Jantdaki 1 parça çatlak onarımı için jant değişmeye değer mi?

audibuneidi

Asfalt Kurutucu
88
Marka
Audi
Geçen hafta 4 lastik değişiminde jantların birinde 1 parça kılcal çizik olduğunu tespit ettik ve lastikcimin deyimiyle usta bir arkadaş kaynakla düzeltti fakat benim içime pek sinmedi açıkcası. bir parça kaynak için bütün jantları değişmeye değer mi sizce?
 
Çatlağın olduğu yere bağlı. Eğer tasarımsal bir detayda olduysa bir ihtimal kaynakla idare eder ama taşıyıcı bir yerde veya dış gövdedeyse değişmek gerekir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Yerini görmek lazım. Sizin lastiklerin yanakları ciddi ince olduğu için diğer 16-17 inç gibi ebatlara göre janta çok daha fazla yük biniyor bozuk yollarda. Hatta çoğu zaman ince yanaklardan dolayı darbeleri lastik değil, jant ve süspansiyon emiyordur eminim. O sebeple yerini ve ne boyutta bir çatlak olduğunu görmek lazım.
 
Çatlak tam en ucunda lastiğin otordugu köşede kücük bir çatlaktı 2-3 cm lik bi kaynak izi var.
 
Aynı jantı bulabilsem alıcam direkde aynısını bulamıyorum 4ünü birden değişmem gerekicek. Tam olarak ne zararı oluyor kaynak oldumu?
 
Aynı jantı bulabilsem alıcam direkde aynısını bulamıyorum 4ünü birden değişmem gerekicek. Tam olarak ne zararı oluyor kaynak oldumu?
Yerine göre hava kaçağına sebep olabilir ki bu da çivi batmış lastikle gezmek gibi bir şey. Başka bir riski daha var. Tekerlekler her sürüşte binlerce sert darbe alıyor. Böyle elimizde çekiçle tam güç vurarak karşılayamayacağımız cinsten darbeler. Özellikle şimdiki ince yanaklı lastiklerle bu darbeler jantlara daha fazla sirayet ediyor. Öyle darbelerden biri kaynaklı yere gelirse bu sefer çatlak değil komple parçalayabilecek bir kırığa sebep olabilir.
Özetle kaynaklı jantı pertten toplanmış, şasisi kaynaklı arabalar gibi düşünün. Genel dayanım olarak Audi jantı gibi değil, en ucuz kalitede çakma çin malı jantlardan bile beter şekilde çok zayıf olacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: cingoz debriyaj