Insignia 1.6 CDTI Grand Sport Excellence

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
Herkese selamlar,

En son kullandığım E60 kasa BMW 535d aracımı sattım, araçtan çok memnundum ama hem iş ve evdeki yoğunluktan yeterli vakit ve özeni gösteremedim, bu sebepten gereksiz masraflar ettim, üstüne bir de yaşı gereği doğal olarak benzer fiyattaki diğer 2.el araçların fiyatları artarken bu aracın değeri hiç artmıyordu. (Evet araba yatırım aracı değildir ama değerini de koruması beklenir, bu aracı seneye satsaydım yerine ne alırdım Allah bilir)
Sonuç itibariyle 535d meraklısı bir arkadaşa gitti, kazasız belasız gönlünce kullanır inşallah.

Bu aracın yerine 180.000 TL bandında mümkün olduğunca yeni, çok yakmayan, az kilometrede bir dizel otomatik sedan araç bakmaya başladım. Önce Skoda Superb düşündüm ama özellikle DSG'den çekindiğim için vazgeçtim.
Manuel Mondeo 1.5 TDCI düşündüm ama manuel kullanamayacağıma karar verdim, otomatiğe devam.
Sonuçta en mantıklı seçenek Insignia kaldı, zaten tasarım olarak da Mazda 6'dan sonra en beğendiğim sedan araç diyebilirim.
2018 model ama 2019 çıkışlı excellence donanımlı koyu mavi aracı 21.000 km'de aldım. (179.500 TL) Insignia'larda en dolu olarak satılan exclusive ardından geliyor diye biliyorum excellence paket. (sonradan elite paket de çıktı ama 2018'de yoktu sanırım)
Bir çok donanım paketi eklenebiliyormuş excellence pakete, ben olmazsa olmaz kış paketi (direksiyon ve koltuk ısıtma), olsa iyi olur da soğutmalı deri koltuklar olarak bakmaya başladım araçlara.
Ama deri koltuklar devreye girince 5-10.000 civarı fiyat artışı oluyor genelde, bu yüzden donanım yerine daha yeni bir araç alırım deyip, sadece kış paketi olan ve mümkün mertebe yeni ve düşük km kriterlerine göre aldım aracımı.

Model yılı ve km kriterlerini düşünmezsek; sunroof, park & go paketi (adaptif cruise control, otomatik park gibi ekstralar) ve deri koltuk (ön 2 koltuk soğutma ve ısıtma, arka koltuklar ısıtma) alınabilir bence.

Gelelim aracın kullanımına 1000 km gibi yapmışımdır sanırım.
Artılar:
- Güzel yol tutuş
- Sessiz kabin (motor ve yol sesi cidden pek gelmiyor içeri)
- Ara hızlanmalar makul seviyede, şanzımanı başarılı
- Kaliteli ve güzel görünen konsol tasarımı
- Eşya gözlerinin fazlalığı
- Apple car play ve android auto standart olması
- Arka yaşam alanı geniş
- Bagaj liftback olarak açılıyor ve yüklemesi kolay
- Şerit takip sistemi çok başarılı çalışıyor
- Acil durum fren destek sistemi var, önündeki engele hızlı bir şekilde yaklaşırsanız siz frene basmadan frenlere hidrolik basmaya başlıyor, böylece fren tepkisi inanılmaz hızlı oluyor, geçen sabah başıma geldi, alet inanılmaz başarılı durdu gerçekten.
- Ön farlar gerçekten çok başarılı.

