KAPALI Kadın sürücüler için büyük araç önerileri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Gulay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Gulay

Panpa
138
S.a beyler
Öncelikle söylemeliyim ki aracı hemen yarın ya da önümüzdeki ay alıyorum gibi bi durum yok dolayısıyla zamanınızı ilanları araştırarak harcamanızı istemem. Modellerden fikir verebilirseniz ben detaylıca araştırıp aklıma takılanları yine bu konu altında sorar başınızı ağrıtırım:)

Aradığım araçtan beklentilerime gelince;
# Yerden yüksek ( yolda yürürken bile etrafa ya da karşıya değil yola bakarım bisiklette de öyle dolayısıyla yerden yüksek araç beni daha etrafa hakim hissettirecek)
# Bagajı büyük (mesleğimi az çok bilenler var forumda; inşaat alanında cnc router ile strafor işleyip polyester atölyesine göndermem gerekiyor. Boyutları 50x100x25cm ile 205x145x55cm arasında değişen birçok ürün taşımam gerekebiliyor. Leventten gaziosmanpaşaya kamyonla gönderdiğimde 150-200 tl nakliye ücreti ödemem gerekiyo e bi yerden sonra da insan daralıyo yani... boyutları büyük fakat 30-36d yoğunlukta olduğu için ağırlıkları çok olmuyor straforların.)
# sedan araçlar bagaj konusunda isteğimi karşılamıyor dolayısıyla düşünmüyorum fakat suv dışında hb otomobillerden de araştırmaya çalıştımda bulamadım. Bu konuda da fikirlere açığım.
# aracı yalnızca ben kullanmayacağım; kızkardeşim ve annem de kullanacak dolayısıyla otomatik düşünüyorum. Hem manuelden daha kolay kullanımı diyolar ben hiç denemedim ama öğrenirim ya :))
# e madem otomatik bakıyoruz hazır bakmışken geri görüş kamerasıda olsun demi :D navigasyon olmaa da olur telefonla hallolur o mesele. (ki kamera ayrıca da eklenebiliyo sanırım araca.)
# bu aracı hem şehir içinde kullanmam gerekecek hemde aileyi arabaya atıp memlekete götürebilmem lazım dolayısıyla köy yollarında ziyan olmayacak kadar da sağlam olmalı. ( hatta pazar günleri marmara bölgesinin köylerini dağ tepe orman pek bilinmeyen yerlerini gezeyim istiyorum)
Bütçem yok :D kredi çekeceğim için 6. Basamağı barındırmayan fiyatlardan araç baktım hep dolayısıyla ikinci el :) olabildiğince eski olabilir benim baktıklarımdan en eskiler 2006-2007 modeldi.
Şİmdi de daha önce gözgezdirdiğim ve hatta sahibindende sayfalarını aşındırdığım modelleri sıralayayım sizlere; nasıl modeller dikkatimi çekmiş o konuda fikir verebilir belki.
Tucson (ilk sırayı her daim kapar o olmasa zaten ix35 aynı :) i20-i30 a antipati beslediğimden hiç sayfalarına bakmıyorum muhtemelen önerilirse bakmam da :/)
Dodge nitro (ilk gördüğümde amerikan cenaze arabalarını andırmıştı bana, bi küçük araştırma yaptığımda frenlerinde sorun olduğu için 2009 modellerin toplatıldığını öğrendim fakat hala aklımdadır)
Chevrolet captivia( olabilitesi olan tipini beğendiğim bi araç)
Honda cr-v
Ssangyong rodius( dıştan bakınca sedan olmaya çalışmışta olamamış gibi duruyo fakat içine hayran kaldıydım)
Ssangyong xlv ( koltuktan ziyade sandalye gibi arka taraf ama olsun yolcukar için minder atarız olmadı :P )
Nekadar çok modeller araştırdım ama aklıma gelen bunlar oldu demekki diğerlerini bek önemsememişim :D
Evet kardeşlerim abilerim arkadaşlarım fikirlerinizi bekler iyi akşamlar dilerim
 
