Kar Temizleme Yöntemleri

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

YavuzhanKartal

Profesör
397
Arkadaşlar yarın sabah erken saatlerde evden çıkacağım, oturduğum yer site içi ve Kurtköy'de. En hızlı kar temizleme ve varsa deneyiminiz yoğun kardan araç çıkarma yöntemlerini buraya yazarsanız sevinirim. Şahsen ben aracın üzerinde ki karı aldıktan sonra sıcak su döküyorum muhtelif yerlerine. Tavsiyeleri ve taktikleri paylaşırsak güzel olur.
 
Ben bir keresinde sadece lastiklerin etrafındaki karı kazarak çıkmayı -çekiş kontrol/esp kapalıydı sanırım- başarmıştım. Sıcak su mantıklı zaten lastikler azıcık tutunsa hemen araç kendini topluyordu, yol alabiliyordum. Bi defa kar epey fazlaydı dibine de su akmıştı. Kazabildiğim kadarını kazdıktan sonra halı / paspas ile kurtarmıştım. Bu arada; karda araç kullanmak keyiflidir ama lütfen dikkat edin. Ne olacağı belli olmaz mazallah. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Sıcak yerine ılık dökerseniz camları catlatmazsiniz. Sıcak su ve cam ilişkisi çok iyi değildir. 5 Lt ılık su ile camlardaki karlar alındıktan sonra az az dökülerek buzlar çözülür. Önemli bir ayrıntı kaputta biriken karlar yola çıktığınızda cama doğru gelecektir mutlaka ve mutlaka orası da bir elden geçirilir. Aracı tüm bu işlere başlamadan önce çalıştırmak motorun ve sıvıların kendine gelmesi için yeterlidir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheAMG56
Önce aracın başına gelip üstündeki karı temizlemeden önce çalıştırırım ve arka rezistansı açarım.

Aracın üstünü kardan temizleyene kadar motor rolanti devrine inip biraz ısınmış oluyor.

Ardından kaloriferi açar en yüksek sıcaklığa getirir az da olsa ısı kazanmaya başlarım.

Aracın önü kar ile dolmuşsa (ben uzun sopalı fırça kullanıyorum) fırçanın arka tarafı ile aracın önünü bir nevi kürerim. Olduğu kadar.

Sonra sen sağ ben selamet. Henüz kaldığım olmadı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Elektrikli katlanan aynalar varsa kilide bağlı otomatik ayarını kapatın ve gece aynaları açık bırakın. Sabah kikitleri açınca mekanizma çatırdayabilir.
Mümkünse merkezi kilidi tek seferde sadece sürücü kapısına ayarlayıp akü bitikmiş gibi kilidi anahtar deliğinden çevirerek açmaya çalışın.
Buz çözücü spreyleri en başta kapı fitillerinde kullanın. Çoğu zaman kapı lastikleri de donar. Kapıyı tam açmadan aradan bu spreyleri sıkın. Hatta çok varsa yukardan aşağıya boşluktan biraz akıtabilirsiniz. Eğer yoksa sıcak su da iş görür.
Çok soğuk yerlerde el frenini çekmeyin. Tel donabilir ve sabah salmayabilir.
Araç manuelse kalkış yapacağınız viteste bırakın. Şanzıman yağı etkilenirse ısınana kadar vitese zor geçebilir.
Kontağı açmadan önce sileceklerin kapalı konumda olduğundan emin olun. Eğer cama yapıştıysa kontak açılınca çalışır ve paramparça olur. Eğer çalışırken kapattıysanız ve yarıda kaldıysa arabaya daha binmeden mutlaka silecekleri çözdürüp camdan kaldırmış olun.

Kar temizliği için ideal aksesuar bence oto yıkama fırçası. Arabanın üstü temizlendikten sonra kardan çıkacağı tarafı da egzoz ya da tampona hasar vermeyecek seviyeye indirilmelidir. Eğer karda tutunacak cimste bir lastik varsa ve önden çekiş varsa, patinajla birlikte tam tur sağ ve sol yaparak bir süre sonra aracın kara tutunması sağlanır. Arkadan itişte ise çok hafif gaz vererek tekerleklerin patinaja kalmaması için dua edilir. :) eğer patinaj kaçınılmazsa evlerde kullanılan halılar veya arabanın kauçuk paspasları lastiğe serilerek kısmi çekiş sağlanabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Adım adım gidelim;
1- Aracınızı bulun
1.jpg


2- doğru araç olduğuna emin olun
2.jpg


3- aracınızı çalıştırın, temizlik yaparken motor ve içi ısınsın arka cam rezistansı da açılabilir. havalandırmaya hemen yüklenmeyin.
aracınızın çıkış yönünde lastiğin yere basacak şekilde önünü temizleyin, üstündeki karlı bir şekilde temizleyin (fırça vs.) Daha sonra aracınızı haretek ettirin.
3.jpg


4- bu havada İstanbul'da bir yere çıkılmaz. Temizlediğiniz aracınızı aynı şekilde yerine yerleştirin :)
4.jpg


Bonus; Cep Herkülü
5.jpg
 
Nacizane dir detay, sileceklerimizi soğuktan etkilenmesin diye kaldırmak yerine poşete sarıp mevcut konumunda bırakmak daha sağlıklı. Çünkü üzerine yağan kar silecekleri dondan ve etkili soğuktan koruyor. Ama kaldırdığınızda rüzgar ve don etkisiyle daha fazla soğuğa maruz kalıyor. bu da sileceklerin yapısını daha çabuk bozuyor.

Kış ikliminde çiftçiler kar altına gömülen ağaç dallarını kardan temilemez, kar dondan korur çünkü ;)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve TheAMG56
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...