Günün özeti: Mazda’lar güzel hoş ama bahane, pist ortamı şahane.
Son düzenleme:
Arkadaş arabasına o rengi çok güzel denk getirip yakıştırmış. Sorduk, kaplamaymış. Ama gayet kaliteli.Bu güne katıldığınız için çok şanslısınız. Bir kaç gün önce basın günü , sonrasında kullanıcı günü yaptılar. Sinan abi de çok iyi zaman çıkarmıştı.
Mx5 grubunda yeşil kaplı olan okuldan arkadaşım, onun da süresi bayağı iyi çıkmıştı. 1.06 gibi. Çok keyifli gün olmuş
Yok valla ben tavsiye ettim, ablamlar aldı. Üstüne arkadaş da aldı. Bir arkadaş daha alıyordu da bütçe nedeniyle rafa kaldırdı Yakın çevremde 3 tane yeni kasa Mazda3 var. Golf'ten Leon'dan Focus'tan fazlaEline saglik guzel bir yazi olmus
Mazda’da dikkatimi ceken bir sey var. Herkes tavsiye ediyor ama kimse satin almiyor
Not : Mazda sevdigim bir markadir
Fren performansı yine çok iyi. Ama hardcore kullanımlarda ömrü kısa. Şunu da belirteyim: Genelde bitmiş fren bir kere biter gider. Benim kullandığım ilk aracı bir kenara koyarsak, diğer araçlarda da frenler çok ısındığı zaman kendini salıyordu ama bir soğutma turu atıldıktan sonra hemen kendine geliyordu. Pist versiyonu yapacak olurlarsa artık büyük diskler mi koyarlar yoksa karbon seramik mi kullanırlar bilemiyorum. Cadde için şu hali çok yeterli.Mazda’larin genelde fren performanslari iyi olur ancak mx-5 sasirtti
Mazda 6 gözlemlediğim kadarıyla tam senin kalemin hocamEmeğine sağlık hocam.. Halit Bolkan'ın ismi pek duyulmaz ama oldukça tecrübelidir. Yanlışım yoksa, ecoboost motor Avrupa'da yılın motoru seçilirken o jüri içinde tek Türk kendisiydi. Araçlar çok keyifliydi belli ki.. Pistte 2.0 mazda 6 ve 2.0 mx-5 denemek isterdim
Kendisi benim patron olur şu anda Sanayi Savaşlarından bileni çoktur.Emeğine sağlık hocam.. Halit Bolkan'ın ismi pek duyulmaz ama oldukça tecrübelidir. Yanlışım yoksa, ecoboost motor Avrupa'da yılın motoru seçilirken o jüri içinde tek Türk kendisiydi. Araçlar çok keyifliydi belli ki.. Pistte 2.0 mazda 6 ve 2.0 mx-5 denemek isterdim
Kendisi benim patron olur şu anda Sanayi Savaşlarından bileni çoktur.
Tanışıp sohbet edebilme imkanın olursa çok iyi olur. Otomobiller hakkında oldukça yararlı şeyler öğrenme şansın olurMazda 6 gözlemlediğim kadarıyla tam senin kalemin hocam
Benim patron yav işte dergi hazırlanırken yada lasnmanlarda falan birlikteyiz. Mazda'nın basın gününe gelecektim ama baktım çok uzak bide Giu'ya bakacaktım gitmedim valla .Tanışıp sohbet edebilme imkanın olursa çok iyi olur. Otomobiller hakkında oldukça yararlı şeyler öğrenme şansın olur
Aynen, zaten mazda 6 testlerinden falan o hissi alıyorum. Aslında şöyle 200-250 hp arası bir mazda 6 hayalim her daim var ama olmayacak bir hayal işte. İstediğinde viraj kas, istediğinde konforlu git. Otoban hızlarıyla uzun ve hafif keskin virajları stabil şekilde alabilen segment, D'den başlıyor. Tam bana göre. Bakalım
Tanışıp sohbet edebildiğin için şanslısın, bir gün Halit Bolkan'la @sinan belki güzel bir video çekerlerBenim patron yav işte dergi hazırlanırken yada lasnmanlarda falan birlikteyiz. Mazda'nın basın gününe gelecektim ama baktım çok uzak bide Giu'ya bakacaktım gitmedim valla .