Eksiler:
- Katlanan ayna opsiyonel (park & go paketinde sanırım)
- Standart alınan ön koltuklar baldır desteğinin yukarı aşağı hareketi hariç tamamen manuel
- Sinyal kolu gerçekten çok kalitesiz
- İlk hızlanmada motor yetersiz
- Bu donanım seviyesinde bile elektrikli bagajın standart olmaması
- Sportif tasarım ve küçük camlardan dolayı aracın görüşü ciddi anlamda sıkıntılı, şehir içinde çok dikkatli kullanmak lazım
- Park sensörleri gecikmeli çalışıyor (bunun yazılımsal bir şey olduğunu tahmin ediyorum, servise danışıcam), örneğin park ederken bir engelin yanından geçtikten yarım saniye sonra ötüyor, bu yüzden görmediğini bir şeye çarpabilirsiniz veya bir şey yok diye görmenize rağmen "ne diye ötüyor bu alet" diye panik olabilirsiniz.

Kullandıkça detaylı deneyim yazar, fotoğraf eklerim elimden geldiğince.
Aracı şimdilik beğendim, görüş açıları harici kullanması rahat, karma tüketimde 6-6.5 civarı yakıyor.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Hayırlı uğurlu olsun hocam. En mantıklı seçeneklerden birini almışsınız. Şahsen o fiyat aralığında araç alacak olsam bakacağım araçlardan biri de İnsignia olurdu. Allah kaza bela göstermesin.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Hayırlı uğurlu olsun @babayimben , BMW yi satmanıza bir hayli üzüldüm ama Insignia o segmentte mantıklı bir seçim olduğu için de bir hayli sevindim, güle güle bininiz.Aracın fotoğraflarını, şanzımanın sportif kullanımdaki tepkisini ve yakıt tüketimini daha detaylı olarak merak ediyorum. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben ve Cenk

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,898
2
24,175
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Güzel bir yazı olmuş eksilerdeki hızlanma zayıflığını neyden inip bindiğinize göre değişebileceği için eksi saymıyorum ben gözümde.Ancak ciddi eksik olarak emniyet kemeri yükseklik ayarı sunmayış oluşu.182 cm olmama rağmen arkada otururken kafamın tavana değiyor oluşu.Sürüş esnasında da C sütununa başları vurabilme riski arka yolcular için geçerli bir araba olarak görüyorum.
Kazasız belasız zevkli sürüşler diliyorum..
 
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
Güzel bir yazı olmuş eksilerdeki hızlanma zayıflığını neyden inip bindiğinize göre değişebileceği için eksi saymıyorum ben gözümde.Ancak ciddi eksik olarak emniyet kemeri yükseklik ayarı sunmayış oluşu.182 cm olmama rağmen arkada otururken kafamın tavana değiyor oluşu.Sürüş esnasında da C sütununa başları vurabilme riski arka yolcular için geçerli bir araba olarak görüyorum.
Kazasız belasız zevkli sürüşler diliyorum..
Aracı almadan önce passat tdi kiraladım, aslında hızlanmayı onunla karşılaştırdım kabaca.
Ha şu notu da düşmeden geçmiyim 2-3 gün kullandım passatı, üstelik kiralık araç, bakımı vs bilmiyorum 5.3 ortalama yaktı bendeyken. Aynı şekilde kullandığım insignia şu an 6.5 yakıyor.
Evet emniyet kemeri yükseklik ayarı yok, arkada da genelde çocuklar oturacağı için boyları uzayana kadar bir sorun yaşamayız sanırım.
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,898
2
24,175
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Aracı almadan önce passat tdi kiraladım, aslında hızlanmayı onunla karşılaştırdım kabaca.
Ha şu notu da düşmeden geçmiyim 2-3 gün kullandım passatı, üstelik kiralık araç, bakımı vs bilmiyorum 5.3 ortalama yaktı bendeyken. Aynı şekilde kullandığım insignia şu an 6.5 yakıyor.
Evet emniyet kemeri yükseklik ayarı yok, arkada da genelde çocuklar oturacağı için boyları uzayana kadar bir sorun yaşamayız sanırım.
Insignia nın yakıtı daha düşer diye tahmin ediyorum.Passattan daha canlı bir motor olduğu su götürmez bence de
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Hayırlı olsun ..
Bende 2019 başında bu aracı ciddi ciddi düşünmüştüm.. o sıralar 2017 lerini 140k civarına tertemiz alabiliyorduk(170 e sıfır veriliyordu) ...
Bir kaç kez bayiye gitmiş, oldukça da beğenmiştim.... denk gelmedi, alamadım o sıra bu aracı ...

Anladığım kadarıyla alsaymışım memnun kalacakmışım ....
Güle güle kullanın
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,617
1
64,386
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
hayırlı olsun kazasız belasız binmek nasip olsun, fotoğrafları da bekliyoruz :))
 
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
Selamlar herkese, an itibariyle yeterli deneyim yazacak duruma geldim.
Fotoğraf çekecek hem çok imkanım olmadı, hem de şu an çok dandik bir telefon kullanıyorum, telefonu yenileyince bakacağım çaresine.

Her şeyden önce bir ufak anlatacak olay geçti başımdan, akşam arabaya binmek için kapısını açtığım anda başka bir arkadaş da başka bir marka aracının kapısını açtı. (aynı ana denk geldiklerine eminim). Benim araç kapıları açtı ama başladı alarm vermeye. Bekledim, bekledim geçti. Yola çıktı 1 dakika sonra gene başladı ötmeye. Tekrar durdu, tekrar öttü derken opeli aradım. Teknikten aradılar ve araç bir sinyal algılamış olabilir ve hırsızlık şüphesi yüzünden alarm veriyor dediler. Sonra tekrar etmedi bir daha.

Neyse aracı başlık başlık anlatırsam elimden geldiğince,

Motor-performans-yakıt
Motoru beğendim, çok ölü değil. Şanzıman ile uyumu güzel.
Gayet sessiz çalışıyor. Kokpitte cam açmazsanız aletin dizel olduğunu unutabilirsiniz.
Evet 535d'den bu araca geçtim, halen alışamadım ama 150'ye kadar da fena gitmiyor alet, hakkını vermeliyim. Ondan sonra nefesi kesiliyor ama bunu da söylemeliyim.
Yakıt tüketimi başarılı, şu an hiç dikkat etmeden kullanıyorum ortalamam 6.3. Gaza az daha dikkatli basarsam 5.2, 5.3leri de gördüm. Sıkışık trafikte 7 - 7.5 de gördüm. Bir akşam acil işim vardı 3. köprüden hızlı dönmek zorunda kaldım, (160-180 bandı) Halkalıya geldiğimde ortalama 8 gösteriyordu. (100 km) Uzun yol İst-Ankara git gel 6 litre yaktım. (120 altına düşmedim pek)

Şanzıman
Otomatik modu başarılı, manuel mod olmamış.
GM şanzıman varmış araçta, ben aisin var sanıyordum. Tork konvertörlü ama geçişler pek hissedilmiyor, hızı benim için yeterli, vites düşürme taleplerine yeterince çabuk tepki veriyor.
Evet yeterince dedim ama günlük kullanımda yeterli, az gazlamalı süreyim dersek tek seçenek manuel. Otomatik moda ilave bir spor modu da olsa daha iyi olurdu.
Manuel modda kendisi vites yükseltmiyor (gaz kesiciye girecektir muhtemelen o kadar zorlamadım henüz aracı), bu bir artı bence.
Manuel vitesler (benim kullanımıma göre) ters yapılmış, yukarı itince yükseliyor, aşağı çekince vites düşürüyor.
Vites konum göstergesi hem çok küçük, hem de sürekli vites yükseltmemi istiyor, yani 3.viteste gidiyorum diyelim, resimdeki "P" kısmında sürekli 4 ve yukarı ok çıkıyor, hem kaçıncı viteste gittiğimi göremiyorum, bir de üstüne sürekli vites arttır diye taciz ediliyorum :D Bunu beğenmedim.
123.jpg

Sürüş, yol tutuş
Yol tutuşu beğendim, pek yatmıyor alet tatlı sert bir süspansiyon var. Yan rüzgarlarda bir sorun yaşamadım, e60 kullanırken belalımdı yan rüzgarlar, arabayı uçuracaklar diye korkuyordum bir gün :)
Bu hafif sert süspansiyon ve üzerine bir de fabrikada takılan 18 jant ile güzel yol tutmasının karşılığı olarak konfor eksimiz var. Şehir içinde, ufak tefek çukurlu yerlerde böbrek taşınız düşebilir. Mesela bazı yerlerde yavaşlatma amacı ile kalın boya ile yola dik şeritler çekerler, bu tırtıkların üzerinden geçerken zıplayarak gittiğimi sanıyorum bazen.
Sürüş konusundaki dertlerden birisi dönüş çapı. Şimdiye kadar kullandığım en zor dönen araç, İstanbul gibi bir yerde başınıza iş açabilir. Park sensörüne de tam güvenilemiyor çünkü ilk mesajımda da yazmıştım, park sensörü uyarıları yarım saniye kadar geç veriyor. Buna alışmazsanız, park ederken, manevra yaparken ufak tefek dokunmalar olabilir dikkat etmeli.

Dış tasarım
Evet göreceli bir şey bu dış tasarım ama hakikaten güzel araba, seviyorum yani, yazmasam olmaz.
Dış tasarım deyince farlardan bahsetmemek olmaz. Tek başına bu arabayı aldırır bu Intellilux farlar. Viraj dönerken döndüğün tarafa dönmesi, tabela görünce şak diye tabelanın tamamını aydınlatması, uzunları yakarken karşıdan araba gelince onun geldiği kısımdaki farları kısması ama uzunları yakmaya devam etmesi, çok enteresan gerçekten, çok beğendim.

Eğlence sistemi
Android auto ve apple car play kullanımı çok rahat. Bunları bağlamasanız bile sistemin kendisi de yeterli. Dokunmatik ekran başarılı, hassasiyeti bana yeterli geldi.
Ayrıca tam eğlence sistemi kapsamında olmasa da aracı kişiselleştirme seçenekleri çok güzel. Mesela ayarladım ben sabah belli bir sıcaklığın altındaysa otomatik olarak koltuk ısıtma, arka cam rezistans devreye giriyor. Artı mesela anahtarı içeride unutup gidersem 3 kere korna ötüyor. Bu tip şeylerin açılıp kapatılabilmesi hoşuma gitti.

Kokpit ve iç tasarım
Kokpitte bir kaç ufak trim sesi var. Harici çok sessiz. 100'den sonra rüzgar sesi başlıyor, 140'den sonra rahat kaçırmaya başlıyor. Kabul edilebilir değerler.
Direksiyon ısıtma çok harika bir donanımmış, bu zamana kadar boşuna donmuş ellerimiz :D
Eksilere gelirsem, araçta bence bazı iç tasarımsal sıkıntılar var. Bazı tasarımları yaparken çok sürücü veya hatta insan bazlı düşünülmemiş gibi. Yanlış anlaşılmasın bunlar bir çok araçta vardır ama gözüme batan bu araçta olmamasını beklediklerimi yazmak istedim.
Örnekleri veriyorum şimdi;
1- Bagaj kapağı kapatma kolunu sadece sağ tarafa yapmışlar; çok saçma ya iki tarafa yap ya da ortaya yap bunu kardeşim.
2.jpg

2- Kapı içi göz tasarımı tamamen görsellik için yapılmış, resimdeki kapı içi gözünün ön kısmında ayrı bir yer görünüyor ya, orası bir saçma onun ön tarafına hiç bir şey sığmıyor, ikincisi bu kapı içi gözünün arkaya doğru tasarımına bakarsanız gittikçe ne kadar daraldığını fark edersiniz. Bu göze bir de yukarıdan erişmeye çalışınca elinizi içeri sokmak imkansız değilse bile çok zor. Kocaman görünen eşya gözünün küçük bir kısmı efektif olarak kullanılabiliyor. Olmamış Opel.
3.jpg

3- Vites kolunun önünde ve arkasında 2 adet eşya gözü var. Normalde uzakta olan eşya gözü yakında olan bardaklık olur mantıken değil mi, hani bardaklık, sıcak içecek olur, koyması alması kolay olsun bu içecekleri diye düşünülür. Ama yok opel bardaklığı vitesin önüne, elimizin en zor uzandığı yere koymuş ki biz bunu kullanmayalım. Resim aşağıda;
4.jpg
Bu gözlerle ilgili bir diğer nokta da, arkadaki yani size yakın olan gözün kapağı yumuşak açılımlı çok zarif bir şey. Ama bardaklık olan yerin kapağı hem malzeme değişik hem açma kapama sorunlu.

4- Telefon açtınız diyelim, veya klima kontrollerini açtınız aşağıdaki resimdeki gibi;
5.jpg
Daha sonra müzik dinlemek için "ses" ekranına dönmek için herhangi bir fiziksel tuş yok. Ekran üzerinden bir tuşa basmalısınız ve bu tuş da en yukarıda gördüğünüz beyaz minicik müzik tuşu.
Halbuki ben telefon açtıktan veya klimayı ayarladıktan veya herhangi bir menüde gezindikten sonra kolayca radyo veya müzik ekranın geçebilmem lazım. Kaza sebebi Allah korusun.

5- Bir mantık hatası daha, şerit takip asistanı açıkken üstündeki lamba yanıyor, park sensörü açıkken üstündeki lamba yanıyor ama autostop kapatınca üstündeki lamba yanıyor. Bir karar ver opel, lamba yanıyor açık mı demek kapalı mı?
6.jpg

Şimdilik aklımda kalanlar bunlar. Fırsat buldukça güncelleme yapacağım.
 

hasankusmus

Taklacı Güvercin
7 Eki 2019
14
27
345
23
İzmir-Kahramanmaraş
Marka
Opel
bizde de aynı araçtan ve aynı donanım paketinden var. 2018 model fakat ocak 2019 çıkışlı. km olarak yaşına göre cidden yüksek. şu an araç 45.000 km'de. içteki trim sesi bazen sinir bozabiliyor. performans kaybının da şanzımandan kaynaklandığını düşünüyorum. araç genel anlamda tok hissettiriyor. uzun yolda da çok keyifli. yola otura otura gittiğinizi hissettiriyor. keyifli sürüşler dilerim.
 

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
bizde de aynı araçtan ve aynı donanım paketinden var. 2018 model fakat ocak 2019 çıkışlı. km olarak yaşına göre cidden yüksek. şu an araç 45.000 km'de. içteki trim sesi bazen sinir bozabiliyor. performans kaybının da şanzımandan kaynaklandığını düşünüyorum. araç genel anlamda tok hissettiriyor. uzun yolda da çok keyifli. yola otura otura gittiğinizi hissettiriyor. keyifli sürüşler dilerim.
Size de keyifli sürüşler. Trim sesi nerelerden geliyor? Bende ufak tefek sol kapıda bir tıkırdama var harici pek bir sey yok.
Bir de bu tip sesler icin silikon sprey işe yarıyor denediniz mi?
 

hasankusmus

Taklacı Güvercin
7 Eki 2019
14
27
345
23
İzmir-Kahramanmaraş
Marka
Opel
Size de keyifli sürüşler. Trim sesi nerelerden geliyor? Bende ufak tefek sol kapıda bir tıkırdama var harici pek bir sey yok.
Bir de bu tip sesler icin silikon sprey işe yarıyor denediniz mi?
Denemedim ama düşünüyorum. Vitesin ordaki piano siyahı kaplamadan bir gıcırtı geliyor ve yine aynı şekilde benim de sol kapıdan geliyor. Bakımları serviste mi yaptırıyorsunuz?
 
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım