Herkese merhaba.
Aracım 2013 üretimi 2014 trafiğe çıkışlı Opel Insignia. 0 km aldım 10 yıl ve 158bin kmdir kullanıyorum. Cosmo donanımıyla en dolusu (opsiyonlar hariç), SIDI Turbo motoru ve düz vitesiyle çok keyifli. Gelgelelim bir Avrupa otomobili olarak artık yaşını belli etmeye başladı. Yılbaşı gelmeden henüz kampanyalar varken ve zamlar gelmemişken değiştirsem diyip 0km modellere bakıyorum ve pek az seçeneğimin olduğunu görüyorum. Bu konuda sizden yardım istiyorum.
Ana kıstaslarım: Turbo motor, düz vites, bağımsız süspansiyon, ve AFL far. Malesef bunları aynı anda sunan bir araç kalmadı, en az birinden feragat etmem gerekiyor.
Biraz uzun oldu kusura bakmayın. Sebebi de 10 yıl sonra aracımı değiştirmeye karar verip kafa karışıklığı yaşıyor olmam.
Bütçe olarak 1.2-1.3 milyon civarını düşünüyorum. Aracım için ilanlar 800-900 bin civarında.
Aracım 2013 üretimi 2014 trafiğe çıkışlı Opel Insignia. 0 km aldım 10 yıl ve 158bin kmdir kullanıyorum. Cosmo donanımıyla en dolusu (opsiyonlar hariç), SIDI Turbo motoru ve düz vitesiyle çok keyifli. Gelgelelim bir Avrupa otomobili olarak artık yaşını belli etmeye başladı. Yılbaşı gelmeden henüz kampanyalar varken ve zamlar gelmemişken değiştirsem diyip 0km modellere bakıyorum ve pek az seçeneğimin olduğunu görüyorum. Bu konuda sizden yardım istiyorum.
Ana kıstaslarım: Turbo motor, düz vites, bağımsız süspansiyon, ve AFL far. Malesef bunları aynı anda sunan bir araç kalmadı, en az birinden feragat etmem gerekiyor.
- İlk seçeneğim D sınıfı olsa çok iyi olurdu ama dünya SUV furyasına kapıldığı için varolan modeller azaldı ve düz vites koymuyorlar.
- İkinci sırada C sınıfı araçlara baktım. Daha önce 8 yıl Megane II kullandığım için sınıfa aşinayım. Megane IV boş pakette 1.3 TCE motor koyuyor fiyatı da uygun ama bağımsız yok. Ayrıca kasa da eskidi. Astra da 1.2T motor ve yeterli donanım koyuyor ama hem bağımsız yok hem de çarpışma testi %80 puanla 4 yıldız. Focus dolu donanımla 1.0T motor koyuyor, onda da bağımsız yok. Golf de boş pakete 1.0 TSI motoru koyuyor, tabi ki bağımsız yok. Görebildiğim kadarıyla dolu donanımı veren sadece Focus. D sınıfından geçmek için donanım bazında sanırım Focus iyi bir C sınıfı seçenek olur. Motor olarak 170 beygirin dengini göremedim. Gönül isterdi ki Elantra NLine getirsinler ama güncel atmosferiğin fiyatına bakınca NLine herhalde 2 milyona falan satılır
- C Crossover'larda Kuga'yı ve Qashqai'yi görebildim, ikisi de yerden yükseltilmiş torsiyonlu araç. O yüzden eledim.
- B sınıfını ise hacim anlamında yetersiz geleceği için düşünmüyorum. Yazdıklarımdan sürüş karakterimi anlamışsınızdır İ20N'e hayır demezdim ama
Biraz uzun oldu kusura bakmayın. Sebebi de 10 yıl sonra aracımı değiştirmeye karar verip kafa karışıklığı yaşıyor olmam.
Bütçe olarak 1.2-1.3 milyon civarını düşünüyorum. Aracım için ilanlar 800-900 bin civarında.