Fren konusu büyük eleştirimin olduğu bir disiplin gibi görülmesin, aracın bahsettiğiniz konseptine aykırı bir tarafı yok. Virajlı dağ yollarında her viraj öncesi frenajla kullanılsa bile pistte kukalarla düzenledikleri parkur kadar zorlayıcı olmaz. Hafiflik için gövde rengi kapı içi döşeme bile plastik yapılmış, istense Palio'lardaki gibi sac olarak bırakılabilirdi. Dediğiniz gibi bayağı kastıkları bir konu. Zamanında piyasaya çıkmadan önce fuarda iskelet halini de görmüştüm, hafiflik ve çeviklik için özel çalışılmış bir araba. Motor konusunda da yetersiz değil. Sadece bu arabayı alıp gümbür gümbür canavarıymış gibi bir beklentisi olanlar olursa diye belirtmek istedim. Yoksa bu şasi şu haliyle biraz daha büyük diskler konarak 2.0 motoru rahatlıkla kaldırır. 2.0 motordan otesine geçerse dediğiniz gibi farklı bir konsepte geçmiş olur. Ama içi çok dar, kaşlarımdan sonrası ön camın üstündeydi. :')Elinize sağlık dedikten sonra Japonları ve tabii Mazda'yı bir kez daha tebrik ediyorum, türlü araç firmalarının SUV'larla uğraştığı ve Spor araçları elediği bir piyasa da ve ayrıca tüm firmaların içten yanmalılara veda etme durumuna maruz bırakırken Mazda'nın tam tersi olarak içten yanmalı benzinli motoru geleceğe hazırlama girişimleri gerçekten takdire şayan, aykırı yollardan aykırı sonuçlara ulaşmak her babayiğidin harcı değildir.Teşekkürler Mazda.Bu arada yazıya gelince motor performansı ve iç hacim eleştirilerine tavım amenna, yalnız aracın ağırlığı ve sportiflik felsefesi düşünüldüğünde(Hafiflik/Çeviklik) bunlar problem edilecek cinsten olgular değil bence.Dikiz aynasına kadar hafifletilmeye çalışılan bir araçta 1.5/2.0 motor yerine 2.5 motor ya da 3.0 motor ya da en basitinden daha geniş iç alan ve dolayısıyla daha fazla bir ağırlığın oluşmasından kaçınmalarını anlamak mümkün.(Yani bencillik olarak görmüyorum, Caterham 7'a neden klima vermiyorsun demeye benzer diye düşünüyorum.(Felsefesinde Klima yok).Onun haricinde frenler konusunda gerçekten şaşırdım ama bu belki araçların kondisyonu ile alakalıdır, sağlam rodajı yapılmış her şeyi dört dörtlük olan MX-5 kullanıcılarına sormak gerek.
Yaraya tuz basmışım, şiir yazdı...Benden Mx-5'e gelsin. Aşağıdaki şarkı şöyle başlar.
Zamanımı alacak
Dünyadaki bütün zamanlara sahibim
Seni benim yapmak için
Yukarda, yıldızlarda yazılı
Tanrılar karar verir
Burada tam yanımda olacaksın
Tam yanımda
Kaçabilirsin ama saklanamazsın
Bildiğim kadarıyla şu an yok. Yurtdışında olabilir o seçenek. Tr'de resmi olarak 2.0 motorlusu bile satılmıyor. Sport paket koymuşlar, sadece Recaro koltuklar var.ya yeşil mx-5 beni benden aldı başka diyarlara götürdü bi renk bi arabaya bu kadar mı yakışır
mx-5'in billstein amortisörlü, brembo frenli bi modeli satılmıyor muydu Türkiyede?
KRALLLLL! senin gibi petrolhead adamdan mx5 i beğenmeme gibi bir şey bekleyemezdim zaten fakat atmosferik motor ya yürür mü bu?????????????