1 sayfalık mesaj yazdım yukarıda, ilk cümlesinde ben de bu arabayı önermiştim hakikaten. Ama sonra 2. elde İstanbul trafiğine DSG önererek vebali üstüme almak istemem deyip sildim :D
Abi allah aşkına sanki DSG öcüymüş gibi yorumlar bana artık baya komik geliyor. 120k küsür kilometrede olan departman aracı Golf 1.6 TDI'ın daha hiç kavraması değişmedi ve hala değişmesi gerekli gibi bir belirtisi yok. Bide canlı örnekleri de geçtim DSG arızlarının çoğu garanti kapsamında karşılanıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sunake
şuan beynimde galaxy tuscon u iteleyip yerine geçmeye çalışıyor.. o nasıl bir araçtır resmen karavan gibi.. onu alırsam işi gücü bırakıp Türkiye yi gezmeye başlarım :D çok beğendim galaxy yi.
grand scenic ile scenic arasındaki farkı fotoğraflara bakarak algılayamadım anca canlı canlı incelemem gerek sanırım.
aklımdaki liste ciddi anlamda değişiyor.. bu söylenenleri listeleyip önümüzdeki haftalarda otogalerileri sanayiyi fln gezip incelesem çok iyi olcak sanırım :D
peki bi absürt soru daha; otomatikle yarı otomatiğin farkı ne? ben bi manuel biliyorum ne eğitim esnasında ne de sonrasında stop ettirmediydim ihtiyaç duyupta otomatik ya da yarı otomatik kullanmadım farkları ne?
 
şuan beynimde galaxy tuscon u iteleyip yerine geçmeye çalışıyor.. o nasıl bir araçtır resmen karavan gibi.. onu alırsam işi gücü bırakıp Türkiye yi gezmeye başlarım :D çok beğendim galaxy yi.
grand scenic ile scenic arasındaki farkı fotoğraflara bakarak algılayamadım anca canlı canlı incelemem gerek sanırım.
aklımdaki liste ciddi anlamda değişiyor.. bu söylenenleri listeleyip önümüzdeki haftalarda otogalerileri sanayiyi fln gezip incelesem çok iyi olcak sanırım :D
peki bi absürt soru daha; otomatikle yarı otomatiğin farkı ne? ben bi manuel biliyorum ne eğitim esnasında ne de sonrasında stop ettirmediydim ihtiyaç duyupta otomatik ya da yarı otomatik kullanmadım farkları ne?

Yarı otomatik dediğimiz şanzımanlar otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlardır yani sadece sizin yerinize debriyaja basar.Genel olarak sarsıntılı şanzımanlardır ve sürüş konforunu sekteye uğratabilir.Ama masrafı azdır çünkü temelde manuel şanzımandır.Otomatik şanzımanın ise bir sürü çeşidi var.Cvt,Tork konvertörlü,çift kavramalısı gibi çeşitleri var.Yük taşınacaksa bence çift kavramalar kafadan elenmeli.Daha narin oluyorlar diğer tiplere göre.


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gulay
Abi allah aşkına sanki DSG öcüymüş gibi yorumlar bana artık baya komik geliyor. 120k küsür kilometrede olan departman aracı Golf 1.6 TDI'ın daha hiç kavraması değişmedi ve hala değişmesi gerekli gibi bir belirtisi yok. Bide canlı örnekleri de geçtim DSG arızlarının çoğu garanti kapsamında karşılanıyor.
Sana komik gelen yorumlara dsg'den canı yananlar "ağzınıza sağlık" diyor, "altına imzamı atarım" diyor. Avrupa piyasasına ve tüketim alışkanlıklarına göre "2 yıl kullan sonra çöpe at" mantığıyla üretilen bir parça. Olay bu kadar basit.
şuan beynimde galaxy tuscon u iteleyip yerine geçmeye çalışıyor.. o nasıl bir araçtır resmen karavan gibi.. onu alırsam işi gücü bırakıp Türkiye yi gezmeye başlarım :D çok beğendim galaxy yi.
grand scenic ile scenic arasındaki farkı fotoğraflara bakarak algılayamadım anca canlı canlı incelemem gerek sanırım.
aklımdaki liste ciddi anlamda değişiyor.. bu söylenenleri listeleyip önümüzdeki haftalarda otogalerileri sanayiyi fln gezip incelesem çok iyi olcak sanırım :D
peki bi absürt soru daha; otomatikle yarı otomatiğin farkı ne? ben bi manuel biliyorum ne eğitim esnasında ne de sonrasında stop ettirmediydim ihtiyaç duyupta otomatik ya da yarı otomatik kullanmadım farkları ne?
Scenic ve Grand Scenic arasındaki "Grand" farkı tamamen boyut farkıdır. Bu boyut farkıyla araç zorlama da olsa 7 kişilik oluyor.

----

Otomatik ve yarı otomatik arasındaki fark biraz karmaşık. Şöyle ki, eskiden sadece düz ve otm. şanzımanlar vardı. Daha sonra VW 90'lı yıllarda "Tiptronic" adı altında otomatik şanzımanda vites kolunu sola çektikten sonra ileri geri hareket ettirerek manuel olarak da değişime olanak veren bir şanzıman çıkardı. Bugün halkımız hala adını öğrenememiş durumdadır ve "Triptonic" filan diye telaffuz eden çok kişi vardır. Aynı dönem BMW'de de aynı mantıkla çalışan steptronic şanzıman vardı. Ama hangisi bunun öncüsüdür açıkçası bilmiyorum. "Yarı otomatik" kavramı tıpkı "triptonic" terimi gibi yanlış şekilde o dönemlerden gelmiştir. Günümüzdeki hemen her tam otomatik şanzıman bu fonksiyonu sunuyor zaten =)

Yarı otomatik şanzımanlar mekanik olarak manuel şanzımanla temelde aynı yapıdadır. Sadece sizin yerinize debriyaja bir robot basar ve siz basitçe + veya - tarafına kolu hareket ettirdiğinizde başka bir robot taksi şoförü gibi aracı hafifçe öne yığarak vitesi değiştirir. Basit ve yarım akıllı bir sistem olduğu için yokuşlarda kaydırma gibi olumsuzlukları vardır. Bu yüzden şimdiki yarı otm. araçların hemen hepsinde yokuş kalkış destek sistemi olan Hill Holder standart donanıma ekleniyor. Otomatik şanzımana göre daha basit sistem olduğu için daha ucuzdur ve genel olarak mekanik yapısı itibarıyla yakıt tüketiminde daha iyidir, buna karşı sürüş zevki ve konfor olarak acemi sürücü gibi kalır.

Görsel olarak nasıl ayırt ederim derseniz hemen onu da belirteyim: Otomatik şanzımanlarda P-R-N-D konumları bulunur, yarı otomatiklerde ise R-N ve N'nin yanında +/- konumları vardır.

Yeni nesil çift kavramalı şanzımanlar (öncüsü DSG'dir) da aslında yarı otomatik gibi yapıdadır ama çok kompleks ve gelişmiş bir sistemdir. Bu sayede otomatik şanzımanlar sınıfında değerlendirebiliriz. Nitekim görsel olarak da iç mekanda otomatik şanzımandan farklı gözükmezler. =) Yarı otomatiklerin bütün olumsuzluklarının giderildiği bir şanzıman tipidir. Fakat yoğun şekilde geliştirmeleri devam etmesine rağmen kompleks yapısının bedeli olarak kullanım ömrü ve genel arıza çıkarma potansiyeli hala yüksektir. İleride bu çift kavramalı şanzımanların benim de herkese tavsiye edeceğim sorunsuz bir şanzıman tipi olmasını umuyorum :)
 
Honda Jazz aslında dış boyutu ufak iç boyutu geniş sürpriz yumurta gibi araba koltukları yatırınca düz ve baya büyük bir bagajı oluyor ve dış uzunluğu sadece 4 metre(polo kadar) yani bu istanbulda çok iyi avantaj bence :D ilk nesil 1.4 elite ya da 2.nesil 1.4fun ya daa 3.nesil 1.3 elegance donanım(sıfır alınmak istenirse ve yeni teknolojik oyuncaklar vs) alınabilir bütçeye göre :D yüksek oturuş isteğinizi karşılar mı bilemiyorum ama camları büyük olduğu için etrafa hakim olabilirsiniz gene
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan ve Gulay
Honda Jazz aslında dış boyutu ufak iç boyutu geniş sürpriz yumurta gibi araba koltukları yatırınca düz ve baya büyük bir bagajı oluyor ve dış uzunluğu sadece 4 metre(polo kadar) yani bu istanbulda çok iyi avantaj bence :D ilk nesil 1.4 elite ya da 2.nesil 1.4fun ya daa 3.nesil 1.3 elegance donanım(sıfır alınmak istenirse ve yeni teknolojik oyuncaklar vs) alınabilir bütçeye göre :D yüksek oturuş isteğinizi karşılar mı bilemiyorum ama camları büyük olduğu için etrafa hakim olabilirsiniz gene
Jazz benim de aklıma gelmişti ama bahsi geçen yüklere yetersiz kalır. Ben benzer yükleri zamanında Fiesta ile bagaj açık taşıyordum, ama İzmir'in Urla'sının köylerinde taşıyordum, oluyordu :D İstanbul'da o öyle olmaz. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gulay ve mustafa.e
Jazz benim de aklıma gelmişti ama bahsi geçen yüklere yetersiz kalır. Ben benzer yükleri zamanında Fiesta ile bagaj açık taşıyordum, ama İzmir'in Urla'sının köylerinde taşıyordum, oluyordu :D İstanbul'da o öyle olmaz. :)
Ben ucundan kurtarır gibi düşünmüştüm b buçuktan c sınıfı bi araba olduğu için :D ama ben gene de oyumu mpv'den yana kullanırım suv'lar görüntüsü kadar büyük değil sonuçta :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gulay ve bt
Sana komik gelen yorumlara dsg'den canı yananlar "ağzınıza sağlık" diyor, "altına imzamı atarım" diyor. Avrupa piyasasına ve tüketim alışkanlıklarına göre "2 yıl kullan sonra çöpe at" mantığıyla üretilen bir parça. Olay bu kadar basit.

Scenic ve Grand Scenic arasındaki "Grand" farkı tamamen boyut farkıdır. Bu boyut farkıyla araç zorlama da olsa 7 kişilik oluyor.

----

Otomatik ve yarı otomatik arasındaki fark biraz karmaşık. Şöyle ki, eskiden sadece düz ve otm. şanzımanlar vardı. Daha sonra VW 90'lı yıllarda "Tiptronic" adı altında otomatik şanzımanda vites kolunu sola çektikten sonra ileri geri hareket ettirerek manuel olarak da değişime olanak veren bir şanzıman çıkardı. Bugün halkımız hala adını öğrenememiş durumdadır ve "Triptonic" filan diye telaffuz eden çok kişi vardır. Aynı dönem BMW'de de aynı mantıkla çalışan steptronic şanzıman vardı. Ama hangisi bunun öncüsüdür açıkçası bilmiyorum. "Yarı otomatik" kavramı tıpkı "triptonic" terimi gibi yanlış şekilde o dönemlerden gelmiştir. Günümüzdeki hemen her tam otomatik şanzıman bu fonksiyonu sunuyor zaten =)

Yarı otomatik şanzımanlar mekanik olarak manuel şanzımanla temelde aynı yapıdadır. Sadece sizin yerinize debriyaja bir robot basar ve siz basitçe + veya - tarafına kolu hareket ettirdiğinizde başka bir robot taksi şoförü gibi aracı hafifçe öne yığarak vitesi değiştirir. Basit ve yarım akıllı bir sistem olduğu için yokuşlarda kaydırma gibi olumsuzlukları vardır. Bu yüzden şimdiki yarı otm. araçların hemen hepsinde yokuş kalkış destek sistemi olan Hill Holder standart donanıma ekleniyor. Otomatik şanzımana göre daha basit sistem olduğu için daha ucuzdur ve genel olarak mekanik yapısı itibarıyla yakıt tüketiminde daha iyidir, buna karşı sürüş zevki ve konfor olarak acemi sürücü gibi kalır.

Görsel olarak nasıl ayırt ederim derseniz hemen onu da belirteyim: Otomatik şanzımanlarda P-R-N-D konumları bulunur, yarı otomatiklerde ise R-N ve N'nin yanında +/- konumları vardır.

Yeni nesil çift kavramalı şanzımanlar (öncüsü DSG'dir) da aslında yarı otomatik gibi yapıdadır ama çok kompleks ve gelişmiş bir sistemdir. Bu sayede otomatik şanzımanlar sınıfında değerlendirebiliriz. Nitekim görsel olarak da iç mekanda otomatik şanzımandan farklı gözükmezler. =) Yarı otomatiklerin bütün olumsuzluklarının giderildiği bir şanzıman tipidir. Fakat yoğun şekilde geliştirmeleri devam etmesine rağmen kompleks yapısının bedeli olarak kullanım ömrü ve genel arıza çıkarma potansiyeli hala yüksektir. İleride bu çift kavramalı şanzımanların benim de herkese tavsiye edeceğim sorunsuz bir şanzıman tipi olmasını umuyorum :)
O olay işte o kadar basit değil abi. 2 yıl kullan at diyorsun ama genelde nedense millet uzun yıllar DSG'li araçlara gayet memnun bir şekilde biniyor. O ağzına sağlık diyen adamların %80 daha nasıl otomatik şanzıman kullanılır onu bile bilemeyen tayfa zaten o tayfayı genelde servis önlerinde rezillik çıkararak yaptıkları hareketlerden görebiliyoruz (bkz. araç değişimi yapalım dendiği halde kabul etmeyi markayı protesto etmeye çalışan Bursalı vatandaş). DSG'nin istanbul trafiği narin bir şanzıman olduğu gayet açık zaten bunu kimse inkar etmiyor fakat arızaların hemen hepsi garanti kapsamında gideriliyor. Hatta bakımlarına Volkswagen Yetkili Servisinde girmeyen bazi araclarin bile maduriyeti "iyi niyet garantisi" adi altında giderilebiliyor. İşte o iş öyle kolay olmuyor yani.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
Yüksek olmasa da Levorg? O paralara bulunur mu acep?

SUBARU OTO TEKNIK OTOMOTİV 2015 LEVORG HATASIZ-BOYASIZ
İlan No: 432681077
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...v-2015-levorg-hatasiz-boyasiz-432681077/detay
ARS GARAJ***2015 SUBARU LEVORG 1.6 GT-S CVT 9.850 KM
İlan No: 395421260
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-levorg-1.6-gt-s-cvt-9.850-km-395421260/detay
Sahibinden Boyasız 2019 Mart Ayına Kadar Garantili
İlan No: 447728440
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...19-mart-ayina-kadar-garantili-447728440/detay
FLORYAMOTORS ETİLER SUBARU LEVORG 15.000 KM 2015 MODEL HATASIZ..
İlan No: 448224589
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-15.000-km-2015-model-hatasiz-448224589/detay
Acilll Satılık 17.000 km de
İlan No: 415148843
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-subaru-acilll-satilik-17.000-km-de-415148843/detay
Gibi gibi 100-110 arasına var


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gulay ve TheAMG56
O olay işte o kadar basit değil abi. 2 yıl kullan at diyorsun ama genelde nedense millet uzun yıllar DSG'li araçlara gayet memnun bir şekilde biniyor. O ağzına sağlık diyen adamların %80 daha nasıl otomatik şanzıman kullanılır onu bile bilemeyen tayfa zaten o tayfayı genelde servis önlerinde rezillik çıkararak yaptıkları hareketlerden görebiliyoruz (bkz. araç değişimi yapalım dendiği halde kabul etmeyi markayı protesto etmeye çalışan Bursalı vatandaş). DSG'nin istanbul trafiği narin bir şanzıman olduğu gayet açık zaten bunu kimse inkar etmiyor fakat arızaların hemen hepsi garanti kapsamında gideriliyor. Hatta bakımlarına Volkswagen Yetkili Servisinde girmeyen bazi araclarin bile maduriyeti "iyi niyet garantisi" adi altında giderilebiliyor. İşte o iş öyle kolay olmuyor yani.

Hacım iyi güzel hoş diyorsun da Dsg'nin sicilinin toparlaması için iyi niyet garantisi servis değişimine vs ihtiyaç yok ki, daha dayanıklı hale gelmesi gerekiyor. Ben sorun riski olduğunu bile bile her ne kadar serviste değişecek olsa da sıfır dsg vw almam ki
 
Hacım iyi güzel hoş diyorsun da Dsg'nin sicilinin toparlaması için iyi niyet garantisi servis değişimine vs ihtiyaç yok ki, daha dayanıklı hale gelmesi gerekiyor. Ben sorun riski olduğunu bile bile her ne kadar serviste değişecek olsa da sıfır dsg vw almam ki
Zaten al demiyorum sadece bozulsa bile garantisi var diyorum bundan dolayi almanın riskli olmadığını söylüyorum kaldı ki her DSG bozulacak diye bir kaide yok.
 
Zaten al demiyorum sadece bozulsa bile garantisi var diyorum bundan dolayi almanın riskli olmadığını söylüyorum kaldı ki her DSG bozulacak diye bir kaide yok.

E aynı yerdeyiz işte :) Ama sen konuya dair görüş belirtenlere her seferinde neden böyle diyorsunuz dediğin zaman Dsg alın demiş gibi oluyorsun. Sen doğuşa ve vwye sonuna kadar güvenirsin arızalansa da sıkıntı yok değiştiririz nolcak diyebilirsin ama ben demem. Neyse fazla bulandırmayalım konuyu
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...