Kış Lastikleri Hakkında Merak Ettiklerim

hoodie54

Profesör
106
Marka
Opel
Merhaba,
Yasadıgım sehir ılıman iklim oldugu icin hic kıs lastigi kullanmadım, tecrubem yok, 4mevsim ve yaz lastigi tecrübem var. 4 mevsim lastik hafif karlı yollarda gayet yeterli oluyor. Yazın da asırı sıcak olmadıgı icin yeterli oluyor.

Sallıyorum, bildigim kadarıyla goodyear kış lastiklerinin traction force'u çok yüksek. fiyatı da pahalı. Bir de linglong marka ucuz çin malı kış lastiği var.

Mesela kışın ağır geçtigi bir şehirde, Bu iki lastiği aynı arabalara taksak sert kış kosullarında şehir içi kullanımda 30-40 kmh hızlarda frenleme ve tutuş olarak performans farkı olur mu?

Ucuz kış lastiği ve pahalı kıs lastiginin sehir ici kullanımda bana pek performans farkı olmaz gibi geliyor,
Daha cok sehirlerarası kullanımda daha yuksek suratlarde frenleme ve tutus olarak kalite farkını hissettirir gibi geliyor.

Yanıtlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Bahsettiğiniz ayardaki kışlık lastikler ilk sezonundaki karlı zeminlerde genelde iyi oluyor evet, ancak bi sonraki kışlarda genelde çöp oluyor. Bir de ek olarak ne kadar kışlık lastik de desek hayatının çoğunu kar olmayan kuru ya da ıslak zeminlerde geçiriyor, dandik kışlıkların ıslak zemin performansı ortalama bi yazlık lastiğin soğuk havadaki performansından daha kötü oluyor genelde
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt
Bahsettiğiniz ayardaki kışlık lastikler ilk sezonundaki karlı zeminlerde genelde iyi oluyor evet, ancak bi sonraki kışlarda genelde çöp oluyor. Bir de ek olarak ne kadar kışlık lastik de desek hayatının çoğunu kar olmayan kuru ya da ıslak zeminlerde geçiriyor, dandik kışlıkların ıslak zemin performansı ortalama bi yazlık lastiğin soğuk havadaki performansından daha kötü oluyor genelde
Toprak Bey'e destek olarak, benim de yakın çevrem ve kendimin tecrübeleri aynı şeyi söylüyor.

Dandik Kışlık Lastik
Kar, kış, kıyamet --> Gördün mü çok iyi lastik, boşuna o kadar para vermedim
Islak Zemin --> Aman abicim dikkatli gidelim bak
Sıcaklıklar Biraz Artınca --> Beni bi sal abicim
İkinci sezon --> Ne oldu ya, iyiydin sen yine böyle oldu yaa..

Kaliteli Kışlık Lastik
Kar, kış, kıyamet --> İyi para verdik ama hakkını veriyor
Islak Zemin --> Sıkıntı yok, devam
Sıcaklıklar Biraz Artınca --> iyiyiz, güzeliz çok sıkıştırma yinede
İkinci sezon --> Lastikler daha yeni abi sadece bi sezon kullandık, devamm

Kısaca dandik kışlıklar alındığı sezon tazeyken iyidir, mutlu eder. Ama çalışma koşulları çok sınırlıdır. Ilıman iklim de hatta genellikle kendi çalışma koşullarını çok yakalayamaz. İkinci sezondan itibaren de iyice adaya veda etmeye başlar.
Kaliteleri kışlıklar ise, sıcaklık ve çalışma koşulları daha geniştir. Daha uzun süreler kullanılır. Tabi yaz sıcağında kışlıkla gezmediğiniz sürece. Geçiş mevsimlerinde de tedirgin etmez.
 
Bahsettiğiniz ayardaki kışlık lastikler ilk sezonundaki karlı zeminlerde genelde iyi oluyor evet, ancak bi sonraki kışlarda genelde çöp oluyor. Bir de ek olarak ne kadar kışlık lastik de desek hayatının çoğunu kar olmayan kuru ya da ıslak zeminlerde geçiriyor, dandik kışlıkların ıslak zemin performansı ortalama bi yazlık lastiğin soğuk havadaki performansından daha kötü oluyor genelde
yanıtınız için tesekkur ederim. autobild bu sene 215/55 R17 ebat kıslık lastiklerde karda 50kmden 0'a frenleme test yapmıs.

goodyear 28.1metre
linglong 29.4metre

sehir içi cok sert karlı ortamds ortalama 35kmh gittigimizi düsünelim. 50kmhden 35kmh ye kinetik enerji %51 azalır. %49 olur. fren tepki süresi + normalizasyon için extra %6 veriyorum. fren mesafemiz ilk duruma gore %55 olsun.

35kmh ile frenlemede;
goodyear 15.45 metrede duracak.
linglong 16.17 metrede duracak.

72cm fren mesafesi farkı kayda değer bir fark değil gibi duruyor. yani şehir içinde pek performans farkı olmayacak gibi duruyor.

ki bu kıyaslamayı 30km hızla ile yapsak fren mesafesi 50cm falan olacak.

bana kalırsa ucuz kıslık lastik ile pahalı kıslık lastik yuksek hızlarda otoban kullanımlarında farkeder.

tabi bir de ıslak zemin frenlemelerinde.
 
