KAPALI İnsignia vs Passat

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Porsche
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Porsche

GALERİCİ
11,127
Marka
Zirai Traktör
İnsignia testinden sonra bence ikisininde karşılaştırmak mantıklı olur. Tabi ki de saygı çerçevesinde. Benim kişisel kararım Passat olurdu. Çünkü iç mekanı daha sık ve malzeme kalitesi daha iyi, Marka algısı daha yüksek, şanzımanı daha iyi, daha kullanışlı ve daha iyi yol tutuyor.
 
Şimdi olaya şöyle bakmak lazım insignia çok yakın zamanda yenilenecek ve baya değişecek ben şimdi de insignia alınır derim ama mantıklısı passat tır çünkü o kadar para vericeksiniz ve arabanın zevkini daha alamadan yeni modeli çıkacak ve otomobiliniz eski model olacak ayrıca yeni insignianın fiyatları da yeni astra nın fiyatları gibi baya yükselecektir yani passat alsanız da keşke biraz daha bekleseydim yeni insignia daha ucuzmuş demiyicektir.. konuda suberb yazmadığı için atmak istemedim ama f/p yönünden baya iyi bir otomobil ve görünüş olarak da muazzam sonuç olarak yeni insignia meraklı bir şekİlde beklİyorum ve 2008 den bu yana insignia nın yenilenmediğini var sayarsak accayip değişecektir marka algısının Türkiye de çok değİşeceğini düşünüyorum ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Maksat marka algısı ise 140K verdiğim yerde BMW 3.18i MJoy paket ya da 3.20i Luxury Plus paketi ile alırım.

Bakın işin donanımında değilim, segment olarak karşılığı da değil, sadece marka algısı ile hareket ediyorum. Sıfır bir arabaya bu kadar para verecek insanların benzin fiyatları ile bir problemi olmadığını düşünüyorum.

Marka algısından çıkarsak sanırım İnsignia derdim. Superb bana 50 yaşında baba otomobili gibi geliyor. İnsignia ise 35 yaşında baba olmuş ama araba ile arada kaçamak yapmak isteyen insan arabası profili çiziyor :)
 
Full doluluktaki insignia-passat-suberb üçlüsünün fiyatı eşit olsa, insignia diyenlerin sayısının çok çok az olacağını düşünüyorum.( eğer sadece araçları karşılaştırıyorsak)
Fakat Türkiye fiyatlarını da gözönünde bulundurursak, kasasının daha güncel olması, otomatiğinin ve diz-baş mesafesinin daha iyi olması, 16beygir ve 70tork daha az olmasına rağmen(İnsignia'ya göre) aynı hızlanma verilerini sunması(aracın daha verimli olduğunu gösterir sanırım), S&S ile şehiriçinde daha az yakabileceğini düşünmem, pek fazla önemsemesem de 2.elinin daha iyi olması ve göreceli olarak tasarımını daha çok beğenmemden dolayı suberb'i tercih ederdim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: MertEren
Burada çoğunluk Insignia demiş ama Superb varken Insignia nedir diyorum nedenlerini de yazıyorum buyrun.

-F1 şanzıman
-Ön ve arka koltuk ısıtma
-Otomatik bagaj kapağı
-Ayarlanabilir şasi
-Malzeme kalitesi kısmında Superb yine önde yumuşak malzemeler bolca kullanılmış. Resmen elinizi attığınız yer yumuşak ama Insignia ön konsolun üstü ve kapı üstleri dışında yumuşak malzeme yok. Ayrıca kadranların gölgeliğinde piano black vardı Insignia da ama dokunduğunuzda içe geçip gıcırdama yapıyordu.
-Klima kontrolü kısmı Insignia da büyük eziyet sıcaklığı ayarlayana kadar ya pişiyorsunuz ya donuyorsunuz. Superb de düğmeyi döndür iş bitsin bu kadar kolay.
-Superb'i standart ses sistemiyle ve Insignia'yı Bose sistemiyle deneme fırsatı buldum. Radyo ve Bluetooth performanslarını aynı şartlarda denedim. Superb sisteminde ses daha yüksek seviyelere çıkıyor ve netlik konusunda ise Insignia 1 adım daha üstün ama. Burada istek öne çıkıyor.
-Superb far konusunda xenonlar ile başarılıydı. Insignia da AFL vardı ama uzunları çok ağır çalışıyordu. Selektör yapmak sinir bozucu bir hal alıyordu. Superb de selektör yapmak ayrı bir zevkti.
-Kullanışlılık: Hacim muhteşem bana sorarsanız büyük arabayı kullanmak daha zevkli. Farklı hissetiriyor.
-İki arabaya da CSC5 taksak yol tutuş ve konfor olarak eşit olacaklarını düşünüyorum. Testlere fazla güvenmiyorum. Yol şartı, lastik vs. durumları hepsinin farklı. P7 ve Potenza farklı lastiklerde değil bence hatta P7 yi hiç beğenmiyorum. Belediye bedava dağıtmış gibi. Aynı zamanda Insignia testi Eylül ayında yaz lastiği ile yapıldı. Superb ise Aralık ayında İstanbul'un karlı olduğu bir zaman yaz lastiği ile yapıldı.
-Aynı zamanda tasarım görecilidir ama Superb'in duruşuna hayranım.
-Yakıt tüketimi konusunda da Superb daha avantajlı testlere baktığınızda daha az yaktığını görebilirsiniz.
-Motor seçenekleri Superb de daha geniş ve daha performanslı diye düşünüyorum. 1.6 dizellerde Insignia motordan önde olsa da Superb Dsg ile farkı çok rahat bir şekilde kapatıyor.
-Fiyat kısmına gelince iki otomobilde aynı fiyat seviyelerinde. Saydıklarımda ortada bence Superb varken diğerleri önünde eğilsin.

Not: Passat 1.6 TDI DSG Highline sahibiyiz opsiyon olarak sadece Discover Pro var. Bir Passat sahibi olarak burada fanboyluk yapabilirdim ama fanboyluk yapmaya gerek yok Superb şahane gerisi bahane.
 
Son düzenleme:
Burada çoğunluk Insignia demiş ama Superb varken Insignia nedir diyorum nedenlerini de yazıyorum buyrun.

-F1 şanzıman
-Ön ve arka koltuk ısıtma
-Otomatik bagaj kapağı
-Ayarlanabilir şasi
-Malzeme kalitesi kısmında Superb yine önde yumuşak malzemeler bolca kullanılmış. Resmen elinizi attığınız yer yumuşak ama Insignia ön konsolun üstü ve kapı üstleri dışında yumuşak malzeme yok. Ayrıca kadranların gölgeliğinde piano black vardı Insignia da ama dokunduğunuzda içe geçip gıcırdama yapıyordu.
-Klima kontrolü kısmı Insignia da büyük eziyet sıcaklığı ayarlayana kadar ya pişiyorsunuz ya donuyorsunuz. Superb de düğmeyi döndür iş bitsin bu kadar kolay.
-Superb'i standart ses sistemiyle ve Insignia'yı Bose sistemiyle deneme fırsatı buldum. Radyo ve Bluetooth performanslarını aynı şartlarda denedim. Superb sisteminde ses daha yüksek seviyelere çıkıyor ve netlik konusunda ise Insignia 1 adım daha üstün ama. Burada istek öne çıkıyor.
-Superb far konusunda xenonlar ile başarılıydı. Insignia da AFL vardı ama uzunları çok ağır çalışıyordu. Selektör yapmak sinir bozucu bir hal alıyordu. Superb de selektör yapmak ayrı bir zevkti.
-Kullanışlılık: Hacim muhteşem bana sorarsanız büyük arabayı kullanmak daha zevkli. Farklı hissetiriyor.
-İki arabaya da CSC5 taksak yol tutuş ve konfor olarak eşit olacaklarını düşünüyorum. Testlere fazla güvenmiyorum. Yol şartı, lastik vs. durumları hepsinin farklı. P7 ve Potenza farklı lastiklerde değil bence hatta P7 yi hiç beğenmiyorum. Belediye bedava dağıtmış gibi. Aynı zamanda Insignia testi Eylül ayında yaz lastiği ile yapıldı. Superb ise Aralık ayında İstanbul'un karlı olduğu bir zaman yaz lastiği ile yapıldı.
-Aynı zamanda tasarım görecilidir ama Superb'in duruşuna hayranım.
-Yakıt tüketimi konusunda da Superb daha avantajlı testlere baktığınızda daha az yaktığını görebilirsiniz.
-Motor seçenekleri Superb de daha geniş ve daha performanslı diye düşünüyorum. 1.6 dizellerde Insignia motordan önde olsa da Superb Dsg ile farkı çok rahat bir şekilde kapatıyor.
-Fiyat kısmına gelince iki otomobilde aynı fiyat seviyelerinde. Saydıklarımda ortada bence Superb varken diğerleri önünde eğilsin.

Not: Passat 1.6 TDI DSG Highline sahibiyiz opsiyon olarak sadece Discover Pro var. Bir Passat sahibi olarak burada fanboyluk yapabilirdim ama fanboyluk yapmaya gerek yok Superb şahane gerisi bahane.

Dediklerinizin çoğuna katılmakla beraber bir çoğuna da maalesef katılmıyorum ben şuanki arabamı almadan önce superb 50-60km kullandım. Dediğiniz gibi insignia kullanışlılık olarak bırakın superbi d segmentinin en kötülerinden biri olabilir ve çoğu gözde boş bırakılmış ve bagajında yükleme eşiği yüksek baş mesafesine hiç girmiyorum bile. Ama yol tutuş konusunda superb iyi olsa da insignia kadar iyi değil araba insignia göre daha erken esp lambasını yakıyor zaten esp kapanmadığı içinde limitlerde nasıl olduğunu anlayamıyorsunuz.

Konfor konusunda da superb geniş ve ferah olduğu için iyi hissettiriyor ve superb de bu konuda iki avantajı var 1.si daha iyi lastikler vardı 2. dingil mesefasi (ne kadar uzun o kadar konfora katkısı olur ) dingil mesefasi insignia göre tam 104mm daha uzun ve buna rağmen insignia nın daha iyi olduğunu düşünüyorum zaten bunu otoparkın testinde de belirttiler

Yalıtım özellikle insignia burada öne çıkıyor mesela süspansiyonun çalışma sesi insignia da hiç ses gelmezken superb de müzik filan açık değilse duyuluyor ayrıca rüzgar sesi de superb de 125-130 civarı rahatsız ederken insignia 135-140 tan itibaren başlıyor yani bu yalıtım konusunda superb iyi olsa da insignia daha önde bence

Motor-yakıt benim superb ile ortalamam 7.2 di insignia ile 7.6 arada büyük farklar özellikle insignia nın yüksek ağırlığı,tork könvertörü, ve daha büyük lastikler olduğunu düşününce(insignia 245-superb:235) bu fark bana normal geliyor ayrıca üst hızlarda insignia biraz daha iyi gidiyor superb 160 tan sonra boğulmaya başlıyor 190 civarı komple bitmişti artık insignia oralarda daha atik hissettiriyor.

klima: evet yavaş algılıyor ama her şeyi öğrenmek gerekiyor 1 sn fazla basılı tutmanız gerekiyor bu kimseyi öldüreceğini düşünmüyorum açıkcası

Donanım-Fiyat: 1. si yazınız da superb de adaptif şasi yok diye biliyorum o biraz yanlış olmuş herhalde 2. si ise superb prestige ile insignia cosmo arasında 7k lık fiyat farkı var superb de maalesef metalik boya standart değil.

Maalesef superb şahane gerisi bahane olmuyor eğer kullanışlılık hacim gibi ihtiyaçları olmayan birisi insignia superb karşı rahat rahat tercih edebilir. Eğer hacim-kullanışlılık istiyorsanız da benim yaptığım gibi MPV alın ve bunu en iyi şekilde yapın.
 
Dediklerinizin çoğuna katılmakla beraber bir çoğuna da maalesef katılmıyorum ben şuanki arabamı almadan önce superb 50-60km kullandım. Dediğiniz gibi insignia kullanışlılık olarak bırakın superbi d segmentinin en kötülerinden biri olabilir ve çoğu gözde boş bırakılmış ve bagajında yükleme eşiği yüksek baş mesafesine hiç girmiyorum bile. Ama yol tutuş konusunda superb iyi olsa da insignia kadar iyi değil araba insignia göre daha erken esp lambasını yakıyor zaten esp kapanmadığı içinde limitlerde nasıl olduğunu anlayamıyorsunuz.

Konfor konusunda da superb geniş ve ferah olduğu için iyi hissettiriyor ve superb de bu konuda iki avantajı var 1.si daha iyi lastikler vardı 2. dingil mesefasi (ne kadar uzun o kadar konfora katkısı olur ) dingil mesefasi insignia göre tam 104mm daha uzun ve buna rağmen insignia nın daha iyi olduğunu düşünüyorum zaten bunu otoparkın testinde de belirttiler

Yalıtım özellikle insignia burada öne çıkıyor mesela süspansiyonun çalışma sesi insignia da hiç ses gelmezken superb de müzik filan açık değilse duyuluyor ayrıca rüzgar sesi de superb de 125-130 civarı rahatsız ederken insignia 135-140 tan itibaren başlıyor yani bu yalıtım konusunda superb iyi olsa da insignia daha önde bence

Motor-yakıt benim superb ile ortalamam 7.2 di insignia ile 7.6 arada büyük farklar özellikle insignia nın yüksek ağırlığı,tork könvertörü, ve daha büyük lastikler olduğunu düşününce(insignia 245-superb:235) bu fark bana normal geliyor ayrıca üst hızlarda insignia biraz daha iyi gidiyor superb 160 tan sonra boğulmaya başlıyor 190 civarı komple bitmişti artık insignia oralarda daha atik hissettiriyor.

klima: evet yavaş algılıyor ama her şeyi öğrenmek gerekiyor 1 sn fazla basılı tutmanız gerekiyor bu kimseyi öldüreceğini düşünmüyorum açıkcası

Donanım-Fiyat: 1. si yazınız da superb de adaptif şasi yok diye biliyorum o biraz yanlış olmuş herhalde 2. si ise superb prestige ile insignia cosmo arasında 7k lık fiyat farkı var superb de maalesef metalik boya standart değil.

Maalesef superb şahane gerisi bahane olmuyor eğer kullanışlılık hacim gibi ihtiyaçları olmayan birisi insignia superb karşı rahat rahat tercih edebilir. Eğer hacim-kullanışlılık istiyorsanız da benim yaptığım gibi MPV alın ve bunu en iyi şekilde yapın.

Öncelikle belirteyim Superb de ESP devreye giriyorsa limitler dediğimiz hızlarda da girecek sonuçta bu arabanın virajı almasını etkilemiyor denge sağlıyor.

Yalıtım konusunda Superb de rüzgar sesi 125-130 civarı değil 140 civarı gelmeye başlıyor. Burada dezavantajı olan araç Passat 120 de almaya başlıyor.

Yakıt konusunda Otopark testinde de duyduk 1 litre fazlası var. Aynı zamanda 1.6 TDI ile 4.7 lt yaktığımız yolda Insignia 6 litrenin altına düşmedi. Aynı hızlarda ve yükleri düşünürsek eşit kilolarda. Lastik boyutlarını da belirtmişsiniz ama sonuçta araçlar tavsiye edilen için ideal seçenek oysa bu kısımda bir teknik özelliktir. Burada bu durumu göz ardı etmeliyiz bence diye düşünüyorum.

Klima konusunda bu sizi rahatsız etmemiş olabilir düşüncenize saygı duyarım ama açıkçası benim sinirimi bozmuştu.

Konfor konusunda testte birisi 4 diğeri 4.5 almış açıkçası bunun çok fark yaratacağını düşünmüyorum ama Passat 3 almış mesela evet burada bir fark görebiliyoruz.

Adaptif şasi olayına baktım. Araçtaki modlar direksiyonu ve gaz pedalının tepkisini değiştiriyormuş. Şasiye dokunmuyormuş.

Bu durumları tekrar değerlendirdiğimde metalik boya da ekleyin 8k küsür bir fark oluyor. Zaten saydıklarımı hesaba kattığımda 8k yı bir dezavantaj olarak görmüyorum.

Siz MPV alarak hacim konusunda işinizi halletmişsiniz ama herkes MPV araçları sevmez. Burada sedan araçlarda Superb yine öne çıkıyor. Bana sorarsanız Superb almak için hacim istemekte şart değil ayrıca. Insignia çok şişkin ve kaba bir araba. Bana sorarsanız Superb daha şık ve sportif duruyor daha keskin hatlara sahip rüzgarı delip geçmek için.

Yine son olarak Skoda'nın akılcı çözümler olayı da Superb'i öne çıkaran bir olay. Kapı içlerinde o şemsiyeler bile cezbetmeye yetiyor.
 
@MertEren
Esp devreye girdiğinde limitlerdeyse o zaman limitleri insignianın gerisinde bunu söyleyebilirim ve limitlerden kastım da şu araba kaymaya başladığı zaman nasıl davrandığı arkası dengeli mi bırakıyor yoksa komple kopuyor mu bunu anlamak istiyorum ama maalesef nasıl bir ayar verilmişse esp 1 derece açı vermeye izin vermiyor

yakıt olarak benim kullanımda 0.5 fark vardı otoparkın testlerinde aynısı yazılmış olsun ki 1 lt fark var en azından araba basınca gidiyor ve daha önce de belirttiğim gibi lastikler burada önemli keşke iki arabada aynı lastikleri kullansaydı o zaman daha mantıklı değerlendirme yapılabilirdi

Yine lastikten gireceğim iki arabayı da kullandım özellikle ıslak yolda potenza bana daha kötü geldi ve çokta sert bir lastik p7 ler yanında pamuk gibi kalıyor konfor konusunda daha iyi olduklarını düşünüyorum ben konfor olarak insignia daha iyi buluyorum zaten otoparkın testinde de belirttiler insignia nın konfor ve yol tutuşu superbden daha iyi diye

rüzgar sesini ben dediğim seviyelerde duymuştum dışarıdaki rüzgar durumuna göre değişir o

Tasarıma değişmemiştim ben göreceli diye ama şimdi sizde yazınca ben de değineyim superbin de içi bana çok kötü geliyor o kadranlar,ekranlar,hele o vitesin üstündeki DSG yazısı berbat duruyor kendimi superb binince 20 yıl daha yaşlanmış hissediyorum.

Superb in bana rüzgar sürtünme direncini bulursanız sevinirim en son 0.28 diye görmüştüm çünkü o kaba insignia da bu değer 0.26

Arabanın içine şemsiye bırakarak ne kadar akılcı olduğu tartışılır benim arabanın kapı gözünde de bir tane var çünkü. insignia da da anahtarı kişiselleştirme fonksiyonu var 2 farklı kişiyi kaydedebiliyor ki bu muhteşem akılcı bir çözüm

En başından şunu diyorum hepsi tercih ve ihtiyaç meselesi bir şeyi kendi istekleriniz ve tercihlerinize göre beğenmeniz o arabayı sizin için en iyisi yapar başkası için değil
bu konuyu açan arkadaş konfor istemiyorum dedi ya da bende kullanışlılık çok istemiyorum 500 lt bagaj bana fazlasıyla yetiyor bu durum da superb ikimiz içinde gereksiz şeyler sunuyor
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...