İnceleme | Ford Fiesta

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Araç: Ford
Modeli: Fiesta 1.0 Ecoboost Otm.
Yılı: 2017
KM'si: ?

Artıları:
+
İç mekanda arttırılan işçilik ve malzeme kalitesi
+ Sürüş pozisyonu
+ Başarılı multimedya arayüzü ve B&O opsiyonunda harika ses kalitesi
+ Yol tutuş
+ Hisli direksiyon
+ Yalıtım
+ Dönüş çapı

Eksileri:
-
Ön ve arkada dar yaşam alanı
- Arka stop lambası tasarımı
- Cruise control Türkiye'deki hiçbir donanımda yok
- Performans
- Yakıt tüketimi
- Şanzıman
- Fiyat

Araç Hakkında:

Eskisi daha iyiydi.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Arka tarafın yalıtım seviyesi daha farklı olabiliyor otomobillerde. Focus'da ön tarafta yolculuk etmekle arka tarafta yolculuk etmek yalıtım açısından aynı değil. Geçen aracın içine ışık tutarken sağ ve sol ön çamurluğun iç kısmında siyah naylonun içine yumuşak sünger benzeri bir malzemenin doldurulduğunu ve bunun da tüm ön taraftaki çamurlukların içini kapladığını gördüm. Elimle de iyice yoklamaya çalıştım ne olduğunu anlamak için ve kesinlikle yalıtımla alakalı bir şey. Arka kısma geçince ise özellikle tekerlek sesinin daha fazla geldiğini hissediyorum. Muhtemelen aynı malzeme arka çamurlukların içinde ya yok ya da daha az miktarda kullanılmış. Üreticiler işin çakallığını bulmuş tabii genelde aracı alan kişiler test sürüşünü şoför koltuğunda yaptıkları için yalıtım konusunda da ön tarafa daha çok özeniyorlar.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Bizim clionun arka tarafta kesik Şahin gibi yav :D çok sert öne göre. Yalıtım genel olarak zayıf. Olsun be 20 21 kuruş yakıyoruz mutluyuz 1 2 3 fena hizlanmiyor :D
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,940
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Arkadaşlar Merhabalar.

Yeni Fiesta'nın test aracı gelmiş dediler, gitmişken aracı inceleyip kısa bir test sürüşü yaptım. Sizlerle de izlenimlerimi paylaşayım.