Toprak Bey'e destek olarak, benim de yakın çevrem ve kendimin tecrübeleri aynı şeyi söylüyor.

Dandik Kışlık Lastik
Kar, kış, kıyamet --> Gördün mü çok iyi lastik, boşuna o kadar para vermedim
Islak Zemin --> Aman abicim dikkatli gidelim bak
Sıcaklıklar Biraz Artınca --> Beni bi sal abicim
İkinci sezon --> Ne oldu ya, iyiydin sen yine böyle oldu yaa..

Kaliteli Kışlık Lastik
Kar, kış, kıyamet --> İyi para verdik ama hakkını veriyor
Islak Zemin --> Sıkıntı yok, devam
Sıcaklıklar Biraz Artınca --> iyiyiz, güzeliz çok sıkıştırma yinede
İkinci sezon --> Lastikler daha yeni abi sadece bi sezon kullandık, devamm

Kısaca dandik kışlıklar alındığı sezon tazeyken iyidir, mutlu eder. Ama çalışma koşulları çok sınırlıdır. Ilıman iklim de hatta genellikle kendi çalışma koşullarını çok yakalayamaz. İkinci sezondan itibaren de iyice adaya veda etmeye başlar.
Kaliteleri kışlıklar ise, sıcaklık ve çalışma koşulları daha geniştir. Daha uzun süreler kullanılır. Tabi yaz sıcağında kışlıkla gezmediğiniz sürece. Geçiş mevsimlerinde de tedirgin etmez.
yanıtınız icin tesekkur ederim, pahalı lastik=daha uzun life cycle.
 
yanıtınız için tesekkur ederim. autobild bu sene 215/55 R17 ebat kıslık lastiklerde karda 50kmden 0'a frenleme test yapmıs.

goodyear 28.1metre
linglong 29.4metre

sehir içi cok sert karlı ortamds ortalama 35kmh gittigimizi düsünelim. 50kmhden 35kmh ye kinetik enerji %51 azalır. %49 olur. fren tepki süresi + normalizasyon için extra %6 veriyorum. fren mesafemiz ilk duruma gore %55 olsun.

35kmh ile frenlemede;
goodyear 15.45 metrede duracak.
linglong 16.17 metrede duracak.

72cm fren mesafesi farkı kayda değer bir fark değil gibi duruyor. yani şehir içinde pek performans farkı olmayacak gibi duruyor.

ki bu kıyaslamayı 30km hızla ile yapsak fren mesafesi 50cm falan olacak.

bana kalırsa ucuz kıslık lastik ile pahalı kıslık lastik yuksek hızlarda otoban kullanımlarında farkeder.

tabi bir de ıslak zemin frenlemelerinde.
Bu hesaplama doğru olsa bile bu sadece ilk sene için. İlerleyen senelerde bu farklar katlanarak ucuz kış lastiğinin aleyhine artacak. Ucuz mal ile pahalı mal arasındaki fark, etkili kullanım süresidir. 2.sene itibariyle özellikle 5.yılına gelene kadar aradaki fark artık metrelerle ölçülecek dereceye gelecektir. Lastiği alıp 1-2 sene kullanıp değiştirecekseniz tamam. Ama normal kullanım ömrü olan 5 yıl civarı kullanacaksanız bu fark hissedilecektir
 
  • Beğeni
Tepkiler: hoodie54
yanıtınız için tesekkur ederim. autobild bu sene 215/55 R17 ebat kıslık lastiklerde karda 50kmden 0'a frenleme test yapmıs.

goodyear 28.1metre
linglong 29.4metre

sehir içi cok sert karlı ortamds ortalama 35kmh gittigimizi düsünelim. 50kmhden 35kmh ye kinetik enerji %51 azalır. %49 olur. fren tepki süresi + normalizasyon için extra %6 veriyorum. fren mesafemiz ilk duruma gore %55 olsun.

35kmh ile frenlemede;
goodyear 15.45 metrede duracak.
linglong 16.17 metrede duracak.

72cm fren mesafesi farkı kayda değer bir fark değil gibi duruyor. yani şehir içinde pek performans farkı olmayacak gibi duruyor.

ki bu kıyaslamayı 30km hızla ile yapsak fren mesafesi 50cm falan olacak.

bana kalırsa ucuz kıslık lastik ile pahalı kıslık lastik yuksek hızlarda otoban kullanımlarında farkeder.

tabi bir de ıslak zemin frenlemelerinde.
Hesaplamanız doğru bence. Ancak ben lastik alırken güvenlik açısından felaket senaryosunu düşünüp alma taraftarıyım. Bir kere ihtiyacın olur onda da altında ne olduğu hayatta kalmanı etkileyebilir. O nedenle ekonomi yapılacak en son şeyler lastik, fren gibi ekipmanlar. Atıyorum şanzıman bozulsa, motor bozulsa en fazla yolda kalırsın, lastik kötüyse, fren tutmazsa ölür gidersin.