İnceleme | Ford Fiesta

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Araç: Ford
Modeli: Fiesta 1.0 Ecoboost Otm.
Yılı: 2017
KM'si: ?

Artıları:
+
İç mekanda arttırılan işçilik ve malzeme kalitesi
+ Sürüş pozisyonu
+ Başarılı multimedya arayüzü ve B&O opsiyonunda harika ses kalitesi
+ Yol tutuş
+ Hisli direksiyon
+ Yalıtım
+ Dönüş çapı

Eksileri:
-
Ön ve arkada dar yaşam alanı
- Arka stop lambası tasarımı
- Cruise control Türkiye'deki hiçbir donanımda yok
- Performans
- Yakıt tüketimi
- Şanzıman
- Fiyat

Araç Hakkında:

Eskisi daha iyiydi.
 
Son düzenleme:
Emeğine sağlık hocam güzel yazı olmuş.. Aracın kozmetik olarak önceki kasayla birbirine oldukça benziyor oluşu beni hiç şaşırtmadı. Zira eskiden gördüğümüz gibi Ford'un artık ne makyajı ne de kasa değişimleri radikal şekilde olmayacak. Üstüne koyarak, rötuş yaparak ilerleyecekler.

Şanzıman ise yeni değil. Ford'un mk4 focus ve makyajlı mondeo'da geçmeyi düşündüğü yeni nesil tam otomatik şanzıman değil maalesef. Eski nesil olduğundan tepkileri de eski haliyle. İlerleyen süreçte yeni motorlar, belki makyajla beraber yeni tam otomatik şanzıman güncellemesi yapılabilir. Bildiğim kadarıyla focus'da sunmayı planladıkları bu 8 ileri şanzıman Fiesta'ya yetişmedi.

İç mekan genişliğine gelince; yıllardır Ford kullanıyoruz ( 5.kez ) ve hiç bir zaman direkt hacim aramadık. Bizim ailenin boy ortalaması maksimum 1.75 olduğu için hacim anlamında herhangi bir sorun yaşamadık ki zaten genelde Ford aracı alan ve yine Ford araçlarıyla devam edenler hacim konusunu pek dikkate almazlar. Çünkü tercih ettikleri zaman hacmin yeteceğini düşünerek tercih ederler. Daha fazla hacim isteyen de zaten ibiza, octavia gibi araçlara yöneliyor.

Son aşamada Fiesta'yı sürüşünden ve yenilenen donanımlarından dolayı oldukça beğensem de alacak olsam biraz daha bekleyip motor ve şanzıman güncellemesini beklerdim sanırım. Yeni nesil tam otomatik şanzıman + 125 hp'lik motor kombinasyonu muhtemelen kıvamında olacaktır.
 
Son düzenleme:
Emeğine sağlık abi bi dergide test editörü edasıyla yazmışsın harika iş :)

B segmenti için fiyat çok yüksek yalnız ilginç bi durum var bu sadece vergilendirmeden kaynaklı değil, firmalar da artık ipin ucunu kaçırdı. Onlar da vergiyi bahane edip fiyatları kitliyorlar çünkü her türlü satıyor araba
 
Fren konusunda şu kampana mevzusuna da değineyim. Kullandığım araçta disk miydi kampana mıydı açıkçası hatırlamıyorum. Eğer bir zayıflık hissetseydim inince bakardım ama gayet başarılı. İlk başta insanın içine sinmemesini çok normal buluyorum. Fakat kullananlar ve meraklıları iyi bilir, Ford'ların HB araçlarında ağırlık dağılımı genelde önde %60'tan fazla olur. Bunun üstüne bir de virajlarda ve ani frenlerde araba iyice öne yığılıp arkayı iyice hafifletir. Bu arabada da eski kasasındaki gibi aynı bu hisleri yaşadım. Ön disk frenlerin performansı gayet iyi, arkada kalan ağırlıkla da kampanalar başa çıkabilmiş. Arabanın artan ağırlığına rağmen herhangi bir dengesizlik veya zayıflık hissettirmedi. Yine de insanın gözüne ucuz gözüktüğü doğrudur :)

İncelemen için teşekkürler abi gitmiş görmüş kadar oldum.Araba hakkında eleştirim olacak ama; dediğin gibi frenler yeterli gelmiştir ama ben konudan bağımsız şuna uyuz oluyorum: Güvenlikten çalmak bana çok ayıplanası ve markadan modelden soğutan birşey olarak geliyor.Kampana ile disk arasında maliyet açısından ölümcül ne kadar fark olabilir yani.Yeterlidir amennah ama daha iyi tutsun nolacak yani kaybetmezler.. Polo'nun ilk commercial görüntüleri düştüğünde ''polo sun sen ne demek kampana'' sözümü fiesta için de söylüyorum.İnsan canı malına değer vermeyen tüzel-kişisel karakterin gözümde değeri yoktur. 2 hava yastıklı olmasına girmiyorum çok ağır konuşurum..
 
Son düzenleme:
Geri dönüşleriniz için teşekkürler arkadaşlar :)
Emeğine sağlık abi bi dergide test editörü edasıyla yazmışsın harika iş :)

B segmenti için fiyat çok yüksek yalnız ilginç bi durum var bu sadece vergilendirmeden kaynaklı değil, firmalar da artık ipin ucunu kaçırdı. Onlar da vergiyi bahane edip fiyatları kitliyorlar çünkü her türlü satıyor araba
Arabanın başlangıç fiyatı donanımın çok da bomboş olmadığını düşününce çok uçuk değil. Satıştaki yetkili abiyle sohbetimiz de oldu biraz. Adam bir metalik renk koyduruyor, arabanın fiyatı anormal fark ediyor dedi. Neden, çünkü birden üst vergi dilimine giriveriyor. Müşteriye ne kadar anlatsalar da sonuç olarak durum değişmiyor. Başlangıç fiyatı evet piyasa koşullarında normal de, üst dilime girdikten sonra uçan fiyatlar kabul edilemiyor. Açık söyleyeyim, bu fiyatlarla o araba satılamayabilir de. Her yerde 1.1 Manuel Fiesta'ları görebiliriz :D

İncelemen için teşekkürler abi gitmiş görmüş kadar oldum.Araba hakkında eleştirim olacak ama; dediğin gibi frenler yeterli gelmiştir ama ben konudan bağımsız şuna uyuz oluyorum: Güvenlikten çalmak bana çok ayıplanası ve markadan modelden soğutan birşey olarak geliyor.Kampana ile disk arasında maliyet açısından ölümcül ne kadar fark olabilir yani.Yeterlidir amennah ama daha iyi tutsun nolacak yani kaybetmezler.. Polo'nun ilk commercial görüntüleri düştüğünde ''polo sun sen ne demek kampana'' sözümü fiesta için de söylüyorum.İnsan canı malına değer vermeyen tüzel-kişisel karakterin gözümde değeri yoktur. 2 hava yastıklı olmasına girmiyorum çok ağır konuşurum..
Disk ve kampana arasında üretim ve bakım maliyetlerinde küçük farklar var. Muhtemelen arkalara disk koysalar da araba daha iyi durmazdı. Öne yığılma vs. olaylarını o yüzden aktarmaya çalıştım. Daha hızlı ST gibi versiyonlarına önlere büyük diskler koyarlarsa belki o zamanki kuvvetli frenajda arkalara kampana yetersiz gelir. Şu anki hali gayet yeterliydi. Bu arabadaki frenleme işini direk olarak önler yapıyor, arkalar sadece dengeli destek sağlıyor o kadar.
Güvenlik konusundaki airbag sayısı hakkında seninle hemfikirim. Hatta değinsem mi dedim. Ama gidip incelediğim iki araba da airbag bakımından zengindi. :) Bindiğim Trend X donanımlısında bile bayağı yan havayastıkları filan vardı. Görünce dedim dur bakalım, belki de arabalar dolu gelir ezbere sallamayayım :D Genelde çokça salladığım VW'i bu konuda çok takdir ederim. Adamlar Midline Plus Golf'te bile havayastığından bilmemneden kaçınmıyorlar. Güvenlik donanımlarını eksiksiz koyuyorlar.
 
