Kia Sportage 1.6 Gdı Otomatik 135 PS Consept Plus

Q7X5

Taklacı Güvercin
19 Ağu 2017
37
47
295
Marka
Kia
Herkese selamlar
Aracımı elimden geldiğince tanıtmaya çalışacağım.Sportageyi 2015 Ağustosta aldım 2 seneyi biraz geçti aldığımdan beri.Normalde arabayı aldığım zaman 21 yaşında bir otomobil tutkunu genç için biraz ağır bir araba fakat rahmetli babam suvları cok sevdiği için suv bakmak zorunluluktu.Dizel motorlu araçlar qq,kadjar vs. sportageden fiyat olarak cok pahalıydı.Ki zaten benzinli düşünüyorduk bütçede maksimum 75 bin civarlarıydı.Otomatik olması da şarttı tabi araç alırken.
Bundan önce abimin kullandığı 2013 kuga 180 beygirlik 4x4 aracımız da vardı onuda 2 sene kullanıp satmıştık.O yüzden kuga seçeneğide elenmişti ve en çok içimize sineni sportage olmuştu baktığımız arabalardan(tiguan,xv vs.).Tabi şuanda sıfır olarak yeni kasada bu motor/şanzıman ve donanım ile alsanız 105 bini falan bulacaktır büyük ihtimalle.Arabayı alırken ön-arka-yan difizörler harici bir ek donanım eklettirmedim ki zaten navigasyon harici opsiyonel donanımıda yoktu.

İç mekandan başlayayım.Torpidoya kadar ve ön kapı üstü genelde yumuşak plastik.Kadran çevresini saran fırçalanmış alimünyum tarzı bir plastik malzeme var.Kötü hissettirmiyor ama çizilmeye müsait bir parça.Klima etrafında piano black malzeme türü var.Arka kapı üstleri sert plastik.Kapı açma kollarını çok kaliteli bulmuyorum daha iyi olabilirdi.İç mekan Tasarım olarak tartışılır fakat bana göre biraz sade kalıyor.Özellikle vites topuzu tasarımını beğenmiyorum.Arabada standart olarak gelen hesap makinesinden hallice bir ekran var işlevsiz.Yol bilgisayarı çok işlevsel olmasada grafikleri güzel.Eşya gözü olarak kapı cepleri ve kol dayama altında yeterli yer var.Genişlik olarak arkada diz mesafesi çok iyi ama baş mesafesi beklenenden 1 tık daha düşük.Kugadan daha kötü mesela baş mesafesinde.Bagaj olarak ortalama diyebilirim benim beklentileri karşılıyor 465 ıt olması lazım.Genel olarak iç mekan böyle.

Motor ve şanzımana gelirsek bu konuda bazı sıkıntıları var aracın.Motordan bahsetmek istiyorum 165 torkluk atmosferik gdı motor.Motor çekiş anlamında çok kötü atmosferik olmasından kaynaklı.Şehir içinde aracın içinde sürücü hariç ağırlık olmasa bile 3000 devir altı yürümüyor.Arabada çekiş çok zayıf .Performans olarak ise 4000 devirden sonra canlanma başlıyor arabada ama yinede cok fazla bir beklenti içine girmemek gerekli.Sadece 'yeterli' seviyede gidiyor.Beni fazla tatmin ettiği söylenemez güçlü otomobillerede alışık oldğum için ama normal kullanıcı pek bir sıkıntı yaşamaz.0-100 ölçmüştük 11.8 saniye yaklaşık olarak.Uzun yolda da rampalarda dipgaz girmediğiniz sürece bayılıyor.Performans almak ve arabanın uzamasını istiyorsanız adam akıllı gaza basmanız lazım kısacası yoksa yürümüyor makine :) Motor sesi olarak üst devirlerde çok yırtıcı bir sesi olmasada fena değil.

Şanzıman olarak tork konvertörlü bir şanzıman.Geçişlerde sarsıntı yok yapısından kaynaklı.Akıcılık ve kararlılık olarak hoşuma gidiyor.Rampalarda vites düşürmeleri itaatkar diyebilirim kararsız kalmıyor genellikle zaten tork düşük olduğu için en ufak gaz tepkimelerinizde anında vites düşürüyor.Vites geçiş hızı olarak beklediğimden biraz daha iyi.Lock-up yani kilitleme olarakta bir zf veya eat6ya göre daha geç kilitliyor şanzımanı biraz daha erken kilitleseydi daha iyi olabilirdi.Ama 128lik dizel motorlu ceed ve i30a göre daha iyi calısıyor her konuda bu sanzıman benzinli olduğundan dolayıda olabilir kalibrasyonlar farklıdır tahminimce.Manuel modda ise tepkileri tabikide bir Zf veya dsg ayarında değil bu yüzden pek keyif vermiyor tabi ama bazen rampada dipgaz yapsam bile en fazla 6dan 4e düşürürken manuel modda 6dan 3e düşürebildiğim için o sırada sık sık kullanıyorum.Kick down tuşu yok bu arada.büyük eksisi ise S modu olmaması.Bu yüzden direk deviri düşürüyor.

Konfor konusuna gelirsek eğer.Bu arabanın en iyi kartlarından birisi diye düşünüyorum.Arabada genel anlamda ilerlerken ipeksi sürüş,dinginlik ve huzur hissi gayet yüksek.Süspansiyonlar çok derin ve kısa çukurlara girmediğiniz sürece çok iyi hisettiriyor hem ses hemde sarsıntı olarak.Fakat derin ve kısa yerlere girdiğiniz zaman sarsıntı olarak değil fakat işitsel olarak hissediyorsunuz.Neyin üzerinizden geçtiğinizin farkındasınız ama bu size çok batmıyor bir bütün olarak geçiyor araba çukurların üstünden.Tabi bunda 60 yanak lastiklerinde etkisi vardır.Yalıtım olarak ise yine çok iyi olduğu konulardan bir tanesi.Büyük yan aynaları olmasına rağmen rüzgar sesi 130dan itibaren başlıyor yavaş yavaş.Ama içerde durulmuyor gibi bir durum söz konusu değil.Hep yavaş yavaş artıyor çok batmıyor size yani.Yol sesi kaymak asfaltta hiçbir sıkıntı yok ama bozuk asfaltta kötü lastiklerden de kaynaklı yüksek hızlarda biraz alıyor çok rahatsız etmesede.Ama genel anlamda otomobil rahatlık olarak bence çok iyi çoğu suvları kullanmış biri olarak söylüyorum.

Sürüş dinamiklerine gelirsek bu otomobilde çok şaşırdığım bir konuda yol tutuş olmuştu.Arabanın limitleri beklediğimden kesinlikle daha yüksek.Ani ağırlık transferlerinde veya lift-off yaptığınızda bile arka tarafta kopma değil kademeli olarak arkası gelmeye başlıyor.Kaymalar otomobilde kopma şeklinde değilde yavaş yavaş kademeli şekilde gerçekleşiyor yani.Bu konuda önceki kuga ilede benzer karakteri var.Önden kaymayada dirayetli bir araba limitleri yüksek.Virajda gövde salınımları olarakta bu konfora tahminimden daha az sağa sola yatıyor araba.Tabi bu araca bir hatchback veya sedan karoserli bir otomobilden geçen kişi suv olduğu için korkacaktır.İlk başlarda bende de tırsıntı olayı oluyordu ama alışınca öyle virajlara girmeye başlıyosunuz.Yüksek oldukları için alçak arabalara göre virajda takla hissiyatı fazla ama alışma ile alakalı bir durum :).Cr-v ve kugadan sonra onlardan daha alçak olduğu için alışmam daha kolay oldu.

Fakat üstünde berbat bile diyemeceğim bir lastik var.Hankook optimo k415 adlı bir lastik var fakat lastik demeye bin şahit lazım mukavvadan hallice.Yol tutuş ve frenler berbat bu lastikte.Apekste gaza yüklendiğinizde ki güçlü bir arabada değil 165 torklu sürücüyle beraber 1.5 tona yaklaşan bir kütleden bahsediyoruz buna rağmen kafasını içeriye sokacağı yerde dışarıya açılıyor.Düşük torka rağmen sürekli bir patinaj halinde.Fren anlamında da berbat.Kesinlikle ve kesinlikle tavsiye etmem size bu lastiği.Direksiyon hissiyatı ise spor mod sayesinde ağırlık olarak bir sıkıntı yok.Yapay bir sertlik olsa da üst hızlarda vs. güvenli hissettiriyor diyebilirim.Direksiyon tepkileri lastiklerden de kaynaklı tabi çok direkt olmasa da en direkt değil beklediğimden daha iyi çıktı.His olarak tabi ölü bir direksiyon çok fazla bir şey beklememek lazım bu konuda fazla keyif vermiyor elektrikli olduğu için zaten bu konuda eskisi gibi bir hissiyat bekliyemem yokta zaten.
Sürüş dinamikleri konusunda söylemek istediğim bir şeyde arabada espnin tamamen kapatılabilmesi :)Espsi tamamen kapatılabilen nadir suvlardan birisidir herhalde ki kugada bile tamamen kapanmıyordu.Bu konuda hakkını yiyemem beni mutlu ediyor :D
Frenlerden bahsedersem durma gücü olarak gayet iyi fakat fren pedalının hissiyatı berbat.Hem konum olarak hemde his olarak hiç içgüdüsel değil pedal hissiyatını hiç beğenmiyorum.Ama durma gücü olarak iyi olduğunu söyleyebilirim.

Yakıt Tüketimi.İşte bu konuda tartışmasız bir şekilde bu arabanın en kötü yanı yakıt tüketimi.Çokkk fazla yakıyor :( Resmen içiyor yakıtı.Bursada fazla trafiğe takılmadan agresif kullanımda ortalama olarak 13-13.5 litre yakıyor.Çok basmasanız bile 12 litreden aşağı mümkünatı yok düşmüyor araba.Uzun yolda otobanda 180-190 civarı,genelde 130 km/h ile de 8.5 litre yaktı.Uzun yolda beklediğim gibi ama şehir içinde haddinden fazla yakıyor ve yaktığı kadarda bir gidişi yok maalesef.

Bir başka beğenmediğim noktasıda görüş açıları.A sütunundan kaynaklı sola görüşler çok kısıtlı ve bunun yüzünden 2-3 kere tehlikeli durumlar yaşadım.Arka görüş parkta cok sorun olmuyor sensör ve geri görüş kamerasından dol.ayı ama sola doğru virajlarda özellikle cok sıkıntı.
Genel olarak araba böyle.Umarım anlatabilmişimdir aklıma şimdilik bu kadar geldi.Ek olarak merak ettiğiniz bir şey varsa sorabilirsiniz.Herkese aracıyla keyifli,kazasız belasız sürüşler diliyorum.İyi Forumlar...
 

Q7X5

Taklacı Güvercin
19 Ağu 2017
37
47
295
Marka
Kia
20151231_080959.jpg
20151231_135323.jpg
20160717_091528.jpg
 

HAKANBURSA

Asfalt Kurutucu
Beta Programı
8 Eyl 2016
34
71
685
24
BURSA
Marka
Hyundai
fazla yakması otm vitesden dolayı olabilirmi bende ix35 var bursa sehir içi 9,5-10,5 arsı sehir disi manisaya 7,5 yaktı
 
  • Beğeni
Tepkiler: Q7X5

Q7X5

Taklacı Güvercin
19 Ağu 2017
37
47
295
Marka
Kia
fazla yakması otm vitesden dolayı olabilirmi bende ix35 var bursa sehir içi 9,5-10,5 arsı sehir disi manisaya 7,5 yaktı
Tork konvertörlü olduğu için dediğiniz gibi etkisi var.1.5-2 litre arası fark ettiriyor tüketimi.Manuel olan versiyonları 9-10 litre arası yakıyor genelde ama manuelde bile kısa mesafe ve agresif kullanımda direk 13 litrelere çıkıyor kışın daha da artıyor.Uzun yol tüketiminde 90-100 arası sabitleyip gittiğim zamanlarda 7 litre yaktı.Zorladığım zamanlarda da uzun yolda otobanda falan 8.5-9 litre yaktı.Ayrıca 15-20 dakika tapa gaz gittiğimde gazladığım zaman 32.5 litre tüketimi gördüm bu otomobilde :)
 
Son düzenleme:

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,915
2
24,209
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Güle güle kullanın keyifle okudum yazınızı.Kullandığınız lastik inci ve markasını öğrenebilir miyim?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Q7X5

Q7X5

Taklacı Güvercin
19 Ağu 2017
37
47
295
Marka
Kia
Güle güle kullanın keyifle okudum yazınızı.Kullandığınız lastik inci ve markasını öğrenebilir miyim?
Saolun çok teşekkür ederim.Aracın üstünde gelen lastiklerin ismi Hankook optimo k415 lastik.Ebatları 225/60/17. Aracı 3-4 ay içinde satma planım var eğer satmassam continental premuım contact5 almayı düşünüyorum.Artık bıktım bu lastiklerden :)
 

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
Tasarım olarak çok iyi ama iç mekanı rakiplerinin bence gerisinde olan bir araba. Benim gözümde tek eksiği yakıt tüketimi ve motorudur geri kalanıyla alınabilecek bir araç. Hayırlı olsun.
 

Q7X5

Taklacı Güvercin
19 Ağu 2017
37
47
295
Marka
Kia
Tasarım olarak çok iyi ama iç mekanı rakiplerinin bence gerisinde olan bir araba. Benim gözümde tek eksiği yakıt tüketimi ve motorudur geri kalanıyla alınabilecek bir araç. Hayırlı olsun.
Evet iç mekan tasarımı konusunda haklısınız bana da artık çok sade gelmeye başladı hele hele 3008 çıktıktan sonra :D Ayrıca çok saolun teşekkürler
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: furkankaya585597

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,655
1
64,534
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Tasarım olarak çok hoşuma giden bi araba, kazasız belasız keyifli sürüşler diliyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Q7X5
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım