KAPALI KAÇ BİN KİLOMETREYE KADAR ALINIR

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Korkmaz

Senkromeççi
4
Merhaba
Uzun zamandır aklıma ciddi ciddi takılan bir konu var. Ülkemizde 100.000 kilometreyi geçen dizel araçlara ölmüş bitmiş muamelesi yapılıyor. Bu aracı üreten adamlar milyon kilometrelerce test edildiğini söylüyorlar halbu ki.. Onlar mı yalan söylüyor, toplum mu yanlış biliyor? Mesela 2014, kazasız, değişensiz bir Astra Sedan buluyorum, kilometre 164.000 olunca herkes uzak dur diyor.. Ben Opel motorunun 164.000 de ölceğine ihtimal vermiyorum. Sizce haklılık payı var mı bu 100.000 km üstü motorun bitik olma konusunun.. Gerçekten çekinmem gereken bir durum mu 150-200 bin km durumu?
 
Merhaba
Uzun zamandır aklıma ciddi ciddi takılan bir konu var. Ülkemizde 100.000 kilometreyi geçen dizel araçlara ölmüş bitmiş muamelesi yapılıyor. Bu aracı üreten adamlar milyon kilometrelerce test edildiğini söylüyorlar halbu ki.. Onlar mı yalan söylüyor, toplum mu yanlış biliyor? Mesela 2014, kazasız, değişensiz bir Astra Sedan buluyorum, kilometre 164.000 olunca herkes uzak dur diyor.. Ben Opel motorunun 164.000 de ölceğine ihtimal vermiyorum. Sizce haklılık payı var mı bu 100.000 km üstü motorun bitik olma konusunun.. Gerçekten çekinmem gereken bir durum mu 150-200 bin km durumu?

Araba stok ise alınabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Korkmaz
100 bin km'den sonra dizelde genelde ağır bakım zamanları yaklaşır. Ağır bakımlardan sonra ki bakımlar da maliyetli olmaya başlar. Tabii buna ek olarak bizim milletimiz otomobil kullanmayı ve malının kıymetini bilmediği için isteyerek yahut istemeyerek araca hor davranabiliyor. Bunların hepsi yüksek km'lerde başa bela olabiliyor.

Aracını adam gibi kullanan bilinçli sürücü 100 binden sonra da sorun yaşamaz. 2015 model 1.6 tdci motora sahip focus'u sıfır alıp taksi yapan, 3 yıl kullanıp 3 yılın sonunda motora anahtar değmemiş, enjektörleri ve turbosu hala oldukça sağlam şekilde 250 bin km'den biraz fazla yapmış halde aracını satanı biliyorum. 250 bin km'yi geçti maşaallah daha kaputu arızadan dolayı hiç açmadık diyordu. Yani aracına bakan, bilinçli bir kullanıcının otomobilini alırsanız fabrikasyon bir sorun olmadığı müddetçe sıkıntı çıkmama ihtimali yüksek olacaktır.

Başka bir tdci ticari taksi kullanıcısı, motora anahtar vurulmamış şekilde 2.sene 175 bin km, 4.sene 327 bin km'de aracı. Bakarsan bağ olur bakmazsan dağ :)
https://www.focusclubtr.com/topic/11085-focusum-2-yaşında/?page=2
 
Son düzenleme:
Ben ford tourneo courier 1.5 dci 75 hp alsak. Bunu otobanda 2200 devirde 5nci vitesde kullansak, motor yüke binmiş olursa dpfsi temizlenir mi.
Kasa - motor gücü uyumu pek başarılı olmadığı için yük altındayken gitmesi adına diğer dizellere nazaran daha fazla devir çevirmek zorunda kalabileceğiniz bir kombinasyon bu. O sebeple dpf daha rahat temizlenir ama dizelde ağırlık - tork dengesi önemli. 75'liğin son nesilleri yeterince sağlamlaştırıldı ama düşük güçte kaldığı için muhtemelen uzun vadede zorlanarak kullanılmış bir motor olacaktır. Yinede ticari amaçla bolca kullanıldığı için son kullanıcılardan dinlemek daha yerinde olur.
 
Kasa - motor gücü uyumu pek başarılı olmadığı için yük altındayken gitmesi adına diğer dizellere nazaran daha fazla devir çevirmek zorunda kalabileceğiniz bir kombinasyon bu. O sebeple dpf daha rahat temizlenir ama dizelde ağırlık - tork dengesi önemli. 75'liğin son nesilleri yeterince sağlamlaştırıldı ama düşük güçte kaldığı için muhtemelen uzun vadede zorlanarak kullanılmış bir motor olacaktır. Yinede ticari amaçla bolca kullanıldığı için son kullanıcılardan dinlemek daha yerinde olur.

Aynı motor fiestada kullandım. Gayet yetiyordu. Yine 75lik courier yolcu oldum. Yine çok güzel yürüyordu.
Aklımda 100 binde felan ikinci elleri uygun fiyata alınır görünüyor.
 
Aynı motor fiestada kullandım. Gayet yetiyordu. Yine 75lik courier yolcu oldum. Yine çok güzel yürüyordu.
Aklımda 100 binde felan ikinci elleri uygun fiyata alınır görünüyor.
Yeteceğini düşünüyorsan tabii ki alabilirsin ama hala dizelin senin sürüş zevkine uygun olduğu konusunda soru işaretlerim yok değil :D Dizel motor sen zaten hypermilling yapmasan da kendiliğinden yaptığı için elinde ki zevki alabilir. Yine de aklından geçiyorsa bakabilirsin. Ama 2.ellerin çoğu ticari çıkmasıdır, hor kullanılma ihtimalleri yüksektir. Hususi kullanılmışları bulmak daha iyi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 123456mtn
Yeteceğini düşünüyorsan tabii ki alabilirsin ama hala dizelin senin sürüş zevkine uygun olduğu konusunda soru işaretlerim yok değil :D Dizel motor sen zaten hypermilling yapmasan da kendiliğinden yaptığı için elinde ki zevki alabilir. Yine de aklından geçiyorsa bakabilirsin. Ama 2.ellerin çoğu ticari çıkmasıdır, hor kullanılma ihtimalleri yüksektir. Hususi kullanılmışları bulmak daha iyi.

Arkadaşımla 1.5 fiesta kullandık. Aynı yolu bir o bir ben..
O trafiği az görmesine rağmen 6.6 litre dizel yaktı
Ben trafiğe biraz fazla girdiğim halde 4 litre yaktım.
Buna ne diycen peki.. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC
Arkadaşımla 1.5 fiesta kullandık. Aynı yolu bir o bir ben..
O trafiği az görmesine rağmen 6.6 litre dizel yaktı
Ben trafiğe biraz fazla girdiğim halde 4 litre yaktım.
Buna ne diycen peki.. :)
Yok, daha az yakamazsın demedim. Az yakmak için hesaplamalar yaptıracak, planlar yaptıracak ( ki sen seviyorsun diye diyorum ), tüketim aralığı benzinli kadar esnek olmayan motorlar olduğu için temel prensip belli oluyor genelde. Üzerine ' nasıl daha az yakabilirim ? ' diye düşünülecek motorlar olmadığından bunu diyorum. Ben hypermilling yapmayı bilen biri değilim ama 400 km uzun yol ortalamam 3.9 litreydi en son :D
 
Turkiye piyasasinda 100k km’yi gecmis arabalarin %70’i p.c olmustur. Olmus bitmis muamelesi o yuzden yapiliyor
Sen dizel kullanıcılarını göreceksin hele. Bu motorlara sahip araçların çektiğini başka hiç bir araç çekmemiştir. 3 derece sıcaklıkta motor geç ısınıyor diye rölantide soğuk motorla gaza basanı biliyorum ben. Eyvah eyvah..
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik ve by
295.000 km de 2008 jeep grand cherokee sattık şubat ayında ,aracın bakımını hep zamanında yapardık,performans kaybı veya sıkıntısı yoktu,zaten mercedes ile ortak kullanılan bir motordu.türkiyede dizellere ölü gözüyle bakılması saçma
 
Yok, daha az yakamazsın demedim. Az yakmak için hesaplamalar yaptıracak, planlar yaptıracak ( ki sen seviyorsun diye diyorum ), tüketim aralığı benzinli kadar esnek olmayan motorlar olduğu için temel prensip belli oluyor genelde. Üzerine ' nasıl daha az yakabilirim ? ' diye düşünülecek motorlar olmadığından bunu diyorum. Ben hypermilling yapmayı bilen biri değilim ama 400 km uzun yol ortalamam 3.9 litreydi en son :D

Arada öyle efsaneler oluyor. Bende nasıl 138 liralık yakıt maliyeti ile 1000 km yol yaptım hayla anlayamadım... Uzun yolda arabalar sapıtıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Sen dizel kullanıcılarını göreceksin hele. Bu motorlara sahip araçların çektiğini başka hiç bir araç çekmemiştir. 3 derece sıcaklıkta motor geç ısınıyor diye rölantide soğuk motorla gaza basanı biliyorum ben. Eyvah eyvah..

Bilincli kullanan az kisi var, 100k’yi gecip rektifiye olan bir dunya dizel motor var. Oyle araclar var ki buna bir sey olmaz diyorsun, bakmissin daha 200k’yi gormeden motor degismis. Bir de yuksek hacimli dizel motor, ne yaptiysa artik
 
Son düzenleme:
Bilincli kullanan az kisi var, 100k’yi gecip rektifiye olan bir dunya dizel motor var. Oyle araclar var ki buna bir sey olmaz diyorsun, bakmissin daha 200k’yi gormeden motor degismis. Bir de yuksek hacimli dizel motor, ne yaptiysa artik
Ucuz diye luk oil, sunpet bilmem ne petten yakıt alırsan, bakım zamanı gelince kafana göre ' şunu sonra yaptırırsın listeden çıkar, buna şuan gerek yok çıkar ' diyerek otomobile bakarsan, kullanırken de motor soğukmuş, hava sıcakmış v.s diye aldırmazsan her şey olur. Ucuz mazot veriyor diye aytemizden yakıt alan bir tanıdığım 100 km sonra enjektörleri eline almıştı :D Uyardım, dinlemedi yapacak bir şey yok.
 
Son düzenleme:
Şu ana kadar anladığım şey şu: Eğer Araca iyi bakmışlarsa 200-300 binde bile alınabilir; ama genel olarak da iyi bakılmadığı ve sorun çıkardığı gerçeği var.. Peki motorun iyi bakılıp bakılmadığını öğrenmek için expertizlerin verdiği motor yüzdesi değeri yeterli olur mu? O bilgiye güvenebilir miyiz? Yoksa usta eli değmesi gerekir mi bilgi almak için?
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Şu ana kadar anladığım şey şu: Eğer Araca iyi bakmışlarsa 200-300 binde bile alınabilir; ama genel olarak da iyi bakılmadığı ve sorun çıkardığı gerçeği var.. Peki motorun iyi bakılıp bakılmadığını öğrenmek için expertizlerin verdiği motor yüzdesi değeri yeterli olur mu? O bilgiye güvenebilir miyiz? Yoksa usta eli değmesi gerekir mi bilgi almak için?
İşini iyi yapan ekspertiz firmalarına götürmek lazım. Bazı ekspertizler youtube kanalı açıp bu işlerin nasıl yapıldığını, sahtekarlıkları, dolandırıcılıkları, 2.el alırken nelere bakmamız gerektiğini anlatan sunumlar yapıyor. Başarılı olanları da var. Bunlara benzer olmadıktan sonra motor kondisyonu hakkında ekspertiz firmalarının çoğu bir işe yaramıyor. Dyno'ya sokup motor yüzdesi öğrenme falan da Türkiye'de yalan. Ya iyi bir usta bulup ona kontrol ettireceksiniz ya da söylediğim ekspertiz firmalarına bakacaksınız. İyi ve bilinçli bakılan bir dizel motor 100k ve katlarını rahatça görür.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve Korkmaz
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...