasındaki farktan daha fazla fark var.
 
Ya doğru bulunmayacak ama..
Biraz zorlayıp 400+ dediğiniz zaman dünyanız değişiyor.

Astra G'nin 1.4'leri , H kasanın 1.3 multijetleri..
Golf 5 - Jetta MK5 1.6 FSİ - 1.6 MPİ.
Focus 2'ler..

Yani bunlarla kıyaslayınca.. Diğer arabaların 150.000TL falan etmesi lazım benim gözümde 😅

Palio nere Focus 2 nere şimdi 😁
Mercedes CLA ile S serisinin arasındaki farktan daha fazla fark var.
Bende size hak veriyorum :)
 
Çok az daha bütçe arttırırsanız, size hiç lpg takılmamış, mükemmel kondisyonda otomatik, değişensiz, 2000 volvo s40 verebilirim size :)
 
Arkadaşlar Mitsubishi 1.3 lancer alınır mı araba temiz ama 1.3 motor almayın diyorlar yokuşta boğulur vb. Bu yargı yanlış mıdır fikirlere açığım https://shbd.io/s/bzBQqmJ4
Doğrudur hocam yokuşta boğulur. Boğulması da normal, düşük hacim, düşük beygir ve atmosferik.
Beklentiniz buysa üzer. Gel gelelim şahsen bu bütçede araba alacak olsam son derdim performans olur. Bir vites düşürür uzun yolda öyle çıkarsınız yokuşları.
Millet ne istiyor anlamıyorum ki bu paralara mecbur eski model eski teknoloji atmosferik motor alınır.

Zamanında 1.2 ve 82 beygirlik atmosferikten 170 beygir turbo arabaya geçtim. İkisinin de ne olduğunu bilerek kullanınca kafaya takılacak bir şey kalmıyor.
 
Doğrudur hocam yokuşta boğulur. Boğulması da normal, düşük hacim, düşük beygir ve atmosferik.
Beklentiniz buysa üzer. Gel gelelim şahsen bu bütçede araba alacak olsam son derdim performans olur. Bir vites düşürür uzun yolda öyle çıkarsınız yokuşları.
Millet ne istiyor anlamıyorum ki bu paralara mecbur eski model eski teknoloji atmosferik motor alınır.

Zamanında 1.2 ve 82 beygirlik atmosferikten 170 beygir turbo arabaya geçtim. İkisinin de ne olduğunu bilerek kullanınca kafaya takılacak bir şey kalmıyor.
Bu paralara alınabilecek araçlara göz atıyorum mecburen 1.3 diyince herkes kötülüyor napalım yani ? Bazı kişiler 1.3 Multijet tavsiye etti bu motor atmosferik değil mi bilgim yok kendimi geliştirmeye çalışıyorum kusura bakmayın
 
1.3 multijetler dizel ve atmosferik değil. Performans olarak bayağı fark eder ancak eski dizel araçların yürütme maliyetleri biraz külfetli olur. Bence bu kasa lancer güzel bir seçim sizin için. Attığım ilanı değerlendirebilirsiniz.

Çok temiz bir ilan atmışsınız teşekkür ederim. Bu araca favori attım fiat punto 1.3 le kıyaslama yaparsak sizce hangisi daha mantıklıdır
 
Bu paralara alınabilecek araçlara göz atıyorum mecburen 1.3 diyince herkes kötülüyor napalım yani ? Bazı kişiler 1.3 Multijet tavsiye etti bu motor atmosferik değil mi bilgim yok kendimi geliştirmeye çalışıyorum kusura bakmayın
Estağfurullah hocam. O 1.3 multijet olan turbo dizel ve Fiat grubunun motoru. Opel vs de kullandi. Tamamen farkli karakter ve evet daha güçlü. Önce performans beklentiniz nedir onu düşünün.

Nacine tavsiyem ilk olarak bütçeye uygun temiz, bakımlı ve sorunsuz araba bulmak sonra performans kaygısı
 
Çok temiz bir ilan atmışsınız teşekkür ederim. Bu araca favori attım fiat punto 1.3 le kıyaslama yaparsak sizce hangisi daha mantıklıdır
Bence Punto daha mantıklı. Hem yedek parça anlamında, hem performans anlamında hem de sürüş anlamında daha birinci seçenek olmaya aday bir araba. Tasarım itibariyle de biraz daha genç duruyor. Bence artık seçenekleri daraltıp birkaç model üzerinde belli başlı kriterler oluşturup bunlar arasından seçim yapmaya başlayabilirsiniz. Listeye Punto'yu ekleyin derim ben 🙂
 
Bence Punto daha mantıklı. Hem yedek parça anlamında, hem performans anlamında hem de sürüş anlamında daha birinci seçenek olmaya aday bir araba. Tasarım itibariyle de biraz daha genç duruyor. Bence artık seçenekleri daraltıp birkaç model üzerinde belli başlı kriterler oluşturup bunlar arasından seçim yapmaya başlayabilirsiniz. Listeye Punto'yu ekleyin derim ben 🙂
Teşekkür ederim punto seçeneklerim arasında Renault megane ve şuan Mitsubishi merak saldım biraz zamana ihtiyacım var ehliyet ve parasal anlamda hayırlısı olsun 2-3 ay içinde bir araç almayı umut ediyorun inşallah
 
Çok temiz bir ilan atmışsınız teşekkür ederim. Bu araca favori attım fiat punto 1.3 le kıyaslama yaparsak sizce hangisi daha mantıklıdır
İki araç pek çok konuda ayrışıyor. Hangisinin sizin için daha mantıklı olacağını söylemek benim için zor. Burada sizin beklentileriniz ön plana çıkıyor. Bana sorarsanız önceliğiniz temiz ve bakımlı araç bulmak olsun.
 
Arkadaşlar Mitsubishi 1.3 lancer alınır mı araba temiz ama 1.3 motor almayın diyorlar yokuşta boğulur vb. Bu yargı yanlış mıdır fikirlere açığım https://shbd.io/s/bzBQqmJ4
büyük bir kazası belası yoksa veya bekleyen büyük bir masrafı yoksa, ilandaki araç o bütçeye harika seçim olur.
Doğrudur hocam yokuşta boğulur. Boğulması da normal, düşük hacim, düşük beygir ve atmosferik.
Beklentiniz buysa üzer. Gel gelelim şahsen bu bütçede araba alacak olsam son derdim performans olur. Bir vites düşürür uzun yolda öyle çıkarsınız yokuşları.
Millet ne istiyor anlamıyorum ki bu paralara mecbur eski model eski teknoloji atmosferik motor alınır.

Zamanında 1.2 ve 82 beygirlik atmosferikten 170 beygir turbo arabaya geçtim. İkisinin de ne olduğunu bilerek kullanınca kafaya takılacak bir şey kalmıyor.
bütçe & beklenti konusuna tamamen katılıyorum.
 
İki araç pek çok konuda ayrışıyor. Hangisinin sizin için daha mantıklı olacağını söylemek benim için zor. Burada sizin beklentileriniz ön plana çıkıyor. Bana sorarsanız önceliğiniz temiz ve bakımlı araç bulmak olsun.
Attığınız araç çok iyi şehir olarak uzak olmasa direk plan yapardım 370 bin lira benim için şuan maksimum değerinde bir para birimi sonrası beni zorluyor
 
büyük bir kazası belası yoksa veya bekleyen büyük bir masrafı yoksa, ilandaki araç o bütçeye harika seçim olur.
Arkadan yemiş bir kez 12 bin lira hasar kaydı var onun dışında boyası var 3 tane adam önemsiz falan diyorsa ne bileyim expertiz şart pek güven vermedi düşük km de almış arabayı