KAPALI Kadrandaki göstergelerin kendiliğinden kapanması

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

erkal99

Erkal
Profesör
18 Eyl 2016
438
451
1,445
İstanbul
Arkadaşlar merhaba az önce yaşadığım sorunu anlatmak istiyorum, trafikte beklerken aniden kadrandaki hız göstergesi,hararet göstergesi,yakıt göstergesi kendiliğinden kapandı ve tüm uyarı ışıkları yandı aynı zamandan tüm yol bilgisayarı verileri sıfırlandı , birkaç saniye sonra kendiliğinden düzeldi sorun nereden kaynaklanıyor olabilir acaba? Yardımlarınızı bekliyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,020
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Benim aracımda gösterge soketindeki bir temassızlıktan oluyordu, düzeltildi. Ama benimki 2001 model, benden önce defalarca ön konsolu sökülüp takılmış araba. Çok geçerli bir sebep olacağını düşünmüyorum. Çok zayıf da olsa ihtimaller dahilinde.
Mk2 Focus'ların GEM modülü sorunu anlattığınız şekilde genel olarak ilk başta göstergelere vurur. Sizinki de benzer bir sorun olabilir. Nakiti yüklü bir arızadır. Umarım başka bir sebeptendir.
Küçük bir ihtimal akü zayıfladıysa yeni nesil araçlarda beyin sapıtıp enteresan tepkiler verebilir. Akünüzü ölçtürerek arıza tespitine başlayın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45 ve erkal99

erkal99

Erkal
Profesör
18 Eyl 2016
438
451
1,445
İstanbul
Benim aracımda gösterge soketindeki bir temassızlıktan oluyordu, düzeltildi. Ama benimki 2001 model, benden önce defalarca ön konsolu sökülüp takılmış araba. Çok geçerli bir sebep olacağını düşünmüyorum. Çok zayıf da olsa ihtimaller dahilinde.
Mk2 Focus'ların GEM modülü sorunu anlattığınız şekilde genel olarak ilk başta göstergelere vurur. Sizinki de benzer bir sorun olabilir. Nakiti yüklü bir arızadır. Umarım başka bir sebeptendir.
Küçük bir ihtimal akü zayıfladıysa yeni nesil araçlarda beyin sapıtıp enteresan tepkiler verebilir. Akünüzü ölçtürerek arıza tespitine başlayın.
Arabam hyundai i10 1.2 otomatik 2013 aralık ayından beri kullanmaktayım üstünde fabrikanın taktığı 40A 'lik akü takılı umarım çok masraf çıkarmaz inşallah aküyle çözülür, dediğiniz gibi ben bi aküyü ölçtüreyim en iyisi
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Arabam hyundai i10 1.2 otomatik 2013 aralık ayından beri kullanmaktayım üstünde fabrikanın taktığı 40A 'lik akü takılı umarım çok masraf çıkarmaz inşallah aküyle çözülür, dediğiniz gibi ben bi aküyü ölçtüreyim en iyisi

Bu sorun kronik i10 sorunudur. Bendede senede 1 defa olur... Tanıdığım pek çok kişide yaşadı. Canını sıkma. Tekrarlarsa kısa sürede servise götür..
 
  • Beğeni
Tepkiler: erkal99

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
"Tekrarlarsa kısa sürede servise götür.." burası devrik cümle olmuş. "Kısa zaman içinde ard arda tekrarlar ise servise götür" olcaktı.
Elektrik tüketen ekipmanları azaltırsan iyi olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: erkal99

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Peki hocam bu sorun aküden kaynaklı bir sorun mu? bi bilginiz varmı? Akü değişince düzeliyormu?

i10 aküleri çok zayıf. Alternatörler ise kendi kendini anca karşılıyor. İşin daha vahim tarafı ise arabanın aküsü ill 10 dakika boyunca şarj dahi olmuyor. Yada Alternatörden ilk 10 dakika boyunca, voltaj yükselmiyor. Bir çok defa ölçtüm. Arabayı 10 dakikadan fazla yolculuğa çıkmıyacaksan, Elektrik harcayan herşeyi kapatman. Hepsi akuyü sömürüyor.
İ10ların aküleri en uzun bende dayandı. normalde yılda 15000 km yapan adam 2 senede bitiriyor. Bende fazla ekipmana rağmen (lpg sistemin elektrik çalan 6 tane donanımı) 2,5 yılda bitirdi.
Aslında daha giderdim ama arabamda ateşleme sorunu olduğu için sorunu çözmekte aküyüde değiştirdiler.

Benim akü gene bitmek üzere. bende önlemimi aldım. Uzayda süzülen Apollo13 misali,havalandırma sistemini , müzik sistemini, klima sistemini kullanmıyorum. Tek marş ile yola çıkıp bir daha aracı çalıştırmadan park halinde tutabilceğim musait yerlere park ediyorum... 2500 devir altında sürmemeye özen gösteriyorum. Rampalarda hep vitesde tutup, ayağımı gazdan çekerek, bedave elektrik üretilmesine çalışıyorum..

Bende akü bitince ilk oluşan arızalardan biri P0121 gaz kelebeği konum sensor hatası. Bu zıkkım akü bitince çıkmaya başlıyor. 5 volt gerilim ile çalıştığından, en ufak voltaj dalgalanmasında ekranda motor arıza ışığı yanmasına sebeb oluyor. Klima nın çektiği ağır elektrik yükü, malesef arabanın üzerindeki 13,5 volta 70 lik bilinen en küçük alternatör ile karşılanamıyor. Normal kara düzen, baz donanım i10na anca yeter. Bende voltaj gece klima + far açıkken 14,7 kadar çıktığı oluyor . Günüdz süzüşlerinde hypermilin yaparken 12,6 volt ile yürüyor.
Bu videoda arabanın voltaj değerlerini görebilirsin. Klimayı açtığımda bile 14 volta çıktı, daha arabanın farları kapalı. Klimayı açmak için en az 3000 deviri ceirmek lazım

 
Son düzenleme:

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Park halinde arabanı aküsünü voltmetre ile ölçtür..

bee33e3900f485e036ab48387b4b2e54.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: erkal99

erkal99

Erkal
Profesör
18 Eyl 2016
438
451
1,445
İstanbul
i10 aküleri çok zayıf. Alternatörler ise kendi kendini anca karşılıyor. İşin daha vahim tarafı ise arabanın aküsü ill 10 dakika boyunca şarj dahi olmuyor. Yada Alternatörden ilk 10 dakika boyunca, voltaj yükselmiyor. Bir çok defa ölçtüm. Arabayı 10 dakikadan fazla yolculuğa çıkmıyacaksan, Elektrik harcayan herşeyi kapatman. Hepsi akuyü sömürüyor.
İ10ların aküleri en uzun bende dayandı. normalde yılda 15000 km yapan adam 2 senede bitiriyor. Bende fazla ekipmana rağmen (lpg sistemin elektrik çalan 6 tane donanımı) 2,5 yılda bitirdi.
Aslında daha giderdim ama arabamda ateşleme sorunu olduğu için sorunu çözmekte aküyüde değiştirdiler.

Benim akü gene bitmek üzere. bende önlemimi aldım. Uzayda süzülen Apollo13 misali,havalandırma sistemini , müzik sistemini, klima sistemini kullanmıyorum. Tek marş ile yola çıkıp bir daha aracı çalıştırmadan park halinde tutabilceğim musait yerlere park ediyorum... 2500 devir altında sürmemeye özen gösteriyorum. Rampalarda hep vitesde tutup, ayağımı gazdan çekerek, bedave elektrik üretilmesine çalışıyorum..

Bende akü bitince ilk oluşan arızalardan biri P0121 gaz kelebeği konum sensor hatası. Bu zıkkım akü bitince çıkmaya başlıyor. 5 volt gerilim ile çalıştığından, en ufak voltaj dalgalanmasında ekranda motor arıza ışığı yanmasına sebeb oluyor. Klima nın çektiği ağır elektrik yükü, malesef arabanın üzerindeki 13,5 volta 70 lik bilinen en küçük alternatör ile karşılanamıyor. Normal kara düzen, baz donanım i10na anca yeter. Bende voltaj gece klima + far açıkken 14,7 kadar çıktığı oluyor . Günüdz süzüşlerinde hypermilin yaparken 12,6 volt ile yürüyor.
Bu videoda arabanın voltaj değerlerini görebilirsin. Klimayı açtığımda bile 14 volta çıktı, daha arabanın farları kapalı. Klimayı açmak için en az 3000 deviri ceirmek lazım

Park halinde arabanı aküsünü voltmetre ile ölçtür..

bee33e3900f485e036ab48387b4b2e54.jpg
Cevabınız için teşekkür ederim, bu konuyla alakalı aklımdaki sorular cevaplanmış oldu,en kısa zamanda aküyü ölçtüreceğim.
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Gelişmelerden haber ver. Ayrıca yolda duraklamalarda vitesi boşa çekince devir 1100 de kalıyormu. Kalıyorsa akü şarj ediyor habarın olsun. Akü şarjı yeterli olunca 800 devire iniyor
 

erkal99

Erkal
Profesör
18 Eyl 2016
438
451
1,445
İstanbul
Gelişmelerden haber ver. Ayrıca yolda duraklamalarda vitesi boşa çekince devir 1100 de kalıyormu. Kalıyorsa akü şarj ediyor habarın olsun. Akü şarjı yeterli olunca 800 devire iniyor
Şuanda kadar aynı sorun tekrarlanmadı, vites boşta iken devir'in 1100 de kalıp kalmadığına dikkat etmedim , kontrol edip bakarım devir 1100 kalacakmı diye aküyü ölçtürmeye fırsat bulamadım en kısa sürede ölçtürüp değerleri paylaşacağım.
 

erkal99

Erkal
Profesör
18 Eyl 2016
438
451
1,445
İstanbul
Son gelişmeleri yazıyorum bu sabah aracı servise götürdüm , arızayı anlattım, incelediler şase elektrik kabloların gevşemiş olduğunu söylediler,gevşeyen kabloları sıktılar arızanın tekrarı halinde araç serviste kalıp incelenecekmiş, ve akünün şarj durumunun iyi olduğunu belirttiler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu ve bt

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Son gelişmeleri yazıyorum bu sabah aracı servise götürdüm , arızayı anlattım, incelediler şase elektrik kabloların gevşemiş olduğunu söylediler,gevşeyen kabloları sıktılar arızanın tekrarı halinde araç serviste kalıp incelenecekmiş, ve akünün şarj durumunun iyi olduğunu belirttiler.

Bende kendi aracımın akusunu elm 327 üzerinden araba soğuk iken ölçtüm.
12.2 volt çıktı.. Skalaya bakınca %60 görünüyor.. Arabayı 20 km kullanıp kontak kapattığımda 12.8 volt gösteriyordu.. Yanı %100. 2 saat kapıda durma ile %40 nere gitti anlamadım..

Screenshot_2018-06-09-23-00-05-733_org.prowl.torque.png
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: erkal99
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım