KAPALI İnsignia vs Passat

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Porsche
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Porsche

GALERİCİ
11,127
Marka
Zirai Traktör
İnsignia testinden sonra bence ikisininde karşılaştırmak mantıklı olur. Tabi ki de saygı çerçevesinde. Benim kişisel kararım Passat olurdu. Çünkü iç mekanı daha sık ve malzeme kalitesi daha iyi, Marka algısı daha yüksek, şanzımanı daha iyi, daha kullanışlı ve daha iyi yol tutuyor.
 
Bir otomobilin sürüş anlamında uygulanması en zor olan mühendisliklerinden biri, hatta belki de en zoru maksimum konfor/yol tutuş ayarını tutturabilmektir. İyi yol tutan yahut çok konforlu olan bir araç iyi mühendislikle üretilmiştir fakat ikisini aynı anda sunabilen araç çok daha iyi mühendislikle üretilmiş demektir. Zaten bu ikisini aynı anda sunan bir araç söyleyin desem d segmentine kadar 5 tane sayamayız büyük ihtimal. O sebeple oyum direkt insignia'ya. Şanzıman dışında ( ki tork konvertörlü her zaman tercihimdir biraz daha geliştirilmesi şartıyla) aracın eksiği yok. Şuan alacak olsam ancak 100-105 bin civarı bir indirimle alırım. Üstüne çıkacak olurlarsa da yeni insignia'yı bekler öyle karar verirdim.
 
Ben çok konfor meraklısı değilim hatta 18 jantlarla B7 passat kullandık o derece konfor meraklısı degiliz. Babam B8 e ilk geçtiğinde bu araba niye bu kadar yumusak dedi comfort moda. Sport moda aldığımda ise işte şimdi istediğim sertlikte oldu dedi. Passat in da adaptif şasi ile konforlu olduğu kanaatindeyim.
 
Son düzenleme:
Konfora düşkünlük yoksa o zaman tercih etmek daha kolay hale gelebilir tabii. Adaptif şasili highline dizel otomatik b8 passat almaya kalktığımızda kaç paraya geliyor ona da bakmak gerek. Sonuçta indirimle dizel otomatik cosmo donanım insignia'yı artık kasa değiştireceği vakit geldiği için 109 bin lira gibi dolu bir golf parasına satabiliyorlar. Üstelik buna flexride şasi eklendiğinde bu aracın konforu biraz daha artacağı gibi yol tutuş karakteri zirveye çıkacaktır. Ayrıca flexride şasi opsiyonlu insignia yine her şekilde passat'tan uygun fiyatlı olacaktır. Dediğim gibi işin içinde beklentiler var ve ona göre bir karar veriliyor. Şahsen ben konfor/yol tutuş/yalıtım eğrisi cidden üst seviyede olabilen opsiyonsuz şekilde bu sürüşü sağlayabilen hem de çok daha uygun fiyatlı bir aracı param olsa kaçırmazdım.
 
Eğer gerçekten and abinin dediği gibi fiyatlara alınabiliyor ise direk insignia bencede. Muadili passat 147 bin TL gibi bir fiyata geliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kaan898
insignia passata göre düşük fiyatıyla ve passatın verdiği hemen her şeyin aynısını vermesiyle daha alınası gibi geliyor.ayrıca passatın bu muhafazakar görünümü beni sıktı artık ,insignia daha dinamik araç hissiyatı veriyor kanımca...
 
Bu konuda işin içine fiyatlar ve ihtiyaçlar girer Superb,Passat,İnsignia fiyat/donanım olarak karşılaştırdığınızda 1.6 dizel prestige superb 127k,cosmo insignia 120k,highline passat 149k fiyatı oluyor fiyatların listeden yüksek söylememim sebebi insignia da metalik boya standart diğerleri değil.

Prestige Cosmo donanımdan farkı: otomatik kapanan bagaj insignia da kapanmıyor, koltuk ısıtma, led ambians aydınlatma var.
Cosmo Prestige farkı:hayalet ekran, 8inç ekran, alçaltılmış şasi, karartılmış arka camlar, afl+ far var ek olarak
Highline ise bu arabalar fazla olarak: 3. bölge klima var başka da bir şey yok hatta prestige ve cosmo daki donanımların çoğu da yok.

Yani kısacası donanım/fiyat olarak baya eksiği var.

Kullanışlılık hacim filan bakmaya gerek yok bence direk olarak Superb>Passat>İnsignia diye bilirim

Konfor/yol tutuş bu değerlendirmemi otoparkın testine göre yapacağım ama ilk önce lastik karşılaştırması yapmak lazım. superbde Pirelli p7 insignia da potenza passatta csc5 geliyor. İnternetteki lastik testlerine ve kendi sürüş tecrübelerime göre söyleyebilirim ki Csc5 ler piyasanın açık ara en iyi lastikler konfor ve yol tutuş en iyi şekilde yapan bir lastik. Potenzalar ise bu sıralamalardaki en kötüsü olabilir 1.si aşırı sert ve ıslak yolda çok iyi tutmuyor yani lastik değerlendirmesi yaptığımda Csc5>P7>potenza
İnsignianın lastik dezavantajına rağmen konforunun rakiplerinden iyi olması arabanın baya iyi olduğunu gösterir yine otoparkın değerlendirmelerine göre yol tutuşta insignia 4.5 yıldız almışken passat 5 aldı çok ciddi bir fark değil bu farkın sebebi lastiklerde olabilir. Eğer hepsine csc5 taksaydık superbin ve insignianın konforu ve yol tutuşu artacağına eminim.

Tabii işin içine fiyatta giriyor İnsignia yı
FlexRide Şasi Sistemi (Sürüşe Duyarlı Şasi Teknolojisi) 3.500,00 TL
Çevre Görüş Paketi 2 3.700,00 TL
Sunroof 2.200,00 TL
Park & Go Paketi 3.900,00 TL
IntelliLink NAVI 900 Bilgi ve Eğlence Sistemi (8" Dokunmatik Renkli Ekran) 3.600,00 TL
Stil Paketi (Bej) 6.250,00 TL
Ahşap iç dekor çıtası 200,00 TL
doldurduğunuzda liste fiyatı 144k oluyor yani highline fiyatından hala ucuz oluyor. Bu seçtiğim donanımlarda 19 inç jantlar,adaptif süspansiyon ve cc,bose ses sistemi,bej deri koltuklar,otomatik park,navigasyon gibi donanımlar geliyor ki zaten flexride+19 jantlar arabanın yol tutuşu şuanki olduğundan da yükselecektir.

Kısacası ben fiyat/konfor-yol tutuş dengesi/donanımları ile insignia yı tercih ederdim
 
Bir otomobilin sürüş anlamında uygulanması en zor olan mühendisliklerinden biri, hatta belki de en zoru maksimum konfor/yol tutuş ayarını tutturabilmektir. İyi yol tutan yahut çok konforlu olan bir araç iyi mühendislikle üretilmiştir fakat ikisini aynı anda sunabilen araç çok daha iyi mühendislikle üretilmiş demektir. Zaten bu ikisini aynı anda sunan bir araç söyleyin desem d segmentine kadar 5 tane sayamayız büyük ihtimal. O sebeple oyum direkt insignia'ya. Şanzıman dışında ( ki tork konvertörlü her zaman tercihimdir biraz daha geliştirilmesi şartıyla) aracın eksiği yok. Şuan alacak olsam ancak 100-105 bin civarı bir indirimle alırım. Üstüne çıkacak olurlarsa da yeni insignia'yı bekler öyle karar verirdim.
Katılıyorum.
 
Passatın algısı yüksek ve dış görünüşü güzel ama testten hareketle insignia da iyi araba.Fiyat farkından dolayı insignia tercih ederdim
 
Bir otomobilin sürüş anlamında uygulanması en zor olan mühendisliklerinden biri, hatta belki de en zoru maksimum konfor/yol tutuş ayarını tutturabilmektir. İyi yol tutan yahut çok konforlu olan bir araç iyi mühendislikle üretilmiştir fakat ikisini aynı anda sunabilen araç çok daha iyi mühendislikle üretilmiş demektir. Zaten bu ikisini aynı anda sunan bir araç söyleyin desem d segmentine kadar 5 tane sayamayız büyük ihtimal. O sebeple oyum direkt insignia'ya. Şanzıman dışında ( ki tork konvertörlü her zaman tercihimdir biraz daha geliştirilmesi şartıyla) aracın eksiği yok. Şuan alacak olsam ancak 100-105 bin civarı bir indirimle alırım. Üstüne çıkacak olurlarsa da yeni insignia'yı bekler öyle karar verirdim.
Kesinlikle katılıyorum.Noktasına virgülüne kadar.Konfor/yol tutuş dengesini tutturan arabada ciddi bir mühendislik vardır.Ben kesin insignia alırdım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV ve Cenk
Ayrıca türkiyedeki passatların kaçında adaptif şasi var.Ve ekstra olarak insignianın izolasyonu passattan daha iyi.Ceyhun şimdi çift cam opsiyonuyla iyi diyeceksin.Bunları da fiyata koyduğunda passatın fiyat uçaçaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Zaten Passat'ın yalıtımını kesinlikle savunmuyorum. Konfor olarak bence insan olana yeter. Zaten ailecek çok konfor arayan bir aile değiliz. Aradaki fiyat farkı ise iç mekan, genişlik ve imaj için verirlir mi işte o kısım değişir. Benzer fiyatlara 280 beygir TSI Skoda Superb var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Zaten Passat'ın yalıtımını kesinlikle savunmuyorum. Konfor olarak bence insan olana yeter. Zaten ailecek çok konfor arayan bir aile değiliz. Aradaki fiyat farkı ise iç mekan, genişlik ve imaj için verirlir mi işte o kısım değişir. Benzer fiyatlara 280 beygir TSI Skoda Superb var.
hocam aradaki fiyata 14k lık brandy deri koltuklar+ahşap dekor çıtası alındı mı zaten iç mekan olduğundan da güzel olur. İmaj meselesi tartışırılır sonuçta ben arabayı kendime alıyorum başkasına hava atmak için değil ki.
 
Arabayı hepmizı kendimize alıyoruz. Lakin o para buna verilirmi diye derler.
işte o karşıdakinin cehaleti yapacak bir şey bunu kırmak bizim elimizde sırf başkası ne der diye bir çok güzel arabaya bakamıyoruz bile biz insignia alırken 10 kişiden 9 u neden passat (o dönem b7 vardı) varken insignia aldınız dedi ve sonunda neden aldığımızı otopark güzelce cevapladı. Eğer biz dışarıyı dinleseydik belki de vw nin şuana kadar yaptığı en kötü passatı alacaktık.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...