Jant lastik seçimi ve araca olacak etkisi?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan alensa
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

alensa

Alp Savaş
Senkromeççi
9
24
Marka
Volkswagen
Arkadaşlar merhaba.

Aracımın üzerinde 205/55/16 jant lastik mevcut. Ben 205/35/18 geçmek istiyorum ama kafamı kurcalayan bikaç soru var:

Birinicisi aracım bora otomatik şanzımanda sorun yaratır mı henüz 213 binde
İkincisi yakıt tüketimi konusunda fark yaşanır mı sonuçta jant büyüyor lastik küçülüyor
üçüncüsü de konfor hariç bir kayıp yaşar mıyım?

cevap verenlere şimdiden teşekkürler.
 
Arkadaşlar merhaba.

Aracımın üzerinde 205/55/16 jant lastik mevcut. Ben 205/35/18 geçmek istiyorum ama kafamı kurcalayan bikaç soru var:

Birinicisi aracım bora otomatik şanzımanda sorun yaratır mı henüz 213 binde
İkincisi yakıt tüketimi konusunda fark yaşanır mı sonuçta jant büyüyor lastik küçülüyor
üçüncüsü de konfor hariç bir kayıp yaşar mıyım?

cevap verenlere şimdiden teşekkürler.

Otomatik şanzımanda sıkıntı yaratacağını sanmıyorum. Lastik tabanı aynı olduğundan sürtünme direnci de değişmeyecek muhtemelen yakıt tüketimi de hissedilir derecede değişmeyecektir. Konfor hariç kaybınız aracınızın ön takımlarını sık sık değiştirmeniz gerekir bir de içerideki trim sesleri artar. Kısacası aracın alt takımdaki parçaları ciddi anlamda yorulur ve yıpranır, şasi de istenmeyen burkulmalar olabilir. Otomatik şanzımanlı bir Bora'da sportiflik de aranmaz diye tahmin ettiğim için de bu kozmetik değişikliği önermem.
 
Yakıt tüketimi en az 1 litre artar, konfor azalır. 17 yapmanı öneririm. Boyut arttıkça fiyatta artar malum geçen sene 4 lastik aldığımız fiyata bu sene 1 lastik anca alabiliyoruz.
 
Yakıt tüketimi koyacağınız jantın ağırlığına bağlı olacaktır, 18 inç ve gerçekten hafif jantlar aşırı pahalı olduğu için muhtemelen nispeten ucuz çok ağır seçeneklere yöneleceksiniz. Lastik ebatı nedeniyle lastikler de çok pahalı olacağı için yine ucuz seçeneklerden alırsanız aşırı ağır bir jant ve kötü bi lastikle konforun yanında güvenlik, yakıt tüketimi, alt takıma binen anlamsız yüklerle karşılaşacaksınız. Bunun yerine biraz daha yanaklı 17 inç seçenekleri değerlendirmeniz faydalı olur en azından konfor ve alt takım tarafındaki sıkıntıyı azaltırsınız
 
Yakıt tüketimi koyacağınız jantın ağırlığına bağlı olacaktır, 18 inç ve gerçekten hafif jantlar aşırı pahalı olduğu için muhtemelen nispeten ucuz çok ağır seçeneklere yöneleceksiniz. Lastik ebatı nedeniyle lastikler de çok pahalı olacağı için yine ucuz seçeneklerden alırsanız aşırı ağır bir jant ve kötü bi lastikle konforun yanında güvenlik, yakıt tüketimi, alt takıma binen anlamsız yüklerle karşılaşacaksınız. Bunun yerine biraz daha yanaklı 17 inç seçenekleri değerlendirmeniz faydalı olur en azından konfor ve alt takım tarafındaki sıkıntıyı azaltırsınız
+1
Ek olarak unsprung weight çok artacağı için yol tutuş büyük ihtimal kotulesecektir çünkü standart suspansiyon sistemi bu ağırlığı kaldirabilecek yapıda değil. Me salincak kalir, ne burçlar kalır, ne amortisör kalır, ne de amortisör takozu kalır. Daha hasar alabilecek direksiyon kutusu, rot başları filan da var. Yürüyeni guçlendirmedikce hiç tavsiye etmem