2003 ve 2010 model Fiesta'ları uzun süre kullanmış biri olarak doğal olarak çok merak ediyordum ve beklentim yüksekti. Ama içeri girince öyle bir koymuşlar ki ilk bakışta "E bu eskisinin neredeyse aynısı" dedim :D Şuna baksanıza ama...
Ekli dosyayı görüntüle 9475
Aslında eski kasasının çizgileri zamanının bayağı ilerisindeydi ve beğenilmişti, Ford bu konuda pek risk almamış gibi gözüküyor. İlk başta showroom'daki 1.1 Trend X donanımlı aracı inceledim. Arabanın baz donanımında da 4 cam otomatik. Bu eksik giderilmiş. Direksiyon, vites topuzu ve el freni deri değil. Yeni Fiesta'nın baz donanımda orta konsol malzemesi Polo'daki gibi ayrılmış. Orta konsol Tourneo Courier'ler gibi sert plastik. Muhtemelen bu dünyada bunu beğenen tek kişi benimdir :) İç mekanda kapı kolları bu donanımda bile metal. Benim hoşuma gitti. Baz donanım olmasına rağmen multimedia sisteminde bluetooth ve usb bağlantısı var, bu çok hoşuma gitti. Ama ortadaki ekran yeni i30'ların yerden yere vurulma sebebi olan alt donanımdaki küçük ekrana çok benziyor. Butonlar ekrandan büyük :) Çoğu kişi için önemli bir eksi, benim içinse önemsiz bir detay. Yalnız orta ekranın arkasında küçük bir kapak vardı, şöyle elimle ekranı tuttuğumda o arkadaki kapak aynı uzaktan kumandaların pil yuvası gibi tık diye çıktı, sonra yerine aynı şekilde taktım. Umarım o kadar kolay çıkması bilerek tasarlanmış birşeydir =), yoksa önemli bir tasarım kusuru. Orta konsolun şu ele gelmeyen alt yarısı vardır ya hani hemen her arabada sert plastik olan, işte o bölgede eski Fiesta gerçekten berbattı, yenisinde bu bölüm Mk6'lar gibi tekrar belli bir kaliteyi yakalamış. Şöyle örnekleyebilirim: 2010 Fiesta'mızın far kumandası altındaki gözün varlığını babam unutmuş bile, çünkü aldığımızdan beri 5 kere açıp kapatsak elimizde kalacak gibi aşırı kalitesiz yapılmış ve içi de küçücük. Bunda ise o göz makul bir kaliteye ve boyuta erişmiş. Arabanın içine ilk oturduğumdaki gözlemlerimden biri de iç mekanın büyümemiş olduğu. Ebatlar kağıt üstünde büyümüş ama belli ki tampon formları vb şeylerden büyümüş. Ön tarafta yaşam alanı hacmen hemen hemen aynı. Sürücü koltuğunda oturma pozisyonu eskisindeki gibi çok iyi. Vites kolu ve el freni yine aynı mesafede aynı yerdeler. Direksiyonun şekli değişse de sanırım ebatı değişmemiş, hiç yadırgamadım. Üstündeki butonlar dayanıklı gibi, en azından eskisi kadar dayanır. (bize 165.000km dayanmıştı:)) Arkaya geçtiğimde de hacim konusundaki hayal kırıklığım devam etti. Ön taraf bana ayarlıyken (sırtlığı bayağı dik ayarlarım) arkaya ucu ucuna sığdım. Şöyle ki:
Ekli dosyayı görüntüle 9476
Baş mesafesi ise yine vasattı, hatta benim standartlarıma göre berbat. :) Kafam bayağı eğikti. Tavanda yolcular için tavan tutamakları bu arabaya da konmamış. Çoğu kişi eksikliğini hissediyor. Ama iç mekanda ileriye giden şeyler de yok değil. Arka tarafa iniş biniş eski kasaya göre belirgin şekilde daha rahat. Sürücü koltuğunda bel destek ayarı Trend donanımında yoksa da X donanımında ek olarak geliyor. Bu da olumlu. Bir de koltuk minderleri eskisine göre biraz daha sert ve daha rahat. Bu da bir artı. Birkaç iyi özellik daha var. Arka kapılara bardaklık gibi küçük de olsa cepler gelmiş, ön torpidoya aydınlatma gelmiş, tavanda ön tarafa ek olarak orta kısma da aydınlatma gelmiş. Gerçi ortadaki aydınlatma eski kasanın üst modellerinde zaten gelmişti de, bunun alt donanımında olması da olumlu. Yalnız o aydınlatmanın eski Japon otomobillerindeki gibi kalın bir plastik kapağın altında sarı sarı yanması nostaljik ama çok ucuz bir intiba uyandırıyor :) Benim önemseyeceğim bir konu değil ama insanların gözüne batabilir. Bagajda ise sürpriz yok. Eskisinden çok az daha geniş o kadar. Kalite aynı, form aynı, yükleme eşiği aynı... Bu arada şu çok eleştirilen yeni stop lambası tasarımı kırmızı renkte hiç sırıtmıyor :)

Gelelim test aracına...
Muhtemelen lansmandaki araçlardan biriydi. 1.0 Ecoboost, tork konvertörlü otomatik şanzıman, elektrikli katlanan aynalar, B&O Play 10 hoparlörlü ses sistemi, anahtarsız giriş&çalıştırma, panoramik açılır cam tavan, park pilotu vs.vs... gidiyor. Tabii farlar yine bir Ford klasiği olarak mercekli de olsa halojen :D

Arabaya bindiğimde ilk intibam arabanın ferahlatılmış olduğuydu. Bunda en büyük etken cam tavan. Daha sonra ise büyütülen veya görüşe daha çok katkı verecek bir açıyla konumlandırılan ön kelebek camlar. Eski kasasında da vardı ama bunca yıldır hiç bu kadar faydasını görmedim. Arka görüş ise eskisiyle aynı seviyede kötü :) Dış dikiz aynaları eskisine göre daha küçük ama görüşte bir olumsuzluğunu görmedim. Yine de kör nokta uyarı sistemi olsa iyi olurdu. Direksiyon simidinin deri kaplaması çok kaliteli hissettiriyor. Focus Mk3,5 'lardaki kadar aşırı yumuşak da değil (gerçi daha sonra onu da düzelttiler), eski deri direksiyonlar gibi aşırı sert de değil, hem konforlu, hem dayanıklı hissettiriyor. Tam dozunu tutturmuşlar. Donanım Titanium'a çıkınca ön göğüs malzemesi yumuşamış. Kapı üstleri ise sert kalmaya devam etmiş.

