KAPALI Kafa Ütüsü Bir Sorunum Var

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
1,562
42
Marka
Renault
Arkadaşlar sebep bulamayınca mantıklı bir açıklama olmayınca ve en önemlisi de yağ değiştirme ustalarının arabama bakmak istememesi sebebiyle akıl akıldan üstündür diyerek sizlere de sormak istedim.

Son birkaç gündür arabada bir isteksizlik var. Eski kadran videolarıma bakıyorum; 70-200 hızlanmam kadranda 26 sn sürüyormuş. Mevcut durumda bu süre 31 sn ye çıkmış. Arabadaki isteksizliği hissettiğimden bu denemeyi yaptım ve yanılmadığımı anladım. Aracımın teknik detaylarında bir değişiklik yok. Kompresyon değerlerimi ölçtüm hepsi gayet dengeli. Yağ eksiltme devirde dalgalanma rolantide sarsıntı vb saçma şeyler yok. Araba gayet stabil çalışıyor. Map sensörüm ısı sensörüm ve ateşleme sistemi ile alakalı aklınıza gelebilecek tüm sensörler orjinalleriyle değiştirildi belli tarihlerde. Bilgisayarda görünen bir arıza da yok. Mekanik bir seste yok. Geçen akşam 2.0tdi 170bg + yazılımlı superb ile denememde 200 gibi hızlarda 2-3 boya yakın önde bitirdim. Lakin arabada dediğim gibi o isteksizlik devam ediyor. Restorasyon periyodunda dokunmadığım tek yer enjektörleri. Ufak bir çiğ yakıt kokusu var. Bujilerim yeni bobinimde bir sorun gözükmüyor. Başına benzeri bişey gelen arkadaşlar neleri denemiş paylaşırlarsa sevinirim. Daha evvel 6-7 boy rahat geçtiğim arabayla şu an denk gidebiliyorum. Araçlarda teknik bir değişiklik yok.
 
Hocam benzer durum bizde de olmuştu araba olması gerektiği gibi gitmiyordu, bakıma girdiğinde oksijen sensörü orijinali ile değişti biraz kendine geldi diyebilirim tabi illaki bakımın da etkisi vardır bunda. Ayrıca bildiğim kadarıyla ecu oksijen sensöründen doğru bilgi alamazsa araç zengin karışımda çalışıyor. Ufak bir çiğ yakıt kokusu var demişsiniz aklıma bu geldi.
 
Yakıt kokusunun sebeplerini araştırın bence, pompada depoda sızıntı, benzin basıncının düşmesi, turbo basıncının düşmesi, o2 sensöründe sorun, emmede egzozda kaçak, enjektörler falan bir çok sebebi olabilir ama yakıt normalse inanılmaz güçsüz değilse ben kurcalamamayı tercih ederdim sanırım.
 
Ben oyumu yakıt kalitesinden yana kullanıyorum.
Hocam yakıt olarak farklı farklı yerlerden alıp denedim. İnanın aytemiz ile shell arasında ya da qpette gram fark olmuyor. Oksijen sensörüm değişecek o cepte. Ama özellikle tapagazda oksijen sensörünün ne kadar etkisi olur doğrusu bilemiyorum. Kaçak göçek bişey yok bu arada gerekli kontrollerini yaptırdım. Çalışması çok düzgün eminmisin diyor her gittiğim yerdeki elemanlar. Sanıyorum oksijen sensörünü değiştikten sonra servisten randevu alıp cihaza bağlatacağım.
 
Hocam yakıt olarak farklı farklı yerlerden alıp denedim. İnanın aytemiz ile shell arasında ya da qpette gram fark olmuyor. Oksijen sensörüm değişecek o cepte. Ama özellikle tapagazda oksijen sensörünün ne kadar etkisi olur doğrusu bilemiyorum. Kaçak göçek bişey yok bu arada gerekli kontrollerini yaptırdım. Çalışması çok düzgün eminmisin diyor her gittiğim yerdeki elemanlar. Sanıyorum oksijen sensörünü değiştikten sonra servisten randevu alıp cihaza bağlatacağım.
Hocam benzin değişmiyorsa bulunduğunuz bölgenin hava kalitesi de değişmiş olabilir. Bu ikisinden ötürü benzer sıkıntıları farklı araçlarda tecrübe etmişliğim var. Sanırım bahsettiğiniz ancak aracın sahibinin anlayabileceği küçük değişiklikler. Küçük huysuzluklar, huzursuzluklar :)
 
Hocam benzin değişmiyorsa bulunduğunuz bölgenin hava kalitesi de değişmiş olabilir. Bu ikisinden ötürü benzer sıkıntıları farklı araçlarda tecrübe etmişliğim var. Sanırım bahsettiğiniz ancak aracın sahibinin anlayabileceği küçük değişiklikler. Küçük huysuzluklar, huzursuzluklar :)
Hava çok etkili gerçekten de. Serin hava ile sıcak hava bile gidişi değiştirebiliyor. Özellikle küçük motorlu araçlarda fark daha da belirgin hale geliyor.

Arkadan esen rüzgar+serin hava 20 bg fazla gibi hissetiriyor.
 
Hocam bu arabalarda boğaz kelebeği tellidir diye tahmin ediyorum. O yüzden hava girişini siz belirliyorsunuz. Kompresyon sağlıklıysa ve ateşlemede anormallik yoksa yakıt debisini ve enjektör sıralamasını ayarlayan; potansiyometre (kelebek konum sensörü), eksantrik sensörü ve o2 sensörüne yoğunlaşmak doğru olacaktır. Eksantrik sensörü mıknatıslı olduğu için önüne metal talaşı birikebiliyor zamanla. Kelebek potansiyometresini de elm cihazınız varsa kontak açık motor kapalı şekilde tam pozisyon açıp kapatarak voltaj değeri ya da % değerleri kontrol edilebilir. Bu konuda potansiyometre arızalı olabilir ya da gaz telinin pedala bağlı kısmı bolarmışsa dip gazda teli tam geremediği için kelebek tam olarak açılmıyor olabilir. O2 sensörü de temizlenip tekrar denenebilir değiştirmeden önce.
 
Konu ile dolaylı olarak bağlantısı olabilir diye yazma gereği duydum. ben kendi aracımdaki en bariz çekiş performans farklarını eksoz ve yakıt pompası değiştiğimde görmüştüm..

Bunun dışında piyasada çok fazla merdiven altı üretim filtre ve yağ mevcut... marka vermekten kaçınmıcam.. mette marka hava filtresi hem üstündeki petek sayısı az hem de nefes almaya çalışırken gözleriniz dışarı düşüyor.. çünkü zorla çekiyorsunuz nefesi.. ama mann veya filtron gibi kaliteli markalarda çok rahat nefes alabiliyorsunuz, hatta neredeyse hissetmiyorsunuz bile.. bence bunlar çok önemli detaylar..

ayrıca kaliteli bilinen yağ markalarınında çok fazla sahtesi var.. adamlar sahte buji bile yapıyorlar yaa...

düşünsenize çakma buji, sahte yağ, yan sanayi filtreler ile bakımdan çıkmış araba... bakım diil zülüm bu..
 
Hocam bu arabalarda boğaz kelebeği tellidir diye tahmin ediyorum. O yüzden hava girişini siz belirliyorsunuz. Kompresyon sağlıklıysa ve ateşlemede anormallik yoksa yakıt debisini ve enjektör sıralamasını ayarlayan; potansiyometre (kelebek konum sensörü), eksantrik sensörü ve o2 sensörüne yoğunlaşmak doğru olacaktır. Eksantrik sensörü mıknatıslı olduğu için önüne metal talaşı birikebiliyor zamanla. Kelebek potansiyometresini de elm cihazınız varsa kontak açık motor kapalı şekilde tam pozisyon açıp kapatarak voltaj değeri ya da % değerleri kontrol edilebilir. Bu konuda potansiyometre arızalı olabilir ya da gaz telinin pedala bağlı kısmı bolarmışsa dip gazda teli tam geremediği için kelebek tam olarak açılmıyor olabilir. O2 sensörü de temizlenip tekrar denenebilir değiştirmeden önce.
Hocam potansıda restorasyon sürecinde orjinal sıfır alıp değiştirdim. Hava ve yakıt değil çünkü aynı araçla deniyorum ikiside f7r araçların farklı araçlar değil fark çok fazla negatif anlamda. Krank sensörüde yeni bu arada :( Ayrıca potansı farklı ya da hafif kaydırarak takma şansım yok yerine sabit oturuyor kaydırma şansı yok. Gaz kelebeğini yeni değiştirdim öncesindede aynıydı. Gaz teli ayarıyla hiç oynamadığım halde kelebeği yenilediğimde kontrol ettim tapagazda tam açılıyormu diye. Şu anda şüpheli tek şey oksijen sensörü. Ama oda genelde arızalıysa bizim araçlarda kompresyonda patırdama yapıyor.
 
Konu ile dolaylı olarak bağlantısı olabilir diye yazma gereği duydum. ben kendi aracımdaki en bariz çekiş performans farklarını eksoz ve yakıt pompası değiştiğimde görmüştüm..

Bunun dışında piyasada çok fazla merdiven altı üretim filtre ve yağ mevcut... marka vermekten kaçınmıcam.. mette marka hava filtresi hem üstündeki petek sayısı az hem de nefes almaya çalışırken gözleriniz dışarı düşüyor.. çünkü zorla çekiyorsunuz nefesi.. ama mann veya filtron gibi kaliteli markalarda çok rahat nefes alabiliyorsunuz, hatta neredeyse hissetmiyorsunuz bile.. bence bunlar çok önemli detaylar..

ayrıca kaliteli bilinen yağ markalarınında çok fazla sahtesi var.. adamlar sahte buji bile yapıyorlar yaa...

düşünsenize çakma buji, sahte yağ, yan sanayi filtreler ile bakımdan çıkmış araba... bakım diil zülüm bu..
Hocam egzozu değiştirdim evet. Uyduruk varexlerden vardı ss i sökmek zorunda kalınca onlardan takmıştım. Sonra söküp Eagle performance ın bir egzozunu taktım. Ses muzazzam kapalıyken sıkmıyor gibi. Filtre hep aynıydı yeni temizledim hatta denemeden evvel. Bujilerim eski paket gerçek orjinal mais onlarda yeni. Yağım hep aynı aldığım yağ ama kaliteli ama çakma bilmem ama bir umut yağıda değiştirdim sonuç aynı. Bu arada 1 sene evvel yakıt pompasınıda şamandıra ile birlikte sıfır orjinaliyle değişmiştim.
 
Hocam potansıda restorasyon sürecinde orjinal sıfır alıp değiştirdim. Hava ve yakıt değil çünkü aynı araçla deniyorum ikiside f7r araçların farklı araçlar değil fark çok fazla negatif anlamda. Krank sensörüde yeni bu arada :( Ayrıca potansı farklı ya da hafif kaydırarak takma şansım yok yerine sabit oturuyor kaydırma şansı yok. Gaz kelebeğini yeni değiştirdim öncesindede aynıydı. Gaz teli ayarıyla hiç oynamadığım halde kelebeği yenilediğimde kontrol ettim tapagazda tam açılıyormu diye. Şu anda şüpheli tek şey oksijen sensörü. Ama oda genelde arızalıysa bizim araçlarda kompresyonda patırdama yapıyor.
Potansın sabit olması çok yerinde olmuş keşke hepsi aynı olsa kalibrasyonla uğraşmasak..
Eksantrik sensörüne bakıldı mı? Eski nesil enjeksiyonlu motorlarda o2 sensörü emisyon amaçlı takılır ve arıza lambası yakması lazım. Arızasında yakıt kokusu olabilir. Yakıt kokusu bir de depo sistemiyle alakalı olabilir. Gazladıktan sonra depo kapağını açınca pıss diye ses çıkarıyor mu?
 
En basitten başlarsak hava filtresini bir kontrol edin derim.
Daha sonra eğer sizin araçta öyle bir şey mümkünse enjektör kütüğünden benzinin basıncını ölçüp olması gereken değer ile kıyaslayın. Benim araçta görünürde bir problem olmamasına rağmen benzin pompasını değiştirince belirgin bir artış olmuştu performansında, özellikle gaz tepkisinde.

Oksijen sensörü de bir ihtimal. Bazı araçlar O2 sensörünün bozulmasından çok etkilenirken, bazılarında sadece yakıt artışı yaşanabiliyor. Çiğ yakıt kokusu da sensörün bozulmaya başlamış olmasını işaret ediyor olabilir. Ben s40'ta yakıt kokusu değil de buji kararması (zengin karışım islenmesi) yaşıyordum. Hiç bir arıza kodu vermeden, her bir kaç bin km'de bir bujilerden birisi ateşlemeyi kesiyor tekleme yapıyordu. 3 takım buji eskittim bu halde, neler olup bittiğini de bulamadım bir türlü. Doğrudan enjektör kütüğüne bağlanılarak carbon clean yapıldı, enjektörleri söküp test ettim falan fakat nafile. Aylar sonunda sarı lambayı yaktı, oksijen sensörü. Onu değiştirdim ve bütün problem yok oldu.
Aslında O2 sensörü aylardır hatalı veri gönderiyormuş fakat ECU bozuk olduğunu fark etmeyince böyle ilginç bir durum yaşandı. Sensör artık iyice sapıtınca yaktı lambayı, ama o süreçte sübaplar yanmış motoru sökmemiz lazım diyen bile oldu götürdüğüm ustalardan :D
 
Hocam egzozu değiştirdim evet. Uyduruk varexlerden vardı ss i sökmek zorunda kalınca onlardan takmıştım. Sonra söküp Eagle performance ın bir egzozunu taktım. Ses muzazzam kapalıyken sıkmıyor gibi. Filtre hep aynıydı yeni temizledim hatta denemeden evvel. Bujilerim eski paket gerçek orjinal mais onlarda yeni. Yağım hep aynı aldığım yağ ama kaliteli ama çakma bilmem ama bir umut yağıda değiştirdim sonuç aynı. Bu arada 1 sene evvel yakıt pompasınıda şamandıra ile birlikte sıfır orjinaliyle değişmiştim.


arkadaşlarında dediği gibi birde yakıt performans iyileştiriceler var onlardan deneyebilirsiniz yakıt kalitesi ihtimaline karşı.. ama yanlış anlaşılmasın oktan arttırıcı değil.. liquı nin kalitesiz yakıtlara eklemek üzere sattığı ürün mevcut.. ondandır demiyorum ama denenebilir.. (kesinlikle 1 depoya eklenmeli)

ben uzun yola çıktığımda bagaja bir kutu koyarım... huyum değildir ama bilmediğim yerden yakıt aldığımda çok işime yaramıştı Aydın da...
 
Potansın sabit olması çok yerinde olmuş keşke hepsi aynı olsa kalibrasyonla uğraşmasak..
Eksantrik sensörüne bakıldı mı? Eski nesil enjeksiyonlu motorlarda o2 sensörü emisyon amaçlı takılır ve arıza lambası yakması lazım. Arızasında yakıt kokusu olabilir. Yakıt kokusu bir de depo sistemiyle alakalı olabilir. Gazladıktan sonra depo kapağını açınca pıss diye ses çıkarıyor mu?
Hocam egzantrik sensöründen kastınız krank sensörü sanırım o yeni. Şamandıra ve yakıt pompası orjinal yeni. Kanister sorunsuz kanister valfide yeni. Herhangi bir pıst sesi vs yok depo kapağını açınca.
 
En basitten başlarsak hava filtresini bir kontrol edin derim.
Daha sonra eğer sizin araçta öyle bir şey mümkünse enjektör kütüğünden benzinin basıncını ölçüp olması gereken değer ile kıyaslayın. Benim araçta görünürde bir problem olmamasına rağmen benzin pompasını değiştirince belirgin bir artış olmuştu performansında, özellikle gaz tepkisinde.

Oksijen sensörü de bir ihtimal. Bazı araçlar O2 sensörünün bozulmasından çok etkilenirken, bazılarında sadece yakıt artışı yaşanabiliyor. Çiğ yakıt kokusu da sensörün bozulmaya başlamış olmasını işaret ediyor olabilir. Ben s40'ta yakıt kokusu değil de buji kararması (zengin karışım islenmesi) yaşıyordum. Hiç bir arıza kodu vermeden, her bir kaç bin km'de bir bujilerden birisi ateşlemeyi kesiyor tekleme yapıyordu. 3 takım buji eskittim bu halde, neler olup bittiğini de bulamadım bir türlü. Doğrudan enjektör kütüğüne bağlanılarak carbon clean yapıldı, enjektörleri söküp test ettim falan fakat nafile. Aylar sonunda sarı lambayı yaktı, oksijen sensörü. Onu değiştirdim ve bütün problem yok oldu.
Aslında O2 sensörü aylardır hatalı veri gönderiyormuş fakat ECU bozuk olduğunu fark etmeyince böyle ilginç bir durum yaşandı. Sensör artık iyice sapıtınca yaktı lambayı, ama o süreçte sübaplar yanmış motoru sökmemiz lazım diyen bile oldu götürdüğüm ustalardan :D
Hocam çıkan bujilerim tertemizdi kurumlanma yoktu ama yinede değiştirdim. Oksijen sensörünüde bu hafta sonu değiştireceğim pek umudum yok ama şayet o ise ki onuda alalı 2 sene oldu olmadı ama inanın kafam çok rahatlayacak.

Aklınıza gelebilecek her yeri yeniledim zamanında bozulmalarını beklemeksizin :)

Kompresyon değerlerim ve çıkan bujiler. Islaklık külbütörden sızan yağdan kaynaklı. Normalde tertemiz bujiler.

IMG_20200927_122055.jpgIMG-20200927-WA0005.jpgIMG-20200927-WA0004.jpg
 
Son düzenleme:
Çok basit ama ilginç bir noktaya temas edeyim. Gaza sonuna kadar bastığınızda kelebeğin sonuna kadar açıldığından emin misiniz :) Bu sebeple gücü düşen clio rs'ler biliyorum.
 
Abi enjektörden olabilir ama enjektörden olsaydı tekleme de olabilirdi, bilemedim.

Diğer ihtimal ise benzin filtresini değiştirdin mi hiç?

Keza diğer ihtimaller aklıma gelen benzin pompası ve özellikle de benzin kokusu dediğin için benzin hortumu.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...