Karşınızda Porsche’nin ilk tamamen elektrikli spor otomobili: Taycan

Baris Inselel

Yönetim
Editör
2,170
Porsche’nin, ilk tamamen elektrikli spor otomobili Taycan, bugün üç kıtada eş zamanlı gerçekleştirilen muhteşem bir dünya prömiyeri ile tanıtıldı.
Porsche Taycan, alışılmış Porsche performansını, günlük kullanım kolaylığı ve bağlanabilirlik özellikleri ile sunuyor. Aynı zamanda gelişmiş, ileri üretim yöntemleri ve Taycan’ın sahip olduğu özellikler otomotiv sektöründe sürdürülebilirlik ve dijitalleşme alanlarında standartları belirliyor. Araştırma ve Geliştirme’den sorumlu Porsche AG İcra Kurulu Üyesi Michael Steiner şu hususlara vurgu yapıyor: “Sadece teknolojisi ve sürüş dinamikleri ile heyecan vermekle kalmayıp efsanevi selefleri gibi elektromobilite çağına uygun, tüm dünyada insanlar arasında merak uyandıran büyüleyici bir spor otomobil olacak gerçek bir Porsche vadettik. Şimdi de vaadimizi yerine getiriyoruz.”
Üç kıtada eş zamanlı muhteşem...


Okumaya devam et...


 
Adamlar çok güzel araba yapmışlar helal olsun valla
 
Adamlar çok güzel araba yapmışlar helal olsun valla :)
 
Vay be :D Uzunca süredir yolunu gözlüyorduk sonunda tanıtıldı
 
Porsche, yinbe adına şanına kalitesine yakışan süper bir araba yapmış... TEBRİKLER PORSCHE
 
Son zamanlarda çıkan otomobiller arasında beni en heyecanlandıran model oldu Taycan. Öncelikle tasarımına vuruldum. Bundan 50 yıl sonra tıpkı ilk nesil 911 gibi hala görenleri etkileyecek bir araç olacaktır diye düşünüyorum. Aracın tanıtımı yapılırken sürüşü ise ayrıca vurgulandı; elektrikli otomobiller yalnızca çabucak hızlanabilen, kendi kendine gidebilen, acayip tasarımlı ruhsuz makinalar değildir demek istiyor Porsche Taycan ile.

Teknik özelliklerine gelirsek çelik-alüminyum karışımı monokok şasiye sahip, aracın altı tamamen kapalı ve bu 0.22 rüzgar direncine büyük katkı sağlamış. Aslında Turbo da Turbo S de 460kW 616hp, ikisi arasındaki fark overboost'ta. Turbo modelinde 2.5 saniyeliğine 670 hp ve 850nm tork sağlarken Turbo S de 750hp ve 1050nm tork sağlıyor. Motor teknolojisine gelirsek Porsche klasik pull-in winding stator sargısı tekniği yerine hairpin winding tekniği kullanmış bu teknik daha fazla bakır kullanımına izin veriyor (hairpin %70 pull-in %40) daha fazla bakır daha fazla güç ve tork demek, ayrıca bu tasarım soğutma açısından da daha kolay. Yine alışılanın aksine Porsche 400V değil 800V'da karar kılmış bu tercih daha hızlı şarj ve ağırlık azalması gibi avantajlar sağlamış (yüksek voltaj düşük amper = ince kablolar).

Şarj konusuna gelirsek 800V hızlı şarj ünitesinde %5 den %80 e 22.5 dakikada şarj olabiliryor tabii tüm koşullar uygunsa (örn: batarya sıcaklığı 30 derece ise) değilse bu 40-45 dakikaya kadar çıkabiliyor. Tesla ve Audi e-Tron 400V mimariye sahip ve şuanda yaygın olarak 400V şarj üniteleri bulunuyor yani Taycan'ın şarj süresi 36 dakikaya çıkıyor tabii eğer 400V 150kW fast charge opsiyonunu satın aldıysanız, yoksa 50kW ile 96 dakika. Evinizde şarj etmek istiyorsanız 0 dan %100 şarj olması 11 saat sürmekte. Audi demişken Porsche Taycan tamamen Porsche tarafından geliştirilmiş bir araç ve e-Tron ile ortak parça kullanımı söz konusu değil.

Porsche Taycan ile Almanlardan Model S'e ilk ciddi rakip gelmiş oldu, yıl sonuna doğru VW I.D.3'nin gelmesiyle Alman otomotiv sektörü dieselgate günahını çıkarıp elektrik ile yeni bir sayfa açmış olacak.