Arabayı çalıştırınca ilk yaptığım iş klimayı açıp telefonumu B&O Play müzik sistemine bağlamak oldu. Ses sistemi çok çok iyi. Bu araba için fazla iyi demeyeceğim, tam kıvamında. Eski Fiesta'yı bilen bilir; anormal güçlü bir ses sistemi vardı, bass'larına trimler dayanmaz, sesi de aşırı yüksek olduğu için en üst seviyede bozulmaya başlar. Bu sistemden çıkan ses muhtemelen eskisindekinden fazla değildir, ama son seste bile hiç bozulmadan çok çok temiz ses veriyor. Hatta şöyle bir karşılaştırma yapayım: Mazda 3'teki Bose sistemi de çok beğenmiştim. Onun kadar yüksek ses kesinlikle veremiyor (o direk kulakları acıtıyor) ama ses çıkışı daha berrak. Şansıma da The Crystal Method'dan Busy Child şarkısı geldi. Sonra da o kıvamda birkaç şarkı daha çaldı, dibine kadar denedim arabanın ses sistemini. Radyo nasıl çekiyor filan hiç bakmadım :D. Kaç paraysa o opsiyona para verilir. Bu arada dokunmatik ekranı da çok iyi çalışıyor, ışıktan etkilenmiyor, dokunmatik ekranın algılaması çok iyi ve işlemci hızı olarak da rahatsız edici bir gecikme yaşatmadı. Arayüz de basit, ilk kez kullanmama rağmen sorunsuz gezindim. Bağlantı da gayet kolay yapılıyor. Navigasyona bakmayı unuttum yalnız, müzik işi beni kopardı çünkü.

Yola çıkmadan dikkatimi çeken bir detay da klimanın verimli ve çok sessiz çalışması oldu. Çok beğendim. Test sürüşünde çok fazla yol tutuş deneyemedim çünkü şansıma birden aşırı yoğun trafik oluştu. Kamyonlarla dans etmeye gerek yok dedim, nispeten sakin kullandım. Arabanın ilk başta sürüşü direk eski Fiesta dedirtti. Gördüğüm tek farklılık, direksiyon hissinin eskisine göre biraz daha iyi olması. Eskisindeki direk yönlendirme hissi buna göre biraz daha suni kalıyordu ve bu beni 8 senedir rahatsız ediyor. :) Bunda aslında bu konuda çok hafif bir farklılık var ama ona rağmen daha organik bir his vermeyi başarmışlar. Bozuk yollarda konforu bana göre hala zayıf. Arkasında yolculuk etmedim bilmiyorum ama eskisinde arkada yolculuk gerçekten berbattı. Belki bunda koltuk minderleri sayesinde bir tık daha iyidir. Genel olarak yol tutuş, dönüş çapı, bozuk yollardaki konfor disiplinlerinde eskisiyle hemen hemen aynı. Sadece bir yerde sol şeritten aniden önüme kırıp sağımdaki çıkışa dalan bir araba oldu, ani bir refleksle ondan kaçmam gerekti. Yaklaşık 60km/h hızla bir geyik testi yapmış oldum :) Ama ESP devreye bile girmedi. Dediğim gibi yol tutuşu ve çevikliğine çok aşinaydım. Eskisinde yaptık oldu, bunda bozmayalım demişler. Şahsi görüşüm şu: Süspansiyonuyla ilgili bahsedilen "daha ağırbaşlı" yorumları, iç mekandaki ferahlıktan ve iyileştirilmiş koltuk minderlerinden ötürü oluşan bir algıdır. Bu arada yalıtımda da hissedilir derecede ciddi gelişme olmuş. Takdir edilesi. Onun da katkısı olabilir bu algıya.

Motor ve şanzımana da değineyim. Fiesta'nın üzerindeki 1.0 Ecoboost benim için 1.6 atmosferik muadilidir. Çünkü Focus'ta kullandığımda verdiği verim aynıydı. Bu arabada ise işler biraz değişiyor. En fazla 1.4 atmosferik motoru karşılıyor. Sebebi ise şanzıman. 6 ileri tork konvertörlü şanzımanı ben biraz başarısız buldum. Başarısız bulduğum konu vites değişim hızı filan değil de, kararsızlığıydı. Başarısız optimize edilmiş çift kavramalarda tık tık kararsız vites değişimleri yaşanır ya, ben de böyle şeyler yaşadım değişken trafik koşullarında. araba 2-3-4-5 arasında kararsızlık yaşadığı zamanlar oldu. E sürekli bir vites değişim halinde olunca bu da tüketime direk yansıyor. Vites düşürme hızı biraz yavaş gibi geldi ama otomatik şanzımandan öncelikli beklentinin konfor olması gerektiğini düşünüyorum ve rahatsız edici bulmadım. Kickdown yapınca da 1-1,5 saniye kadar rötarı oluyor. Şanzımanın iyi tarafları da vardı. Öncelikle çok sağlam hissettirdi. Bu kolay kolay bozulmaz dedirtiyor kullanırken. Direksiyon arkasına paddle shift'leri öyle güzel konumlandırmışlar ki, sinyal vermeyip vites değiştiresiniz geliyor. :D Çok büyük de değil ama 9.15 tutunca elin hemen altına geliyor. Vites kolundan herhangi bir ayar yapmaya gerek kalmadan D konumunda müdahaleye izin veriyor. Ama devir kesiciye kadar geldiğinde vitesi değiştiriyor. Bir de belki de ilk defa otomatik şanzımanlı bir arabada "ya bir dur" diyesim geldi. Araba trafikte hareket halindeyken gaz kestiğinizde arabanın hala gitmeyi ister bir havası var. Şanzımanın biraz gevşemesini istiyor insan ama yok, maşallah hep gitmek istiyor :) O yüzden yoğun akıcı trafikte frene umduğumdan biraz fazla bastım. Ha bu kadar hevesli olması, basınca gitmemesinden iyidir tabii.

Yoğun dur-kalklı trafiğe girince de bir auto hold aramadım değil. Şehir içi odaklı B sınıfındaki bir arabada olsa iyi olurdu. Start&stop ise çok çok iyi ve hızlı çalışıyor. Hatta bazen durmadan çalıştığı bile oldu. :D Tekrar çalıştırma hızı da çok çok iyi. Frenden ayağınızı çektiğiniz anda çalıştırıp arabayı yürütmeye başlıyor. Dediğim gibi, harekete geçmeye dünden razı. :D

Pedalların konumları eskisindeki gibi bence kusursuz. Aynı şekilde gaz ve fren tepkileri de çok iyi, pedalların dozajlaması rahat. Gaz pedalı altında overdrive butonu yok. Kimisi için iyi, kimisi için kötü bir durum. Bana fark etmiyor :)

Frenlerini bir kez deneme fırsatım oldu. Asfaltın berbat olduğu, normalde ani frenajda arabayı bir şeritten diğerine atacak bozuklukta geometriye sahip bir yerdi. 95 km/h civarı bir hızda ani freni yaptığımda arabanın yolda hafif yüzerek durumu kurtardığını gördüm ve dengesini takdir ettim. Fren konusunda şu kampana mevzusuna da değineyim. Kullandığım araçta disk miydi kampana mıydı açıkçası hatırlamıyorum. Eğer bir zayıflık hissetseydim inince bakardım ama gayet başarılı. İlk başta insanın içine sinmemesini çok normal buluyorum. Fakat kullananlar ve meraklıları iyi bilir, Ford'ların HB araçlarında ağırlık dağılımı genelde önde %60'tan fazla olur. Bunun üstüne bir de virajlarda ve ani frenlerde araba iyice öne yığılıp arkayı iyice hafifletir. Bu arabada da eski kasasındaki gibi aynı bu hisleri yaşadım. Ön disk frenlerin performansı gayet iyi, arkada kalan ağırlıkla da kampanalar başa çıkabilmiş. Arabanın artan ağırlığına rağmen herhangi bir dengesizlik veya zayıflık hissettirmedi. Yine de insanın gözüne ucuz gözüktüğü doğrudur :)

Fırsatını her bulduğumda gaza dibine kadar oturdum. Tüketimim 13.2 filandı. Muhtemelen standart kullanımda Otopark testinde Sinan'ın söylediği gibi ortalama 7 - 7.5 civarları yakar. Eski kasasında bir ara 1.4 motorla alınan tork konvertörlü şanzımanın helalinden 10lt tükettiğini düşününce buna şükretmek gerekir :). Arabanın bir Eco modu var ama kullanmadım. Emin olmamakla birlikte klimadan çalıyor olabilir. Şanzımana etkisi olduğunu düşünmüyorum çünkü gaza az bastığınızda düşük devirde de beklemeden vites yükseltiyordu.

Dönüşte park pilotunu ve geri görüş kamerasını filan denedim. Paralel park için uygun koşullar yoktu, geri geri dikey park için de bulduğu yere park ederken çok fazla gereksiz manevra yapıyor gibime geldi. Arabayı ilk kullanışım olmasına rağmen benim tek manevrayla rahatça girdiğim yere 3-4 manevra yaptırıp park etti. O yüzden pratik bulmadım. Paralel parkı belki çok başarılıdır, onu bilemiyorum. Geri görüş kamerasını beğendim. Direksiyon açısına göre dinamik şekillenen kılavuz çizgileri olması güzel. Yine de gece görüşünü de görmek lazım. Gündüz vakti hepsi güzel :)

Sonuca gelirsek, Yeni Fiesta'yı ben beğendim. Evet, arabanın bir sürü yerinde geliştirmeler var ama aradaki makyaj operasyonu olmasa, bu arabayı makyajlı diye satabilirlermiş. Çünkü dış çizgileri çok benziyor. Sürüş de benziyor. Arka süspansiyonu tam bağımsıza geçirmedikçe sürüşte ve konforda geliştirebilecekleri çok bir şey yoktu zaten. Bakınca eski kasasıyla arasında en fazla 3-4 bin lira kadar bir fark var. Adamlar "biz zamanında iyi araba yaptık, bayağı da tuttu; gereksiz yere macera aramayalım, bu arabayı fazla değiştirmeyelim" demişler. En büyük hayal kırıklığım ise iç mekan genişliği oldu. Eskisi de kümes gibiydi, bu da öyle. O kadar büyüttükleri dış boyutları neresine büyütmüşler merak ediyorum. Bizdeki Fiesta'yı babam kullanıyor. Donanımına, sürüşüne, manevra kabiliyetine filan bayılarak kullanıyor. Ben B&O ses sistemi ve hız sabitleyiciyle 1.1 atmosferik motorlu, manuel şanzımanlı, tek kapı bir versiyonu gelse almak isterim. Bana arabayı aldıracak detayları var. Ama açıkçası babama mevcut arabasını yeniletecek kadar etkileyici yenilikleri yok. Tabii bir de motor ve donanım seçenekleri yukarıya çıktıkça bir üst vergi dilimine girerek 60.000'lerden 100.000 TL sınırına kadar gelmesi B sınıfı için kabul edilebilir bir durum değil. Maalesef firmalar da her ay döviz kuru nedeniyle bu fiyatları güncelliyorlar.
Belirtmeyi unuttum, şimdi aklıma geldi. Eski kasasında da fiyaskoydu, bunda da aynı fiyasko devam ediyor. Koltuk sırtlıklarını ayarlamak büyük zulüm. Mk6'da çevirmeli kumanda ne güzel iç taraftaydı ve elin sığma sığmama derdi olmadan rahatça değişiyordu. Belki donanıma göre kol dayama opsiyonu koydukları içindir bilemiyorum ama Mk7'de bu kumandayı kapı tarafına aldılar ve B sütunu ciddi şekilde erişime engel oluyordu. Yenisinde de aynı sorun devam ediyor. Arabayı 3 kapılı almak için tek başına yeterli bir sebep :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım