KAPALI Kia ceed vs astra hb otomatik dizel

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan elwind
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

elwind

Asfalt Kurutucu
29
Arkadaşlar iki araba arasında kararsız kaldık kullanışlılık keyifli sürüm sorunsuzluk hangi aracı önerirsiniz donanımları çok önemli değil az yaksın 2arabada 0alıncak alınırsa hangisini neden önerirsiniz alman hayranlığı olmadan cevaplarsanız sevinirim
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
astranın sana çıkarcağı sorunları düşüncek olursak yağ yakma sekman ve piston kırma motorlarında ki bitmek bilmeyen sorunların dışında trim seslerini de düşüncek olursan bence ceed daha iyi bir tercih olur. Ceed için hep alt takımı en sağlam araba derler ne kadar doğrudur bilemem ama ceed in sana eksisi ikinci elde astradan daha fazla değer kaybetçek bir araba olarak görebilirsin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer ve elwind
Ceed sınıfın en konforlu arabası olabilir özellikle sessizliği ile baya öne çıkan bir model çok beğendiğim bir araba hatta sınıfının en çok beğendiğim 2. Arabası. Şimdi kötü yanlarına gelelim. 1 olarak çift kavrama kullanıyor ve kuru tip çift kavrama=sorun yani bile bile lades olmak gibi bir şey olarak görüyorum maalesef 2 kere azabını çektik :( 2. Olarakta yakında kasasını değişecek. 2008 cerato ve 2011 venga mız oldu motor,ıvır zıvır konusunda hiç bir sıkıntı yaşamadık.
Astra gelirsek biraz sert bir araba bundan ceed kadar konforlu da değil ayrıca yalıtımı da onun kadar iyi değil ama ceed göre biraz daha hafif bir araba buna bağlı olarak performans ve yakıt ekonomisi biraz daha iyi. Sorunsuzluğa gelirsek yeni nesil sayılabilecek opellerde 2012 km zafira 170k km 2014 1.6t insignia 38k km 2015 1.6 cdti 53k km de şimdilik bir sıkıntı yaşamadık. Hepsini hala kullanıyoruz.

Edit: Bence makyajlanacak 1.5 dizel otomatik 308 bekleyin derim benim favori c sınıfı arabam şuan da o.
 
Son düzenleme:
İki markanın dizel motorları da çok başarılıdır. Cee'd deki temel handikap ağırlık. Bu da yakıt tüketimine olumsuz etki ediyor. Her ne kadar çift kavrama geldiyse de tüketimi çok fazla düşürememiş. Sorunsuzluk adına şahsen çift kavramaya karşıyım gerçi ama yine de 7 ileri çift kavrama şanzımanı için fena değil diyorlar.
Astra'nın şanzımanı tork konvertörlü ve sorunsuzluk olarak çift kavramaya göre avantaj sağlıyor. Astra'nın iyi olduğu disiplinler: Yakıt tüketimi ve şanzıman dayanıklılığı, (ben yeni Astra'yı denemedim ama söylenenlere göre) sürüş hissi ve dinamik yol tutuş.

Gelelim diğer konunlara: Opel'in üretim kalitesinin ciddi düştüğüne dair fikirlerimi bu forumda onlarca kez belirtmişimdir. İçine binince direk anlaşılıyor. Kaldı ki, sıfır km satılan araçların ayıplı çıkma oranı da maalesef çok yüksek ve firma bu konuda sorumluluktan kaçabildiği kadar kaçıyor. Yetkili servisleri de ayrı rezalet. Elektronik konusunda da dayanıklılık açısından Opel ciddi sabıkalı bir marka.

Cee'd sürüş hissi, tüketim ve şanzıman dezavantajlarına karşı geniş ve kaliteli iç hacim, konfor, yetkili servis memnuniyeti, -çift kavrama şanzımanı saymazsak- genel sorunsuzluk konularında Opel'in açık ara önünde.

Çift kavrama şanzımanın sorun çıkarma potansiyeli gibi bir handikapı olmasa kesinlikle cee'd derdim. Şu an sadece o yüzden arada kalıyorum. Ben olsam sürüş hissinin ölü olmasına rağmen manuel Cee'd tercih ederdim :)
 
Alıncak araba kesin otomatik olcak sorunsuzluk en önemli etken yorumlarınız için sağolun ikisinide hafta içi deneme sürüşüne gitcez ,benim şahsen içim kiaya ısındı daha rahat gibi geliyor.Yakıt tüketiminde nekadar fark olabilir çok km yapan birisi değilim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
Astra donanım listesi daha güncel, özellikle eğelence sistemi, ileri düzy farlar ve daha dinamik bir sürüş vaadi olasada bende nedense Ceed tercih ederdim.. Kia nın servişeride ehh işte deniyor ama araç forumlardan okuduğum kadarıyla daha dirayetli... tüketim olarak Astradan 0.7-1lt daha fazla yakar ancak bana o arabanın içi daha rahat gibi geliyor... 2nci el temiz ceed alınabilir .. Premium u gırtlak dolu
 
  • Beğeni
Tepkiler: HusoRX7 ve elwind
Ablamda 2013 model ceed var otomatik premium donanım kendisi bakımlar haricinde hiç servise gitmedi içerisinde en ufak bir trim seside yok ses yalıtımı bence başarılı golf 7 seviyesine yakın bence rahatlıkla ceed alabilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Ablamda 2013 model ceed var otomatik premium donanım kendisi bakımlar haricinde hiç servise gitmedi içerisinde en ufak bir trim seside yok ses yalıtımı bence başarılı golf 7 seviyesine yakın bence rahatlıkla ceed alabilirsiniz.
+1
Hatta tork konvertörlü şanzımana sahip az ve temiz kullanılmış 2.el Cee'd i, +1lt daha yakıt tüketimini göze alarak sorunsuzluk namına tercih edebilirsiniz :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: HusoRX7 ve elwind
ben olaya farklı açıdan yaklaşmak istiyorum. kia'nın DCT'si yüzünde cebinden binlerce tl çıkan var mı? ya da yolda kalan var mı? ya da arabarı haftalarca serviste yatan var mı? gerçekten merakımdan soruyorum çünkü şanzıman çift kavramaymış diye araba elenmez. lütfen kalkıp da şikayetvar.com linki falan paylaşmayalım. ben cidden bunu yaşayan kişilerden duymak istiyorum. şimdi burada bir insan dünya para verip dizel otomatik araba alacak. belki sürüş dinamikleri umrunda değil ve konfor istiyor ama sırf DCT'den dolayı rakibine göre konfor konusunda bariz sıkıntısı olan bir arabayı satın alıp pişman olmasın derim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve elwind
Bende cee'd yok ama şöyle var. 2016 model. Dct yani. Ben de sizin gibi Ankara'da yaşıyorum. Babam da İstanbul'da. Tatillerde falan oraya sık sık gidip yoğun trafikte kaldığım oldu ama ben bir sorun yaşamadım.

Ama Astra ya da cee'd iyi kötü bilmiyorum :) sadece sizin gibi Ankara'da yaşayan birisi olarak dct'den dolayı sorun yaşamadığımı söylemek istedim

Lenovo A6020a46 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
ben olaya farklı açıdan yaklaşmak istiyorum. kia'nın DCT'si yüzünde cebinden binlerce tl çıkan var mı? ya da yolda kalan var mı? ya da arabarı haftalarca serviste yatan var mı? gerçekten merakımdan soruyorum çünkü şanzıman çift kavramaymış diye araba elenmez. lütfen kalkıp da şikayetvar.com linki falan paylaşmayalım. ben cidden bunu yaşayan kişilerden duymak istiyorum. şimdi burada bir insan dünya para verip dizel otomatik araba alacak. belki sürüş dinamikleri umrunda değil ve konfor istiyor ama sırf DCT'den dolayı rakibine göre konfor konusunda bariz sıkıntısı olan bir arabayı satın alıp pişman olmasın derim

Evet çift kavramadan dolayı araç elenmez.. bir kaç arıza da, aracı ve şanzıman kötü yapmaz.. istatistiksel olarak bakmak lazım bu olaylara.. lakin sorunuzun cevabını bizzat kia servisinden duyduğum için yorum yazmak istedim.. evet, ylda kalma olayı olabiliyormuş... ama sanırım tam yolda kalmak tan çok ısınma problemi yaşanan durumlar varmış.... tabi araç biraz dinelndikten sonra yola devam edilebilir.. tam yolda kalma denemez ama genel bir bilgi olması açısından paylaştım...

Bu dct yi kötü ve zayıf bir şanzıman yapar mı? Bence hayır... ben tercih edermiyim.. ederim...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard ve saracer
+1
Hatta tork konvertörlü şanzımana sahip az ve temiz kullanılmış 2.el Cee'd i, +1lt daha yakıt tüketimini göze alarak sorunsuzluk namına tercih edebilirsiniz :)

Üstat tork konvertörlüler için fecaat yakıt tüketimi örnekleri vardı koonularda.. 1lt fazla yakması ancak dct olanlarda... araç sahipleri dct olsa bile 1-1.5 lt fazla yaktığından şikayet ediyorlardı (güç, rakipler ve gidişine göre) ..sanırın tork konvertörlü için fark benzer bir Alman veya Fransıza göre 2lt den aşşa değil (hatta 9lt nin a ltına inemeyenler de okudum.. hoş kullanımada bağlı tabi)
 
308 kullanan biri olarak söylüyorum arka traverslerinin sorunlu olduklarını bildikleri halde değiştirsek yine aynı olcak diye değiştirmeyen bir pejo servisi var. inanılmaz derece bilgisiz ve ilgisizler. en ufak tümsekten bile bam güm şeklinde geçiyo ki bu durum 500 km de yaşanmaya başladı şuanda araç 10 bin km de. şanzımanı tam otomatik olduğu için sorunsuz vites geçişleri çok sarsıntılı onun dışında en büyük dezavantajını söylemek isterim arabanın koltukları. Hayatında binip binebilceğin en kötü koltuklar 308 de 2 saatten sonra başlıyo heryerin ağrımaya başlıyo uzun yolda hele ki araçtan indiğinde dayak yemişten beter oluyosun öyle bir koltuk ki arkadan öne doğru yamuk resmen kafalığıda öne doğru yatık olduğundan yaslandığında boynun bükük kalıyo.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...