KAPALI Insignia'dan Sonra Yeni Araç Seçimi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

HaniBanaDemiş

Rıfat
Profesör
323
39
Marka
Opel
Herkese merhaba.

Aracım 2013 üretimi 2014 trafiğe çıkışlı Opel Insignia. 0 km aldım 10 yıl ve 158bin kmdir kullanıyorum. Cosmo donanımıyla en dolusu (opsiyonlar hariç), SIDI Turbo motoru ve düz vitesiyle çok keyifli. Gelgelelim bir Avrupa otomobili olarak artık yaşını belli etmeye başladı. Yılbaşı gelmeden henüz kampanyalar varken ve zamlar gelmemişken değiştirsem diyip 0km modellere bakıyorum ve pek az seçeneğimin olduğunu görüyorum. Bu konuda sizden yardım istiyorum.

Ana kıstaslarım: Turbo motor, düz vites, bağımsız süspansiyon, ve AFL far. Malesef bunları aynı anda sunan bir araç kalmadı, en az birinden feragat etmem gerekiyor.

  • İlk seçeneğim D sınıfı olsa çok iyi olurdu ama dünya SUV furyasına kapıldığı için varolan modeller azaldı ve düz vites koymuyorlar.
  • İkinci sırada C sınıfı araçlara baktım. Daha önce 8 yıl Megane II kullandığım için sınıfa aşinayım. Megane IV boş pakette 1.3 TCE motor koyuyor fiyatı da uygun ama bağımsız yok. Ayrıca kasa da eskidi. Astra da 1.2T motor ve yeterli donanım koyuyor ama hem bağımsız yok hem de çarpışma testi %80 puanla 4 yıldız. Focus dolu donanımla 1.0T motor koyuyor, onda da bağımsız yok. Golf de boş pakete 1.0 TSI motoru koyuyor, tabi ki bağımsız yok. Görebildiğim kadarıyla dolu donanımı veren sadece Focus. D sınıfından geçmek için donanım bazında sanırım Focus iyi bir C sınıfı seçenek olur. Motor olarak 170 beygirin dengini göremedim. Gönül isterdi ki Elantra NLine getirsinler ama güncel atmosferiğin fiyatına bakınca NLine herhalde 2 milyona falan satılır :(
  • C Crossover'larda Kuga'yı ve Qashqai'yi görebildim, ikisi de yerden yükseltilmiş torsiyonlu araç. O yüzden eledim.
  • B sınıfını ise hacim anlamında yetersiz geleceği için düşünmüyorum. Yazdıklarımdan sürüş karakterimi anlamışsınızdır :) İ20N'e hayır demezdim ama :cool:

Biraz uzun oldu kusura bakmayın. Sebebi de 10 yıl sonra aracımı değiştirmeye karar verip kafa karışıklığı yaşıyor olmam.

Bütçe olarak 1.2-1.3 milyon civarını düşünüyorum. Aracım için ilanlar 800-900 bin civarında.
 
Şarköy sahilde yıllar önce bir Tiguan görmüştüm sanırım, 2-3 cm alçaltmış o kadar doğal duruyordu ki. Yapanı görsem tebrik ederdim o derece. O yüzden bu yerden sonradan yükseltilmiş araçları yeniden alçaltma fikrimi durduramıyorum :D

Bugün Ford bayiine gidip aracı inceledim. Active X hakikaten dolu araba. Opsiyonları sordum getirmiyorlamış. Bunun yanında üretimin %36'sı Türkiye'ye gönderiliyormuş. Bu demektir ki arz sıkıntısı yaşanmayacak. Ön yaşam alanının kalitesi bana gayet iyi geldi. Koltukların yan desteklerini, bel desteğini, direksiyonu v.s. beğendim. Arka yaşam alanı ise sıradan C segmenti. Fazladan kol dayama ve bagaja ulaşım kapağı var. Arka havalandırma yok. Arka koltuklar ne bank gibi düz, ne D sınıfı gibi gömülmeli. Bagajda subwoofer eklenemeyince HB bagajı yeterli gibi duruyor. SW bagajı ise devasa. Buna rağmen SW'nin boyunun benim Insignia'dan 14 cm kısa olması ilginç geldi. Yakından baktığımda SW kasanın süslü bir baba arabası olduğuna karar verdim. Önerildiği gibi spacer+yay, hatta üretilirse belki bodykit ile birlikte neden bir RS6 havası alınmasın diye aklımdan geçirdim :)

Bayide deneme aracı yoktu motoru göremedim. 125 beygir 170Nm tork şu an en merak ettiğim konu durumunda. Hafta içinde başka bayilerle iletişime geçip araç var mı öğrenmeye çalışıcam.

Bu arada HB ile SW arasında sadece 20 bin lira olması aklıma aşağıdaki karikatürü getiriyor :D

Beynimiz nasıl çalışır?
 
Yakından baktığımda SW kasanın süslü bir baba arabası olduğuna karar verdim. Önerildiği gibi spacer+yay, hatta üretilirse belki bodykit ile birlikte neden bir RS6 havası alınmasın diye aklımdan geçirdim :)

Bayide deneme aracı yoktu motoru göremedim. 125 beygir 170Nm tork şu an en merak ettiğim konu durumunda. Hafta içinde başka bayilerle iletişime geçip araç var mı öğrenmeye çalışıcam.

😁 https://www.tiktok.com/@mattiaionii/video/7282424308507495712?q=rs6 kerosene&t=1698535059046

Motor 180HP İnsignia'dan sonra gidiş olarak üzer ama yakıt olarak güldürür. Dizel almış gibi olacaksın.
Ben de 2.0TFSI A4'ten inip , 1.2T 145HP 230nm Astra K'ya bindim. Gayet yeterli , çoğu arabadan hızlı geliyor.
 
😁 https://www.tiktok.com/@mattiaionii/video/7282424308507495712?q=rs6 kerosene&t=1698535059046

Motor 180HP İnsignia'dan sonra gidiş olarak üzer ama yakıt olarak güldürür. Dizel almış gibi olacaksın.
Ben de 2.0TFSI A4'ten inip , 1.2T 145HP 230nm Astra K'ya bindim. Gayet yeterli , çoğu arabadan hızlı geliyor.
180lik değil ama 170lik manuel de 180liğe yakın gidiyor :D Zaten gücün hakkını vericem derken ortalama 10 litrenin altına inmiyor ki bir türlü. Bir abimin lafını hiç unutmuyorum, Insignia'dan sonra dizel 3008 aldığında demişti ki "Meğer hızlı gitmekten yoldan keyif almıyormuşum, şimdi yavaş gidiyorum manzaranın tadını çıkarıyorum." Benim de sanırım yavaşlama zamanım geliyor 😅
 
Haftaiçinde Otokoç bayiine gittim. Gelen araçları diğer bayiler kendilerine ayırtmışlar Otokoç stoğunda kalmamış. Tabi ki gene deneme sürüşü için araç yok. Ellerinde sergi için bir araç vardı tekrar inceledim bu sayede. Birşey dikkatimi çekti, arka koltuklar Doblovari şekilde zeminden biraz daha yüksek. Bu yükseklik arka koltukta oturana ferahlık katıyor sanırım. SW kasalar genel olarak mı böyle acaba? Bir de şunu merak ediyorum Ford Türkiye ile iletişime geçsem kasa-donanım farketmeksizin bu motorlu bir aracın deneme sürüşü için yardımcı olurlar mı?
 
Konu açık kalmış farkettim. Focus Active X SW araca karar verdim ve aracımı ilana koydum, satılmasını bekliyorum. Konu kapanabilir. Tüm yardım ve görüşler için teşekkür ederim 👍
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...