JD Mégane Coupé F7R

PULAT

Gökhan KARAHANLI
Panpa
Beta Programı
Katılım
21 Eyl 2016
Mesajlar
897
Beğeni puanı
2,641
Puanları
3,520
Yaş
38
Konum
Trabzon
Marka
Renault
abi sormasi ayıp headers maliyetin ne oldu onun haricinde yine harikasınız araba ve sen :D
O bakan gözün güzelliği :)
Bana 1200 tl ye yaptı lakin baktıki astarı yüzünü geçiyor bundan sonrası için montaj dahil 1600 tl rakam ödenmesi gerekliymiş. Bana sök takıyla 1350 ye mal oldu. Arabadan çok tatlı bir ses geliyor şu anda. Komple egzoz yapılacak sonrasına bakacağız :)
 

PULAT

Gökhan KARAHANLI
Panpa
Beta Programı
Katılım
21 Eyl 2016
Mesajlar
897
Beğeni puanı
2,641
Puanları
3,520
Yaş
38
Konum
Trabzon
Marka
Renault
Geçen sürede başka iyileştirmeler ve ilaveler oldu. Bir kısmı yolda geliyor geldiklerinde uygulamayı yapıp paylaşacağım. Yapılan işlemlerle alınan malzemeler kabaca şöyle:
Piyasada sıfırı tükenen amortisör takozu temin edildi. Montaj İstanbulda olacak artık. H&R marka 30mm yay siparişi verildi. Kargo istanbula gelecek uygulama yine orada olacak. Yağ basınç müşürünü daha evvel almıştım zaten. Orjinal Megane 1 sedan arka cam perdesi aldım. İdareten montajını yapacağım uzun yolda çocuklar rahatsız olmasınlar maksadım. Kaliperleri sarı renge boyadım. Oz Ultraleggera 16" orjinal jant takımı satın aldım. Özel siparişle egzozumuzuda yaptırıp montajını yaptık lakin foto çekemedim usta dükkandan kovdu :D Radyo kumanda kolumda bir arıza baş göstermişti. Hazır yenilemişken Dusterlarda kullanılan bizimkinin yenileştirilmiş modelini tercih ettim. Gerekli bağlantılarını yaparak aktif hale getirdim ve tuşlar görevlerini yerine getiriyor pioneer teybimi sorunsuzca kullanabiliyorum. Uzun yol hazırlıkları kapsamında pek beğenmediğim güvenlik kamerası elektrik tesisatını yeniledim. Ayrıca tamamen gizli çakmaklıktan bağımsız bir iphone şarj kablosunu konsola entegre ettim. Yakın dönemde usb ve aux girişlerini güzel bir noktaya alma planım var. Yeni nesil araçlardakine benzer bir pratiklikte olması amacım. Yan çamurluk sinyallerinin de orjinallerini satın aldım montajı ne zaman olur Allah bilir :) Yan sanayiler maalesef içine su alıyorlar. Ön tampon sol ön braket kırıktı ve montaj döneminde bir türlü bulamamıştım. Onuda orjinal sıfır olarak temin ettim yarın kısmetse montajını yaparız.

IMG_0548.JPG IMG_0549.JPG IMG_0612.JPGIMG_0889.JPG IMG_0893.JPG IMG_1057.JPGIMG_1059.JPG IMG_1845.JPG IMG_2013.JPGQQIV5141.JPGSon olarak kendi olmasa da motoru Reno sport mühendislerinin elinden çıktığı için Honda tayfasının vtec tiribinin bir benzerine giderek sport monogramını uyguladım. Açıkçası uyduruk oldu ama boya kalkar diye sökemedimde :S Birkaç karede foto çekmeden olmazdı onlarıda diğer başlıklarda paylaşırım artık.
 

OguzhanC

Profesör
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
432
Beğeni puanı
774
Puanları
1,695
Yaş
22
Konum
Kocaeli-Ordu
Marka
Renault
Eline sağlık abi, bir tavsiyem olacak. İphone şarj kablosunu direkt bağladıysan ve usb çıkışı yapma imkanın yoksa, iphone kablosu yerine 1 giriş 3 çıkışlı çoklu kablo tercih edebilirsin. Böylece tek kabloyla tüm şarj tiplerini kullanabiliyorsun. Daha pratik oluyor.
 

PULAT

Gökhan KARAHANLI
Panpa
Beta Programı
Katılım
21 Eyl 2016
Mesajlar
897
Beğeni puanı
2,641
Puanları
3,520
Yaş
38
Konum
Trabzon
Marka
Renault
Normal çakmaklık aktif zaten. Teybin yapısı sebebiyle bu daha uygun. Ana ünite Pioneer sph-c10bt
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
737
Beğeni puanı
577
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Hocam orijinal kumandayı pioneer teyple kullanma konusunu biraz anlatabilir misiniz? Kolay bir şey ise bende yapmak isterim.
 

PULAT

Gökhan KARAHANLI
Panpa
Beta Programı
Katılım
21 Eyl 2016
Mesajlar
897
Beğeni puanı
2,641
Puanları
3,520
Yaş
38
Konum
Trabzon
Marka
Renault
80 tl ye aparat satın aldım biraz kablo eklemek gerekli. Az bişey eliniz yatkınsa sorun olmuyor.
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
737
Beğeni puanı
577
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Hocam birde vites oranlarını merak ediyorum 5. Vites 120 ile giderken ne çeviriyor bilgilendirebilir misiniz?
 

PULAT

Gökhan KARAHANLI
Panpa
Beta Programı
Katılım
21 Eyl 2016
Mesajlar
897
Beğeni puanı
2,641
Puanları
3,520
Yaş
38
Konum
Trabzon
Marka
Renault
Hocam açıkçası bakmadım ama akşam iş çıkışı unutmazsam bakarım. Ama devir kesici hızları şu şekilde:
6900 küsürlerde devir kesiyor.

1-60
2-105
3-155
4-195
5-240
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
737
Beğeni puanı
577
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Hocam açıkçası bakmadım ama akşam iş çıkışı unutmazsam bakarım. Ama devir kesici hızları şu şekilde:
6900 küsürlerde devir kesiyor.

1-60
2-105
3-155
4-195
5-240
Teşekkür ederim hocam. Değerler çok çok iyiymiş. K7M motor var benim araçta 1. Vites yok gibi bir şey 3. Vites ise 110 gibi bitiyor :( 5. Vites 120'de 3bin deviride geçmiş oluyor çok rahatsız ediyor beni. Acaba bu motora daha uzun bir şanzıman takılabilir mi hocam bir tahmininiz var mı?
 

PULAT

Gökhan KARAHANLI
Panpa
Beta Programı
Katılım
21 Eyl 2016
Mesajlar
897
Beğeni puanı
2,641
Puanları
3,520
Yaş
38
Konum
Trabzon
Marka
Renault
Teşekkür ederim hocam. Değerler çok çok iyiymiş. K7M motor var benim araçta 1. Vites yok gibi bir şey 3. Vites ise 110 gibi bitiyor :( 5. Vites 120'de 3bin deviride geçmiş oluyor çok rahatsız ediyor beni. Acaba bu motora daha uzun bir şanzıman takılabilir mi hocam bir tahmininiz var mı?
Hocam f7r lara misal 1.9 şanzımanı takıyorlar vites oranları çok uzuyor. Misal kesici devri 240 lardan 260 lara çıkıyor hatta biraz da geçiyor. K7M lere o şanzıman adapte edilebilirmi pek bilgim yok açıkçası. Ama sizin araçların alt devirler bize göre daha canlı olur 8v olmaları sebebiyle.
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
737
Beğeni puanı
577
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Hocam f7r lara misal 1.9 şanzımanı takıyorlar vites oranları çok uzuyor. Misal kesici devri 240 lardan 260 lara çıkıyor hatta biraz da geçiyor. K7M lere o şanzıman adapte edilebilirmi pek bilgim yok açıkçası. Ama sizin araçların alt devirler bize göre daha canlı olur 8v olmaları sebebiyle.
Konunuzun altınıda kirletiyorum hocam kusura bakmayın. Sadece 5 viteste değişiklik yapmak mümkün mü acaba? Öyle bir şanzımanı var ki sanki 6 ileriymişte 6. Vitesi sökmüşler gibi 140 ile 4 bine dayanıyor çok saçma bir durum. 1.4 şanzımanı falan mı var diye düşünmedim değil
 

PULAT

Gökhan KARAHANLI
Panpa
Beta Programı
Katılım
21 Eyl 2016
Mesajlar
897
Beğeni puanı
2,641
Puanları
3,520
Yaş
38
Konum
Trabzon
Marka
Renault
Estafurullah. Bu konu bunlar için var :) Aslında benzinli araçlar için normal sayılabilir. Genelde 5. vites dişlisi ayrı değişebilir hatta değişmek için bazı şanzımanlarda şanzımanı indirmeyede lüzum olmuyor.
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
737
Beğeni puanı
577
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Estafurullah. Bu konu bunlar için var :) Aslında benzinli araçlar için normal sayılabilir. Genelde 5. vites dişlisi ayrı değişebilir hatta değişmek için bazı şanzımanlarda şanzımanı indirmeyede lüzum olmuyor.
Çok teşekkür ederim hocam son dişliyle oynamak en hesaplı en kokay yöntem sanırım. Tekrar teşekkür ederim iyi bir şanzımancı bulup detaylıca öğreneceğim
 

PULAT

Gökhan KARAHANLI
Panpa
Beta Programı
Katılım
21 Eyl 2016
Mesajlar
897
Beğeni puanı
2,641
Puanları
3,520
Yaş
38
Konum
Trabzon
Marka
Renault
Yarın gece kısmetse İstanbula doğru yola çıkıyoruz ailecek. Elemanlar büyüdüğünden artık koltuk yerine yükseltici kullanıyoruz :) Yolculuk hazırlıkları kapsamında bikaç ufak detay daha ekledim. Fotoğraflayamadığım bazı uygulamalarda yapıldı. Hararet müşürü enjeksiyon ısı müşürü termostatımız (82 derecelik) ve henüz 6 ay evvel yenilememize rağmen antifirizimiz yenilendi. Totalin turuncu renkli organik antirizini tercih ettim her zamanki gibi. Bunların haricinde bikaç gün evvel aldığım orjinal megane 1 sedan arka makam perdesini coupe a uyguladık. Arka görüşü bir miktar engelliyor haliyle lakin yavrularımın arkada güneşten kavrulmalarına engel olacak. Koltukların üzerlerine hem vardığımda kolay temizlemek hemde imitasyon deri sebebiyle fazla terlememk adına kılıf vb serdim. Son olarak birkaç parça yedek malzemeyide yanıma aldım ne olur ne olmaz diye. Termostat kütüğü bobin buji oksijen sensörü krank sensörü vs. Tebdili mekanda ferahlık vardır demişler :D

IMG_3090.JPG IMG_3091.JPG IMG_3117.JPGIMG_3118.JPG IMG_3119.JPG IMG_3120.JPG
 

PULAT

Gökhan KARAHANLI
Panpa
Beta Programı
Katılım
21 Eyl 2016
Mesajlar
897
Beğeni puanı
2,641
Puanları
3,520
Yaş
38
Konum
Trabzon
Marka
Renault
Yahu ben güncel çekmeyeli epey olmuş. Arada ilaveler vs bolca var ama eklememişim. Kısa bir özet geçecek olursam;

Kronolojik sıralamayla gideyim:
1- Uzun arayışlar sonucu orjinal Oz Ultraleggera jantlarıma kavuştum. Yorucu bir süreçti ama şükür herşey güzel. Birde orjinal bileziklerini bulsam tam süper olacak. Porya kısmının çapı 60.1 Jantın göbek çapı ise 67.1 Yardımı olana minnettar kalırım.
2- Custom coil yaptırmıştım hiç takmadan sattım gitti. Sonra kaliteli bir yay araştırırken HR da var olduğunu öğrendik. Aldık ettik gümrük şu bu derken montajını yaptık. Açıkçası bir tık daha düşmesini beklerdim. 1,5 cm civarı ancak alçaldı. Konforda kayıp hiç yok.
3- Amortisör takozlarından bir tanesi sizlere ömürmüş. Diğeride yolcu gerçi. Zor bela orjinal 1 adet buldum ve aldım. Yaylarla karışık onuda taktık.
4- Müzik sistemi ile ilgili de piyasada az bulunan fazla kafa ağrıtmayacak tadında bişeyler araştırırken Pioneer ın ilginç bir ürününü buldum. Uygun fiyatlı bir amfi işimi fazlası ile gördü. İlerleyen dönemde amfi de pioneer olacak. Ne az ne çok tam kararında oldu şu anda.
5- Yine ufak bir uyarı veren V kayış gergi mekanizmasınıda orjinal sıfır bulunca aldım. Piyasada kalmayan kıyıda köşede birilerinin rafından çıkan ürünlerden.
6- 2 gün evvel zaten yedeği olmayan anahtarla denize girmem sonucu immosu aktif aracımı çalıştıramadım. Cotech bir abimden kodu öğrenip girerek eve geldim. Çalışan immoyu iptal etmeye kıyamadığımdan sıfır 2 adet yeni anahtar aldım. Sıfırlamadık bi anahtarlar kalmıştı o da tamam oldu :D
7- Yine uzun uğraşlar sonucu arkadaşı kandırıp alabildiğim krom gösterge halkaları ve radyatör üst bakalitinide alıp araca monte ettim. Hazır bu kadar detaya dalmışken kapı kollarını sabitleyen vidaların üstlerinde olması gereken lastik tapaları bulup yerlerine taktım. Ne kadar dayanırlar meçhul :D Malumunuz b.k borusundan yapılma hava filtre borusunuda karbon folyo ile kapladım az bişey daha iyi gözüktü. Yakında güzel bir filtre sistemi yapacağım onuda paylaşırım. Clio v6 filtre kazanı uyarlamayı düşünüyorum.

106345089_4128305150573517_5748610728479097237_o.jpg 106275695_4120355734701792_6342596397704919573_o.jpg
109802168_4190236341047064_2548586940305695802_o.jpg 109946558_4190236021047096_3837464077529536714_o.jpg
29e683d7-7ede-42d6-b963-388d18e0c64b.jpg 117047936_4287055624698468_1183126524674174241_o.jpg anahtar.jpg
f2fa1752-4c36-416c-a905-9dfd6ccefd7e.jpg 71e855b0-412b-47a4-b299-f020bcddd476.jpg
16cd710a-c821-483f-a5ad-2685a4ab0c24.jpg
 

PULAT

Gökhan KARAHANLI
Panpa
Beta Programı
Katılım
21 Eyl 2016
Mesajlar
897
Beğeni puanı
2,641
Puanları
3,520
Yaş
38
Konum
Trabzon
Marka
Renault
Polis amcaların ötmese de görüntüsü yeter dedikleri Supersprint egzozumu sökmek zorunda kalınca kaliteli bir kumandalı sisteme geçmek istedim. Araştırmalarım sonucunda Vortek ve Eagle Performance arasında kaldım. Bütçe sıkıntısı sebebiyle Eagle Performance tercihim oldu. Kapalıyken sıkmak gibi bir durumu yok. En çokta memnun olduğum durum bu. Klape problemi de hiç duymadım bu markayla alakalı.

117644013_4352735361463827_1946760471171650775_o.jpg 117728454_4352735254797171_5157337152024088516_o.jpg
 
Üst