AÇIK KIA SPORTAGE 1.6 CRDI DPF Rejenerasyonu

GT-R R35

Senkromeççi
18 Eyl 2023
36
0
60
22
Istanbul
Marka
Kia
2020 1.6 Dizel Sportage aracımda sanki sık DPF Rejenerasyon işlemi oluyor. Servise Ağustos sonu gittiğimde Cihazdan DPF temizliğini sağlamıştık. Ondan sonra yaklaşık 180 KM Sonra tekrar araç Rejenerasyon yapmıştı. Bu akşam tekrar 400 kilometre sonra bu işlemi yaptı.
Bu işlemi yaptığını gösterge Ekranının ortasında bulunan Anlık Yakıt Grafiğinden anlayabiliyorum. Bu anlık Yakıt Grafiği bu işlem sırasında 3.Viteste iken 0'a düşmüyor. Fakat Vites 4'te iken 0'a düşüyor. Yani bu sırada Rejenerasyon mu yapıyor, ya da bana mı öyle geliyor tam olarak anlayamadım sanırım hala. Araç herhangi bir DPF Arıza Işığı yakmadı hiç şimdiye dek. Ama bu yaptığı işlem sıklığıı normal mi? Ya da bu tamamen normal ve benim fazla dikkatimden dolayı mı oluyor?

İlginen herkese şimdiden teşekkür ederim.

@M.Shadows bu konu hakkında fikriniz var mı?
 

Bedirhan

Reis
Yönetici
Admin
Destekçi
8 Eyl 2016
6,278
21,697
5,320
26
Avcılar-Darıca
Ya şunu da söylemeyi unuttum. Bahsettiğim bu Rejenerasyon işleminden önce, Araç ile 3.köprü yoluna çıkıp biraz Top speed denedim. Ondan yaklaşık 4 gün sonra falan bahsettiğim bu işlem oluştu.

Yani o Performanslı kullanımımın hiç mi artısı olmadı Partikül yakma olarak bilmiyorum. Gerçi sabit devir belli bir hızda gitmedim, daha çok top speed gittim dediğim gibi.

Sanırım TP'nin yakıtı iyi değil, Opet Ultra Force, ya da Shell V-Power alacağım bi dahakine.

Ayrıca bu Rejenerasyon işlemi sırasında Motor Yağına mazot karışıyor diyorlar, endişemde bu yüzden biraz.

Gittiğiniz yolun eğimi(rad), havanın sıcaklığı(K°), o gün ki havanın temizlik katsayısı,(Air Quality Index/AQI/ppm), bulunduğunuz yerdeki hava basıncı (hPa), araca yansıyan güneşin etki ettiği alandaki ışıma miktarı (C/kg), kullandığınız lastik, oradaki asfaltın kalitesi gibi verileri DPF rejenerasyonu işlemi başladığı zaman not etmeniz ve diğer durumlarla karşılaştırmanız elinizde daha somut bir hipotez olması açısından faydalı olacaktır.

Yakıt almadan önce yakıtın hangi rafineriden temin ediliğini, hangi plakalı tanker ile taşındığı, depolama yapılan yerin kalite ölçümlerinin ne durumda olduğunu ve bu işlemler esnasında gerekli ekipmanların kontrol-kalibrasyonlarının en son ne zaman yapıldığını da öğrenmek gerek. Bunlara ek olarak yakıt alırken şöyle bir filtre kullanmak da mantıklı olabilir:
Not: Her yakıt aldığınızda bir miktar örnek alıp belirli bir süre muhafaza etmek, rejenarasyon erken başladığında analize göndererek sorun kaynağının daha kolay tespit edilmesinde yardımcı olabilir.

Yağ yakıt karıştırma problemi için faydalı bilgiler içeren aşağıdaki konuyu dikkatlice okumanızı tavsiye ederim.

Sevgiler.
 

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,139
1
3,140
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
Gittiğiniz yolun eğimi(rad), havanın sıcaklığı(K°), o gün ki havanın temizlik katsayısı,(Air Quality Index/AQI/ppm), bulunduğunuz yerdeki hava basıncı (hPa), araca yansıyan güneşin etki ettiği alandaki ışıma miktarı (C/kg), kullandığınız lastik, oradaki asfaltın kalitesi gibi verileri DPF rejenerasyonu işlemi başladığı zaman not etmeniz ve diğer durumlarla karşılaştırmanız elinizde daha somut bir hipotez olması açısından faydalı olacaktır.

Yakıt almadan önce yakıtın hangi rafineriden temin ediliğini, hangi plakalı tanker ile taşındığı, depolama yapılan yerin kalite ölçümlerinin ne durumda olduğunu ve bu işlemler esnasında gerekli ekipmanların kontrol-kalibrasyonlarının en son ne zaman yapıldığını da öğrenmek gerek. Bunlara ek olarak yakıt alırken şöyle bir filtre kullanmak da mantıklı olabilir:
Not: Her yakıt aldığınızda bir miktar örnek alıp belirli bir süre muhafaza etmek, rejenarasyon erken başladığında analize göndererek sorun kaynağının daha kolay tespit edilmesinde yardımcı olabilir.

Yağ yakıt karıştırma problemi için faydalı bilgiler içeren aşağıdaki konuyu dikkatlice okumanızı tavsiye ederim.

Sevgiler.
Ben yakıt alırken yanımda zeytinyağı götürüp bardakta alacağım yakıtla karıştırıyorum. Eğer yakıt zeytinyağını bastırıp üste çıkmaya çalışıyorsa şüphelenip almaktan vazgeçiyorum. Tabi zeytinyağının asit oranı ve yetiştirildiği bölge de önemli. Soğuk sıkım Ayvalık zeytinyağı önerimdir.
 

mrtkap

Profesör
8 Ara 2017
899
1,656
2,320
İst.
Marka
Ford
Güzel kardeşim aracında bir problem yok, adam akıllı yerden yakıt al. Maceraya girme, sonrasını da sal. DPF'in bir çalışma aralığı yok, kurum oldukça devreye girer. Sen yoluna devam et.
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,651
1
5,174
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Gayet normal. Piyasada çoğu insan, dpf'i 100-150 binde tıkanıyor sanıyor. Aslında dpf rejenerasyon yapmadan maksimum 500-600 km gider. Çoğu zaman da rejenerasyon yaptığını anlamazsınız.

O çok yüksek km'lerdeki tıkanıp bir daha açılmama hikayesi kurumdan ötürü değil külden ötürüdür. Onun kaynağı da kükürtü yüksek kalitesiz yakıt ve ucuz motor yağıdır.

 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,651
1
5,174
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Evet araç full şehir içinde kullanılıyor. Bir de serviste dediğim DPF Temizlik işlemi tam anlamıyla bitmeden usta yarıda kesmişti işlemi. Ondan dolayı araç 180 KM sonra otomatik tekrar Rejenerasyona girdi. Daha sonra 400 KM sonra en son Dün Akşam yaptı bu işlemi.

Yani ortalama olarak her 400 Km'de bir yapıyor araç ve hep şehir içinde kullanılıyor. Uzun yola senede 1 kere gidiyor sadece.


Biliyorsunuz, bu işlem sırasında Motor Yağına bir miktar Mazot karışabiliyor haliyle. Bunun uzun vade de bir zararı söz konusu mudur?
Şehiriçinde daha fazla gerçekleşiyor bu mazot karıştırma işi. Yağ bakım periyodu olan km'ler içinde kritik eşiklere yaklaşmıyor olsa da gene de çok ideal bir durum değil tabi. Gerekirse 15 bin yerine 12 binde falan yağ değiştirmekte fayda var.
 

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,051
3
4,965
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Yakıtı en son TP'den aldım. Her zaman Shell den almıyorum, arada V-power aldım ama dediğim gibi devamlı değil.
Farklı yerlerden, Opet Ultra Force vs. ler den alıyorum yakıtı.

Normalde 400 KM'de bu işlem oluşuyordu fakat, dediğim gibi dün Akşam 237 KM sonra bu işlem tekrar devreye girdi.

Herhangi bir anormallik var mı onu öğrenmek istiyorum. Araç çekişinde herhangi bir sorun yok, gayet iyi çekişi var koltuğa yaslıyor ama hâla kafamda bu işlemin sıkmı olup olmadığı var.

Yok,güvenle sürebilirsiniz.
 

mtb_rider

Mustafa Özer
Panpa
6 Eyl 2020
797
1,559
2,520
37
Sakarya
Marka
Kia
Yakıtı en son TP'den aldım. Her zaman Shell den almıyorum, arada V-power aldım ama dediğim gibi devamlı değil.
Farklı yerlerden, Opet Ultra Force vs. ler den alıyorum yakıtı.

Normalde 400 KM'de bu işlem oluşuyordu fakat, dediğim gibi dün Akşam 237 KM sonra bu işlem tekrar devreye girdi.

Herhangi bir anormallik var mı onu öğrenmek istiyorum. Araç çekişinde herhangi bir sorun yok, gayet iyi çekişi var koltuğa yaslıyor ama hâla kafamda bu işlemin sıkmı olup olmadığı var.

Otto Çevrimi bu sorunun cevabını vermiş zaten.

@Cenk 'te aynı şeyi anlatıyor sana.



İdeal. Neredeyse her araç bu aralıkta yapıyor. Full şehiriçi kullanan araç 200-300 km'de bile rejenerasyon yapabilir.

DPF o kadar karmaşık bir şey değil hocam. Kullanım senaryonuza göre sistem temizliği daha sık da devreye girebilir, daha az da girebilir. Yani bunun şu km'de girer gibi bir standardı pek yok. DPF direkt tıkalı olsa, aracın temizlemeyeceği halde olsa zaten arıza uyarısı verir ayrı, bir de çekiş sorunları oluşur. Ama illa kafanızda soru işareti oluşuyorsa yetkili servise gidip aracı makineye bağlarlar. Dpf sensöründe sorun olup olmadığı ve dpf'in ne kadar dolu olduğu kontrol edilir basit şekilde.

@Cenk DPF içindeki kurumu ölçen sensörü PM sensör diye adlandırıyor KIA. Arıza olursa direk motor arıza ışığı yakıyor. Benim başıma geldi.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,282
45,924
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Hocam daha önce dediğinizi Servise belirtip Filtredeki kurum miktarına OBD ile bağlanan tabletten baktırtmıştım. 19 GR gibi bir Partikül miktarı vardı o zaman. Göstergede arıza ışı belirmiyor dediğim gibi, sadece bu Otomatik Rejenerasyon sıklığının anormal mi yoksa normal mi olduğunu merak ettim.
Servis doluluk oranını normal gördüyse ortada sorun yok demektir. Rejenerasyon sıklığı da kullanımınıza ve dpf doluluk oranına göre farklılık gösterir. Sık da çalışabilir az da çalışabilir.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,282
45,924
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bu DPF işlemini daha da uzatmak için TP'nin Dizel yakıtı mı daha iyidir, Shell V-Power ya da Opet UltraForce veyahut Total mi daha iyidir sizce?
Dpf işleminin uzaması ya da kısalması sizin elinizde değil. Sistem otomatik olarak ne yaparsa odur. Herhangi bir akaryakıtın da dpf üzerinde yüksek oranda etki edecek bir durumu olduğunu düşünmüyorum. Sadece kötü akaryakıt almayın yeter.
@Cenk DPF içindeki kurumu ölçen sensörü PM sensör diye adlandırıyor KIA. Arıza olursa direk motor arıza ışığı yakıyor. Benim başıma geldi.
Zaten olması gereken de o. Bildiğim vag grubu da benzer davranıyor. Focus'ta hiç başıma gelmedi ama benimkide kendisi temizleyemeyecek hale gelseydi muhtemelen arıza ışığı yakardı.
 

GT-R R35

Senkromeççi
18 Eyl 2023
36
0
60
22
Istanbul
Marka
Kia
Gayet normal. Piyasada çoğu insan, dpf'i 100-150 binde tıkanıyor sanıyor. Aslında dpf rejenerasyon yapmadan maksimum 500-600 km gider. Çoğu zaman da rejenerasyon yaptığını anlamazsınız.

O çok yüksek km'lerdeki tıkanıp bir daha açılmama hikayesi kurumdan ötürü değil külden ötürüdür. Onun kaynağı da kükürtü yüksek kalitesiz yakıt ve ucuz motor yağıdır.

Hocam yani bu Rejenerasyon sıklığı normal mi diyorsunuz?
Biraz sık mı yoksa, bu yaptığı aralık ideal mi Aracın?
 
Son düzenleme:

GT-R R35

Senkromeççi
18 Eyl 2023
36
0
60
22
Istanbul
Marka
Kia
İdeal. Neredeyse her araç bu aralıkta yapıyor. Full şehiriçi kullanan araç 200-300 km'de bile rejenerasyon yapabilir.
Evet araç full şehir içinde kullanılıyor. Bir de serviste dediğim DPF Temizlik işlemi tam anlamıyla bitmeden usta yarıda kesmişti işlemi. Ondan dolayı araç 180 KM sonra otomatik tekrar Rejenerasyona girdi. Daha sonra 400 KM sonra en son Dün Akşam yaptı bu işlemi.

Yani ortalama olarak her 400 Km'de bir yapıyor araç ve hep şehir içinde kullanılıyor. Uzun yola senede 1 kere gidiyor sadece.


Biliyorsunuz, bu işlem sırasında Motor Yağına bir miktar Mazot karışabiliyor haliyle. Bunun uzun vade de bir zararı söz konusu mudur?
 

GT-R R35

Senkromeççi
18 Eyl 2023
36
0
60
22
Istanbul
Marka
Kia
Şehiriçinde daha fazla gerçekleşiyor bu mazot karıştırma işi. Yağ bakım periyodu olan km'ler içinde kritik eşiklere yaklaşmıyor olsa da gene de çok ideal bir durum değil tabi. Gerekirse 15 bin yerine 12 binde falan yağ değiştirmekte fayda var.
10 binde bir değişiyor Motor Yağı, Yetkili Servis tarafından. Bu sıklık ideal sanırım. En son Petrol Ofisi Maxima 5W30 Pro koymuşlardı Yağ olarak.
 

GT-R R35

Senkromeççi
18 Eyl 2023
36
0
60
22
Istanbul
Marka
Kia
Şehiriçinde daha fazla gerçekleşiyor bu mazot karıştırma işi. Yağ bakım periyodu olan km'ler içinde kritik eşiklere yaklaşmıyor olsa da gene de çok ideal bir durum değil tabi. Gerekirse 15 bin yerine 12 binde falan yağ değiştirmekte fayda var.
Tekrar merhaba. Kusur bakmayın bir şey sormak istiyorum. Geçen sene ELM OBD Cihazıyla araç verilerine baktığımda, Ekran Görüntüsünü almış olduğum en son Rejenerasyon işleminin 2409 KM önce yapılmış olduğu yazıyordu.

Peki şu an arac niye 400 KM'de bir yapıyor olabilir acaba?
Bir fikriniz var mı? @Otto Çevrimi
 
Son düzenleme:

mtb_rider

Mustafa Özer
Panpa
6 Eyl 2020
797
1,559
2,520
37
Sakarya
Marka
Kia
Neyi öğrenmek istiyorsun tam olarak ?

Ben sana senaryoyu basitçe anlatayım.

Euro standartları gereği bu araçlarda Dizel Partikül Filtre sistemi var. Bu filtrenin içerisindeki partikül miktarını okuyan partikül madde sensörü isminde bir sensör var. Hatta 2 yıl önce benim araçta bozulmuştu. Aracın kullanım şekline göre DPF içerisindeki partikül miktarı artınca PM sensör araç beynine bilgi verir ve re jenerasyon başlar. Aracınızı sürekli kısa mesafe, sık trafik gibi şartlarda kullanırsınız 200 km'de re jenerasyon yapar, 1000km yol yaparsın egzoz yeterince ısındığı için hiç re jenerasyon yapmadan partikülleri yakıp atar.

Google'a yazdığında bu yazdığım senaryoya kolayca ulaşırsın.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım