Mazda 3'e belki
@pulusoglu kadar değilse de ben de biraz hakimim. Benzinli PowerSense versiyonunu farklı şehirlerin yollarında uzun uzun kullandım. Otomatik şanzıman geçiş hızı bakımından kesinlikle zevksiz değil, tork konvertörlüler arasında en iyilerden biri diyebilirim. Markanın söylediğine göre ilk 3vites yavaş geçiyor, diğer vitesler daha hızlı geçiyor. Ben de kullanırken bunu hissettim. Sebep olarak şehir içinde konfor, yüksek hızda da performans ve verim amaçladıkları içinmiş. Direksiyon arkası kulakçıklar kesinlikle gecikme yaşatmıyor. Şanzıman devir kesiciye girmenize izin veriyor. Tüm bunlar artıları. Bana göre şanzımanın tek eksiği, aktarma sırasında motorun gücünden çok fazla çalması. Düz vitesi bariz daha seri ve ekonomik. Buna rağmen arabanın gidişi standart 1.6 atmosferik benzinli rakipleriyle aynı. Hantallık hissettirmiyor. Düz vitesi İstanbul içerisinde 6,5 civarı yakarken otm. şanzıman 7,5 civarı yakıyor. Bu da B sınıfı 1.4 atmosferik değerlerine yakın
O yüzden 12.000 TL civarındaki dizel fiyat farkını vermenize gerek olmadığını düşünüyorum.
Donanım olarak da Mazda gibi arabayı alırken En azından Reflex donanımına çıkmanızı öneririm. O kadar kaliteli arabayı şirket aracı donanımıyla alırsanız yazık edersiniz
Bütçe elverirse tabii ki Bose müzik sistemli, head-up display'li Power ve ek sürüş destek sensörlerine sahip PowerSense donanımı çok iyi.
Aracın geri kalanı hakkında genel bilgiye sahip olduğunuzu varsaydığımdan diğer yönlerinden bahsetme gereği duymadım.