KAPALI Kia ceed vs astra hb otomatik dizel

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan elwind
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

elwind

Asfalt Kurutucu
29
Arkadaşlar iki araba arasında kararsız kaldık kullanışlılık keyifli sürüm sorunsuzluk hangi aracı önerirsiniz donanımları çok önemli değil az yaksın 2arabada 0alıncak alınırsa hangisini neden önerirsiniz alman hayranlığı olmadan cevaplarsanız sevinirim
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
308 kullanan biri olarak söylüyorum arka traverslerinin sorunlu olduklarını bildikleri halde değiştirsek yine aynı olcak diye değiştirmeyen bir pejo servisi var. inanılmaz derece bilgisiz ve ilgisizler. en ufak tümsekten bile bam güm şeklinde geçiyo ki bu durum 500 km de yaşanmaya başladı şuanda araç 10 bin km de. şanzımanı tam otomatik olduğu için sorunsuz vites geçişleri çok sarsıntılı onun dışında en büyük dezavantajını söylemek isterim arabanın koltukları. Hayatında binip binebilceğin en kötü koltuklar 308 de 2 saatten sonra başlıyo heryerin ağrımaya başlıyo uzun yolda hele ki araçtan indiğinde dayak yemişten beter oluyosun öyle bir koltuk ki arkadan öne doğru yamuk resmen kafalığıda öne doğru yatık olduğundan yaslandığında boynun bükük kalıyo.

İlgimç tespitler...
Şu koltuk işi genel bir şikayetse, çok can sıkar...
 
308 kullanan biri olarak söylüyorum arka traverslerinin sorunlu olduklarını bildikleri halde değiştirsek yine aynı olcak diye değiştirmeyen bir pejo servisi var. inanılmaz derece bilgisiz ve ilgisizler. en ufak tümsekten bile bam güm şeklinde geçiyo ki bu durum 500 km de yaşanmaya başladı şuanda araç 10 bin km de. şanzımanı tam otomatik olduğu için sorunsuz vites geçişleri çok sarsıntılı onun dışında en büyük dezavantajını söylemek isterim arabanın koltukları. Hayatında binip binebilceğin en kötü koltuklar 308 de 2 saatten sonra başlıyo heryerin ağrımaya başlıyo uzun yolda hele ki araçtan indiğinde dayak yemişten beter oluyosun öyle bir koltuk ki arkadan öne doğru yamuk resmen kafalığıda öne doğru yatık olduğundan yaslandığında boynun bükük kalıyo.
Cidden ilginç tespitler. Peugeot Malatya bayisi sağolsun arabayı 2 saat kadar inceleme ve sürmeme rağmen ne koltuktan ne de şanzıman geçişlerinden şikayetçiydim. Araba da beğenmediğim 2 şey arka yaşam alanının darlığı ve ortadaki ekranın yavaşlığıydı.
 
Üstat tork konvertörlüler için fecaat yakıt tüketimi örnekleri vardı koonularda.. 1lt fazla yakması ancak dct olanlarda... araç sahipleri dct olsa bile 1-1.5 lt fazla yaktığından şikayet ediyorlardı (güç, rakipler ve gidişine göre) ..sanırın tork konvertörlü için fark benzer bir Alman veya Fransıza göre 2lt den aşşa değil (hatta 9lt nin a ltına inemeyenler de okudum.. hoş kullanımada bağlı tabi)
DCT + 1lt diyorum :) Kafamda DCT ile ortalama 7, tork konvertörlü ile 8 dedim. Tabii sürüş senaryolarına göre +/- değişkenlik gösterir.
308 kullanan biri olarak söylüyorum arka traverslerinin sorunlu olduklarını bildikleri halde değiştirsek yine aynı olcak diye değiştirmeyen bir pejo servisi var. inanılmaz derece bilgisiz ve ilgisizler. en ufak tümsekten bile bam güm şeklinde geçiyo ki bu durum 500 km de yaşanmaya başladı şuanda araç 10 bin km de. şanzımanı tam otomatik olduğu için sorunsuz vites geçişleri çok sarsıntılı onun dışında en büyük dezavantajını söylemek isterim arabanın koltukları. Hayatında binip binebilceğin en kötü koltuklar 308 de 2 saatten sonra başlıyo heryerin ağrımaya başlıyo uzun yolda hele ki araçtan indiğinde dayak yemişten beter oluyosun öyle bir koltuk ki arkadan öne doğru yamuk resmen kafalığıda öne doğru yatık olduğundan yaslandığında boynun bükük kalıyo.
Hocam koltuk ve arka travers konusuna çok şaşırdım :/ Valla geçimş olsun ne diyeyim bilemedim.
 
ben olaya farklı açıdan yaklaşmak istiyorum. kia'nın DCT'si yüzünde cebinden binlerce tl çıkan var mı? ya da yolda kalan var mı? ya da arabarı haftalarca serviste yatan var mı? gerçekten merakımdan soruyorum çünkü şanzıman çift kavramaymış diye araba elenmez. lütfen kalkıp da şikayetvar.com linki falan paylaşmayalım. ben cidden bunu yaşayan kişilerden duymak istiyorum. şimdi burada bir insan dünya para verip dizel otomatik araba alacak. belki sürüş dinamikleri umrunda değil ve konfor istiyor ama sırf DCT'den dolayı rakibine göre konfor konusunda bariz sıkıntısı olan bir arabayı satın alıp pişman olmasın derim
Ağzınızdan bal damlıyor vesselam :).
 
