AÇIK Kia Sorento gibi 4x4 araç önerisi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan itsemron
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

itsemron

Emre
Senkromeççi
11
25
Marka
Ford
Merhaba arkadaşlar, Kia Sorento 2.5 CRDi örneğini vermemin nedeni, 4x4 ağır arazi modu olması ve kupasının ayrı olmasıydı. Bu özellik, aracı daha fazla yükseltme imkanı sağlıyordu, bu yüzden hoşuma gidiyordu. Ayrıca, yılına göre oldukça donanımlı bir araçtı. Benzer bir araç arıyorum, önerileriniz ne olur? Bütçem 800 bin TL civarına kadar çıkabilir.

Genellikle şehir içinde kullanıyorum, fakat hafta sonları kamp için dağ ve bayıra gittiğim de oluyor. Bu yüzden 4x4 bir araç istiyorum. Yükseltilebilir veya standart olarak normalden yüksek olması, hafif bozuk yollarda iniş çıkış yaparken problem yaşamamak açısından benim için önemli.
 
Son düzenleme:

Ne kadar iyi bir seçenek olduğu tartışılır lakin otomobil olarak iyi bir otomobil olduğu aşikâr. Ben şans verirdim.
Fiyatına göre güzel duruyor hocam ama herhalde içimdeki ön yargıyı kıramıyorum fiat'a karşı. Bir gördüğüm teknik verilerden yakıtı fazla gibi gözüküyor. O da 4x4 ve 7 kişilik olmasından kaynaklı ağırlıktandır diye düşünüyorum.
 
Fiyatına göre güzel duruyor hocam ama herhalde içimdeki ön yargıyı kıramıyorum fiat'a karşı. Bir gördüğüm teknik verilerden yakıtı fazla gibi gözüküyor. O da 4x4 ve 7 kişilik olmasından kaynaklı ağırlıktandır diye düşünüyorum.
Herkes gider, Fiat-Tofaş grubu kalır bu ülkede. Önyargı oluşturacak bir durum olduğunu ben düşünmüyorum. Kaldı ki Fiat alt sınıf bir marka değildir( ülkemizdeki otomobillere göre değerlendirmeyin) ülke sınırları içerisinde alınabilecek en mantıklı, en az yürütme maliyetli markalardan bir tanesi. Bu otomobilin maliyetleri elbette yukarıda olacaktır bir miktar ama böylesine bir SUV alınacaksa maliyetli olacağı bilinmeli.
 
Herkes gider, Fiat-Tofaş grubu kalır bu ülkede. Önyargı oluşturacak bir durum olduğunu ben düşünmüyorum. Kaldı ki Fiat alt sınıf bir marka değildir( ülkemizdeki otomobillere göre değerlendirmeyin) ülke sınırları içerisinde alınabilecek en mantıklı, en az yürütme maliyetli markalardan bir tanesi. Bu otomobilin maliyetleri elbette yukarıda olacaktır bir miktar ama böylesine bir SUV alınacaksa maliyetli olacağı bilinmeli.
Evet , bende de o yüzden pozitif algı var.

2.0 Multijet nedir ? Ona bakmak lazım sadece.

Freemont'u ben de beğeniyorum , Captiva yerine direkt tercih ederim mesela.
Bu yüzden olacak ki , fiyatları yükselmiş sanki 😅
Piyasa arabalarından ucuz olması lazım , değil.
 
Evet , bende de o yüzden pozitif algı var.

2.0 Multijet nedir ? Ona bakmak lazım sadece.

Freemont'u ben de beğeniyorum , Captiva yerine direkt tercih ederim mesela.
Bu yüzden olacak ki , fiyatları yükselmiş sanki 😅
Piyasa arabalarından ucuz olması lazım , değil.
2.0 Multijet Doblo'da da kullanıldı. Yurtdışında Alfa Romeo Giulietta'lar var bu motora sahip. Punto'lara falan swap yapıyorlar. Ucu da açık. 300-350 hp'lere kadar yükleyenler var. Brezilya'da özellikle bu motoru modifiye ediyorlar baya. Ben sorunludur diyeni görmedim, emin olmak adına link atmadan yine baktım, kullananlar memnun
 
2.0 Multijet Doblo'da da kullanıldı. Yurtdışında Alfa Romeo Giulietta'lar var bu motora sahip. Punto'lara falan swap yapıyorlar. Ucu da açık. 300-350 hp'lere kadar yükleyenler var. Brezilya'da özellikle bu motoru modifiye ediyorlar baya. Ben sorunludur diyeni görmedim, emin olmak adına link atmadan yine baktım, kullananlar memnun
O zaman 🐍
Captiva gibi süpriz yumurta olabilir diye düşündüm.
70.000KM'de rektifiye yapan arkadaşım var 😁
 
Fiyatına göre güzel duruyor hocam ama herhalde içimdeki ön yargıyı kıramıyorum fiat'a karşı. Bir gördüğüm teknik verilerden yakıtı fazla gibi gözüküyor. O da 4x4 ve 7 kişilik olmasından kaynaklı ağırlıktandır diye düşünüyorum.
Fiat sayılmaz aslında bu araç, orijinali dodge, wikipediadan baktığınızda related kısmında chrysler 200/sebring ve dodge avenger çıkmakta. Herhangi bir fiat modeliyle bir ortaklığı dahi bulunmamakta.
Çok yakmasının nedeni ağırlığı, 2ton. Amerikan aracı olduğundan olsa gerek, gereğinden fazla ağır.
 
Misal jeep compass 1.4'ü de beğendim bugün tekrar baktım da, tek problemi yakıtı gibi gözüküyor şu anlık 1.6 dizel bir araç ile kıyaslayınca tabii. En azından daha genç bir araç.

Hocam o konuda eğer LPG takıntınız yok ise direkt enjeksiyonlu bir motor olmadığı için tüp takılabiliyor he ne kadar önerilmese de, fakat bir tanıdığım Gulietta'da bu motoru LPG ile kullanıyor biraz farklı bir tüp yazılımı var sadece dipgaz falan durumlarında benzine geçiyor kalan durumlarda normal LPG. Eski sahibi takdırmış ve yaklaşık 70k kmdir bakımlarını zamanında yaparak sorunsuz biniyor ama genel LPG kaynaklı sorun çıkaran bir motor değil zaten multiair ünitesi biraz zamanla sıkıntı çıkarabiliyor fakat bu da garanti değil bazıları var yanlış yağ yüzünden 50k kmde ünite bozuyor bazıları 250k kmde sıkıntısız biniyor bozulursa bi tık tuzlu oluyor sadece, Şanzıman zaten bahsetmeye gerek yok ZF9HP. Bence oldukça güzel bir araç herseyden önce premium olan hiç değilse premium algısı olan bir araç.
 
2.0 Multijet Doblo'da da kullanıldı. Yurtdışında Alfa Romeo Giulietta'lar var bu motora sahip. Punto'lara falan swap yapıyorlar. Ucu da açık. 300-350 hp'lere kadar yükleyenler var. Brezilya'da özellikle bu motoru modifiye ediyorlar baya. Ben sorunludur diyeni görmedim, emin olmak adına link atmadan yine baktım, kullananlar memnun

Aynen hocam bahsettiğiniz gibi zaten yanlış hatırlamıyorsam hepimizin aşina olduğu bir motor denebilir çünkü her yerde gördüğümüz 1.6 Multijetler aslında 2.0 multijetin destroke edilmiş hali özünde aynı bloğa sahipler denebilir tabiki kapakdan turboya enjektöre kadar bir ton fark var ama oldukça uzun ömürlü bir makine jeep Cherokee, Compass'ta Opel Insignia vb araçlarda da sağda solda görüyoruz zaten. Bir tanıdığım Cherokee'de 320k yı devirmiş durumda ve bir kere turbo reviyonu dışında masraf da çıkarmadı.
 
Algısı , premiumlardan yüksek gerçekten.

Herkes fiyatları biliyor artık , X3 ama 1.6 diyor ya da C200d ucuz aslında VS.

Ama JEEP çok bilen olmadığından , akla Grand Cherokee geliyor 😁
Gerçekten de öyle valla hocam gönül isterdi ki mazot ucuz olsun da arkadaşa 3.0 CRD om642 motorlu bir Grand Cherokee önerelim ama neredeeee garajdan çıkarması bile cep yakar 12 litrenin altında zor yakar full şehir içinde😁
 
Son düzenleme:
Hocam o konuda eğer LPG takıntınız yok ise direkt enjeksiyonlu bir motor olmadığı için tüp takılabiliyor he ne kadar önerilmese de, fakat bir tanıdığım Gulietta'da bu motoru LPG ile kullanıyor biraz farklı bir tüp yazılımı var sadece dipgaz falan durumlarında benzine geçiyor kalan durumlarda normal LPG. Eski sahibi takdırmış ve yaklaşık 70k kmdir bakımlarını zamanında yaparak sorunsuz biniyor ama genel LPG kaynaklı sorun çıkaran bir motor değil zaten multiair ünitesi biraz zamanla sıkıntı çıkarabiliyor fakat bu da garanti değil bazıları var yanlış yağ yüzünden 50k kmde ünite bozuyor bazıları 250k kmde sıkıntısız biniyor bozulursa bi tık tuzlu oluyor sadece, Şanzıman zaten bahsetmeye gerek yok ZF9HP. Bence oldukça güzel bir araç herseyden önce premium olan hiç değilse premium algısı olan bir araç.
Dizele göre elbet yaktı fazla da çok uzun km ler yapar mıyım yapmaz mıyım orası şu an pek net değil. Yanında da ufak bir motor almayı düşünüyorum çünkü. O yüzden çokta lpg taktırma taraftarı değilim şu anlık, bakalım zaman ne gösterir eder bilemiyorum. Ama offroad modlarını falan beğendim. Trailhawk modeli gelseymiş TR'ye iyiyimiş :) Premium mudur bilemiyorum ama algısı olduğu konusu doğru, biraz da o kandırıyor beni.
Algısı , premiumlardan yüksek gerçekten.

Herkes fiyatları biliyor artık , X3 ama 1.6 diyor ya da C200d ucuz aslında VS.

Ama JEEP çok bilen olmadığından , akla Grand Cherokee geliyor 😁
Keşke yakıt ucuz olsa, araç fiyatları çok yüksek olmasa da grand cherokee ye de binebilsek :D


@bt aslında çokta bir ön yargım yok biraz toplum dayatması diyelim. Hoşuma gittikten sonra da çok bir önemi yok benim için markanın.