Ellerine sağlık :) araba az çok nasıl olduğunu anladım. Peki yalıtımla ilgili yorumun ne. Bence fiesta nın tutuşunu düşündüğüm zaman konforu normal ama en büyük eksiği yalıtımı gibi geliyordu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Hocam sormayi unuttum; test surusu yaptigin arac lansmandakine benziyor demistin. Lansmandaki aracin ise 17'lik jantlari olmasi gerek. Aracin uzerindeki jant lastik kombinasyonu neydi ? Zira 17'lik jantsa ve konforu eskisi gibi hissettiriyorsa eskisinden daha iyi konforu var demektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
abi emeğine sağlık bir çırpıda soluksuz okudum sürmüş kadar oldum.yeni fieasta bana da çekici geldi fakat tek eksi noktası tasarımın eski sportif görünüşünden uzaklaşması olmuş.
 
Ellerine sağlık :) araba az çok nasıl olduğunu anladım. Peki yalıtımla ilgili yorumun ne. Bence fiesta nın tutuşunu düşündüğüm zaman konforu normal ama en büyük eksiği yalıtımı gibi geliyordu.
Yalıtım konusunda motor gürültüsü çok net şekilde azalmış. Motoru tabii ki duyuyorsun ama eski kasada 4000 devirden sonra ses, gürültüye dönüşüyordu. Bunda öyle bir durum yok. Ha bir de, eski kasada (en azından bizdeki 1.4 benzinli motorda) rölanti daha sessiz :) Yol gürültüsü de bir tık iyi. Özellikle eski kasada arka tekerleklerden daha fazla gelirdi yol sesi, bunda azaltmışlar. Çok yüksek hızlara çıkamadığım için rüzgar sesi hakkında yorum yapamayacağım.
Hocam sormayi unuttum; test surusu yaptigin arac lansmandakine benziyor demistin. Lansmandaki aracin ise 17'lik jantlari olmasi gerek. Aracin uzerindeki jant lastik kombinasyonu neydi ? Zira 17'lik jantsa ve konforu eskisi gibi hissettiriyorsa eskisinden daha iyi konforu var demektir.
Hocam doğru diyorsun jantlar 17" idi ama yanak kalınlığı, eski kasadaki 195/50R15 lastiklerle aynı. Tekerlekler genel olarak büyümüş. Süpansiyon konforu olarak bir farklılık yok ama lastiğin çapının büyümesinden kaynaklı hafif bir konfor artışı var. Şöyle anlatayım: Eskisinde tekerleklerin düşüp çıkarken bam diye vurduğu bazı çukurları yeni tekerlekler doldurup üstünden geçebiliyor. Bazı büyük bozukluklarda lastik çapı kaynaklı böyle avantaj oluşmuş. Ama lastik avantajının çalışamadığı, küçük her türlü lastiğin düşeceği çukurlar veya çukur değil de tümsek halindeki yol bozukluklarında süspansiyon sönümlemesinin seviyesi aynı. :)
abi emeğine sağlık bir çırpıda soluksuz okudum sürmüş kadar oldum.yeni fieasta bana da çekici geldi fakat tek eksi noktası tasarımın eski sportif görünüşünden uzaklaşması olmuş.
O dediğin sadece farlarda ve stoplarda olmuş. Arabanın çizgisi genel olarak korunmuş. Far ve stopları da 3-5 yıl sonraki makyaj operasyonunda düzeltmek için bozmuşlardır :D
 
Hocam doğru diyorsun jantlar 17" idi ama yanak kalınlığı, eski kasadaki 195/50R15 lastiklerle aynı. Tekerlekler genel olarak büyümüş. Süpansiyon konforu olarak bir farklılık yok ama lastiğin çapının büyümesinden kaynaklı hafif bir konfor artışı var. Şöyle anlatayım: Eskisinde tekerleklerin düşüp çıkarken bam diye vurduğu bazı çukurları yeni tekerlekler doldurup üstünden geçebiliyor. Bazı büyük bozukluklarda lastik çapı kaynaklı böyle avantaj oluşmuş. Ama lastik avantajının çalışamadığı, küçük her türlü lastiğin düşeceği çukurlar veya çukur değil de tümsek halindeki yol bozukluklarında süspansiyon sönümlemesinin seviyesi aynı. :)
O zaman gönül rahatlığı ile 17'lik jant alınır bu araç. Zira şuan çoğu c segment arabada bile 17'liğe geçince bam güm etme oranı oldukça artıyor. 17'lik takınca aracın sürüşüne eğreti gelmiyorsa, göze batmıyorsa benim için gayet tatmin edicidir :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
O zaman gönül rahatlığı ile 17'lik jant alınır bu araç. Zira şuan çoğu c segment arabada bile 17'liğe geçince bam güm etme oranı oldukça artıyor. 17'lik takınca aracın sürüşüne eğreti gelmiyorsa, göze batmıyorsa benim için gayet tatmin edicidir :)
Kesinlikle alınır. Hatta ilk çıktığı günden beri söylerim, eski kasa Fiesta'ların kasasının tasarımına kullandığı lastikler hep küçük geliyordu. Dikkat edilirse kabarık çamurluklarda ciddi boşluk kalır ve o tekerlekler çok sırıtırdı. Bu lastikler eski kasada da kullanılsa olurdu bence. Belli ki içeride altyapıdaki bir şeyleri kaportadan farklı tasarlamışlar eski kasada :) Yeni kasada tekerlekler dışarıdan da hiç sırıtmıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya ve Cenk
Kesinlikle alınır. Hatta ilk çıktığı günden beri söylerim, eski kasa Fiesta'ların kasasının tasarımına kullandığı lastikler hep küçük geliyordu. Dikkat edilirse kabarık çamurluklarda ciddi boşluk kalır ve o tekerlekler çok sırıtırdı. Bu lastikler eski kasada da kullanılsa olurdu bence. Belli ki içeride altyapıdaki bir şeyleri kaportadan farklı tasarlamışlar eski kasada :) Yeni kasada tekerlekler dışarıdan da hiç sırıtmıyor.
Bende 2010 trend kasa fiesta varken malum jant kapaklı versiyon 15 inch falandı yanılmıyorsam. O haliyle otomobil yumuşak değildi ama oldukça konforluydu. Keskinlere sert girersem bam güm ediyordu. Hatta c4'e geçince fiesta'nın konforunu çok aramıştım. Bir ara 16'lık takmayı düşündüm fiesta'ya ama cesaret edemedim konforu bozulur diye. Şimdi b segment otomobillerde 17'lik janta henüz kendimi ikna edemedim desem yalan olmaz :D En kısa zamanda gidip test sürüşü yapacağım bakalım benim 16'lık focus'a göre ne alemdeymiş. Yeni fiesta'dan doğru mk4 focus'un da konforunu az çok tahmin edebilirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
Yalıtım konusunda motor gürültüsü çok net şekilde azalmış. Motoru tabii ki duyuyorsun ama eski kasada 4000 devirden sonra ses, gürültüye dönüşüyordu. Bunda öyle bir durum yok. Ha bir de, eski kasada (en azından bizdeki 1.4 benzinli motorda) rölanti daha sessiz :) Yol gürültüsü de bir tık iyi. Özellikle eski kasada arka tekerleklerden daha fazla gelirdi yol sesi, bunda azaltmışlar. Çok yüksek hızlara çıkamadığım için rüzgar sesi hakkında yorum yapamayacağım.

Hocam doğru diyorsun jantlar 17" idi ama yanak kalınlığı, eski kasadaki 195/50R15 lastiklerle aynı. Tekerlekler genel olarak büyümüş. Süpansiyon konforu olarak bir farklılık yok ama lastiğin çapının büyümesinden kaynaklı hafif bir konfor artışı var. Şöyle anlatayım: Eskisinde tekerleklerin düşüp çıkarken bam diye vurduğu bazı çukurları yeni tekerlekler doldurup üstünden geçebiliyor. Bazı büyük bozukluklarda lastik çapı kaynaklı böyle avantaj oluşmuş. Ama lastik avantajının çalışamadığı, küçük her türlü lastiğin düşeceği çukurlar veya çukur değil de tümsek halindeki yol bozukluklarında süspansiyon sönümlemesinin seviyesi aynı. :)

O dediğin sadece farlarda ve stoplarda olmuş. Arabanın çizgisi genel olarak korunmuş. Far ve stopları da 3-5 yıl sonraki makyaj operasyonunda düzeltmek için bozmuşlardır :D
bi değişiklik olsun babında doğru diyorsun abi :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Bende 2010 trend kasa fiesta varken malum jant kapaklı versiyon 15 inch falandı yanılmıyorsam. O haliyle otomobil yumuşak değildi ama oldukça konforluydu. Keskinlere sert girersem bam güm ediyordu. Hatta c4'e geçince fiesta'nın konforunu çok aramıştım. Bir ara 16'lık takmayı düşündüm fiesta'ya ama cesaret edemedim konforu bozulur diye. Şimdi b segment otomobillerde 17'lik janta henüz kendimi ikna edemedim desem yalan olmaz :D En kısa zamanda gidip test sürüşü yapacağım bakalım benim 16'lık focus'a göre ne alemdeymiş. Yeni fiesta'dan doğru mk4 focus'un da konforunu az çok tahmin edebilirim.
2010 Fiesta'larda kapaklı jantlar 175/65R14. Biz 2009'da 195/45R16 kullandık, defalarca baloncuk çıkarttırdık. Sonra 2010'da 195/50R15'e geçince rahatlamıştık. Konforu ciddi bozuluyor. 1" bile çok fark ediyordu :). Yeni Fiesta konfor konusunda senin Focus'a yaklaşamaz. Jantları her türlü kaldırıyor ama janttan bağımsız olarak altyapısı yaklaşamaz. Beklentini yüksek tutma :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
2010 Fiesta'larda kapaklı jantlar 175/65R14. Biz 2009'da 195/45R16 kullandık, defalarca baloncuk çıkarttırdık. Sonra 2010'da 195/50R15'e geçince rahatlamıştık. Konforu ciddi bozuluyor. 1" bile çok fark ediyordu :). Yeni Fiesta konfor konusunda senin Focus'a yaklaşamaz. Jantları her türlü kaldırıyor ama janttan bağımsız olarak altyapısı yaklaşamaz. Beklentini yüksek tutma :)
Yok, sürüş konforu olarak direkt bir karşılaştırmaya girmem zaten. Neticede dalgalı, yapısı bozuk yollarda o sürüş konforunun aynısını veremez ama en azından çukur ve keskin yol birleşimleri hususunda amortisörlerin tepkilerini ölçebilirim :)
 
Yalıtım konusunda motor gürültüsü çok net şekilde azalmış. Motoru tabii ki duyuyorsun ama eski kasada 4000 devirden sonra ses, gürültüye dönüşüyordu. Bunda öyle bir durum yok. Ha bir de, eski kasada (en azından bizdeki 1.4 benzinli motorda) rölanti daha sessiz :) Yol gürültüsü de bir tık iyi. Özellikle eski kasada arka tekerleklerden daha fazla gelirdi yol sesi, bunda azaltmışlar. Çok yüksek hızlara çıkamadığım için rüzgar sesi hakkında yorum yapamayacağım.

Bide lastiğin senin genelde kullandığın arabadan büyük olduğunu düşünürsek gelişme var demektir :)
 
Yok, sürüş konforu olarak direkt bir karşılaştırmaya girmem zaten. Neticede dalgalı, yapısı bozuk yollarda o sürüş konforunun aynısını veremez ama en azından çukur ve keskin yol birleşimleri hususunda amortisörlerin tepkilerini ölçebilirim :)
Yok, o da boy ölçüşemez.
Bide lastiğin senin genelde kullandığın arabadan büyük olduğunu düşünürsek gelişme var demektir :)
Eski kasa Mk7 Fiesta'nın arka koltuğundaki genel konfor seviyesi Mitsubishi L300 ile yarışır :D
 
Eski kasa Mk7 Fiesta'nın arka koltuğundaki genel konfor seviyesi Mitsubishi L300 ile yarışır :D

Arabayı hep ben kullandım. Sürücü koltuğu gayet rahat :) Bazı arabalarda cidden fark oluyor. Yazın arkadaşa civic rs hb bakıyorduk. Arkadaş kullandı ben arkaya geçtim. Yol ve rüzgar sesinden ön tarafı duymayı bırakın yanımdaki diğer arkadaşı zor duyuyordum arada ciddi fark var. Bu kadar ciddi fark olmasa da superb de de aynı sorun vardı. Test ederken arkaya da oturmak lazım da imkan olmuyor çoğu zaman :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...