Evet çift kavramadan dolayı araç elenmez.. bir kaç arıza da, aracı ve şanzıman kötü yapmaz.. istatistiksel olarak bakmak lazım bu olaylara.. lakin sorunuzun cevabını bizzat kia servisinden duyduğum için yorum yazmak istedim.. evet, ylda kalma olayı olabiliyormuş... ama sanırım tam yolda kalmak tan çok ısınma problemi yaşanan durumlar varmış.... tabi araç biraz dinelndikten sonra yola devam edilebilir.. tam yolda kalma denemez ama genel bir bilgi olması açısından paylaştım...

Bu dct yi kötü ve zayıf bir şanzıman yapar mı? Bence hayır... ben tercih edermiyim.. ederim...
ısınma olayı yine iyi idare edilir. başka arıza olmasın. benim otomatik bir şanzımanda en korktuğum şey şanzımanın komple işe yaramaz hale gelmesidir. bunu Volvo aracımda yaşamıştım ki büyük çapta bir revizyon ile 11000tl'ye mal olmuştu. Otomatik şanzımanların sefası da cefası da yüksek limitte oluyor maalesef. Bir arkadaşım DSG'de 70000km de kavrama değişti (garantiden) sonra 100000km komple şanzıman değişti (garantiden). Abim 90000km Mercedes'in 7 ileri DCT'sini kullandı tık demedi. Bir arkadaşım 45000km kullandı DSG'li arabasını sattı birşey yaşamadan. Bir diğer arkadaşım EDC'li clio kullanıyor araç 50000km şanzımanla alakalı sorun yaşamadı. Şirket aracına biniyorum 135000km'de DSG'li. Şanzımandan dolayı servise gitmedi. Gözlerimle bizzat DSG'den yolda kalmış 2012 model mk2 leon gördüm. Mekatronik arızası yaşamış iki tane leon sahibi ben servisteyken oradaydı. Biri yokuşta bile el freni kullanmazmış kendi diyordu da bu şanzımanı aklamaz ama onun öküz olduğu gerçeğini de değiştirmez. DCT'den yolda kalan daha ben duymadım. Ama varmış :) Yani neticede.. Bu teknoloji iyi hoş da arıza çıkarırsa garantisi yoksa ya da iyi niyet garantisi yoksa can yakar. Ama her şeye rağmen bence şanzıman çift kavrama diye bir araba seçeneklerden tümden elenmemeli. Çünkü bu düşünce yapısıyla bir hayat yaşarsam para verdiğim hiçbir şey için risk alamam ve bu da beni her daim mutlu etmeyebilir. Mesela en sorunsuz markalardan biri diye sürelki Toyota'ya binsem diğer firmalardaki daha çok beğendiğim arabaları hiç alamamış olurum. Bilemiyorum gerçekten göreceli bir konu.. Benim fikrim bu yönde.

Bu arada mühim olan sportif sürüş olsaydı %100 astra alırdım. Ancak benim için mühim olan konfor ise creed önde duruyor.
 
Kiralık Ceed kullanmıstım, konforu çok övülüyor ama katılmıyorum. Araba ağır olduğunu hissettiriyor ve bu ağırlıktan dolayı bazı çukurlara hızlı girdiğinizde fiyatına yakısan tepkileri vermiyor. Denilenin aksine aman aman bi konforu yok bence, sakin giderken iyi ama. 7 ileri DCT gayet güzel çalısıyor, istediğiniz vitesi seçiyor, kararsızlık yasamadı hiç. Ağırlığından ötürü, araç bana çok atik gelmedi. Evet yüksek süratlere çıkıyor ama öyle aman aman bi gidişi yok. Ayrıca tüketimi de çok fazla bir dizele göre. Biraz trafikle 8.5 olabiliyor, sakin kullanımla 7'nin altına çok da kolay inmiyor. Yalıtımı falan iyi, i30'dan bi tık daha sportif hissettiriyor. Sadece cam tavandan trim sesi geliyordu ama beni çok rahatsız etti. Her çukurda ötüyordu ve araç 30 bindeydi.
Sonuç olarak Astra kullanmadım. Ama otomatik şart değilse, hafifliğinden dolayı daha atik hissettireceği için ben manuel Astra seçerdim. Asra'nın sert olduğunu duydum. Ceed sakin kullanımda Astra'ya göre daha huzurlu olabilir, ama performans ve tüketim benim için daha öncelikli. Siz de test sürüşü yapın ve hangisi size hitap ediyorsa onu belirleyin.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...